Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AAT 2.5 115 KM] Długi czas zagrzewania się do właściwej te

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

[ AAT 2.5 115 KM] Długi czas zagrzewania się do właściwej te

Post autor: DJ_Mouse » 24 lis 2011, 16:21

Witam kolegów.

Nie znalazłem podobnego tematu, dlatego piszę świeży.
Jak to jest u Was w 2.5 z zagrzewaniem się w zimę? Temp. teraz nie jest bardzo niska (rano jak wyruszam do pracy jest ok. -4oC) do pracy mam 12km (z tego ok 8 trasa - rozpędzam się i jade na 6 biegu ok. 100 km/h) dopiero pod firmą łapie właściwą temperaturę czyli delikatnie przed 90oC. Myślę, że to chyba za długo.. Założyłem świeży termostat i jest to samo, jest sprawny - wąż za termostatem cały czas jest zimny, więc termostat trzyma i nie ma się co go czepiać. Wsadziłem nawet tekturkę przed chłodnicę i nie zauważyłem poprawy. Mam też kpl. osłone pod silnikiem i skrzynią.

Czy macie podobnie? Zaobserwowałem nawet, że nawet jak auto złapie już swoją temp. i stoi na wolnych obrotach z wentylatorem ustawionym na 2 biegu temp. silnika sama spada..

Czy te silniki tak mają? W tamtym roku było podobnie, może macie jakieś swoje patenty na szybsze zagrzewanie się naszych 2.5? Będe wdzięczny za odpowiedzi w temacie.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 24 lis 2011, 17:06

DJ_Mouse pisze:Czy te silniki tak mają? W tamtym roku było podobnie, może macie jakieś swoje patenty na szybsze zagrzewanie się naszych 2.5? Będe wdzięczny za odpowiedzi w temacie.
Te silniki tak mają... Strasznie długo się nagrzewają. U mnie jest to samo u znajomego też. Poza tym juz gdzieś czytałem tu na forum o tym problemie i wszyscy potwierdzają problem z grzaniem.
W tej chwili jeszcze nie ale jak są wieksze mrozy to też na wolnych obrotach sama spada temp ;-) pozdro!

Awatar użytkownika
J@kis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 02 lip 2011, 10:36
Lokalizacja: Szczecin/Police

Post autor: J@kis » 24 lis 2011, 20:13

Witam :)

Ja mam podony problem prz 2,5 ale do tego olej mi sie strasznie grzeje i dochodzi do temp. 120oC a wiem ze to nie jest normalne i w sumie nie za duzo jezdze autem ostatnio i nie zwrucilem uwagi aby mial stala temp.Martwi mnie ten Olej.... Wiecie cos na ten Temat?

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 24 lis 2011, 21:46

U mnie tak samo, myślałem, że zakup nowego termostatu pomoże, ale jednak muszę trochę pogonić autko żeby się zagrzało, z tą różnicą ,że u mnie jak już wskazówka dotknie 90 stopni to nie spada.

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 24 lis 2011, 21:57

mkfryzjer pisze:u mnie jak już wskazówka dotknie 90 stopni to nie spada.
No ja też tak mam... Ale do tego czasu jak jest poniżej 90 i zatrzymam sie na dłużej nie gasząc auta to lekko spada i tylko w na prawdę zimne dni...

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 24 lis 2011, 22:31

No to troche się uspokoiłem. A czy ktoś z Was nie przerabiał u siebie montażu króćca z A4 z tymi 3 świecami żarowymi, które podgrzewają płyn zimą żeby auto szybciej łapało temperature? Zastanawiałem się nad tym ostatnio...
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 25 lis 2011, 14:18

Mój AEL też się strasznie długo grzeje, w zeszłym roku wymieniłem termostat na wahler'a i bez większych zmian, przy dłuższym postoju spada temperatura z 90 C.

Można by włożyć króciec z 3 świecami, pewnie by się szybciej grzał, tylko też układ sterujący by się do tego przydał, a nie wiem czy to nie jest gdzieś w komputerze sterującym wmontowane.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 25 lis 2011, 23:16

Normalka <luzik>
JA wrzuciłem i uaktywniam na zimę grzałkę ale od bmw bo jest wydajniejsza. Mimo wszystko długo się grzeje..
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 27 lis 2011, 09:37

hmm moje po 6 km łapie temp. i poźniej już nie ma problemów tylko że ja teraz w korkach stoje dużo więc to nie miarodajny pomiar
Obrazek

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 20 gru 2011, 18:55

Hincó, a tą grzalkę gdzie wsadziłeś i ma to jakis w sobie sterownik?
w beemach sa 2 termostaty i chyba troche jeszcze inaczej tamto jest porobione.


btw a co do grzania tez mam tak samo <nerwus>
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 20 gru 2011, 19:36

U mnie podobnie, po ok 6-7 km ciepłem dmucha ale duży obieg ledwo co się włącza. Wskazówka kiedy dojeżdżam do celu podnosi się 3mm ponad 50C :D

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 22 gru 2011, 12:06

Dodek, grzałkę zamontowałem w okolicach wyprowadzenia '+' z akumulatora, wpiąłem się w układ za głowicą. Sterowane przekaźnikami, oryginalnie jest po CAN wiec se możemy... możemy wykorzystaćjedynie tranzystory w środku i włączać je impulsowo-u mnie popaliło się ;) Sygnał 'zapalenia' silnika wziąłem z wzbudzenia alternatora. Trzeba zdać sobie sprawe że grzałka bierze ok 3x15-20A. Mierzałem przepalającymi się bezpiecznikami <rotfl>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 28 gru 2011, 21:33

to wychodzi ze to ustrojstwo złopie okolo 700w wiec sporo , ale altek w tdi ma na szczescie ma 120A wiec sobie powinien poradzić. Pozatym jak sie to wlaczy nie muli coś i wogole szybko grzeje ta grzałka ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 28 gru 2011, 21:48

W poprzednim modelu problem z nagrzewaniem minal po wymienia termostatu i chlodnicy wody.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Re: Długi czas zagrzewania się do właściwej te

Post autor: keri11 » 29 gru 2011, 10:57

DJ_Mouse pisze:Witam kolegów.

Nie znalazłem podobnego tematu, dlatego piszę świeży.
Jak to jest u Was w 2.5 z zagrzewaniem się w zimę? Temp. teraz nie jest bardzo niska (rano jak wyruszam do pracy jest ok. -4oC) do pracy mam 12km (z tego ok 8 trasa - rozpędzam się i jade na 6 biegu ok. 100 km/h) dopiero pod firmą łapie właściwą temperaturę czyli delikatnie przed 90oC. Myślę, że to chyba za długo.. Założyłem świeży termostat i jest to samo, jest sprawny - wąż za termostatem cały czas jest zimny, więc termostat trzyma i nie ma się co go czepiać. Wsadziłem nawet tekturkę przed chłodnicę i nie zauważyłem poprawy. Mam też kpl. osłone pod silnikiem i skrzynią.

Czy macie podobnie? Zaobserwowałem nawet, że nawet jak auto złapie już swoją temp. i stoi na wolnych obrotach z wentylatorem ustawionym na 2 biegu temp. silnika sama spada..

Czy te silniki tak mają? W tamtym roku było podobnie, może macie jakieś swoje patenty na szybsze zagrzewanie się naszych 2.5? Będe wdzięczny za odpowiedzi w temacie.



mam pdobny silnik i podobne objawy
one tak mają wiec nie ma sie czym martwic

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga