[A6 C6] Lusterko zewnetrzne
Widzę, że standardowo na tym forum nic sie nie dowiemy...
Ale do rzeczy, podaje kodowanie aby uruchomić opadanie lusterka prawego przy włączaniu biegu wstecznego (nie potrzebujemy pamięci foteli!!)
Oczywiście musimy się zapatrzeć w nowe moduły
1. Sterownik drzwi 4F0959793R (kierowca)
2. Sterownik drzwi 4F0959792R (pasażer)
Wchodzimy w moduł 52 - door passenger
W kodowaniu interesuje nas 4-ty bajt
Wartość 40, zmienić 4C (brak składanych lusterek)
Wartość 50, zmienić 5C (gdy mamy składane lusterka)
oczywiście na wszelki wypadek zanotować poprzednie kodowanie
Ot cała filozofia...
Nikt tego wcześniej nie pisał ale musimy wziąć pod uwagę również to, że po zmianie przednich modułów musimy również zmienić i tylne gdyż poliftowe nie komunikują się z przedliftowymi co daje nam w efekcie ciągły błąd którego nie da sie skasować
Dzisiaj jeszcze będę walczył ze składaniem lusterek po załączeniu alarmu
Ale do rzeczy, podaje kodowanie aby uruchomić opadanie lusterka prawego przy włączaniu biegu wstecznego (nie potrzebujemy pamięci foteli!!)
Oczywiście musimy się zapatrzeć w nowe moduły
1. Sterownik drzwi 4F0959793R (kierowca)
2. Sterownik drzwi 4F0959792R (pasażer)
Wchodzimy w moduł 52 - door passenger
W kodowaniu interesuje nas 4-ty bajt
Wartość 40, zmienić 4C (brak składanych lusterek)
Wartość 50, zmienić 5C (gdy mamy składane lusterka)
oczywiście na wszelki wypadek zanotować poprzednie kodowanie
Ot cała filozofia...
Nikt tego wcześniej nie pisał ale musimy wziąć pod uwagę również to, że po zmianie przednich modułów musimy również zmienić i tylne gdyż poliftowe nie komunikują się z przedliftowymi co daje nam w efekcie ciągły błąd którego nie da sie skasować
Dzisiaj jeszcze będę walczył ze składaniem lusterek po załączeniu alarmu
Ale tutaj zamieszanie w sprawie tych lusterek. W instrukcji od Audi z 2006r (czyli przed liftem) jest napisane ze ta fukcja dziala tylko z opcja pamieci foteli co wyraznie wskazuje ze jest to dostepne w modelach przed liftingowych. W zwiazku z tym moje pytanie brzmi czy napewno trzeba zmienic sterowniki drzwi na poliftowe? Moze wystarczy tylko samo kodowanie - czy ktos juz probowal?
No właśnie - instrukcja do przedlifta mówi o opuszczaniu lusterek podczas cofania (po prostu pokrętło musi być ustawione na lusterko, którym chcemy obserwować tylne koło).
Ale mam pytanie nieco innej natury. Przymierzam się do zainstalowania pamięci foteli/lusterek i o ile przy fotelach jest to względnie proste, to już przy lusterkach mam pewien dylemat. Otóż ELSA pokazuje, że przy wyposażeniu w lusterka elektrycznie regulowane, składane, podgrzewane, samościemniające się i z podświetleniem do sterownika drzwi (J386) powinno iść 14 kabelków. Tymczasem wiem, że przy takim wyposażeniu u mnie idzie ich 11.
Wiem też, że w lusterku z pamięcią wg. ETKI mechanizm regulacji ma połączonych 7 pinów, a w tych bez pamięci tylko 3.
I tu pojawia się pytanie: jak rozpoznać na allegro lusterko, które na pewno będzie obsługiwało pamięć? Czy do J386 biegnie wtedy więcej niż 11 kabelków? Samego lusterka wolałbym nie rozbierać, a wygląda to jak jedyny sposób przekonania się czy jest tam 7 czy 3 piny...
Jakieś pomysły?
Ale mam pytanie nieco innej natury. Przymierzam się do zainstalowania pamięci foteli/lusterek i o ile przy fotelach jest to względnie proste, to już przy lusterkach mam pewien dylemat. Otóż ELSA pokazuje, że przy wyposażeniu w lusterka elektrycznie regulowane, składane, podgrzewane, samościemniające się i z podświetleniem do sterownika drzwi (J386) powinno iść 14 kabelków. Tymczasem wiem, że przy takim wyposażeniu u mnie idzie ich 11.
Wiem też, że w lusterku z pamięcią wg. ETKI mechanizm regulacji ma połączonych 7 pinów, a w tych bez pamięci tylko 3.
I tu pojawia się pytanie: jak rozpoznać na allegro lusterko, które na pewno będzie obsługiwało pamięć? Czy do J386 biegnie wtedy więcej niż 11 kabelków? Samego lusterka wolałbym nie rozbierać, a wygląda to jak jedyny sposób przekonania się czy jest tam 7 czy 3 piny...
Jakieś pomysły?
- MICHALKAROLINA
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 112
- Rejestracja: 26 lut 2012, 01:40
- Lokalizacja: FELTHAM/WROCLAW
Kolego KL4K50N raczej trzeba z tyłu wymienić bo gdy z przodu zamontowałem te
1. Sterownik drzwi 4F0959793R (kierowca)
2. Sterownik drzwi 4F0959792R (pasażer)
i zakodowałem tak
Wchodzimy w moduł 52 - door passenger
W kodowaniu interesuje nas 4-ty bajt
Wartość 40, zmienić 4C (brak składanych lusterek)
wszystko działa bez problemu lusterko się opuszcza ale wystepuje caly czas blad w przednich lewych i prawych drzwiach i niedarady uruchomić kodowania krótkiego tylko jest caly czas długie.Moze ja cos zle zrobiłem ale nie sadze bo przecież lusterko się opuszcza.
1. Sterownik drzwi 4F0959793R (kierowca)
2. Sterownik drzwi 4F0959792R (pasażer)
i zakodowałem tak
Wchodzimy w moduł 52 - door passenger
W kodowaniu interesuje nas 4-ty bajt
Wartość 40, zmienić 4C (brak składanych lusterek)
wszystko działa bez problemu lusterko się opuszcza ale wystepuje caly czas blad w przednich lewych i prawych drzwiach i niedarady uruchomić kodowania krótkiego tylko jest caly czas długie.Moze ja cos zle zrobiłem ale nie sadze bo przecież lusterko się opuszcza.
Ale chodzi Ci o błędy jak sprawdzasz kabelkiem? Wykasowałes je i one powracają za każdym razem? Z tego tematu koledzy tylko z przodu wymieniali i było ok :trzysiek6 pisze:czas blad w przednich lewych i prawych drzwiach
viewtopic.php?t=21751&postdays=0&postorder=asc&start=15
No kolego jeszcze niesprawdzalem zamekania i otwierania komfortowego szyb ale sprawdze po poludniu.Jak kolego cofniesz sie do poczatku postow na tej stronie to kolega wojoo pisze o tej calej calej zmianie sterownikow i kodowaniu a nakoncu napisal tak:
"Nikt tego wcześniej nie pisał ale musimy wziąć pod uwagę również to, że po zmianie przednich modułów musimy również zmienić i tylne gdyż poliftowe nie komunikują się z przedliftowymi co daje nam w efekcie ciągły błąd którego nie da sie skasować " moze we wszystkich nie jest tak samo ale u mnie wyskakuje blad on niczemu nie przeszkadza wszystko dziala.Jeszcze musze sprawdzic ile pinow jest w moich staruch modulach a ile w tych poliftowych bo patrzylem z tylu to w module moim w srodkowej kostce jest o dwa piny wiecej niz w poliftowych moze i z przodu tez tak jest i dlatego tak sie robi.Sprawdzilem z przodu moduly maja taka sama ilosc pinow jak te z koncowka R ale z tylu nie 4F0959795 M albo P maj gdzie indziej piny niz w module z koncowka E.Tak wiec niewiem co jest grane dziwna sprawa.
"Nikt tego wcześniej nie pisał ale musimy wziąć pod uwagę również to, że po zmianie przednich modułów musimy również zmienić i tylne gdyż poliftowe nie komunikują się z przedliftowymi co daje nam w efekcie ciągły błąd którego nie da sie skasować " moze we wszystkich nie jest tak samo ale u mnie wyskakuje blad on niczemu nie przeszkadza wszystko dziala.Jeszcze musze sprawdzic ile pinow jest w moich staruch modulach a ile w tych poliftowych bo patrzylem z tylu to w module moim w srodkowej kostce jest o dwa piny wiecej niz w poliftowych moze i z przodu tez tak jest i dlatego tak sie robi.Sprawdzilem z przodu moduly maja taka sama ilosc pinow jak te z koncowka R ale z tylu nie 4F0959795 M albo P maj gdzie indziej piny niz w module z koncowka E.Tak wiec niewiem co jest grane dziwna sprawa.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga