
[ A6 C5] wymiana oleju i problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 sty 2010, 17:21
- Lokalizacja: wysokie-mazowieckie podlaskie
[ A6 C5] wymiana oleju i problem
witam klubowiczów ! mam problem z automatem po wymianie oleju tego z (MOBILA) niby taki sam a jednak coś jest nie tak a mianowicie jeśli chodzi o jazdę to przy przyśpieszaniu dynamicznym jest jakby lepiej , ale przy spokojnej jeżdże czuć tarpnięcja . Tylko najgorsze jest to że jak wyhamuje do zera to z opużnieniem wchodzi jedynka .Za pomoc dziękuję!!!!! 

jabłoński wojciech
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Popieram, w czasach kiedy wchodził tiptronik w fabrykach rządzili jeszcze inżynierowie a nie pedały w krawatch i skoro oni tak umyślili to mieli powód. Prawda jest taka, że wymienić sobie można jak się chce, ale wymiana oleju nie ma żadnego sensu. Dlaczego? A to dlatego, że wszystkie elementy są obliczone na bezobsługowy przebieg 300-400kkm. Po takim przebiegu polecą przynamniej kosze sprzęgłowe i trzeba skrzynię i tak otwierać i remontować...goly191 pisze:trzeba się trzymać instrukcji
czyli nie wymieniać oleju, no ale zaraz znajdą się posty... po to filtr, po to korek spustowy, po to to i tamto
jestem w grupie tych co podtrzymują teorię audi i nie zmieniać oleju
Myślenie że wymiana oleju i filtra wydłuży życie skrzyni to zwykła naiwność ...
Tiptrnik to porządna i dobrze przemyślana konstrukcja. Jak sie komuś sypie w aucie przy 100kkm to niech sobie sam resztę dopisze ... bo nieźle mu odpisali ... z przebiegu
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
no to oświecę cię że ci inzynierowie musieli zmienić budowę sprzęgła w roku 2007 bo te wczęśniejsze okazały się wadliwe jak 50 % innych rzeczy w samochodzie z 2005 rokuToranaga pisze:Tiptrnik to porządna i dobrze przemyślana konstrukcja. Jak sie komuś sypie w aucie przy 100kkm to niech sobie sam resztę dopisze ... bo nieźle mu odpisali ... z przebiegu

zapraszam do użytkowania C6 i skrzyni 6hp19 z początków produkcjiToranaga pisze:Myślenie że wymiana oleju i filtra wydłuży życie skrzyni to zwykła naiwność ...
bo liczenie na jej "bezobsługowość " to dopiero naiwność
ps.
kosz też jest słabym punktem tej szkrzyni często nie wytrzyma 200 kkm

poza tym to firma ZF jest producentem tej skrzyni to ich olej jest lany do tych skrzyń
i niech naiwność nikogo nie zmyli ze "oryginalny" olej to coś innego
a sam producent skrzyni zaleca wymianę oleju a Aso z niewyjaśnionych względów uważa że jest ona bezobsługowa (ale za plecami w Aso każdy ci powie że to bzdura

u mnie problem rozwiazany:)
pojechałem do serwisu AUDI i tam zdiagnozowali ze brakuje 3l oleju, otóż "mechanicy", którzy podjęli się wymianie oleju w skrzyni biegów nie mieli o tym zielonego pojęcia i olej wymieniali na wył. silnik a powinno się to robić na włączonym żeby pompka chodziła ...
Pozdrawiam
pojechałem do serwisu AUDI i tam zdiagnozowali ze brakuje 3l oleju, otóż "mechanicy", którzy podjęli się wymianie oleju w skrzyni biegów nie mieli o tym zielonego pojęcia i olej wymieniali na wył. silnik a powinno się to robić na włączonym żeby pompka chodziła ...
Pozdrawiam
Właśnie tak to jest wymieniać olej w byle jakich serwisachmarklord pisze:u mnie problem rozwiazany:)
pojechałem do serwisu AUDI i tam zdiagnozowali ze brakuje 3l oleju, otóż "mechanicy", którzy podjęli się wymianie oleju w skrzyni biegów nie mieli o tym zielonego pojęcia i olej wymieniali na wył. silnik a powinno się to robić na włączonym żeby pompka chodziła ...
Pozdrawiam

Jasne... jest mnustwo przykładów na to, że zmiana oleju musi być wykonana i tyle... poza tym oczywistym jest, że taki skomplikowany układ przekładni musi mieć wymieniony olej... wystarczy chociażby przeczytać instrukcję od ZFa...goly191 pisze:jestem w grupie tych co podtrzymują teorię audi i nie zmieniać oleju
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
tutaj można ostro polemizować0x4B25A pisze:Jasne... jest mnóstwo przykładów na to, że zmiana oleju musi być wykonana i tyle... poza tym oczywistym jest, że taki skomplikowany układ przekładni musi mieć wymieniony olej... wystarczy chociażby przeczytać instrukcję od ZFa...
Audi twierdzi inaczej niż producent części, które Audi wstawiło do swojego samochodu
jasne i przejrzyste jest to, że coś tu nie gra i powinno się to chyba tak nagłośnić, żeby Audi w końcu przyjęło jakieś mądre stanowisko w tej sprawie
proste pytanie w tej spawie jest ... kto ma w tym interes

proste pytanie... kto zapłaci za skrzynię, jeżeli padnie przy 95.000 km przed końcem gwarancji


skrzynia prawdopodobnie zostanie wymontowana wstawiona nowa, a stara na prośbę ZF wysłana do nich w celu diagnozy, aby dowiedzieć się dlaczego padła i poprawy na przyszłość, dajmy na to ZF zauważy brak wymiany oleju... tu temat się rozpływa
także to jedna z prostych teorii co i jak
bardziej ogólnie mnie ciekawi jak tam S-tronic się sprawuje, może jakiś informacje na temat wymian oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
no spawa jest co najmniej dziwna...
kazdy może mieć oczywiście swoje zdanie na ten temat ale ja myślę że chodzi jednak o serwis i nie dam wiary w to że olej który ma okres gwarancji przydatności w opakowaniu nie maj po wlaniu do skrzyni ...
jakoś nie mam zgody na to ... do tego producent całej skrzyni i oleju do niej mówi inaczej niż firma która kupuję od nich to wszystko i tak naprawdę ma nikłe pojęcie o całej skrzyni...
raczej wydaje mi się że nie wymieninie oleju ma skutki które wychodzą po paru latach a nie w okresie gwarancji bo jednak nie sam przebieg dla skrzyni ma najwieksze znaczenie
przecież w miescie skrzynia pracuje znacznie częściej niż na trasach więc nie tylko sam przebieg się liczy , skrzynia więc raczej nie padnie po dwóch latach co zresztą pokazuje czas i reklamacje więc serwis jest spokojny o to
ale to tylko takie moje dywagacje bo zupełnie nie rozumiem stanowiska serwisu w tej kwestii
kazdy może mieć oczywiście swoje zdanie na ten temat ale ja myślę że chodzi jednak o serwis i nie dam wiary w to że olej który ma okres gwarancji przydatności w opakowaniu nie maj po wlaniu do skrzyni ...
jakoś nie mam zgody na to ... do tego producent całej skrzyni i oleju do niej mówi inaczej niż firma która kupuję od nich to wszystko i tak naprawdę ma nikłe pojęcie o całej skrzyni...
raczej wydaje mi się że nie wymieninie oleju ma skutki które wychodzą po paru latach a nie w okresie gwarancji bo jednak nie sam przebieg dla skrzyni ma najwieksze znaczenie
przecież w miescie skrzynia pracuje znacznie częściej niż na trasach więc nie tylko sam przebieg się liczy , skrzynia więc raczej nie padnie po dwóch latach co zresztą pokazuje czas i reklamacje więc serwis jest spokojny o to
ale to tylko takie moje dywagacje bo zupełnie nie rozumiem stanowiska serwisu w tej kwestii

Toranaga bzdury wypisałeś..... czytaj biuletyny techniczne ZFa.... poczytaj po co został opracowany olej ZF8 (podpowiem, że nie do 8HPXX która powstała później), który zalecają do 6HP19A.... po co wypuścili już kilka wersji softu (nie AUDI a ZF) i zalecają aktualizację sterownika.................czytaj, czytaj, czytaj...... wiedza nie boli
ps: S-tronic z S5 była robiona przy przebiegu 40kkm........ a może to wyjątek potwierdzający regułę chociaż informacje od osoby, która to serwisuje jest jednoznaczna - zdecydowanie gorsza jakość, delikatniejsza skrzynia od tipa....
ps: S-tronic z S5 była robiona przy przebiegu 40kkm........ a może to wyjątek potwierdzający regułę chociaż informacje od osoby, która to serwisuje jest jednoznaczna - zdecydowanie gorsza jakość, delikatniejsza skrzynia od tipa....
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
to żeś mnie załamałpanton pisze:S-tronic z S5 była robiona przy przebiegu 40kkm........ a może to wyjątek potwierdzający regułę chociaż informacje od osoby, która to serwisuje jest jednoznaczna - zdecydowanie gorsza jakość, delikatniejsza skrzynia od tipa....

S-tronic'a też robi ZF

ile kosztują takie aktualizacje softu

- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
o to nie ma tragediivonito pisze: ja płaciłem 450 zł za aktualizację softu i adaptację w Aso
bracki ma jakiś problem w bmw 525 08r, że przy deptaniu do np 3 biegu i dalej spokojny gaz, to nie chce przez chwilę załączyć wyższych biegów, ktoś wspomniał, że to wina softu
jak byłem ostatnio w ASO coś tam sprawdzać i zapytałem ,tylko o sprawdzenie komunikacji pomiędzy sterownika silnika, a sterownika skrzyni, to kolo powiedział, że na pewno powyżej 1000zł, w sumie stare auto, dlatego myślałem, że w nowych będzie jeszcze więcej, bo tu przecież coś jakby nie było wgrywają, wiec 450zł dość ludzka cena