[ AFB 2.5 150 KM] Pękł wałek rozrzadu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 maja 2011, 13:06
- Lokalizacja: sląsk
Kolego 76042zubzyk moglbys mi napisac jutro jak bedzisz wiedzial cene tych zaworkow i membrany??
Tez mialem identyczny problem czy remontowac moj AFB czy kupic BAU wybrałem remont....
tylko u mnie doszlo jeszcze nowy lancuch pompy oleju, napinacz i slizg moze przy takim remoncie tez warto odkrecic u Ciebie dolna miske i to sprawdzic u mnie slizg juz pekł silnik pracowal na ostatnim dechu....
Tez mialem identyczny problem czy remontowac moj AFB czy kupic BAU wybrałem remont....
tylko u mnie doszlo jeszcze nowy lancuch pompy oleju, napinacz i slizg moze przy takim remoncie tez warto odkrecic u Ciebie dolna miske i to sprawdzic u mnie slizg juz pekł silnik pracowal na ostatnim dechu....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
hm... pomijajac kwestie odmy - to rozumiem ze pompa moze miec wieksza 'wydajnosc' -> skutkujaca szybciej narastajacym cisnieniem w trakcie zwiekszania obrotow, lecz przeciez nie wiekszym cisnieniem maksymalnym w ukladzie, bo to juz nie zalezy tylko od pompy, bardziej od zaworu ograniczajacego cisnienie przy pompie, innych zaworow regulujacych/ograniczajacych/zwrotnych 'nawtykanych' w roznych miejscach - a te z kolei w wiekszosci sa takie same. (przynajmniej te w glowicach oraz pod podstawa filtra).quest87 pisze:zapewne koledze chodziło o pompę olejową... inna wydajność inne ciśnienie...
Ale .... w jaki sposob pompa oleju wplywa na cisnienie/podcisnienie w skrzyni korbowej, to nie rozumiem. Masz jakas teorie ?
membranka okolo 115 PLN, zaworki po okolo 100 PLN sztukachapakostabakos pisze:Kolego 76042zubzyk moglbys mi napisac jutro jak bedzisz wiedzial cene tych zaworkow i membrany??
Ostatnio zmieniony 19 gru 2011, 21:19 przez tx-didi, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy części dostarczone do warsztatu jutro będą robić, mam jeszcze jeden dylemat taki iż jeździłem na oleju CASTROL 15W40, gość z warsztatu powiedział że te silniki nie lubią tak lepkiego oleju i powinien być rzadszy, i tu pojawia się problem bo mówi że zdarzyło się w jego karierze że przeszedł na rzadszy i nic się nie stało, ale robi to na ryzyko właściciela pojazdu, co mam robić Koledzy. 

to wszystko zrozumiałe: podajesz WIN, facet klepie go do systemu, wyskakuje stara odma, kupujesz i masz.
Tylko dlaczego nikt nie chce podać powodu dla którego nowa będzie nieodpowiednia. Skoro nowa się nie zatyka i pasuje idealnie w miejsce starej więc gdzie jest problem? Jest bardziej "przewiewna" od starej to fakt ale dalej pytam CO Z TEGO ?
Drążę temat, bo pierwszą rzeczą jaką u siebie zrobiłem była wymiana odmy -stary typ na stary typ, tak jak w ksiązce napisane. Oczywiście olej też wymieniłem- dwa razy: przed wymianą odmy i zaraz po. Po 10 tysiącach padła mi turbina a fachman pyta czy odmę od razu wymienić bo trzeba a ja na to , że dopiero co wymieniałem. Wtedy pokazał mi jak dmucha spod korka oleju ( nie sprawdzałem tego bo skoro nowa odma to co tu sprawdzać !) Wymontowałem więc starą szmatę i wstawiłem nową, mam spokój z dmuchaniem.
Tylko dlaczego nikt nie chce podać powodu dla którego nowa będzie nieodpowiednia. Skoro nowa się nie zatyka i pasuje idealnie w miejsce starej więc gdzie jest problem? Jest bardziej "przewiewna" od starej to fakt ale dalej pytam CO Z TEGO ?
Drążę temat, bo pierwszą rzeczą jaką u siebie zrobiłem była wymiana odmy -stary typ na stary typ, tak jak w ksiązce napisane. Oczywiście olej też wymieniłem- dwa razy: przed wymianą odmy i zaraz po. Po 10 tysiącach padła mi turbina a fachman pyta czy odmę od razu wymienić bo trzeba a ja na to , że dopiero co wymieniałem. Wtedy pokazał mi jak dmucha spod korka oleju ( nie sprawdzałem tego bo skoro nowa odma to co tu sprawdzać !) Wymontowałem więc starą szmatę i wstawiłem nową, mam spokój z dmuchaniem.
V6 2,5TDI 1998r tiptronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jak rowniez nikt (oprocz Ciebie) nie podal jawnie - zmieniac - nic sie nie stanie - oczywiscie biorac w pelni odpowiedzialnosc za swoje slowakkominek pisze:A jaką w końcu odmę zakładasz?
NOWA równa się LEPSZA a nikt chyba nie potrafi podać argumentu za "nie zamieniać".

Wrecz odwrotnie - mamy dwie opinie ze nie sa to czesci zamienne.....
kkominek - aby wydawac kategoryczne opinie za/przeciw wydaje sie ze nalezaloby odpowiedziec na kilka pytan:
- w jaki sposob jest powiazany system olejowy z cisnieniem/podcisnieniem w skrzyni korbowej ?
- roznice dotyczace odpowietrzania skrzyni korbowej pomiedzy starym a nowym systemem olejowym (pomijajac sam filtr odmy) ?
- dlaczego odma z pieprzona 'szmata' w ogole jest produkowana ?....
tx-didi : Po to pytam lub prowokuję, żeby ktoś odpowiedział, a Ty kolego znowu wyliczasz pytania. Ja nie znam odpowiedzi, trochę w aucie grzebałem i nadal jeździ ale rad się nie odważę udzielać. Proszę, skoro znasz odpowiedź podaj ją a na pewno wielu skorzysta. Numer z ETKI każdy potrafi odczytać ale skoro można coś poprawić?
V6 2,5TDI 1998r tiptronic
Ja się nie gniewam, tylko ten problem w kilku miejscach się pojawiał i zawsze kończył się na stwierdzeniu : " a to założę taką jak mam, nie będę kombinował". Ja do porzucenia modernizacji nie zostałem przekonany a sam argumentów przeciw nie potrafię wykombinować.
Zresztą jak pisałem wyżej miałem przygodę zaraz po wymianie starej na starą, normalnie się zatkała a i smarowanie na turbinie pewnie z tego powodu mi szwankowało więc turbina padła. Koszty: kosmos, a może było to do uniknięcia?
No więc dlatego drążę.
Zresztą jak pisałem wyżej miałem przygodę zaraz po wymianie starej na starą, normalnie się zatkała a i smarowanie na turbinie pewnie z tego powodu mi szwankowało więc turbina padła. Koszty: kosmos, a może było to do uniknięcia?
No więc dlatego drążę.
V6 2,5TDI 1998r tiptronic
Koledzy podam kosztorys naprawy: popychacze hydrauliczne 24szt- 380zł. odma- 260zł. dzwigienki 24sz-405zł. podkładki 24szt- 230zł. zawory olejowe 2szt.- 195zł. wałki rozrządu 4 szt- 1472zł. uszczelka+odpowietrzenie głowic komplet 144zł. uszczelka pod pokrywy klawiatury 2sz- 142zł. olej silnikowy 114zł. filtr oleju silnikowego- 30zł. filtr powietrza- 40zł. rozrząd : PASEK ROZRZÂĄDU GATES 5220XS 1, PASEK ROZRZÂĄDU GATES 5231XS 1, NAPINACZ PASKA FEBI 1, ROLKA NAPINACZA INA 1, ROLKA PROWADZÂĄCA 1, NAPINACZ PASKA 1, ROLKA NAPINACZA 1, POMPA WODY FAW 1 - cena za komplet - 820zł. płyn chłodzący 50zł. termostat 80zł. Po zakończeniu naprawy napiszę ile kosztowała robocizna.