[ AAT 2.5 115 KM] Długi czas zagrzewania się do właściwej te
[ AAT 2.5 115 KM] Długi czas zagrzewania się do właściwej te
Witam kolegów.
Nie znalazłem podobnego tematu, dlatego piszę świeży.
Jak to jest u Was w 2.5 z zagrzewaniem się w zimę? Temp. teraz nie jest bardzo niska (rano jak wyruszam do pracy jest ok. -4oC) do pracy mam 12km (z tego ok 8 trasa - rozpędzam się i jade na 6 biegu ok. 100 km/h) dopiero pod firmą łapie właściwą temperaturę czyli delikatnie przed 90oC. Myślę, że to chyba za długo.. Założyłem świeży termostat i jest to samo, jest sprawny - wąż za termostatem cały czas jest zimny, więc termostat trzyma i nie ma się co go czepiać. Wsadziłem nawet tekturkę przed chłodnicę i nie zauważyłem poprawy. Mam też kpl. osłone pod silnikiem i skrzynią.
Czy macie podobnie? Zaobserwowałem nawet, że nawet jak auto złapie już swoją temp. i stoi na wolnych obrotach z wentylatorem ustawionym na 2 biegu temp. silnika sama spada..
Czy te silniki tak mają? W tamtym roku było podobnie, może macie jakieś swoje patenty na szybsze zagrzewanie się naszych 2.5? Będe wdzięczny za odpowiedzi w temacie.
Nie znalazłem podobnego tematu, dlatego piszę świeży.
Jak to jest u Was w 2.5 z zagrzewaniem się w zimę? Temp. teraz nie jest bardzo niska (rano jak wyruszam do pracy jest ok. -4oC) do pracy mam 12km (z tego ok 8 trasa - rozpędzam się i jade na 6 biegu ok. 100 km/h) dopiero pod firmą łapie właściwą temperaturę czyli delikatnie przed 90oC. Myślę, że to chyba za długo.. Założyłem świeży termostat i jest to samo, jest sprawny - wąż za termostatem cały czas jest zimny, więc termostat trzyma i nie ma się co go czepiać. Wsadziłem nawet tekturkę przed chłodnicę i nie zauważyłem poprawy. Mam też kpl. osłone pod silnikiem i skrzynią.
Czy macie podobnie? Zaobserwowałem nawet, że nawet jak auto złapie już swoją temp. i stoi na wolnych obrotach z wentylatorem ustawionym na 2 biegu temp. silnika sama spada..
Czy te silniki tak mają? W tamtym roku było podobnie, może macie jakieś swoje patenty na szybsze zagrzewanie się naszych 2.5? Będe wdzięczny za odpowiedzi w temacie.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
Te silniki tak mają... Strasznie długo się nagrzewają. U mnie jest to samo u znajomego też. Poza tym juz gdzieś czytałem tu na forum o tym problemie i wszyscy potwierdzają problem z grzaniem.DJ_Mouse pisze:Czy te silniki tak mają? W tamtym roku było podobnie, może macie jakieś swoje patenty na szybsze zagrzewanie się naszych 2.5? Będe wdzięczny za odpowiedzi w temacie.
W tej chwili jeszcze nie ale jak są wieksze mrozy to też na wolnych obrotach sama spada temp pozdro!
No to troche się uspokoiłem. A czy ktoś z Was nie przerabiał u siebie montażu króćca z A4 z tymi 3 świecami żarowymi, które podgrzewają płyn zimą żeby auto szybciej łapało temperature? Zastanawiałem się nad tym ostatnio...
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
Mój AEL też się strasznie długo grzeje, w zeszłym roku wymieniłem termostat na wahler'a i bez większych zmian, przy dłuższym postoju spada temperatura z 90 C.
Można by włożyć króciec z 3 świecami, pewnie by się szybciej grzał, tylko też układ sterujący by się do tego przydał, a nie wiem czy to nie jest gdzieś w komputerze sterującym wmontowane.
Można by włożyć króciec z 3 świecami, pewnie by się szybciej grzał, tylko też układ sterujący by się do tego przydał, a nie wiem czy to nie jest gdzieś w komputerze sterującym wmontowane.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Dodek, grzałkę zamontowałem w okolicach wyprowadzenia '+' z akumulatora, wpiąłem się w układ za głowicą. Sterowane przekaźnikami, oryginalnie jest po CAN wiec se możemy... możemy wykorzystaćjedynie tranzystory w środku i włączać je impulsowo-u mnie popaliło się Sygnał 'zapalenia' silnika wziąłem z wzbudzenia alternatora. Trzeba zdać sobie sprawe że grzałka bierze ok 3x15-20A. Mierzałem przepalającymi się bezpiecznikami
Re: Długi czas zagrzewania się do właściwej te
DJ_Mouse pisze:Witam kolegów.
Nie znalazłem podobnego tematu, dlatego piszę świeży.
Jak to jest u Was w 2.5 z zagrzewaniem się w zimę? Temp. teraz nie jest bardzo niska (rano jak wyruszam do pracy jest ok. -4oC) do pracy mam 12km (z tego ok 8 trasa - rozpędzam się i jade na 6 biegu ok. 100 km/h) dopiero pod firmą łapie właściwą temperaturę czyli delikatnie przed 90oC. Myślę, że to chyba za długo.. Założyłem świeży termostat i jest to samo, jest sprawny - wąż za termostatem cały czas jest zimny, więc termostat trzyma i nie ma się co go czepiać. Wsadziłem nawet tekturkę przed chłodnicę i nie zauważyłem poprawy. Mam też kpl. osłone pod silnikiem i skrzynią.
Czy macie podobnie? Zaobserwowałem nawet, że nawet jak auto złapie już swoją temp. i stoi na wolnych obrotach z wentylatorem ustawionym na 2 biegu temp. silnika sama spada..
Czy te silniki tak mają? W tamtym roku było podobnie, może macie jakieś swoje patenty na szybsze zagrzewanie się naszych 2.5? Będe wdzięczny za odpowiedzi w temacie.
mam pdobny silnik i podobne objawy
one tak mają wiec nie ma sie czym martwic
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga