Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] bierze olej

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Mariusz3103
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 paź 2011, 11:10
Lokalizacja: Tczew

[ AKE 2.5 180 KM] bierze olej

Post autor: Mariusz3103 » 20 sty 2012, 20:25

Witam jestem tu nowy i mam problem z moim audi.
Od ok 2 tygodni zaczkoł ubywać olej i to już dosyć dużo bo ok 0,5l na 100km.
Wymieniłem wszystie filtry olej i odmę i nic nie pomogło.
Co może być przyczyną? Turbina??

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 20 sty 2012, 20:31

Mariusz3103, kolego jak nie ma wycieku to raczej turbina siorbie sprawdż turbine bo jak zaciągnie dużą ilość do komory spalania narobi bałaganu.

Mariusz3103
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 paź 2011, 11:10
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Mariusz3103 » 20 sty 2012, 22:35

wycieków niema żadnych, a podpowie ktoś gdzie w pomorskim dobrze regenerują?

artur28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 13 kwie 2008, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: artur28 » 20 sty 2012, 23:12

A plynu chlodniczego ci nie przybywa? Bo tez może tam uciekac
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 20 sty 2012, 23:21

Najpierw zdejmij dolny waz z turbo i bedziesz wiedzial. 0.5 litra na 100km to bardzo dozo , ile czasu juz jezdzisz tym autem ?
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

Mariusz3103
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 paź 2011, 11:10
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Mariusz3103 » 21 sty 2012, 09:24

Autem jeżdze ponad pół roku i wszystko było ok a teraz zaczoł brać, płynu chłodniczego nie przybywa, dzisiaj bylem u znajomego mechanika i turbo ze strony pasażera lekko cieknie na uszczelce i łopatki maja luz

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 21 sty 2012, 10:44

Uszczelnienie na wałku turbo puszcza, nie lekceważ tego, bo jak puści całkiem po stronie ssącej to już nie zgasisz silnika.

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 21 sty 2012, 11:55

Prawie kazde turbo lekko cieknie jesli w srodku weza jest wilgotno jest OK , jesli olej sie wyleje z weza to powinienes sie martwic :/ ale ja nie obstawiam turbiny 0.5 l na 100 km przez nia raczej nie wywali musialo by ci ostro kopcic z wydechu lub zalewac od srodka kolektor ssacy cooler itd.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

Mariusz3103
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 paź 2011, 11:10
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Mariusz3103 » 21 sty 2012, 12:53

to co może jeszcze być przyczyną że bierze tyle oleju?

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 21 sty 2012, 17:52

Mariusz3103 pisze:to co może jeszcze być przyczyną że bierze tyle oleju?
Można gdybać do koĂąca świata i jeszcze dzieĂą dłużej <lol> .
Za mało info. Opisz dokładnie: kiedy kupiłeś, co już zrobiłeś, czy wymieniałeś olej, itp. Inaczej to fusów zabraknie. pzdr.

Mariusz3103
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 paź 2011, 11:10
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Mariusz3103 » 21 sty 2012, 18:41

pisalem już w pierwszym poście ze olej wymieniłem 2 tygodnie temu i wszystkie filtry i odmę.wcześniej wymieniałem pokrywę zaworów i sprawdzałem wałki rozrządu i było ok, wymieniłem wtrysk sterujący.

loziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2011, 18:03
Lokalizacja: Lubin

Post autor: loziu » 29 sty 2012, 15:55

kolego obstawiam Turbine jesli była regenerowana albo ktoś pchał tam palce moze to byc powód żeby to spr. odkrec opaski z gumowego weza od stony aluminiowej turbiny i spr czy łopatki sa ostre na koncach oraz musisz sprawdzic ruchy poziome i wzdłużne wałka czyli łapiesz za śrubke centralna i ruszasz góra dół jesli łopatki dotykaja do aluminiowej obudowy Turbinka się konczy jesli jest tylko wyczuwalny luz jest ok a wycieki oleju sprawdzisz od strony wydechu odkreć rure od Turbo i zobacz czy masz zaolejone łopatki i cały wylot spalin
Regenerowanych turbin nie polecam sa magicy co wkladaja tam Chinskie wałki łozyska ślizgowe itp bedzie działać ale krótko lepiej dorwać dobrą używkę a nowe Turbiny to tylko Serwis bo Nowe na aukcjach <rotfl> wiem jak je sie robi .........

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 01 lut 2012, 16:20

Witam
tak jak koledzy mówia sprawdz turbinę zobacz czy w dolocie nie stoi olej a także sprawdż uszczelkę pod głowicą z tym żejeśli puszcza ci olej na cylindry to jest problem ze sprawdzeniem tego .auto dymi ci? uszczelniacze to mało prawdopodobne by ci tak brało olej-stawiam na turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga