Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ All ] 2,0 TFSI od S3

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

[ All ] 2,0 TFSI od S3

Post autor: vonito » 13 gru 2011, 13:49

Panowie mam takie pytanie
czym dokładnie różni się wpomniany silnik od S3 w porównaniu z A5 2,0 TFSI
różnica 54 KM wynika z czego?
Skrzynie podobne S Tronic tyle że w A5 7 stopniowy <mysli>
No i najważniejsze... czy da się to zaadoptować do A5 :>

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 13 gru 2011, 18:56

ETKA prawdę ci powie :)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 13 gru 2011, 19:38

nie odsyłaj mnie do Etki bo nie mam dostępu kolego ;)

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 13 gru 2011, 21:06

Jeżeli chcesz swapować proponuję kontakt ze Sportmile....

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 13 gru 2011, 21:56

Nie nie chcę
chciałem kupić A5 z 2.0 TFSI 211 KM i zmodyfikować tak jak jest w S3 czyli 2.0 TFSI 265KM a potem zrobić wira :d

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 14 gru 2011, 08:06

W s3 masz wzmocniony wał ,korbowody i tłoki także nici z grubych modów w seryjnym silniku a5
Oczywiście jak się uprzesz to ponad 300 kucy wydoisz z motorka 211KM ale żywotność będzie krótka.

Zresztą ten dzwięk rzędówki.



Co skrzyni w s3 to jest poprzeczny s-tronik-czyli vw-owski DSG
A w nowej A5 jest wzdłużny s-tronic ale produkcji ZF(ale mogę się mylić)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 14 gru 2011, 08:46

No to mnie trochę zmartwiłeś... nici z mojego chytrego planu...
jedynie wirus na 250 KM i może zmiana turbo na hybrydę jesli uda się wsadzić...
a może sobie w ogóle odpuścić <mysli>

Awatar użytkownika
ozi_dafit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C4
Lokalizacja: kielce

Post autor: ozi_dafit » 14 gru 2011, 09:14

nie sluchaj tych glupot na temat krotkiej żywotności przy mocy 300KM. W polsce lata bardzo duzo 2.0 TFSI z mocami w ok. 350-360KM i ludzie nie narzekaja na zywotnosc.
CO do roznic to niewiem dokladnie jak to jest ze wzdluznymi ale w poprzecznych 2.0tfsi wytrzymalosc walu, korb, tlokow jest taka sama jak w s3. W etce tłoki maja inny numer niz te z s3 ze wzgledu na rozny kształt komory spalania i stopien sprezania, w wersji 265km mocniejsze sa tylko sworznie tlokowe bo sa grubsze o 1milimetr dlatego tez i korby maja inny numer.
CO do przelozenia gratów z S3 to reki sobie nie dam uciac ale raczej nic nie przelozysz poza wtryskami, turbo z kolektorem nie bedzie pasowac bo w A3 masz wzdluzny motor a w S3 jest poprzeczny.
Jezeli chcesz sie dokladnie w tym temacie to dzwon do Compsportu, oni sa kuci z tych silnikow.
-------------------------------------------------
410PS @780Nm
Front brake: 390x34 DBA full floating rotor with 6pot caliper
Rear brake: 356x22 full foating rotor
Active Sound Gateway Wifi
Active Suspension Control Wifi
-------------------------------------------------

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 14 gru 2011, 09:50

ale mi nie chodzi o przerobienie A3 tylko A5 z silnikiem 2.0 TFSI
moze faktycznie zadzwonie do tej firmy ;)

Awatar użytkownika
ozi_dafit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C4
Lokalizacja: kielce

Post autor: ozi_dafit » 14 gru 2011, 17:44

wiem, dlatego nie jestem Ci napisac jakie turbo masz zalozyc i od czego bo niewiem jak to jest w wzdluznych silnikach. Dzwon do nich to wszystkiego sie dowiesz.
-------------------------------------------------
410PS @780Nm
Front brake: 390x34 DBA full floating rotor with 6pot caliper
Rear brake: 356x22 full foating rotor
Active Sound Gateway Wifi
Active Suspension Control Wifi
-------------------------------------------------

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 15 gru 2011, 12:39

Juz rozmawiałem myslę że mam jasność :)
faktycznie dobra baza na robienie modów i chyba jednak się skuszę na ten silnik :)

Awatar użytkownika
ozi_dafit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C4
Lokalizacja: kielce

Post autor: ozi_dafit » 16 gru 2011, 00:47

I co C powiedzieli tak w duzym skrocie? Jest jakies 'bezproblemowe' wieksze turbo do twojego silnika?
-------------------------------------------------
410PS @780Nm
Front brake: 390x34 DBA full floating rotor with 6pot caliper
Rear brake: 356x22 full foating rotor
Active Sound Gateway Wifi
Active Suspension Control Wifi
-------------------------------------------------

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 16 gru 2011, 08:44

bezproblemowo wejdzie od S3 a nawet od S4 :)
po samym uwolninym wydechu i nowym intercoolerze plus program może być 280-290 KM
jesli wejdzie zmiana turbo można zrobić pod 350 KM... tutaj może być konieczność zmiany bądz wzmocnienie sprzęgła... to tak z grubsza ;)

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 16 gru 2011, 21:28

ozi_dafit pisze:W polsce lata bardzo duzo 2.0 TFSI z mocami w ok. 350-360KM i ludzie nie narzekaja na zywotnosc.
eh...
o pewnych rzeczach się głośno nie mówi...po drugie jak ktoś robi 360KM to sie nie przejmuje ewentualnymi fuck upami bo wkalkulowuje taką ewentualność...

300-350KM motoru nie zabije pod warunkiem że użytkownik jest "kumaty", skalkuluj sobie stosunek możliwych setupów do cen ich wykonania i będziesz wiedział w co jest sens się pchać...taka rozsądna granica to właśnie ok 350KM
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 16 gru 2011, 22:25

TuneFORCE pisze: eh...
o pewnych rzeczach się głośno nie mówi...po drugie jak ktoś robi 360KM to sie nie przejmuje ewentualnymi fuck upami bo wkalkulowuje taką ewentualność...

300-350KM motoru nie zabije pod warunkiem że użytkownik jest "kumaty", skalkuluj sobie stosunek możliwych setupów do cen ich wykonania i będziesz wiedział w co jest sens się pchać...taka rozsądna granica to właśnie ok 350KM
tuneforce to powiedz coś głośno :)
ja chętnie poznam twoje zdanie, powiedz co warto zrobić i co byś sugerował.
nawet bym poprosił o wycenę na pw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja