[ TIP] jaki olej ? tylko ori ?
Dziś szukałem tego po sklepach i w białej na zamówienie, w audi lublin też na zamówienie a w audi viva warszawa jutro mają mieć i jutro znajomy mi to odbierze także jak coś to numery części tylko dla innych może się jeszcze przydadzą
uszczelka plus filtr to ok 300zł w aso a co do oleju to ravenol 6hp spełnia specyfikację i już trochę ludzi go testowało z pozytywnym wynikiem także chyba warto się nim zainteresować.

Arek jak pisałem mam ten Ravenol w BMW, skrzynia 6HP i z tego co wiem to właśnie na ten olej wszyscy w BMW wymieniają, jako dedykowany jest olej BMW lub ZF LF6, więc może rzeczywiście coś w tym jest:) ja się jeszcze zastanawiam nad LF8 z Renza, lub tam gdzie Vonito kupował - 800 za 10l:) w Renz drożej (i tak taniej niż w ASO), no i bańka 20l, czyli trzeba będzie szukać wspólnika:), więc jutro zadzwonię do ASB Długołęka
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
http://www.ravenol.pl/product.php?id_product=11
Na stronie możemy przeczytać:
"skazówki dotyczące zastosowania:
RAVENOL ATF 6HP Fluid został opracowany do użytku w najnowszych przekładniach serii 6HP w ZF 6HP19, 6HP21, 6HP26, 6HP28, 6HP32, 6HP34, jak również dla pięciobiegowych automatycznych skrzyń biegów serii 5HP. Jest kompatybilny wstecz ze wszystkimi wcześniejszymi cztero- i pięciobiegowymi wersjami przekładni w samochodach osobowych ZF za wyjątkiem 6 HP26A61 w pojazdach z AUDI W12 (tylko oryginalne VW G055162A2 niebieskie) oraz 6HP19X dla AUDI Q7, 6HP19A, 6HP28AF (tylko oryginalne VW G060162A2 zielone)."
ps: w A8D3 jest skrzynia 6HP26 - i dlatego tam alternatywą jest powyższy olej...
ps2: ori olej, uszczelki, filtry do ZFa ==> http://www.audi.a6klub.pl/a6-c6-tiptron ... 46,300.htm
Na stronie możemy przeczytać:
"skazówki dotyczące zastosowania:
RAVENOL ATF 6HP Fluid został opracowany do użytku w najnowszych przekładniach serii 6HP w ZF 6HP19, 6HP21, 6HP26, 6HP28, 6HP32, 6HP34, jak również dla pięciobiegowych automatycznych skrzyń biegów serii 5HP. Jest kompatybilny wstecz ze wszystkimi wcześniejszymi cztero- i pięciobiegowymi wersjami przekładni w samochodach osobowych ZF za wyjątkiem 6 HP26A61 w pojazdach z AUDI W12 (tylko oryginalne VW G055162A2 niebieskie) oraz 6HP19X dla AUDI Q7, 6HP19A, 6HP28AF (tylko oryginalne VW G060162A2 zielone)."
ps: w A8D3 jest skrzynia 6HP26 - i dlatego tam alternatywą jest powyższy olej...
ps2: ori olej, uszczelki, filtry do ZFa ==> http://www.audi.a6klub.pl/a6-c6-tiptron ... 46,300.htm
a czy w a6 skrzynie nie jest 6hp19? wydaje mi się że tak i że ten olej będzie odpowiedni.panton pisze:http://www.ravenol.pl/product.php?id_product=11
Na stronie możemy przeczytać:
"skazówki dotyczące zastosowania:
RAVENOL ATF 6HP Fluid został opracowany do użytku w najnowszych przekładniach serii 6HP w ZF 6HP19, 6HP21, 6HP26, 6HP28, 6HP32, 6HP34, jak również dla pięciobiegowych automatycznych skrzyń biegów serii 5HP. Jest kompatybilny wstecz ze wszystkimi wcześniejszymi cztero- i pięciobiegowymi wersjami przekładni w samochodach osobowych ZF za wyjątkiem 6 HP26A61 w pojazdach z AUDI W12 (tylko oryginalne VW G055162A2 niebieskie) oraz 6HP19X dla AUDI Q7, 6HP19A, 6HP28AF (tylko oryginalne VW G060162A2 zielone)."
ps: w A8D3 jest skrzynia 6HP26 - i dlatego tam alternatywą jest powyższy olej...
ps2: ori olej, uszczelki, filtry do ZFa ==> http://www.audi.a6klub.pl/a6-c6-tiptron ... 46,300.htm
Panton przeczytaj dokładnie co napisałeś bo chyba już sam się pogubiłeś :P W c6 masz skrzynie 6hp19 i olej ravenol 6hp jest zgodny ze specyfikacją, nie jest zgodny z w12.
w C6 z Q zawsze była 6HP19A i powinna być zalewana Lifeguardfluid8........ to, że z fabryki wychodziła zalana starszym olejem to inna bajka a ZF8 nie ma odpowiednika/zamiennika ten co podaliście tyczy się ZF6, który jest zalecany do 6HP26 i dlatego chłopaki z A8team zalewają zamiennikiem i jest ok w C6 masz inną skrzynię niż A8D3 cz Phaetonie. Z tego samego powodu na stronie producenta masz napisanie wyraźnie do czego ten olej jest.
Masz również podaną specyfikację - Audi /VW G 055005 A1/A2/A6 a to jest specyfikacja do ZF Lifeguardfluid 6 (kolor żółty) - jak doskonale pewnie wiesz to ZF Lifeguardfluid 8 ma normę G 060162A2 (i jest koloru zielonego) i jest to olej zalecany do 6HP19X (6HP19A w C6). Amen.
Masz również podaną specyfikację - Audi /VW G 055005 A1/A2/A6 a to jest specyfikacja do ZF Lifeguardfluid 6 (kolor żółty) - jak doskonale pewnie wiesz to ZF Lifeguardfluid 8 ma normę G 060162A2 (i jest koloru zielonego) i jest to olej zalecany do 6HP19X (6HP19A w C6). Amen.
W tym momencie już zbzikowałem i nie wiem co robić... chciałem wymienić olej an ten ravenol ale skoro jest inny to się wstrzymuję i chcę zrobić tylko dolewke tylko zf lifeguard 6 jest niedostępny i nie wiem jaki olej kupić żeby dolać.
czy ten zf 8 jest w pełni mieszalny ze starszym ? wtedy kupiłbym zf 8 i tyle.
czy ten zf 8 jest w pełni mieszalny ze starszym ? wtedy kupiłbym zf 8 i tyle.
Arek ZF 6 kupisz w Renz Polska, ja po analizie przyjąłem taki tok postępowania, olej ZF8, filtr uszczelka ORI ASO, wymiana w Midparts, próba glikolowa (mam blisko, właśnie ze wzgledu na odległość odpadł Sopa, dodatkowy koszt to raz i w razie problemów i akcji liść dębu lawetą przez pół Polski). Adaptacja i zmiana softu ASO. Jeżeli jesteś chetny możemy zrzucić się na 20L, wtedy wychodzi litr ZF 8 poniżej 100 PLN i jest dokładnie na dwie wymiany statyczne=dynamiczna.
Z olejami faktycznie czeski film!!!. ZF podaje, że do naszych skrzyń ZF6 lub ZF8, który to podobno ma zapobiegać usterkom skrzyni i powstał na podstawie zgłaszanych problemów z TIPami, ile w tym prawdy nie wiem:)
Nie chce mi sie też wierzyć, że Audi zalewało nam skrzynie fabrycznie syfem, jeżeli w ASO nie przewiduje teoretycznie wymiany oleju, ale cóż jak nie wiadomo o co chodzi trzeba być czujnym i lać ZF8:)
Z olejami faktycznie czeski film!!!. ZF podaje, że do naszych skrzyń ZF6 lub ZF8, który to podobno ma zapobiegać usterkom skrzyni i powstał na podstawie zgłaszanych problemów z TIPami, ile w tym prawdy nie wiem:)
Nie chce mi sie też wierzyć, że Audi zalewało nam skrzynie fabrycznie syfem, jeżeli w ASO nie przewiduje teoretycznie wymiany oleju, ale cóż jak nie wiadomo o co chodzi trzeba być czujnym i lać ZF8:)
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
To nie takbullmania pisze:Z olejami faktycznie czeski film!!!. ZF podaje, że do naszych skrzyń ZF6 lub ZF8, który to podobno ma zapobiegać usterkom skrzyni i powstał na podstawie zgłaszanych problemów z TIPami, ile w tym prawdy nie wiem:)
Nie chce mi sie też wierzyć, że Audi zalewało nam skrzynie fabrycznie syfem, jeżeli w ASO nie przewiduje teoretycznie wymiany oleju, ale cóż jak nie wiadomo o co chodzi trzeba być czujnym i lać ZF8:)
Aso włąściwie nie wymienia oleju bo maja taką politykę
w roku 2005 i 2006 raczej nikt nie zdecydował sie wymienić oleju w skrzyni z włąścicieli C6
Olej ZF8 wszedł dopiero później i z tego powodu że występowały szarpnięcia na 1 i 2 biegu oraz inne delikatne objawy
ZF wypusciło nowy olej o nazwie ZF6+ kolor niebieski a po następnych modyfikacjach ZF8
Aso teraz jeżeli zmienia to zmienia na olej ZF8 kolor zielony
w nowszych C6 już olej ZF8 jest zalany.
to uproszczenie i nie jest prawdąbullmania pisze: dwie wymiany statyczne=dynamiczna.
prawdziwa wymiana dynamiczna to wylanie całego oleju, wyczyszczenie skrzyni i sprzęgła odpowiednimi płynami i wymiana wszystkich uszczelek w skrzyni a dopiero potem zalanie nowym olejem 11-12 l czyli 100% nowego oleju... koszt ogromny
dwie wymiany statyczne to najwyżej wymiana 70-75 % oleju na nowy

Ostatnio zmieniony 03 sty 2012, 11:02 przez vonito, łącznie zmieniany 1 raz.