Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Zdjęcie dekli a odpowietrzenie pompy.

Silniki wysokoprężne
tygrycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 mar 2010, 17:52
Lokalizacja: Koszalin

[ AFB 2.5 150 KM] Zdjęcie dekli a odpowietrzenie pompy.

Post autor: tygrycho » 06 sty 2012, 19:43

[scroll]Witam.
To,żeby sprawdzić wałki muszę zdjąć dekle ale czy będe musiał odpowietrzać cały układ po tej operacji?

Dzieki z góry za opowiedz
Ostatnio zmieniony 07 sty 2012, 21:19 przez tygrycho, łącznie zmieniany 1 raz.

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 06 sty 2012, 21:06

Najlepiej jest odkręcić przewody od pompy wtryskowej i wtryskiwaczy ,żeby ocenić jak najlepiej stan wałków rozrządu .Mało prawdopodobne, żeby zapowietrzył się cały układ.
Wystarczy po ponownym przykręceniu przewodów luzować nakrętki przy wtryskach ,aż zacznie ciec paliwo zaczynając od pierwszego cylindra i ponownie je dokręcić .Po odpowietrzeniu czterech (maksymalnie)wtrysków powinien zagadać .Robiłem to wielokrotnie bez żadnych problemów.
powodzenia :)
blanwinder

tygrycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 mar 2010, 17:52
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: tygrycho » 06 sty 2012, 21:46

Powinien,ostatnio po zmianie filtra walczyłem z odpowietrzeniem grubszy czas,i teraz boje się tego samego,bo po zmianie filtra popuszczenie przewodów nie starczyło.

tygrycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 mar 2010, 17:52
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: tygrycho » 06 sty 2012, 22:20

a wiec dziękuje za odpowiedzi,jutro chwila prawdy zrzucam dekle i będzie wiadomo.Na ciepłym moim zdaniem chodzi super na zimnym jak by zagłośno klekocze

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 06 sty 2012, 23:39

tygrycho, pstryknij foto <fotka> i pochwal sie :]

tygrycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 mar 2010, 17:52
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: tygrycho » 07 sty 2012, 17:32

No i pompa się zapowietrzyła,nie odpalił,i teraz trzeba go odpowietrzać a nie bardzo wiem jak,w 1.9tdi popuszczałem a wtryskach i palił a tu lipa,trzeb bedze kombinowac

Wrzucam przy okazji foty i filmik wałków co o nich myślicie,żadnych dźwigienek nie znalazłem,są gładziutkie ale ogólnie nowych nie widziałem a żywo wiec wole abyście sami ocenili.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 07 sty 2012, 18:43

moim zdaniem sa bardzo ladne waleczki a ile masz nalatane km

tygrycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 mar 2010, 17:52
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: tygrycho » 07 sty 2012, 18:51

Na liczniku jest 246000 ale jak jest naprawdę to kto to wie :] na wałkach żadnych rys,zadziorów,niema ale pytam was jak wyglądają bo nie miałem okazji widzieć zużytych jak i nowych

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 07 sty 2012, 20:54

tygrycho, ogladajac fotki walki wygladaja ladnie :) prawie jak moje ori a mam nalatane 300 tysi :) a obracales walki <mysli> bo z tego co wiem nie kazda krzywka sie sciera ;) co do zuzytych walkow to poogladaj fotki na alledrogo widzialem tam pare zjechanych na sprzedaz :>

tygrycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 mar 2010, 17:52
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: tygrycho » 07 sty 2012, 21:03

no mam nadzieje,że po służa jeszcze trochę,bo auto kupiłem pare miesięcy temu i jeszcze z rok chciałem polatać.

Teraz problem mam z tym,że zapowietrzyłem go,a po kupnie jak wymieniłem filtr musiałem holować auto na warsztat celem odpowietrzenia,bo nie podołałem.Teraz wyczytałem o odpowietrzaniu i musze skonstruować sprzęt do odpowietrzania mam nadzieje,że ogarne temat :|

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 07 sty 2012, 21:35

tygrycho te walki nie wygladaja jak z AFB tylko z BAU etc.

Podejrzewam ze taki dobry ich stan to efekt wymiany walkow wraz z przeszczepem glowicy...

Walki od AFB maja wezsze lezki na styku z krzywkami...
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 07 sty 2012, 22:32

philiphser, tak wygladaja walki z BAU Obrazek

tygrycho ja po zdjeciu pokryw odpowietrzalem przy uzyciu "Plaka" ( metoda niepolecana na forum, mozna mocno uszkodzic silnik ) <uoee>

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 07 sty 2012, 23:15

Jarecki to mi sie cos pomieszalo
The force will be with you...always

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 11 sty 2012, 19:57

philiphser pisze:tygrycho te walki nie wygladaja jak z AFB tylko z BAU etc.
Z tego co się orientuję to BAU ma puste wałki :)
A co do odpowietrzania to trochę dziwne, że ci się cały układ zapowietrzył po odkręceniu tylko przewodów od pompy.W ciągu tygodnia trzy razy odkręcałem przewody i ściągałem dekle i nigdy nie miałem problemów z odpalenie po odpowietrzeniu tylko przewodów od wtrysków.Sam na pewno tego nie zrobisz musi ci ktoś pomóc przy kręceniu rozrusznikiem.
blanwinder

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 11 sty 2012, 23:21

JA też się dziwie jak to jest z tym odpalaniem, kilka razy już odkręcałem wtryski i za każdym razem odpalał po 3-4 próbach po 5 sekund kręcenia rozrusznikiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja