Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] wymiana oleju i problem

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
bogda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2010, 17:21
Lokalizacja: wysokie-mazowieckie podlaskie

[ A6 C5] wymiana oleju i problem

Post autor: bogda » 18 lis 2011, 16:08

witam klubowiczów ! mam problem z automatem po wymianie oleju tego z (MOBILA) niby taki sam a jednak coś jest nie tak a mianowicie jeśli chodzi o jazdę to przy przyśpieszaniu dynamicznym jest jakby lepiej , ale przy spokojnej jeżdże czuć tarpnięcja . Tylko najgorsze jest to że jak wyhamuje do zera to z opużnieniem wchodzi jedynka .Za pomoc dziękuję!!!!! ;)
jabłoński wojciech

marklord
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2011, 22:37
Lokalizacja: Kostrzyn

Post autor: marklord » 25 lis 2011, 13:18

Podpinam się do problemu, po wymianie oleju mam identyczny problem

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 lis 2011, 22:25

trzeba się trzymać instrukcji
czyli nie wymieniać oleju, no ale zaraz znajdą się posty... po to filtr, po to korek spustowy, po to to i tamto
jestem w grupie tych co podtrzymują teorię audi i nie zmieniać oleju

bogda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2010, 17:21
Lokalizacja: wysokie-mazowieckie podlaskie

Post autor: bogda » 28 lis 2011, 19:22

To moja druga wymiana i po pierwszej było wszystko ok
jabłoński wojciech

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 29 lis 2011, 07:29

goly191 pisze:trzeba się trzymać instrukcji
czyli nie wymieniać oleju, no ale zaraz znajdą się posty... po to filtr, po to korek spustowy, po to to i tamto
jestem w grupie tych co podtrzymują teorię audi i nie zmieniać oleju
Popieram, w czasach kiedy wchodził tiptronik w fabrykach rządzili jeszcze inżynierowie a nie pedały w krawatch i skoro oni tak umyślili to mieli powód. Prawda jest taka, że wymienić sobie można jak się chce, ale wymiana oleju nie ma żadnego sensu. Dlaczego? A to dlatego, że wszystkie elementy są obliczone na bezobsługowy przebieg 300-400kkm. Po takim przebiegu polecą przynamniej kosze sprzęgłowe i trzeba skrzynię i tak otwierać i remontować...

Myślenie że wymiana oleju i filtra wydłuży życie skrzyni to zwykła naiwność ...

Tiptrnik to porządna i dobrze przemyślana konstrukcja. Jak sie komuś sypie w aucie przy 100kkm to niech sobie sam resztę dopisze ... bo nieźle mu odpisali ... z przebiegu :]

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 29 lis 2011, 15:49

Toranaga pisze:Tiptrnik to porządna i dobrze przemyślana konstrukcja. Jak sie komuś sypie w aucie przy 100kkm to niech sobie sam resztę dopisze ... bo nieźle mu odpisali ... z przebiegu
no to oświecę cię że ci inzynierowie musieli zmienić budowę sprzęgła w roku 2007 bo te wczęśniejsze okazały się wadliwe jak 50 % innych rzeczy w samochodzie z 2005 roku ;)
Toranaga pisze:Myślenie że wymiana oleju i filtra wydłuży życie skrzyni to zwykła naiwność ...
zapraszam do użytkowania C6 i skrzyni 6hp19 z początków produkcji
bo liczenie na jej "bezobsługowość " to dopiero naiwność
ps.
kosz też jest słabym punktem tej szkrzyni często nie wytrzyma 200 kkm ;)

poza tym to firma ZF jest producentem tej skrzyni to ich olej jest lany do tych skrzyń
i niech naiwność nikogo nie zmyli ze "oryginalny" olej to coś innego
a sam producent skrzyni zaleca wymianę oleju a Aso z niewyjaśnionych względów uważa że jest ona bezobsługowa (ale za plecami w Aso każdy ci powie że to bzdura ;) )

marklord
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2011, 22:37
Lokalizacja: Kostrzyn

Post autor: marklord » 17 gru 2011, 20:36

u mnie problem rozwiazany:)
pojechałem do serwisu AUDI i tam zdiagnozowali ze brakuje 3l oleju, otóż "mechanicy", którzy podjęli się wymianie oleju w skrzyni biegów nie mieli o tym zielonego pojęcia i olej wymieniali na wył. silnik a powinno się to robić na włączonym żeby pompka chodziła ...
Pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 gru 2011, 21:09

marklord pisze:u mnie problem rozwiazany:)
pojechałem do serwisu AUDI i tam zdiagnozowali ze brakuje 3l oleju, otóż "mechanicy", którzy podjęli się wymianie oleju w skrzyni biegów nie mieli o tym zielonego pojęcia i olej wymieniali na wył. silnik a powinno się to robić na włączonym żeby pompka chodziła ...
Pozdrawiam
Właśnie tak to jest wymieniać olej w byle jakich serwisach :(
goly191 pisze:jestem w grupie tych co podtrzymują teorię audi i nie zmieniać oleju
Jasne... jest mnustwo przykładów na to, że zmiana oleju musi być wykonana i tyle... poza tym oczywistym jest, że taki skomplikowany układ przekładni musi mieć wymieniony olej... wystarczy chociażby przeczytać instrukcję od ZFa...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 18 gru 2011, 09:56

0x4B25A pisze:Jasne... jest mnóstwo przykładów na to, że zmiana oleju musi być wykonana i tyle... poza tym oczywistym jest, że taki skomplikowany układ przekładni musi mieć wymieniony olej... wystarczy chociażby przeczytać instrukcję od ZFa...
tutaj można ostro polemizować
Audi twierdzi inaczej niż producent części, które Audi wstawiło do swojego samochodu
jasne i przejrzyste jest to, że coś tu nie gra i powinno się to chyba tak nagłośnić, żeby Audi w końcu przyjęło jakieś mądre stanowisko w tej sprawie
proste pytanie w tej spawie jest ... kto ma w tym interes ?? bo przecież tylko o to chodzi
proste pytanie... kto zapłaci za skrzynię, jeżeli padnie przy 95.000 km przed końcem gwarancji ?? Audi czy ZF ??
skrzynia prawdopodobnie zostanie wymontowana wstawiona nowa, a stara na prośbę ZF wysłana do nich w celu diagnozy, aby dowiedzieć się dlaczego padła i poprawy na przyszłość, dajmy na to ZF zauważy brak wymiany oleju... tu temat się rozpływa
także to jedna z prostych teorii co i jak
bardziej ogólnie mnie ciekawi jak tam S-tronic się sprawuje, może jakiś informacje na temat wymian oleju

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 18 gru 2011, 16:12

no spawa jest co najmniej dziwna...
kazdy może mieć oczywiście swoje zdanie na ten temat ale ja myślę że chodzi jednak o serwis i nie dam wiary w to że olej który ma okres gwarancji przydatności w opakowaniu nie maj po wlaniu do skrzyni ...
jakoś nie mam zgody na to ... do tego producent całej skrzyni i oleju do niej mówi inaczej niż firma która kupuję od nich to wszystko i tak naprawdę ma nikłe pojęcie o całej skrzyni...
raczej wydaje mi się że nie wymieninie oleju ma skutki które wychodzą po paru latach a nie w okresie gwarancji bo jednak nie sam przebieg dla skrzyni ma najwieksze znaczenie
przecież w miescie skrzynia pracuje znacznie częściej niż na trasach więc nie tylko sam przebieg się liczy , skrzynia więc raczej nie padnie po dwóch latach co zresztą pokazuje czas i reklamacje więc serwis jest spokojny o to
ale to tylko takie moje dywagacje bo zupełnie nie rozumiem stanowiska serwisu w tej kwestii <mysli>

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 20 gru 2011, 22:14

Toranaga bzdury wypisałeś..... czytaj biuletyny techniczne ZFa.... poczytaj po co został opracowany olej ZF8 (podpowiem, że nie do 8HPXX która powstała później), który zalecają do 6HP19A.... po co wypuścili już kilka wersji softu (nie AUDI a ZF) i zalecają aktualizację sterownika.................czytaj, czytaj, czytaj...... wiedza nie boli


ps: S-tronic z S5 była robiona przy przebiegu 40kkm........ a może to wyjątek potwierdzający regułę chociaż informacje od osoby, która to serwisuje jest jednoznaczna - zdecydowanie gorsza jakość, delikatniejsza skrzynia od tipa....

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 21 gru 2011, 18:14

panton pisze:S-tronic z S5 była robiona przy przebiegu 40kkm........ a może to wyjątek potwierdzający regułę chociaż informacje od osoby, która to serwisuje jest jednoznaczna - zdecydowanie gorsza jakość, delikatniejsza skrzynia od tipa....
to żeś mnie załamał :[
S-tronic'a też robi ZF ??
ile kosztują takie aktualizacje softu ??

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 21 gru 2011, 18:19

goly191 pisze: ile kosztują takie aktualizacje softu ??
ja płaciłem 450 zł za aktualizację softu i adaptację w Aso
sam fot 250 zł

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 21 gru 2011, 19:33

vonito pisze: ja płaciłem 450 zł za aktualizację softu i adaptację w Aso
o to nie ma tragedii
bracki ma jakiś problem w bmw 525 08r, że przy deptaniu do np 3 biegu i dalej spokojny gaz, to nie chce przez chwilę załączyć wyższych biegów, ktoś wspomniał, że to wina softu
jak byłem ostatnio w ASO coś tam sprawdzać i zapytałem ,tylko o sprawdzenie komunikacji pomiędzy sterownika silnika, a sterownika skrzyni, to kolo powiedział, że na pewno powyżej 1000zł, w sumie stare auto, dlatego myślałem, że w nowych będzie jeszcze więcej, bo tu przecież coś jakby nie było wgrywają, wiec 450zł dość ludzka cena

bogda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2010, 17:21
Lokalizacja: wysokie-mazowieckie podlaskie

Post autor: bogda » 15 sty 2012, 20:02

Już po problemie dolałem oleju i wszystko jest ok
jabłoński wojciech

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja