Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ABP 2.5 115 KM] [100 C4] Wymiana końcówek wtrysków w 2.5 T

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[ ABP 2.5 115 KM] [100 C4] Wymiana końcówek wtrysków w 2.5 T

Post autor: vario » 18 gru 2011, 19:02

Witam
Interesuje mnie taki zabieg. Czy jest to trudne ? Chciałbym wykonać to samemu. Jak wygląda moc i spalanie po takiej wymianie ? Czy trzeba coś dostrajać ?

Oczywiście chodzi mi o wymianę na większe (może te od AEL), ale zależałoby mi na tym, żeby nie ingerować w soft i inne ustawienia). Pompę mam zdrową na 102% :)
Mój silnik to jednostka ABP z 1991r., nalatane 340 000.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 18 gru 2011, 19:54

no sam raczej tego nie zrobisz :) a nie dlatego że to jakieś mega nie wykonalne,ale nie masz na czym wyregulować wtryskiwaczy zapewne? wiec jedynie co możesz je sam wymontować i zanieść do jakiegoś warsztatu który sie tym zajmuje

choć ja na twoim miejscu zostawiłbym sobie swoje wtryski (chyba że masz sikacze już) a poszukał używek z AELa
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 18 gru 2011, 20:28

No fakt, nie mam czym :) Aczkolwiek widziałem PDF'a gdzie było pokazane jak samemu wymienić te końcówki. Ale w takim razie jeśli trzeba doregulować wartości ciśnień to sprawa się zamyka. Kombinuję sobie jak w miarę tanim kosztem i samemu wyhodować parę kucy do swojego klekota. :)

Dzięki za pomoc

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 18 gru 2011, 20:50

vario pisze:No fakt, nie mam czym :) Aczkolwiek widziałem PDF'a gdzie było pokazane jak samemu wymienić te końcówki. Ale w takim razie jeśli trzeba doregulować wartości ciśnień to sprawa się zamyka. Kombinuję sobie jak w miarę tanim kosztem i samemu wyhodować parę kucy do swojego klekota. :)

Dzięki za pomoc
najtaniej jest kupić w sprawdzonym miejscu kpl wtrysków i przełożyć
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 18 gru 2011, 21:13

I bez jakichkolwiek modyfikacji w kompie i przy pompie będzie drobny przyrost w stajni ? :]

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 18 gru 2011, 21:24

vario pisze:I bez jakichkolwiek modyfikacji w kompie i przy pompie będzie drobny przyrost w stajni ? :]
będzie przyrost ;p ale nie taki jak po zmianie softu
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 18 gru 2011, 23:09

Samą zmianą końcówek (albo wtrysków) uzyskasz tyle co samym programem.
Wymień wtryski na te z AELa albo na 216 jeźdź sobie i ciesz się mocą, dozbieraj na program i atakuj 160-170 koni. <okok> Wtryski mocno tutaj ograniczają możliwości więc w pierwszej kolejności zrob z tym porządek :] JA mam 216 i poniżej 10s do setki bez ruszania programu. Tylko dawke zmniejszyłem :)
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 19 gru 2011, 07:59

Takie końcówki zapewne BOSH i nówki, więc chyba nie wyregulowane :) Swoją drogą, taką końcówkę też się reguluje ? Przecież to jest prosty element.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 19 gru 2011, 11:47

Końcówki się nie reguluje. Reguluje się cały wtryskiwacz. A Regulacja wynika z różnic (bardzo minimalnych ale znaczących dla ciśnienia otwarcia) w długości iglicy, jej wyklepaniu bądź zużyciu końcówki. Minimalne różnice wymiarów obudowy, siła od sprężyn. Koszt to od 30zł/szt
Wtryski reguluje się na dwa ciśnienia zazwyczaj 180/300, ale mi trafiły się 220/300 i też chodzi chociaż twardziej troche.
Obrazek TDI +

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 20 gru 2011, 00:25

Zapodaj końcówki DSLA150P764. Bosch ~240szt brutto za połowę tej ceny możesz mieć włoskie Fratelli Bosio lub Firad które też się świetnie sprawdzają.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 20 gru 2011, 06:47

Lechu, zapewne <okok>
Pierwsza trasa i ciągły but i wyszło 10/100. Nie kopcił bo było bio, a byłaby niezła chmura.
Ale był masaż pleców <lol>
Potem przystąpiłem do regulacji- dawka na koniec zakresu, tak żeby palił na ciepłym jeszcze, a w miare mało kopcił, a kąt mniej wiecej jak wcześniej...
Naprawde końcówki robią robote. Do tego mniej spala a kopci ciut nadal ;)
A, mam F-Bosio...
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 31 gru 2011, 01:28

Hincó, gdzie nabyłeś końcówki ?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 31 gru 2011, 12:58

Człowiek znany jako 'cowboy' po forach vw/audi
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 31 gru 2011, 16:45

Ile z regulacją wyszło ?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 01 sty 2012, 13:39

Za 4 'używki' po 1000km, i jeden nówka. Wszystko regulowane itp 800zł. Normalnie ok 200zł na wtryskiwacz. Poszukaj...
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga