[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kolego LOQ z całym szacunkiem ale za bardzo nie wiesz na jakiej zasadzie działa sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu.
Sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu działa na podstawie sygnału (czasu wtrysku benzyny) wysyłanego przez ECU benzynowe do wtryskiwaczy benzynowych. Sterownik gazowy wyłapuje ten sygnał i na jego podstawie ma wyliczyć czas wtrysku gazu korygując odpowiednio w zależności od temp. gazu i ciśnienia gazu i na tym głównie powinien skupiać się sterownik gazowy.
Wszelkie wyliczenia oparte o temp. silnika, temp. zasysanego powietrza i odczyty innych czujników silnika powinny być wykonywane przez ECU benzynowe i przekształcone na czas wtrysku i wysłany do wtryskiwaczy.
Instalacja gazowa powinna być dostrojona tak, aby korekty czasu wtrysku benzyny były takie same na gazie jak i na benzynie. Jeśli sterownik gazowy wykonuje robotę o której wspomniałem w należyty sposób, to cała konfiguracja działa poprawnie.
Powracając teraz do OBD w sterownikach LPG to wprowadzono taki algorytm (autoadaptacja OBD), który kontroluje te korekty czasu wtrysku naliczane przez ECU benzynowe i za wszelką cenę próbuje tak korygować dawkę gazu, żeby korekty na gazie zgadzały się z korektami na benzynie.
Faktem jest, że jeśli sterownik gazowy wykonuje wspomniane przeze mnie podstawowe zadania w sposób prawidłowy, to autoadaptacja nie ma nic do roboty i taki Stag 300 Premium zachowuje się jak Stag 300+.
Jeśli jednak konfiguracja sterownika gazowego ma pewne niedociągnięcia, wspomniane przeze mnie korekty od temp. i ciśnienia nie działają poprawnie to zaczynają zmieniać się korekty wtrysku benzyny w ECU benzynowym i wtedy autoadaptacja OBD zaczyna szuflować czasem wtrysku gazu aby korekty ECU benzynowego wróciły do normy i tu mogą powstać anomalia i rozjazdy korekt ECU benzynowego w złe strony.
Wiedz, że najlepsze sterowniki na rynku jak Landi Renzo takich autoadaptacji OBD nie posiada, bo podstawowe swoje zadania wykonuje perfekcyjnie i tylko na tym powinien skupić się sterownik gazowy.
Każdy kumaty gazownik Ci powie, że w konfiguracji z konkretnymi komponentami Premium nie ma co robić.
Sterownik benzynowy ma robić swoją robotę, sterownik gazowy swoją robotę, a gazownik swoją robotę czyli porządny montaż i poprawną konfigurację.
Sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu działa na podstawie sygnału (czasu wtrysku benzyny) wysyłanego przez ECU benzynowe do wtryskiwaczy benzynowych. Sterownik gazowy wyłapuje ten sygnał i na jego podstawie ma wyliczyć czas wtrysku gazu korygując odpowiednio w zależności od temp. gazu i ciśnienia gazu i na tym głównie powinien skupiać się sterownik gazowy.
Wszelkie wyliczenia oparte o temp. silnika, temp. zasysanego powietrza i odczyty innych czujników silnika powinny być wykonywane przez ECU benzynowe i przekształcone na czas wtrysku i wysłany do wtryskiwaczy.
Instalacja gazowa powinna być dostrojona tak, aby korekty czasu wtrysku benzyny były takie same na gazie jak i na benzynie. Jeśli sterownik gazowy wykonuje robotę o której wspomniałem w należyty sposób, to cała konfiguracja działa poprawnie.
Powracając teraz do OBD w sterownikach LPG to wprowadzono taki algorytm (autoadaptacja OBD), który kontroluje te korekty czasu wtrysku naliczane przez ECU benzynowe i za wszelką cenę próbuje tak korygować dawkę gazu, żeby korekty na gazie zgadzały się z korektami na benzynie.
Faktem jest, że jeśli sterownik gazowy wykonuje wspomniane przeze mnie podstawowe zadania w sposób prawidłowy, to autoadaptacja nie ma nic do roboty i taki Stag 300 Premium zachowuje się jak Stag 300+.
Jeśli jednak konfiguracja sterownika gazowego ma pewne niedociągnięcia, wspomniane przeze mnie korekty od temp. i ciśnienia nie działają poprawnie to zaczynają zmieniać się korekty wtrysku benzyny w ECU benzynowym i wtedy autoadaptacja OBD zaczyna szuflować czasem wtrysku gazu aby korekty ECU benzynowego wróciły do normy i tu mogą powstać anomalia i rozjazdy korekt ECU benzynowego w złe strony.
Wiedz, że najlepsze sterowniki na rynku jak Landi Renzo takich autoadaptacji OBD nie posiada, bo podstawowe swoje zadania wykonuje perfekcyjnie i tylko na tym powinien skupić się sterownik gazowy.
Każdy kumaty gazownik Ci powie, że w konfiguracji z konkretnymi komponentami Premium nie ma co robić.
Sterownik benzynowy ma robić swoją robotę, sterownik gazowy swoją robotę, a gazownik swoją robotę czyli porządny montaż i poprawną konfigurację.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Oko jest instalka. Moneer założył temat a ja do jego byłego samochodu wsadziłem LPG
Poszło:
- Stag 300 Plus (coś tam faktycznie z tym Premium się dzieje nie tak)
- KME Gold
- Hana H2000 chyba zielone bo takie napisy wydziałem na nich
- Zbiornik 72l 650x270x180 (58l weszło)
- przewody jakieś nowe z włókien polimerowych czy coś i coś mówili, że 10mm (nie wiem czy to nie ściema jakaś - miały być 8mm miedź)
Jak na ten moment to nie widzę różnicy ale przejechałem dopiero 50km. Zobaczymy jak to będzie chodzić - dam znać później ile pali i jak się spisuje. Coś tam jeszcze słodzili, że mapa paliwa i benzyny prawie się pokryły. Nie wiem nie znam się i nie chce wiedzieć - ma działać i tyle

Poszło:
- Stag 300 Plus (coś tam faktycznie z tym Premium się dzieje nie tak)
- KME Gold
- Hana H2000 chyba zielone bo takie napisy wydziałem na nich
- Zbiornik 72l 650x270x180 (58l weszło)
- przewody jakieś nowe z włókien polimerowych czy coś i coś mówili, że 10mm (nie wiem czy to nie ściema jakaś - miały być 8mm miedź)
Jak na ten moment to nie widzę różnicy ale przejechałem dopiero 50km. Zobaczymy jak to będzie chodzić - dam znać później ile pali i jak się spisuje. Coś tam jeszcze słodzili, że mapa paliwa i benzyny prawie się pokryły. Nie wiem nie znam się i nie chce wiedzieć - ma działać i tyle

- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Hehe, życie bywa ironiczneLOQ pisze: Moneer założył temat a ja do jego byłego samochodu wsadziłem LPG![]()

Jeśli znajdziesz czas to porób fotki komory silnika i bagaznika bo chętnie popatrzę -możesz mi wysłać na maila, jeśli nie chcesz na forum...
Z takim zbiornikiem to spokojnie zrobisz 400km po mieście.
Powodzonka i niezawodoności

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
Ja w tym tygodniu zmieniłem instalację LPG
Mam teraz 2 reduktory BOR 1 każdy do 190km
Wtryski hana2000 zielone
Przewód faro 8mm , wielozawór extra itd.
Ze starej instalacji pozostał tylko zbiornik i stag 300
Nad mapą wtrysków monter spędził ze mną 6,8 godzin jazdy. Dostroił chyba każde obroty silnika. Powiem tak. "But" jest identyczny jak na benzynie! Zero szarpnięć czy spadków mocy (testy przy temperaturze -1 i połowie zbiornika).Reduktory spadały ciśnieniowo o znikome procenty. Temperatura na parownikach spadała minimalnie. Monter był zszokowany!
a ja zadowolony.Bawię sie teraz A6 tak jakbym ją wczoraj kupił
Jednym słowem polecam ten zestaw dla wymagających.Wcześniejsza instalacja(świeża, bo zaledwie 14 tyś motogodzin) to 1 reduktor zavoli i wtryski valteki przewód miedź 6mm.Ta stara instalacja po prostu nie dawała rady.
Mam teraz 2 reduktory BOR 1 każdy do 190km
Wtryski hana2000 zielone
Przewód faro 8mm , wielozawór extra itd.
Ze starej instalacji pozostał tylko zbiornik i stag 300
Nad mapą wtrysków monter spędził ze mną 6,8 godzin jazdy. Dostroił chyba każde obroty silnika. Powiem tak. "But" jest identyczny jak na benzynie! Zero szarpnięć czy spadków mocy (testy przy temperaturze -1 i połowie zbiornika).Reduktory spadały ciśnieniowo o znikome procenty. Temperatura na parownikach spadała minimalnie. Monter był zszokowany!


Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Fakt reduktory Bor są dopiero wprowadzone na rynek ale podobno całkiem dobry produkt do około 200KM więc u Ciebie z 220KM i dwoma reduktorami musi być dobrze ciśnieniowo.
Co do max buta to jednak raczej tak pięknie nie jest bo tego idealnie bez sondy AFR ustawić się po prostu nie da, po zwykłej sondzie nie ma szans na prawidłowe dostrojenie max obciążenia.
Co do max buta to jednak raczej tak pięknie nie jest bo tego idealnie bez sondy AFR ustawić się po prostu nie da, po zwykłej sondzie nie ma szans na prawidłowe dostrojenie max obciążenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Oki sorki za zwłokę.
![Obrazek]()
Wszystkie pozostałe podzespoły schowali pod lewą osłoną, także nic nie widać
Sporo się naprosiłem aby to tak zrobili jak na zdjęciu. W pierwszej wersji chcieli montować wtryski LPG na środku na kolektorze i główne węże z przodu silnika. Wydaje mi się, że lepiej tego nie można zrobić.
Wszystkie pozostałe podzespoły schowali pod lewą osłoną, także nic nie widać

- vrmaniak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 21 lut 2011, 16:59
- Lokalizacja: Racibórz/Bełchatów
LOQ, a czy ty masz z robioną kompensację ciśnienia pomiędzy lewą a prawą listwą wtryskiwaczy ? 

idzie, idzie, zerknij na moją instacje w C6 w tym temacie klikWydaje mi się, że lepiej tego nie można zrobić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Z Hana nie dałoby rady tak pochować tego, a inne wtryski nie były brane pod uwagę. Nie chciałem też żeby węże były prowadzone przed silnikiem. Wszystko jest poprowadzone z tyłu pod osłoną OOOO. Wtryski nie zmieszczą się pod listwami benzynowymi a przewody do nich powinny być jak najkrótsze, także moim zdaniem nie można tego zrobić lepiej.
Co do kompensacji to coś tam jest faktycznie dodatkowo połączone ale nie mam pojęcia czy to jest to.
Zresztą jakie to ma znaczenie jak to wygląda. Ma dobrze pracować i tyle. Jak na ten moment próbuje, dostrzec jakąkolwiek różnicę i ku mojemu zdziwieniu nie ma żadnej. Wtryski hany chodzą nawet jakby ciszej od ori benzynowych.
Co do kompensacji to coś tam jest faktycznie dodatkowo połączone ale nie mam pojęcia czy to jest to.
Zresztą jakie to ma znaczenie jak to wygląda. Ma dobrze pracować i tyle. Jak na ten moment próbuje, dostrzec jakąkolwiek różnicę i ku mojemu zdziwieniu nie ma żadnej. Wtryski hany chodzą nawet jakby ciszej od ori benzynowych.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Podobno właśnie wtryski powinny być jak najbliżej kolektora i te wężyki maksymalnie krótkie, co ogranicza korekty dawkowania. Takie argumenty kilkakrotnie czytałem.LOQ pisze:chcieli montować wtryski LPG na środku na kolektorze i główne węże z przodu silnika.
Ale nie wiem w praktyce jak to faktycznie działa, czy np.5 cm dłuższy przewód ma jakiś wpływ... Niech wypowie się fachowiec jak kolega fassi1.
LOQ, tankowanie masz przy wlewie banzyny czy w zderzaku?
- vrmaniak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 21 lut 2011, 16:59
- Lokalizacja: Racibórz/Bełchatów
Kolego a jakie ty widzisz wtryski u mnie? To są Hany H2000 pojedyńcze. Zdjęcie kolektora z wtryskami i na tym zdjęciu odrazu widac że idzie wężyk kompesujący ciśnienie między listwami wtrysku ( ten w prawo co idzie mniejszej średnicy )LOQ pisze:Z Hana nie dałoby rady tak pochować tego.
Kompensacja jest pomiędzy listwami doprowadzającymi gaz do wtrysków, a tego się nie dopatrzyłem u ciebie.Co do kompensacji to coś tam jest faktycznie dodatkowo połączone ale nie mam pojęcia czy to jest to
I tego się będziemy trzymać.Zresztą jakie to ma znaczenie jak to wygląda. Ma dobrze pracować i tyle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Masz inny silnik. W ASN kolektor jest o połowę niższy i tam pionowo wtrysku hana ładnie nie wsadzisz. Próbowaliśmy i wyglądałoby to nie najlepiej ponieważ wystawałby ponad listwy Pb. U ciebie to srebrne to tylko nakładka na kolektor, a w ASN to co widać z zewnątrz to jest już cały kolektor wykonany z jakiegoś stopu alu czy coś tam. Co do połączenia listw wtryskowych to takie coś jest, ale też tego nie widzisz bo jest wszystko pochowane z tyłu.vrmaniak pisze:Kolego a jakie ty widzisz wtryski u mnie? To są Hany H2000 pojedyńcze. Zdjęcie kolektora z wtryskami i na tym zdjęciu odrazu widac że idzie wężyk kompesujący ciśnienie między listwami wtrysku ( ten w prawo co idzie mniejszej średnicy )LOQ pisze:Z Hana nie dałoby rady tak pochować tego.
Kompensacja jest pomiędzy listwami doprowadzającymi gaz do wtrysków, a tego się nie dopatrzyłem u ciebie.Co do kompensacji to coś tam jest faktycznie dodatkowo połączone ale nie mam pojęcia czy to jest to
I tego się będziemy trzymać.Zresztą jakie to ma znaczenie jak to wygląda. Ma dobrze pracować i tyle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Pokaż fotę jak to nie problem bo nie chce mi się wierzyć, że wtryski hana weszły pod listwy benz. Jak przymierzaliśmy to wychodziło na to że będą wystawać ponad listwy a to mi się nie podobało. Wtryski leżą ładnie na pokrywach, przewody nie są za długie, wszystko działa idealnie więc moim zdaniem tak jest ok.