[ INNY] A6 3.0TDI 2005 Usunięcie DPF. Mniejsze spalanie w mi
[ INNY] A6 3.0TDI 2005 Usunięcie DPF. Mniejsze spalanie w mi
Witam, na co dzień jeżdżę moją Audiczką po mieście, 10km do pracy i 10km z powrotem do domu - większość czasu stojąc we wrocławskich korkach. Kilka razy w roku muszę wyskoczyć na autostradę aby „przeczyścić filtr DPF”. Spalanie po mieście wynosi pomiędzy 12-14 l/100km.
Czy usunięcie filtra DPF może zaszkodzić temu autu ?
Czy usunięcie filtra DPF może zmniejszyć spalanie w ruchu miejskim ?
Pozdrawiam.
Czy usunięcie filtra DPF może zaszkodzić temu autu ?
Czy usunięcie filtra DPF może zmniejszyć spalanie w ruchu miejskim ?
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
- Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Re: A6 3.0TDI 2005 Usunięcie DPF. Mniejsze spalanie w mi
A6FunTom pisze:
Czy usunięcie filtra DPF może zaszkodzić temu autu ?
Opinie są podzielone jedni mówią, że tak inni, że nie. Ja osobiście nie usunąłbym DPF
Zdecydowanie nie, aby proces wypalania nastąpił muszą być spełnione pewne warunki, które w ruchu miejskim korki, światła itd. nie zostaną spełnione i proces nie nastapi. Więc tutaj nic w spalaniu się nie zmieni.A6FunTom pisze:Czy usunięcie filtra DPF może zmniejszyć spalanie w ruchu miejskim ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Po usunięciu DPFa spalanie zawsze będzie mniejsze. Proponuje pojeździć sobie po mieście z podłączonym VCDSem i obserwacje parametrów związanych z DPFem.
Jeśli usuniesz DPFa w dobrej firmie to po usunięciu DPFa Twój samochód będzie dokładnie tak samo się zachowywał jak auto fabrycznie nie wyposażone w DPF.
Przecież wychodziły A6ki z DPF i bez DPFa...podobnie można zrobić w druga stronę...do auta bez DPFa można zamontować filtr, włączyć obsługę filtra w ECU i tyle
Ja bym to porównał do montażu i demontażu np. tempomatu czy halogenów...
Piszę tutaj oczywiście o modyfikacjach wykonanych tylko na oryginalnym sofcie!!!
Jeśli usuniesz DPFa w dobrej firmie to po usunięciu DPFa Twój samochód będzie dokładnie tak samo się zachowywał jak auto fabrycznie nie wyposażone w DPF.
Przecież wychodziły A6ki z DPF i bez DPFa...podobnie można zrobić w druga stronę...do auta bez DPFa można zamontować filtr, włączyć obsługę filtra w ECU i tyle

Ja bym to porównał do montażu i demontażu np. tempomatu czy halogenów...
Piszę tutaj oczywiście o modyfikacjach wykonanych tylko na oryginalnym sofcie!!!
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
dość było stwierdzić, iż w trakcie procedury wypalania podnoszona jest (wymagana jest) temperatura spalin kosztem zwiększenia dawek paliwa (płaci kierowca) a proces jest inicjowany niezależnie czy miasto czy też autostradaTuneFORCE pisze:Po usunięciu DPFa spalanie zawsze będzie mniejsze. Proponuje pojeździć sobie po mieście z podłączonym VCDSem i obserwacje parametrów związanych z DPFem.
czyli w przypadku A6 3.0 z DPF wystarczy wgrać do ECU mapę z innego egzemplarza o tym samym kodzie silnika ale takiego który wyjechał z fabryki bez DPF ?TuneFORCE pisze:Przecież wychodziły A6ki z DPF i bez DPFa...podobnie można zrobić w druga stronę...do auta bez DPFa można zamontować filtr, włączyć obsługę filtra w ECU i tyle
Ja bym to porównał do montażu i demontażu np. tempomatu czy halogenów...
Piszę tutaj oczywiście o modyfikacjach wykonanych tylko na oryginalnym sofcie!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Nie, pisałem już o tym wcześniej, jest różnica osprzętowa i tego nie przeskoczysz, pewnie po uaktywnieniu funkcji DPFa w aucie bez DPFa nie funkcjonowało by to jak poprawnie ze względu na jakieś tam różnice, ale samą funkcje da się zakodować, w praktyce nie testowałem....za to wieeelu ludzi testowało to co sugerujesz i niestety wyszła lipa.
Można powiedzieć że soft do DPFa jest bardziej "wypasiony" i żeby zastąpił go inny trzeba by było go odpowiednio zmodyfikować, co jest bezsensowne i zbyt czasochłonne.
DLatego zawsze pracuje sie na oryginalnym software zgranym z auta, przewidzianym do danego silnika, osprzęty, ECU itd.
Ostatnio bawiłem się nowym paskiem CR i tam nawet skrzyni biegów nie zakodujesz czy klimatronika....do każdej wersji wyposażeniowej jest inny software i nie banglaja zamiennie.
Można powiedzieć że soft do DPFa jest bardziej "wypasiony" i żeby zastąpił go inny trzeba by było go odpowiednio zmodyfikować, co jest bezsensowne i zbyt czasochłonne.
DLatego zawsze pracuje sie na oryginalnym software zgranym z auta, przewidzianym do danego silnika, osprzęty, ECU itd.
Ostatnio bawiłem się nowym paskiem CR i tam nawet skrzyni biegów nie zakodujesz czy klimatronika....do każdej wersji wyposażeniowej jest inny software i nie banglaja zamiennie.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
no tak, i stąd mój wniosek aby się nie męczyć z modyfikowaniem mapy silnika (nawet jeżeli ECU Safe zrobiłby to w kilka sekund) tylko wgrać od razu mapę pochodzącą z samochodu o tym samym kodzie silnika (i wyposażenia: skrzynia) ale wyposażonym w katalizator miast DPF. Jedyna różnica w osprzęcie silnika jak widzę, to dwa czujniki (sondy) na samym DPF a te nie przeszkadzają, i tak trafią na półkę po całej operacji.TuneFORCE pisze:DLatego zawsze pracuje sie na oryginalnym software zgranym z auta, przewidzianym do danego silnika, osprzęty, ECU itd.
tylko że to jest trochę inny przypadek, tutaj fabryka sama z siebie nie wypuszcza dwóch wersji tego samego silnika w wariancie z DPF i bez jak w rozpatrywanej sytuacji z Audi 3.0TDi. Czyli wariant bez DPF trzeba albo zrobić samemu albo wytargać z labu VW.TuneFORCE pisze:Ostatnio bawiłem się nowym paskiem CR i tam nawet skrzyni biegów nie zakodujesz czy klimatronika....do każdej wersji wyposażeniowej jest inny software i nie banglaja zamiennie.
No ale mocno skomplikowali sprawę z tym VW jeżeli już na sam kształt wsadu ECU ma przełożenie klima, no bo skrzynia to oczywiste.