[ AKE 2.5 180 KM] Drgania na wolnych obrotach, twarde spalan
[ AKE 2.5 180 KM] Drgania na wolnych obrotach, twarde spalan
Witam,
Od miesiąca jestem posiadaczem Allroad z 2001r i powiem, że jestem coraz bardziej zawiedziony.
Ale do rzeczy od początku silnik się niedogrzewał problemem ewidentnie był termostat, więc go wymieniłem (- dla zainteresowanych dodam, że nie trzeba zrzucać przodu ).
Od momentu wymiany termostatu jak tylko silnik oraz olej się dogrzały silnik zaczoł nieprzyjemnie drżeć na wolnych obrotach aż cała buda trzeszczy. Silnik podczas przyspieszania wydaje bardzo nieprzyjemny dla ucha terkot diesla. Dodam że wcześniej tego nie było i czasami objawy ustępują. Powyżej 2000rpm silnik spala dobrze. Ponadto samochód ma muła do 2000rpm później jest OK. Mam wrażenie że to jakaś błachostka lub kiepski olej który po dgrzaniu sie przeżedził i zaświnił co nie co (tak kiedyś miałem w AWX 1.9tdi). W weekend będe zmieniać świece żarowe i olej na Castrol EDGE 5W-40. Czy macie jakiś pomysł co przy okazji mogę sprawdzić?
Czy to mogą być słynne wałki rozrządu? Autko ma przejechane dopiero 160 000 (prawdziwy przebieg bo to przekladka z anglika a tam nie łatwo przekrecic zegary). Zaglądałem przez korek wlewu i są ślady zużycia i mogę myśleć już powoli o wymianie lecz nie wygląda to tragicznie (jak na waszych nadsyłanych zdjęciach), myślę że zrobie to razem z rorządem za 20k. Wytarcie w granicach 0,1-0,2mm i nie pracuje jakoś głośno jak długo chodzi na wolnych obrotach zaczyna być słychać metaliczne stukanie ale po przygazowaniu znika, czy to siadająca hydraulika?
Jedyny błąd jaki pokazuje VAG to ( patrz załącznik)
Polecacie może jakiegoś magika od tych silników z Poznania, godnego zaufania i z doświadczeniem?
Od miesiąca jestem posiadaczem Allroad z 2001r i powiem, że jestem coraz bardziej zawiedziony.
Ale do rzeczy od początku silnik się niedogrzewał problemem ewidentnie był termostat, więc go wymieniłem (- dla zainteresowanych dodam, że nie trzeba zrzucać przodu ).
Od momentu wymiany termostatu jak tylko silnik oraz olej się dogrzały silnik zaczoł nieprzyjemnie drżeć na wolnych obrotach aż cała buda trzeszczy. Silnik podczas przyspieszania wydaje bardzo nieprzyjemny dla ucha terkot diesla. Dodam że wcześniej tego nie było i czasami objawy ustępują. Powyżej 2000rpm silnik spala dobrze. Ponadto samochód ma muła do 2000rpm później jest OK. Mam wrażenie że to jakaś błachostka lub kiepski olej który po dgrzaniu sie przeżedził i zaświnił co nie co (tak kiedyś miałem w AWX 1.9tdi). W weekend będe zmieniać świece żarowe i olej na Castrol EDGE 5W-40. Czy macie jakiś pomysł co przy okazji mogę sprawdzić?
Czy to mogą być słynne wałki rozrządu? Autko ma przejechane dopiero 160 000 (prawdziwy przebieg bo to przekladka z anglika a tam nie łatwo przekrecic zegary). Zaglądałem przez korek wlewu i są ślady zużycia i mogę myśleć już powoli o wymianie lecz nie wygląda to tragicznie (jak na waszych nadsyłanych zdjęciach), myślę że zrobie to razem z rorządem za 20k. Wytarcie w granicach 0,1-0,2mm i nie pracuje jakoś głośno jak długo chodzi na wolnych obrotach zaczyna być słychać metaliczne stukanie ale po przygazowaniu znika, czy to siadająca hydraulika?
Jedyny błąd jaki pokazuje VAG to ( patrz załącznik)
Polecacie może jakiegoś magika od tych silników z Poznania, godnego zaufania i z doświadczeniem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Witam,
W sumie nie tego dotyczy temat, który założyłem aby uzyskać pomoc w sprawie nie właściwego spalania. Także podaruje sobie wywody na temat termostatu dodam, że z wykształcenia jestem technikiem mechanikiem wiec radze sobie z tak prostymi naprawami dzięki temu mogę zaoszczędzić klilkaset złotych na mechaniku, który zrzuci przód żeby tam się dostać, ale to już tyle na temat.
Wróćmy do usterki. Zaobserwowałem że terkot diesla nabiera intensywności wraz z temperaturą silnika (może dlatego hałas pojawił się po wymianie termostatu), gdy silnik jest zimny spala prawidłowo mimo że drgania także są, być może to wogóle niezależne problemy. Hałsy pojawiają się mniej więcej przy 75'C (na zegarach) jak intensywnie przyspieszam czyli jak silnik dostanie dużą dawkę paliwa mam wrażenie że terkot jest znacznie słabszy.
Postaram się zrobić logi w weekend, mam nadzieję, że uzyskam jakieś wartościowe dane do analizy. Myślałem także aby zdjąć dekle przy okazji aby lepiej przyjżeć się wałkom rozrządu.
Pozdrawiam.
W sumie nie tego dotyczy temat, który założyłem aby uzyskać pomoc w sprawie nie właściwego spalania. Także podaruje sobie wywody na temat termostatu dodam, że z wykształcenia jestem technikiem mechanikiem wiec radze sobie z tak prostymi naprawami dzięki temu mogę zaoszczędzić klilkaset złotych na mechaniku, który zrzuci przód żeby tam się dostać, ale to już tyle na temat.
Wróćmy do usterki. Zaobserwowałem że terkot diesla nabiera intensywności wraz z temperaturą silnika (może dlatego hałas pojawił się po wymianie termostatu), gdy silnik jest zimny spala prawidłowo mimo że drgania także są, być może to wogóle niezależne problemy. Hałsy pojawiają się mniej więcej przy 75'C (na zegarach) jak intensywnie przyspieszam czyli jak silnik dostanie dużą dawkę paliwa mam wrażenie że terkot jest znacznie słabszy.
Postaram się zrobić logi w weekend, mam nadzieję, że uzyskam jakieś wartościowe dane do analizy. Myślałem także aby zdjąć dekle przy okazji aby lepiej przyjżeć się wałkom rozrządu.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
Dzięki Philip za słowa otuchy, ładnie musiałeś się załamać. Dziw że jeszcze nie pozbyłeś się autka. Mam nadzieje że ta cała jazda przynosi ci chociaż troche satysfakcji.
No mam nadzieje że to nie wtryski tym bardziej że autko zimne dobrze spala. Dziś robiłem logi i powiem że na grupie 004 przy BS-ach jak wskakiwało na LATE to bardzo miekko chodził na early terkotał właśnie tak jak przy wyższej temperatuże silnika to dokładnie ten dzwięk.
Załączam logi statyczne (pojedyńcze grupy to BS-y a zbiorcze logi to normals), proszę fachwowców od diagnozy o kilka słów na temat mojego silnika, gdyż ja jeszcze nie mam o tym bladego pojęcia jakie wartości są prawidłowe i co może być przyczyną czego.
Pozdrawiam
No mam nadzieje że to nie wtryski tym bardziej że autko zimne dobrze spala. Dziś robiłem logi i powiem że na grupie 004 przy BS-ach jak wskakiwało na LATE to bardzo miekko chodził na early terkotał właśnie tak jak przy wyższej temperatuże silnika to dokładnie ten dzwięk.
Załączam logi statyczne (pojedyńcze grupy to BS-y a zbiorcze logi to normals), proszę fachwowców od diagnozy o kilka słów na temat mojego silnika, gdyż ja jeszcze nie mam o tym bladego pojęcia jakie wartości są prawidłowe i co może być przyczyną czego.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 gru 2011, 19:46 przez vilk, łącznie zmieniany 1 raz.
Ostatni plik dołączam w osobnym poście z jakiś powodów nie chciał wskoczyć na ostatnim poście. Czyli BS grupy 11 to jest chyba log odpowiadający za turbo turbo.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2011, 19:46 przez vilk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
Podaje link do tematu z momi logami w dziale Diagnostyka VAG.
-a6-c5-allroad-drgania-na-wolnych-terko ... htm#454219
Pozdrawiam
-a6-c5-allroad-drgania-na-wolnych-terko ... htm#454219

Pozdrawiam
przeczytaj sobie na forum jak robić logi. jest fajna strona http://www.vaglog.rtnet.pl tu watawiasz log i linka do niego, wtedy jest wszystko czytelne, wstaw przede wszystkim log 004 BS może masz zły ka wtrysku
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
Dzięki za info właśnie dziś to oczytałemcacek66 pisze:przeczytaj sobie na forum jak robić logi. jest fajna strona http://www.vaglog.rtnet.pl tu watawiasz log i linka do niego, wtedy jest wszystko czytelne, wstaw przede wszystkim log 004 BS może masz zły ka wtrysku

podlacze sie pod temat u mnie objawy glosniej pracy sa identyczne jak u Ciebie.na zimnym chodzi wrecz idealnie zero klekotu (u mnie nie ma wogole drgan) a gdy silnik sie rozgrzeje zaczyna klekotac dosc glosno w przedziale obrotow od niskich 1200 do okolo 2000.powyzej ladnie mruczy.wydaje mi sie ze w niskim przedziale obroto tez ma mula ale nie jezdzilem inna v6 tdi wiec moze tylko mi sie wydaje ze nie ma kopa.moja dziewczyna ma a3 2003 rok 1.9 tdi 130 koni oska i to dopiero zapi..... niewazne czy na niskich czy wysokich jak wcisnie sie gaz odrazu wciska w fotel ale jakby niebylo nasze lale waza prawien 2 tony.podaje link do moich logow moze ktos je porowna z twoimi
-a6-c5-allroad-prosze-o-sprawdzenie-log ... t40961.htm
moja lala to Allroad 2001 rok AKE 180 koni.
dzis zmienilem kat z -2 na -1 ale zadnej poprawy nie mam pojecia co to moze byc moze te silniki tak maja??
-a6-c5-allroad-prosze-o-sprawdzenie-log ... t40961.htm
moja lala to Allroad 2001 rok AKE 180 koni.
dzis zmienilem kat z -2 na -1 ale zadnej poprawy nie mam pojecia co to moze byc moze te silniki tak maja??
Witam,
No ważą dużo ale jak by niebyło 180km i prawie 400Nm powinno być czuć. Kiedyś śmigałem a6 FWD multitronic 163km (przez 3 miesiące) i powiem że lepiej się zbierała od 1000rpm-2000rpm. Powyżej mój też sobie daje rade ale z początku do naprawde muł. Też miałem a4 1.9tdi 130km AWX (przez 2 lata) i powiem że robi tego allroada jak nic bardzo fajne autko i żałuje tej zmiany.
Postaram się pozbyć tego klekotu za wszelką cenę, komputer coś zmienia powyżej 75'C nie wiem czy to dawka paliwa (tak podejżewam) i zaczyna terkotać jak traktor
P.S właśnie siedze w warszrtacie i przestawiam kąt wtrysku , musiałem wyjąć lewą lampę bo nie mogłem sięgnąć trzeciego klipsa od osłony. Dam znać o rezultacie.
No ważą dużo ale jak by niebyło 180km i prawie 400Nm powinno być czuć. Kiedyś śmigałem a6 FWD multitronic 163km (przez 3 miesiące) i powiem że lepiej się zbierała od 1000rpm-2000rpm. Powyżej mój też sobie daje rade ale z początku do naprawde muł. Też miałem a4 1.9tdi 130km AWX (przez 2 lata) i powiem że robi tego allroada jak nic bardzo fajne autko i żałuje tej zmiany.
Postaram się pozbyć tego klekotu za wszelką cenę, komputer coś zmienia powyżej 75'C nie wiem czy to dawka paliwa (tak podejżewam) i zaczyna terkotać jak traktor
P.S właśnie siedze w warszrtacie i przestawiam kąt wtrysku , musiałem wyjąć lewą lampę bo nie mogłem sięgnąć trzeciego klipsa od osłony. Dam znać o rezultacie.
jak juz pisalem ja tez dzis zmienialem kat i udalo mi sie uzyskac -1 -1,2 czasem przeskakuje.nie sadze zeby to bylo przyczyna terkotania bo dalej wystepuje ale mam wrazenie ze jakby cichsze bylo(jestem dopiero po 15km testu)moze tylko mi sie wydaje.na zimnym dalej jest idealnie.
a czy na zimnym u ciebie jak przekroczysz 2000 obrotow ale podczas jazdy silnik zmienia troche dzwiek w porownaniu do zimnego ale przed 2000.wiem ze na zimnym powyzej dwoch to nie najlepiej dla naszych silnikow ale sproboj mu depnac na zimnym i sprawdz prosze czy u ciebie tez zmienia sie dzwiek.
tez mi sie wydaje ze cos sie zmienia powyzej 70 ,80 stopni moze pompa cos przestawia ale takim specem co sie na tym zna to nie jestem.
jade na dalszy test teraz lala znowu troszke zimna jest wiec poslucham tego i owego heheh
a czy na zimnym u ciebie jak przekroczysz 2000 obrotow ale podczas jazdy silnik zmienia troche dzwiek w porownaniu do zimnego ale przed 2000.wiem ze na zimnym powyzej dwoch to nie najlepiej dla naszych silnikow ale sproboj mu depnac na zimnym i sprawdz prosze czy u ciebie tez zmienia sie dzwiek.
tez mi sie wydaje ze cos sie zmienia powyzej 70 ,80 stopni moze pompa cos przestawia ale takim specem co sie na tym zna to nie jestem.
jade na dalszy test teraz lala znowu troszke zimna jest wiec poslucham tego i owego heheh