[A6 C5 2.5 TDi]drgania podczas jazdy
[A6 C5 2.5 TDi]drgania podczas jazdy
Witam kolegów~! mam mały problem, jestem posiadaczem A6 2.5tdi 150KM i
zauważyłem ze podczas szybkiej jazdy, lub przy wyprzedzaniu podczas
redukcji na niższy bieg moje autko a dokładnie silnik wpada w wibracje,
zachowuje się jak benzyniak przy ściągnięciu przewodów zapłonowych z
przynajmniej 2 cylindrów, gdy jednak zwolnię do np, 80 - 100 km/h i jadę ok
5 - 10 km wszystko mija i znowu samochód jedzie jak talala.
Wymieniłem filtr paliwa,sprawdzałem przepływke,lałem już lepsze paliwo i
nic.
Już nie wiem co to może być!
Kolego zacznij nazywać poprawnie tematy :evil:
zauważyłem ze podczas szybkiej jazdy, lub przy wyprzedzaniu podczas
redukcji na niższy bieg moje autko a dokładnie silnik wpada w wibracje,
zachowuje się jak benzyniak przy ściągnięciu przewodów zapłonowych z
przynajmniej 2 cylindrów, gdy jednak zwolnię do np, 80 - 100 km/h i jadę ok
5 - 10 km wszystko mija i znowu samochód jedzie jak talala.
Wymieniłem filtr paliwa,sprawdzałem przepływke,lałem już lepsze paliwo i
nic.
Już nie wiem co to może być!
Kolego zacznij nazywać poprawnie tematy :evil:
Ostatnio zmieniony 17 lis 2008, 10:38 przez arti30x10, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
U mnie jest podobnie, ale z 1,9 TDI i właśnie zabieram się za wymianę dwumasu. Z tym że u mnie silnik nawet na wolnyc obrotach dostaje wibracje, nie ważne ciepły czy nie. Jak wymienię to dam znać czy się poprawiło. Oczywiście wymienia u mechanika. :-D
Ostatnio zmieniony 20 gru 2008, 12:19 przez Jurek85, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam kolegów ponownie!
zastanawiam się czy to faktycznie koło dwumasowe, ponieważ przeprowadziłem eksperyment ; potraktowałem audiczke trochę po garach żeby doprowadzić ja do drgań a następnie zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik - po 10 sekundach odpaliłem ja ponownie i ku mojemu zdziwieniu drgania były dalej, ruszyłem poprawnie i jadąc z prędkością 90 km/h po ok. 2 km drgania ustały, po czym znowu pędzel 3,4,5 i po ok. 7km znowu drgania po czym znowu się zaczynałem parę przygazowek zgasiłem silnik i od nowa 10 sek. odpaliłem przejechałem się powoli i drgania po kilku km ustały...
Może to nieszczelny układ paliwowy lub siadająca pompka paliwa?
zastanawiam się czy to faktycznie koło dwumasowe, ponieważ przeprowadziłem eksperyment ; potraktowałem audiczke trochę po garach żeby doprowadzić ja do drgań a następnie zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik - po 10 sekundach odpaliłem ja ponownie i ku mojemu zdziwieniu drgania były dalej, ruszyłem poprawnie i jadąc z prędkością 90 km/h po ok. 2 km drgania ustały, po czym znowu pędzel 3,4,5 i po ok. 7km znowu drgania po czym znowu się zaczynałem parę przygazowek zgasiłem silnik i od nowa 10 sek. odpaliłem przejechałem się powoli i drgania po kilku km ustały...
Może to nieszczelny układ paliwowy lub siadająca pompka paliwa?
nie wiem czy u mnie jest dokładnie to samo,a wygląda to tak:przy gwałtownym przyspieszeniu szczegolnie na 5, 6 czuć wibracje tak jak mówisz od silnika a odczucie jest takie jakby silnik chciał wyskoczyć z ramy.Na początku myślałem że to luzy w zawieszeniu.Niestety po wymianie kompl zawieszenia bez wiekszych zmian.Raz wyskoczył mi bład poduszki.Podejrzewam że chyba tam bedzie przyczyna.Najgorsze jest to ze silnik czasami nawet na biegu jałowym ma trochę nierówną pracę,ale czasami tzn.dosłownie jak mu sie zachce,raz pracuje idealnie drugim razem delikatnie "trzęsie".Mam bynajmniej nadzieję ze to poducha,pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
majek82
poduchę może ci łatwo sprawdzić mechanik,bo to widać. Niestety z dwumasem jest taki problem że to się na wyczucie mechanika wymienia i nijak nie idzie tego sprawdzić.Ale jeżeli to nie poduchy to innego powodu drgań niż dwumas to nie ma. (przynajmniej w 1,9 TDI a ty masz 2,5 a więc może niech wypowie się ktoś kto ma taki motor). W każdym bądź razie u mniejuż kierownica nie drga i jest ogólnie cicho i pięknie.
poduchę może ci łatwo sprawdzić mechanik,bo to widać. Niestety z dwumasem jest taki problem że to się na wyczucie mechanika wymienia i nijak nie idzie tego sprawdzić.Ale jeżeli to nie poduchy to innego powodu drgań niż dwumas to nie ma. (przynajmniej w 1,9 TDI a ty masz 2,5 a więc może niech wypowie się ktoś kto ma taki motor). W każdym bądź razie u mniejuż kierownica nie drga i jest ogólnie cicho i pięknie.
