[A6 C5 1.8T 150km] Brak zapłonu w jednym cylindrze (AWT)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
takie przypomnienie z przedmiotu "elektrotechnika" :P
wiec dioda Elektroluminescencyjna w skrócie LED jest to element półprzewodnikowy , w którym zachodzi zjawisko wytwarzania energii świetlnej poprzez użycie odpowiedniego rodzaju materiału (półprzewodnika) z którego to z anody ( + ) do katody ( - ) poprzez przyłożenie napięcia o odpowiedniej wartości płynie prąd i w efekcie mamy tenże stumień świetlny wytwarzany. W drugą strone prąd nie płynie - to tak organoleptycznie mam andzieje , że nie pokręciłem - dawno temu to w sql miałem :P
w moim AEB mam cewki 3 pinowe - jest tam napiecie +12V (nie pamietam miedzy którymi pinami) oraz sterowanie wzbudzeniem wysokiego napięcia. Bierzesz Diode LED 12V (np zielona - dokładnie widac moment zaswiecenia - (maja w sobie chyba opornik ze są na 12V)
w zalezności czym masz sterowaną cewke czy + czy - najpierw katode dajesz do masy a anode do tego pina który jest wolny i na którym miałes jakies tam napiecie. kręcisz silnikiem (najlepiej we 2 osoby - jedna patrzy druga kręci) jesli masz sterowanie masą no to anode dajesz na stały + a katode do tego pina. Troche zawile napisałem mam nadzieje , że sie uda
najprostszy sposób na sprawdzenie sterowania do cewki.
Jesli okaże sie że sterowanie jest no obstawiam brak kompresji na cylindrze , tylko , ze na pracujacym nie słychać przeskoku iskry podczas zdejmowania cewki - to jednak brak sterowania - przewody , połaczenia , nawet moduł na filtrze aż po sterownik ECU
Pozdrawiam
wiec dioda Elektroluminescencyjna w skrócie LED jest to element półprzewodnikowy , w którym zachodzi zjawisko wytwarzania energii świetlnej poprzez użycie odpowiedniego rodzaju materiału (półprzewodnika) z którego to z anody ( + ) do katody ( - ) poprzez przyłożenie napięcia o odpowiedniej wartości płynie prąd i w efekcie mamy tenże stumień świetlny wytwarzany. W drugą strone prąd nie płynie - to tak organoleptycznie mam andzieje , że nie pokręciłem - dawno temu to w sql miałem :P
w moim AEB mam cewki 3 pinowe - jest tam napiecie +12V (nie pamietam miedzy którymi pinami) oraz sterowanie wzbudzeniem wysokiego napięcia. Bierzesz Diode LED 12V (np zielona - dokładnie widac moment zaswiecenia - (maja w sobie chyba opornik ze są na 12V)
w zalezności czym masz sterowaną cewke czy + czy - najpierw katode dajesz do masy a anode do tego pina który jest wolny i na którym miałes jakies tam napiecie. kręcisz silnikiem (najlepiej we 2 osoby - jedna patrzy druga kręci) jesli masz sterowanie masą no to anode dajesz na stały + a katode do tego pina. Troche zawile napisałem mam nadzieje , że sie uda

Jesli okaże sie że sterowanie jest no obstawiam brak kompresji na cylindrze , tylko , ze na pracujacym nie słychać przeskoku iskry podczas zdejmowania cewki - to jednak brak sterowania - przewody , połaczenia , nawet moduł na filtrze aż po sterownik ECU
Pozdrawiam

1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27