Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Problem z silnikiem albo skrzynia ?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
cygar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 25 cze 2011, 15:58
Lokalizacja: Brzesko

[ AKE 2.5 180 KM] Problem z silnikiem albo skrzynia ?

Post autor: cygar » 15 sty 2012, 14:29

Sam nie wiem co jest przyczyna. Auto gdy jest zimne na postoju wkreca sie na obroty. Jak chce jechac max 2 tys. Musi sie zagrzac czylo ok 5 minut na postoju poznij sie wkreca w miare. Dodatkowo ciagnie biegi czy zimny albo cieply tak do ok 3.5 tys. Przeplywka wymieniona na nowa salonowa turbo i pompa zrobione. NIe ruszane wtryski. Zastanawiam sie czy nie problem moze z tipem ale bledow brak. Spalanie 14-17 l/100 przy spokojnej jezdzie. Jadac 90-110km/h na trasie spalanie na poziomie 11-12L troszke duzo. Czyszby konwerter skrzyni albo sam skrzynia. Autko zmulone do 3 tys obrotow. Robiac logi wszystko wyglada ok.

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 15 sty 2012, 17:30

jak możesz wrzuć logi z silnika :)
i ze skrzyni :)

spalanie za duże wg mnie

a czujesz jakby slizganie sie na 1 i 2 biegu ? np dodajesz lekko gazu a ci obroty szybko podskaskuja np do 2,5-3k/rpm ?
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

cygar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 25 cze 2011, 15:58
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: cygar » 15 sty 2012, 18:22

hmm jak zrobic logi skrzyni ? i na jakich kanalach ?

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 15 sty 2012, 18:51

cygar u mnie tez jest objaw wysokiego spalania. Jedziesz 100 km/h a spalanie na FIS 15,4l/100km...

I spadek mocy nie duzy ale odczuwalny... I tez nie wiem czy to nie konwerter...
The force will be with you...always

cygar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 25 cze 2011, 15:58
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: cygar » 15 sty 2012, 20:16

jutro zadzwonie do specjalistow z krakowa od skrzyn znajomy ich mi polecil i zapytam co i jak co powiedza. Patrzac na ceny konwertera nawet jak by bylo cos z nim nie tak to zrobie. Szkoda auta sprzedawac skoro trche zrobilem. Ale fis-em nie ma co sie sugerowac. Sprawdz po tankowaniu ile faktycznie pali. Ja korygnolem fisa bo realnie pokazywal +3L na setke wiec to mnie faktycznie <wnerw> przerażało. Ale i tak patrzac na spalanie za duzo wiec temat bede drazyl. Moze jak ktos podpowie jak zrobic logi skrzyni to sie troszki rozjasni. Ale czytajac to objawy moga wskazywac na konwerter. Majser od silnikow i ja juz nie mamy co sprawdzac zbytnio kolo silnika. Zero bledow walki oki orac cala reszta kolonich. Sam stwierdzil po konsultacji z gosciem od elektroniki ze raczej problem moze byc po stronie skrzyni i daltego auto zmulone i duzo pali

cygar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 25 cze 2011, 15:58
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: cygar » 16 sty 2012, 16:17

Wiec dzwonilem do gosci od skrzyn i powiedzieli ze przyczyn moze byc wiele. Ale zanim pojade do nich zeby sprawdzic vagiem jak wyglada po stronie skrzyni informacja o stanie polozenia gazu. Bo moze sie zdarzy ze nie idzie liniowo albo wcale informacja do skrzyni jak jaest pedal ustawiony i beda tez dziac sie cuda. Goscie powiedzieni ze zanim cos sie bedzie robic trzeba sciagnac mise zobaczyc na oleje i ewentualnie zawartosc miski. Ale z opisanej sytuacji stwierdzil ze moze byc i klilka spraw co sie skladaja na jedna usterke. Co do sprzegla hydrokinetycznego moze padac jak sie przycina elektrozawor i sie przypala, a zawoor sie przycina gdy jest olej przysyfiony i sie ciagnie cala sprawa.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 17 sty 2012, 19:37

cygar pisze:Auto gdy jest zimne na postoju wkreca sie na obroty. Jak chce jechac max 2 tys
i
cygar pisze:
Dodatkowo ciagnie biegi czy zimny albo cieply tak do ok 3.5 tys
Może się mylę (1%), ale twoja skrzynia jest OK. Przemyśl Swoje wypowiedzi, poczytaj o zasadzie działania skrzyni TIP, i szukaj przyczyny w silniku :] .

cygar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 25 cze 2011, 15:58
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: cygar » 18 sty 2012, 21:02

jeszcze jedno pytanie gdyby hydraulika dawala popalic czyli nie wiem jak by sie uginaly jak maja sie zaworki otwierac ? silnik nie stuka jak jest zimny czy cieply ale jedynie cos takiego mi przychodzi na mysl i zawory by sie mniej otwieraly. Co sadzicie o tym bo waleczki nie maja sladu ze cos jest z nimi nie tak

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 19 sty 2012, 00:16

cygar pisze:Robiac logi wszystko wyglada ok.
Mógłbyś je ujawnić? Chłopaki coś wypatrzą jeśli coś kuleje :] .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja