[ A6 C5] Szersze opony zimowe na przód?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 24 mar 2011, 11:35
- Lokalizacja: Lubin / Dolnośląskie
[ A6 C5] Szersze opony zimowe na przód?
Witam, zakupiłem ostatnio dwie oponki zimowe 195/65/15 i zalozylem je na przod, z lekko gorszym bierznikiem ale za to 205/65/15 zalozylem na tył, jednak ze zauwazylem ze auto na śliskiej nawierzchni (mokra droga, snieg) traci przyczepnosc na tylnej osi, raz przy tescie obróciło mnie na mokrej nawierzchni o 180 st, a na sniegu przy wykonywaniu testy, "złamania" auta i postawiło mnie w poprzek drogi przy 20 km/h <szok> mimo tego iz było to kontrolowane i zamierzne.
A więc, chcialem kupic nowe oponki o tym samym rozmiarze i zlaozyc te nowe lepsze na tył, ale kolega doradzil mi zeby tego nie robic i te gorsze i szersze zalozyc na przod, a weższe i lepsze na tył, czy w takim ukladzie nie ma zadnych przeciwskazan, przod 205/65 a ty; 195/65? Zależy mi na bezpieczenstwie prowadzenia i jak najlepszej przyczepnosci na sniegu.
Pozdrawiam
A więc, chcialem kupic nowe oponki o tym samym rozmiarze i zlaozyc te nowe lepsze na tył, ale kolega doradzil mi zeby tego nie robic i te gorsze i szersze zalozyc na przod, a weższe i lepsze na tył, czy w takim ukladzie nie ma zadnych przeciwskazan, przod 205/65 a ty; 195/65? Zależy mi na bezpieczenstwie prowadzenia i jak najlepszej przyczepnosci na sniegu.
Pozdrawiam
After Honda...AUDI ![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
- PrZeMo_A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 258
- Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
- Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk
M@jkelo,
Zawsze zakładamy węższe opony na oś kierowaną - czyli w przypadku osobówek przód, a na oś napędzaną zakłada się lepszy bieżnik, w Twoim przypadku przód, w przypadku BMW lepsze znajdą się na tyle
Tak jak miałeś założone było dobrze i na dłuższą metę szersze na przodzie z gorszym bieżnikiem się nie sprawdzą.
Moim zdaniem wina tkwi tutaj w oponach na tyle, muszą być albo stare (twarda mieszanka gumy- sparciałe)
albo nie odpowiednie
Moja rada - możesz chwilowo odwrócić przód na tył aby sprawdzić czy objawy są podobne - moim zdaniem wtedy będzie gorzej zachowywał się przód pojazdu
Jeśli po zamianie będzie tak samo - może być to wina zawieszenia, zużyte amortyzatory powodujące pływanie tyłu pojazdu
Jeśli będzie wszystko ok - wina tkwi w samych oponach 205 - musisz je po prostu zmienić
Pozdrawiam i mam nadzieję że choć trochę pomogłem!
Zawsze zakładamy węższe opony na oś kierowaną - czyli w przypadku osobówek przód, a na oś napędzaną zakłada się lepszy bieżnik, w Twoim przypadku przód, w przypadku BMW lepsze znajdą się na tyle

Tak jak miałeś założone było dobrze i na dłuższą metę szersze na przodzie z gorszym bieżnikiem się nie sprawdzą.
Moim zdaniem wina tkwi tutaj w oponach na tyle, muszą być albo stare (twarda mieszanka gumy- sparciałe)
albo nie odpowiednie

Moja rada - możesz chwilowo odwrócić przód na tył aby sprawdzić czy objawy są podobne - moim zdaniem wtedy będzie gorzej zachowywał się przód pojazdu

Jeśli po zamianie będzie tak samo - może być to wina zawieszenia, zużyte amortyzatory powodujące pływanie tyłu pojazdu

Jeśli będzie wszystko ok - wina tkwi w samych oponach 205 - musisz je po prostu zmienić

Pozdrawiam i mam nadzieję że choć trochę pomogłem!

CCCO - przewaga dzięki technice 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 24 mar 2011, 11:35
- Lokalizacja: Lubin / Dolnośląskie
Oponki 205 rzeczywiscie są dużo starsze niz te wezsze, dlatego postanowilem zmienic je na takie same jak mam z przodu, rozwazam jeszcze rozne teorie o zakladaniu opon z lepszym bieżnikiem na tył czy przod, każda z dwoch kombinacji posiada wady i zalety, wedlug mnie to kwestia stylu jazdy i stopnia rozwagi, polecam ciekawy i warty uwagi artykuł: http://www.oponeo.pl/artykul/nowe-opony-na-tyl
Szerokości, przyczepności życze.
Pozdrawiam
Szerokości, przyczepności życze.
Pozdrawiam
After Honda...AUDI ![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Witaj, M@jkelo
Sugeruję zacząć od tego, że rozmiary opon, jakie podałeś, czyli - 195/65/15 i 205/65/15 różnią się od siebie wielkością. Jeśli chcesz zastosować węższe opony na zimę to zamiennikiem rozmiaru 195/65/15 będzie 185/70/15, guma węższa, ale tej samej wysokości, choć podejrzewam, że będą problemy z dostaniem takiego rozmiaru, więc zostaĂą przy rozmiarze 195....Jeżeli natomiast masz rozmiar 205/65/15 zastosuj 195/70/15.
Wracając do szerokości opn to nigdy nie zakładaj szerszych na przednią oś bez względu na to, która z nich jest napędzana, czyli szersze na tył węższe na przód, jeżeli już musisz tam zrobić, ale zawsze zwrócić należy uwagę, aby były one tej samej wysokości czy to, co pisałem wyżej.
Odnośnie wysokości bieżnika….
Większość serwisów opon proponuje zakładanie opon z lepszym bieżnikiem na oś napędową, kilka dobrych lat temu firma ….n (nie będę tutaj robiła reklamy) przeprowadziła badania i doszła do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem jest montaż opon z lepszym bieżnikiem na oś tylną bez względu na to gdzie jest napęd. Sugerując to tym, iż przednia oś jest sterowalna, czyli ma się nad nią kontrolę poprzez kierownicę a tylna niestety nie, więc taka ich propozycja.
Najlepszym jednak rozwiązaniem jest zakup czterech takiego samego rozmiaru opon i co sezonowa zamiana ich przód na tył i odwrotnie, to powoduje, że cieszymy się dłuższym okresem używania gum i przede wszystkim bezpieczeĂąstwem podczas jazdy.
Sugeruję zacząć od tego, że rozmiary opon, jakie podałeś, czyli - 195/65/15 i 205/65/15 różnią się od siebie wielkością. Jeśli chcesz zastosować węższe opony na zimę to zamiennikiem rozmiaru 195/65/15 będzie 185/70/15, guma węższa, ale tej samej wysokości, choć podejrzewam, że będą problemy z dostaniem takiego rozmiaru, więc zostaĂą przy rozmiarze 195....Jeżeli natomiast masz rozmiar 205/65/15 zastosuj 195/70/15.
Wracając do szerokości opn to nigdy nie zakładaj szerszych na przednią oś bez względu na to, która z nich jest napędzana, czyli szersze na tył węższe na przód, jeżeli już musisz tam zrobić, ale zawsze zwrócić należy uwagę, aby były one tej samej wysokości czy to, co pisałem wyżej.
Odnośnie wysokości bieżnika….
Większość serwisów opon proponuje zakładanie opon z lepszym bieżnikiem na oś napędową, kilka dobrych lat temu firma ….n (nie będę tutaj robiła reklamy) przeprowadziła badania i doszła do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem jest montaż opon z lepszym bieżnikiem na oś tylną bez względu na to gdzie jest napęd. Sugerując to tym, iż przednia oś jest sterowalna, czyli ma się nad nią kontrolę poprzez kierownicę a tylna niestety nie, więc taka ich propozycja.
Najlepszym jednak rozwiązaniem jest zakup czterech takiego samego rozmiaru opon i co sezonowa zamiana ich przód na tył i odwrotnie, to powoduje, że cieszymy się dłuższym okresem używania gum i przede wszystkim bezpieczeĂąstwem podczas jazdy.
Dokładnie, posprzedawaj swoje które masz na sztuki najlepiej z możliwością kupna kompletu. Dołóż trochę i kup takie jak koledzy piszą. Do tego sprawdź, żeby na pewno miały w miarę równy bieżnik, więc jak się boisz kup na żywo, a nie przez internet. Widziałem kiedyś już takie bajki, co opony miały np. po 5,5/ 6 mm bieżnika, ładnie pokazane na zdjęciu, a w realu opony wyciorane strasznie, bieżnik zużyty baaaaardzo nierówno i widać było, że zdjęte z auta, które miało problem ze zbieżnością kół. Ktoś nie sprawdzał tego i jeździł przy tym prawdopodobnie dość ostro.
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 24 mar 2011, 11:35
- Lokalizacja: Lubin / Dolnośląskie
Witam ponownie, dzieki wszystkim za odpowiedzi, ostatecznie oponki 205 zdjalem i kupilem dwie nowe Polariski 2 Barum`a M o rozmiarze 195/65
te co mialem z przodu wrzucilem na tył a nowe na przod, roznica jest kolosalna, juz testowalem, autko znowu sie słucha i ładnie wychodzi z poślizgów. Powodem słabej przyczepnosci tylnych 205 była stara guma z 98r, nie wykluczone ze były uzywane w sezonie letnim przez co utracily swoje wlasciwości, drugi powod braku przyczpnosci to źle dobrany rozmiar, 195/65 i 205/65 roznia sie wielkoscia, o czym wczesniej napisala, hemiV8, przez to nie wspolgraly i na zakretach dawal o sobie znac ASR... Reasumując, nie wolno żałować kasy na dobre opony, bo może się to źle skonczyc, a znajomy oponiarz to z reguły kiepski oponiarz... 
Pozdrawiam


Pozdrawiam
After Honda...AUDI ![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
- PrZeMo_A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 258
- Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
- Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk
M@jkelo,
Czyli jednak tak jak mówiłem - cud że w ogóle przez te oponki nic Ci się nie stało, opona z 98 roku, jeszcze na dodatek zimowa to szok <szok>
Mówi się że dobra opona zimowa, powinna być eksplatowana maksymalnie 3-5 lat, a 14 lat to już przesada, ale niestety, ludzie wciskają takie opony tym co się nie znają i potem są wypadki
Większość patrzy że dobry bieżnik - niestety opona zimowa twardnieje i traci swoje właściwości a w poślizgu zachowuje się dużo gorzej niż nowa opona letnia 
Ps. Mam na zimę Barum Polaris 2, 205/55 R16 i powiem Ci kolego że będziesz zadowolony
Czyli jednak tak jak mówiłem - cud że w ogóle przez te oponki nic Ci się nie stało, opona z 98 roku, jeszcze na dodatek zimowa to szok <szok>
Mówi się że dobra opona zimowa, powinna być eksplatowana maksymalnie 3-5 lat, a 14 lat to już przesada, ale niestety, ludzie wciskają takie opony tym co się nie znają i potem są wypadki


Ps. Mam na zimę Barum Polaris 2, 205/55 R16 i powiem Ci kolego że będziesz zadowolony

CCCO - przewaga dzięki technice 
