Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDi]drgania podczas jazdy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
arti30x10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2008, 17:03
Lokalizacja: opole

[A6 C5 2.5 TDi]drgania podczas jazdy

Post autor: arti30x10 » 16 lis 2008, 23:27

Witam kolegów~! mam mały problem, jestem posiadaczem A6 2.5tdi 150KM i
zauważyłem ze podczas szybkiej jazdy, lub przy wyprzedzaniu podczas
redukcji na niższy bieg moje autko a dokładnie silnik wpada w wibracje,
zachowuje się jak benzyniak przy ściągnięciu przewodów zapłonowych z
przynajmniej 2 cylindrów, gdy jednak zwolnię do np, 80 - 100 km/h i jadę ok
5 - 10 km wszystko mija i znowu samochód jedzie jak talala.
Wymieniłem filtr paliwa,sprawdzałem przepływke,lałem już lepsze paliwo i
nic.
Już nie wiem co to może być!

Kolego zacznij nazywać poprawnie tematy :evil:
Ostatnio zmieniony 17 lis 2008, 10:38 przez arti30x10, łącznie zmieniany 1 raz.

arti30x10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2008, 17:03
Lokalizacja: opole

Post autor: arti30x10 » 17 lis 2008, 21:44

No niestety to nie wahacze. To musi być cos związane z silnikiem. Dzisiaj jadąc A4 gdy wyprzedzałem inne pojazdy, miałem ten sam problem, powtarzają się drgania i utrata mocy przy utrzymywaniu wyższych prędkościach oraz przy dynamicznym przyspieszaniu(1,2,3)

arti30x10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2008, 17:03
Lokalizacja: opole

Post autor: arti30x10 » 17 lis 2008, 22:00

skrzynie mam manualna,zastanawialem sie tez nad nia nawet ogladałem na kanale,ale wizualnie jest ok,biegi wchodza bez problemu... Moze ma jakis czujnik o którym nie wiem i on jest niesprawny albo na wykończeniu,ale watpie.

arti30x10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2008, 17:03
Lokalizacja: opole

Post autor: arti30x10 » 17 lis 2008, 22:10

wiec co powinienem zrobic i jak sprawdzic czy to nie sprzegło?

arti30x10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2008, 17:03
Lokalizacja: opole

Post autor: arti30x10 » 17 lis 2008, 22:20

mam dostep do warsztatu i do konca tygodnia mam wolne tak wiec jutro zerkne na to sprzegło bardziej fachowo.Moze masz racje i niepotrzebnie upieram sie nad układem zasilania paliwem.Chciałem zobaczyc jutro czy pompka paliwowa jest ok,ale zaczne od sprzegła :-D

arti30x10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2008, 17:03
Lokalizacja: opole

Post autor: arti30x10 » 17 lis 2008, 22:31

oczywiscie ze sie odezwe! pozdrawiam i dzieki za pomysł

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 20 lis 2008, 09:53

U mnie jest podobnie, ale z 1,9 TDI i właśnie zabieram się za wymianę dwumasu. Z tym że u mnie silnik nawet na wolnyc obrotach dostaje wibracje, nie ważne ciepły czy nie. Jak wymienię to dam znać czy się poprawiło. Oczywiście wymienia u mechanika. :-D
Ostatnio zmieniony 20 gru 2008, 12:19 przez Jurek85, łącznie zmieniany 2 razy.

arti30x10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2008, 17:03
Lokalizacja: opole

Post autor: arti30x10 » 20 lis 2008, 10:32

Witam kolegów ponownie!
zastanawiam się czy to faktycznie koło dwumasowe, ponieważ przeprowadziłem eksperyment ; potraktowałem audiczke trochę po garach żeby doprowadzić ja do drgań a następnie zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik - po 10 sekundach odpaliłem ja ponownie i ku mojemu zdziwieniu drgania były dalej, ruszyłem poprawnie i jadąc z prędkością 90 km/h po ok. 2 km drgania ustały, po czym znowu pędzel 3,4,5 i po ok. 7km znowu drgania po czym znowu się zaczynałem parę przygazowek zgasiłem silnik i od nowa 10 sek. odpaliłem przejechałem się powoli i drgania po kilku km ustały...
Może to nieszczelny układ paliwowy lub siadająca pompka paliwa?

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 20 gru 2008, 12:19

Odebrałem od mechanika. Okazało się że sprzęgło też umierało. Zostało wymienione i Szósteczka brzmi jak marzenie. Teraz nic nie drga, a silnik chodzi o wiele ciszej nawet zimny. Bardziej słychać opony innych samochodów niż silnik. <ok>

Bolszakoof

Post autor: Bolszakoof » 20 gru 2008, 21:03

Jurek85, jaki koszt?

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 28 gru 2008, 16:31

Dwumas z Allegro 900 zł,
Sprzęgło - mechanik załatwił 690 zł + gumki pod tłumik (3 szt.)+ robocizna= 1100 zł.
Jeszcze tylko termostat muszę wymienić i będzie wszystko zrobione.

majek82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 12 maja 2008, 11:37
Lokalizacja: PUŁAWY

Post autor: majek82 » 29 gru 2008, 12:43

nie wiem czy u mnie jest dokładnie to samo,a wygląda to tak:przy gwałtownym przyspieszeniu szczegolnie na 5, 6 czuć wibracje tak jak mówisz od silnika a odczucie jest takie jakby silnik chciał wyskoczyć z ramy.Na początku myślałem że to luzy w zawieszeniu.Niestety po wymianie kompl zawieszenia bez wiekszych zmian.Raz wyskoczył mi bład poduszki.Podejrzewam że chyba tam bedzie przyczyna.Najgorsze jest to ze silnik czasami nawet na biegu jałowym ma trochę nierówną pracę,ale czasami tzn.dosłownie jak mu sie zachce,raz pracuje idealnie drugim razem delikatnie "trzęsie".Mam bynajmniej nadzieję ze to poducha,pozdrawiam

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 29 gru 2008, 18:28

majek82
poduchę może ci łatwo sprawdzić mechanik,bo to widać. Niestety z dwumasem jest taki problem że to się na wyczucie mechanika wymienia i nijak nie idzie tego sprawdzić.Ale jeżeli to nie poduchy to innego powodu drgań niż dwumas to nie ma. (przynajmniej w 1,9 TDI a ty masz 2,5 a więc może niech wypowie się ktoś kto ma taki motor). W każdym bądź razie u mniejuż kierownica nie drga i jest ogólnie cicho i pięknie. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja