Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AYM 2.5 155 KM] Czujnik grzania świec

Silniki wysokoprężne
Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 13 gru 2011, 09:07

U mnie słychać, że przekaźnik przeskakuje. Może jakiś kabelek mi się uszkadza i nie ma czasem styku.

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 13 gru 2011, 09:40

Rabol pisze:Może jakiś kabelek mi się uszkadza i nie ma czasem styku.
na to pytanie nie jestem ci za bardzo w stanie odpowiedzieć, na odległość nie da się tego zbadać. Można podjechać do jakiegoś elektryka i sprawdzić. Nie stawiałbym jednak na przekaźnik, w większości wymiana czujnika temperatury pomaga

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 13 gru 2011, 11:40

oli80
Grzać by nie grzały, ale czas nagrzewania (czyli zapalona kontrolka świec żarowych) by świeciła odpowiedni czas, a u mnie zapala się na 0,5sek.

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 13 gru 2011, 14:32

Sprawdzę to

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 13 gru 2011, 16:34

Powiem tak, po wymianie czujnika świece podgrzewają się dłużej aczkolwiek nie aż tak długo gdy go odłączyłem.

Kontrolka podgrzewania świec gaśnie przed tą od zapinania pasów (podgrzewa się ok 5sekund). Czy to jest odpowiedni czas nagrzewania??

Ale rezultaty:

- autko odpalając od razu wchodzi na obroty ( przedtem nawet po wymianie świec odpalał " na raty" , tzn wpierw obrotomierz leciał na 100obrotow, potem 500, 700 i 1100 , teraz od razu na cyk na ssaniu ma 1100

- nie wiem czy to przypadek ale znikł problem z skrzynia tzn przedtem po nocy gdy chciałem delikatnie ruszać obroty od razu leciały na 1800 i tak spadały do właściwych i tak przez ok 400metrow , teraz multitronic chodzi na zimnym tak sprawnie jak na rozgrzanym :):)

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 14 gru 2011, 08:31

Witam emcetdbc, powiem Ci tak jeżeli odłączysz wtyczkę od czujnika to komputer jest oszukany i wówczas świece będzie grzał bardzo długo, to naturalne, jednakże napisałem żebyś tak zrobił tylko dla kontroli.
W zależności od temperatury zewnętrznej świece podgrzewane są tak długo jak to konieczne, teraz może to być 5 sekund a im niższa temperatura to i czas może być dłuższy.
Jeżeli auto po nocy odpala ci od pierwszego strzała i ma obroty ok. 1100 to uważam, że wszystko jest w najlepszym porządku.
Jeżeli chodzi o temat skrzyni to chyba jest to przypadek, może odczucie subiektywne. Czytałem całkiem niedawno na forum problem opisany przez jednego kolegę, odnośnie problemów z multitroniciem, po odpaleniu auta po nocy przez jakąś chwilę skrzynia nie ciągnęła, ponoć normalka dla multitronica. Możesz poszukać tego tematu na forum. Jeżeli Twój multitronic spisuję się dobrze to tylko tak dalej, pamiętaj jednak że o tą skrzynię trzeba dbać.
Do usłyszenie i bezawaryjnej jazdy.
Pozdrawiam
Robert

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 18 gru 2011, 05:22

No i niestety problem znów powrócił pali na raty tak jak przedtem (temp zewn na minusie) mimo że grzanie świec na desce rozdzielczej pali się dłużej.

Czytałem na forum że przy przekręceniu stacyjki powinno być słychać charakterystyczny przekaźnik, u mnie nie słychać nic, zapalają się kontrolki gasną i po chwili tylko słychać pstryk i voltomierz z 9volt robi się na 12 (po odpaleniu na 14.5) .

Tak więc szukam dalej. Gdzie w moim silniku jest ten przekaźnik oraz bezpiecznik odpowiedzialny za świece??


PS: Przypomniało mi się że mechanik nie mógł jednej świecy odkręcić bo poprzedni właściciel ukręcił gwint i świeca kręci się ale nie wychodzi, ale jest szczelność bo sprawdzał kompresje na cylindrze ale nie wiadomo czy świeca grzeje czy nie , bo musiałbym ściągnąć głowice a to jest duuży koszt

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 18 gru 2011, 12:39

Ten "pstryk" o którym piszesz jak się nie mylę to jest ten przekaźnik świec. U mnie sytuacja wygląda tak: świece grzeje tylko 0,5s, wskaźnik woltomierza od razu wskakuje na 12V, i nie ma tego "pstryk". Czasem świece grzeją się dłużej, wtedy woltomierz wskazuje poniżej 12V, a później słychać "pstryk" i jest 12V. Też nie wiem co jest nie tak.

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 18 gru 2011, 14:21

Poniżej wstawiam film jak odpala moje auto po nocy i przymrozkach:

http://w244.wrzuta.pl/film/47Ec3Qywi9T/ ... _tdi_start

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja