[ ASN 3.0 220 KM] Wymiana silnika 3.0 ASN
[ ASN 3.0 220 KM] Wymiana silnika 3.0 ASN
Witam!
mam padnięty silnik 3.0 ASN znany standardowy przypadek, pęknięty cylinder... (A6 C5 2001r. TIP Quattro)
znalazłem silnik od A4 B6 Cabrio 2004 manual 6-bieg
czy silnik będzie pasował? Czy kostki łączenia, węże i wszystkie inne połączenia będą pasować i nie ma to różnicy z jakiego modelu? Czy będzie problem z wymianą?
Proszę o pilną odpowiedź...
Pozdrawiam!
mam padnięty silnik 3.0 ASN znany standardowy przypadek, pęknięty cylinder... (A6 C5 2001r. TIP Quattro)
znalazłem silnik od A4 B6 Cabrio 2004 manual 6-bieg
czy silnik będzie pasował? Czy kostki łączenia, węże i wszystkie inne połączenia będą pasować i nie ma to różnicy z jakiego modelu? Czy będzie problem z wymianą?
Proszę o pilną odpowiedź...
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 21 gru 2011, 01:36 przez Merc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
Jest już jeden taki temat poruszony na TYM forum
a6-c5-30-asn-glowica-vt35761.htm
poza tym gdzeniegdzie też słyszałem o wadliwości tych silników..
zresztą u mnie dokładnie to samo co w temacie wyżej
pęknięty drugi cylinder po lewej stronie na łączeniu 2-óch stopów i kanału wodnego...
także to chyba nie przypadek jeden na milion tylko wada tego motoru
Dzowniąc do ludzi z allegro i pytając o silnik... większość osób go nie ma bo szedł jak ciepła bułka i większość handlarzy mówiło że nie jestem pierwszym który o ten motor pyta wiec sprawa jest raczej jasna... mówią również że na bieżąco szukają aut z tym silnikiem bo to niezły interes, silniki w dużej cenie a idą jak ciepłe bułki...
Snajperboss, z tego co wynika z informacji z tematu z linku powyżej to proponuje kontrolować stan płynu chłodniczego i zerkanie na temperaturę silnika... nie zalecam przegrzać motoru
porwacając do tematu:
Czy silnik z A4 będzie połączeniowo kompatybilny z A6 ?
a6-c5-30-asn-glowica-vt35761.htm
poza tym gdzeniegdzie też słyszałem o wadliwości tych silników..
zresztą u mnie dokładnie to samo co w temacie wyżej
pęknięty drugi cylinder po lewej stronie na łączeniu 2-óch stopów i kanału wodnego...
także to chyba nie przypadek jeden na milion tylko wada tego motoru
Dzowniąc do ludzi z allegro i pytając o silnik... większość osób go nie ma bo szedł jak ciepła bułka i większość handlarzy mówiło że nie jestem pierwszym który o ten motor pyta wiec sprawa jest raczej jasna... mówią również że na bieżąco szukają aut z tym silnikiem bo to niezły interes, silniki w dużej cenie a idą jak ciepłe bułki...
Snajperboss, z tego co wynika z informacji z tematu z linku powyżej to proponuje kontrolować stan płynu chłodniczego i zerkanie na temperaturę silnika... nie zalecam przegrzać motoru
porwacając do tematu:
Czy silnik z A4 będzie połączeniowo kompatybilny z A6 ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
- Imię: Marcel
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 210KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rumia
Zgadzam się z przedmowcą. Z tym silnikiem z A4 to bym sie zastanowil jeżeli chcesz wymieniać cały silnik. Miałem taki niefart w C4 2.6 ABC. Kupiłem taki sam motor z a4 i rozstawrubio pisze:Przegrzanie i ubytki płynu chłodniczego to zdarza się w każdym silniku
Po prostu trzeba dbać o samochód albo można mieć pecha więc nie siej zamętu o wadliwości 3.0 bo takiej nie ma a dwa przypadki na forum to śmiech.\
Zobacz ilu tu jest użytkowników 3.0 i na forum A4
A to że schodzą te silniki jak ciepłe bułki bierze się z tego że po prostu jest ich mało w porównaniu do 2.4 2.8 i tyle
łap sie nie zgadzał itp.
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
hmmm mr.Pit, o mocowanie to ja się nie martwię, bo przecież silnik ma identyczną konstrukcję, tylko inne łapy, a łapy przecież są częścią która się zużywa i wymienia... mocowania występują do A4 i do A6 i do A8... więc łapy po prostu założę swoje, chodzi mi o to co jest na silniku: rury, węże, przewody paliwowe, wiązki itp... czy osprzęt nie jest w A4 inaczej usytuowany? czy w ogóle występuje jakakolwiek niekompatybilność pomiędzy pojazdami, nie biorąc pod uwagę łap....
Witam
Ja jestem autorem wspomnianego tematu.
Koniec koncem okazalo sie ze "specjalista" sie pomylik i problewm byl jedynie z peknieta glowica.
Glowice kupilem i wszystko smiaga, a prawie wymienilem silnik he
Od a4 powinien pasowac bez problemu.
Ja jestem autorem wspomnianego tematu.
Koniec koncem okazalo sie ze "specjalista" sie pomylik i problewm byl jedynie z peknieta glowica.
Glowice kupilem i wszystko smiaga, a prawie wymienilem silnik he
Od a4 powinien pasowac bez problemu.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Wypraszam sobie takie uwagi.
Blok i głowice sa mojego znajomego ktory w a4 mial taki sam problem, widac jest to usterka tych silnikow. Sprzedaje wyswiadczajac przysluge wiec bez takich uwag prosze.
Blok i głowice sa mojego znajomego ktory w a4 mial taki sam problem, widac jest to usterka tych silnikow. Sprzedaje wyswiadczajac przysluge wiec bez takich uwag prosze.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Czy ktoś orientuje się ILE MOÂŻE WAÂŻYć SILNIK 3.0 ASN kompletny?
oraz czy powinien wejść bez problemu w bagażnik do VW Sharana?
prosiłbym najlepiej o odpowiedź, kogoś kto taki silnik wiózł bądź wysyłał i ma pojęcie a nie kogoś kto tylko sądzi.. bo ja też sądzę ile może ważyć taki motor ale wolę mieć pewność...
Pozdro
oraz czy powinien wejść bez problemu w bagażnik do VW Sharana?
prosiłbym najlepiej o odpowiedź, kogoś kto taki silnik wiózł bądź wysyłał i ma pojęcie a nie kogoś kto tylko sądzi.. bo ja też sądzę ile może ważyć taki motor ale wolę mieć pewność...
Pozdro