[ ALF 2.4 165 KM] Problem na zimnym silniku
[ ALF 2.4 165 KM] Problem na zimnym silniku
Witam. Borykam sie z problemem w moim a6 od dluzszego czasu. Gdy odpale silnik rano zwlaszcza gdy sa ujemne temperatury auto nie ma mocy. Po krotkiej chwili wszystko wraca do normy lecz nadal podczas ruszania nie ma mocy(tak mi sie wydaje). dopiero powyzej 2tys cos zaczyna jechac. Mialem wczesniej problem z rozrzadem lecz go zarzegnalem. Gdy przerzuce na gaz auto mocno telepie silnikiem. Bylem u gazownika i mowi ze to roznica cisnien. Musze troche tak pojechac by cisnienie sie wyrownalo. Po chwili auto wraca do normy. Na komputrze ostatnio wyrzucil mi blad 17535 i 17544. Jak narazie znowu ich nie pokazalo. Jutro postaram sie sprawdzic vagiem znowu. Gazownik co do gasniecia i telepania silnika na gazie doradzil mi zmiane parawonika. Mowi ze koszt to okolo 800zl za sam parownik poniewaz musi zalozyc jakis do 200km a takie tyle kosztuja. Moze ktos z kolegow podzielic sie swoimi instalacjami itd
w aucie zmienilem rozrzad swiece. kable wygladaja na dobre
w aucie zmienilem rozrzad swiece. kable wygladaja na dobre
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Manai,
Na początek sprawdź wskazania z czujników temp, najlepiej rano gdy silnik zimny i będzie można porównać czy wskazania pokrywają się z temp otoczenia (vag blok 003).
Jeśli wskazania będą ok to skasuj błędy nawet jeśli ich nie będzie (wyzerujesz korekty) i pojeździj na samej pb, wtedy będzie wiadome czy lpg miesza (będziesz mógł porównać czy po tym zabiegu jest lepiej a może nie będzie mulić bo ewidentnie zalewa i możliwe że wtryski lpg do wymiany ale to do sprawdzenia później).
Na początek sprawdź wskazania z czujników temp, najlepiej rano gdy silnik zimny i będzie można porównać czy wskazania pokrywają się z temp otoczenia (vag blok 003).
Jeśli wskazania będą ok to skasuj błędy nawet jeśli ich nie będzie (wyzerujesz korekty) i pojeździj na samej pb, wtedy będzie wiadome czy lpg miesza (będziesz mógł porównać czy po tym zabiegu jest lepiej a może nie będzie mulić bo ewidentnie zalewa i możliwe że wtryski lpg do wymiany ale to do sprawdzenia później).
Może faktycznie kończyć się parownik i dlatego telepie na gazie.
Co do wymiany: porządny parownik tłokowy do 350kM kosztuje niecałe 200zł, do tego 100zł robocizna. Na pewno nie jest to 800zł. Uciekaj od tego palanta i omijaj szerokim łukiem bo to zdzierca i oszust.
http://allegro.pl/reduktor-parownik-mag ... 25447.html
Powyżej masz reduktor tłokowy, lepszy od membranowego.
Co do wymiany: porządny parownik tłokowy do 350kM kosztuje niecałe 200zł, do tego 100zł robocizna. Na pewno nie jest to 800zł. Uciekaj od tego palanta i omijaj szerokim łukiem bo to zdzierca i oszust.
http://allegro.pl/reduktor-parownik-mag ... 25447.html
Powyżej masz reduktor tłokowy, lepszy od membranowego.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
poczytaj na forum, najprawdopodobniej rozjechały się korekty bo masz za ubogo wyregulowaną mieszankę gazową. komputer adaptuje się do tych warunków podając większą dawkę gazu i wtedy po odpaleniu na benzynce podaje za dużo paliwa i zalewa. sam mam podobny problem ale nie jest tak mocno uciążliwy i nie dzieje się to zawsze więc na razie nie kombinuję bo nie mam na to czasu. nie pamiętam dokładnie ale ustawienia można skasować vag-iem lub rozłączając ako na pół godziny a następnie pojeździć na samej benzynie ok 50 km. aby komputer na nowo się zaadoptował, problem powinien ustąpić ale oczywiście nie na długo bo jeżdżąc dalej ze źle wyregulowanym gazem rozjedzie się wszystko spowrotem. jeśli problem zniknie to masz pewność co do diagnozy więc pozostanie podjechać do gazownika na regulację. ale tak jak ktoś już napisał tego co chciał tobie wymieniać parownik omijaj
Teraz nie pokazal mi tego bledu. Moze dlatego ze jakos bardziej ekonomicznie jezdzilem na gazie i wogole. W zwiazku do tego reduktora (parownika) to niewiem. Jeszcze nigdy sie nie spotkalem z takim. Moze ktos sie moze pochwalic swoim sprzetem jaki ma zamontowany? Posiada ktos tego (Magic Jet 250km) ? Moze mam roznice cisnien poniewaz zapchane filtry gazowe ? Czy moze byc to przyczyna ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
http://www.speedgaz.com.pl/index.php/pl ... vo_sgi_lpg
taki mam teraz. Gazownik mowil ze bede musial jeszcze cos zmienic oprocz reduktora. Ten przynajmniej normalnie mowil cene (500zl z robocizna).
taki mam teraz. Gazownik mowil ze bede musial jeszcze cos zmienic oprocz reduktora. Ten przynajmniej normalnie mowil cene (500zl z robocizna).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga