Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lis 2011, 21:52

Kolego LOQ z całym szacunkiem ale za bardzo nie wiesz na jakiej zasadzie działa sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu.
Sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu działa na podstawie sygnału (czasu wtrysku benzyny) wysyłanego przez ECU benzynowe do wtryskiwaczy benzynowych. Sterownik gazowy wyłapuje ten sygnał i na jego podstawie ma wyliczyć czas wtrysku gazu korygując odpowiednio w zależności od temp. gazu i ciśnienia gazu i na tym głównie powinien skupiać się sterownik gazowy.
Wszelkie wyliczenia oparte o temp. silnika, temp. zasysanego powietrza i odczyty innych czujników silnika powinny być wykonywane przez ECU benzynowe i przekształcone na czas wtrysku i wysłany do wtryskiwaczy.
Instalacja gazowa powinna być dostrojona tak, aby korekty czasu wtrysku benzyny były takie same na gazie jak i na benzynie. Jeśli sterownik gazowy wykonuje robotę o której wspomniałem w należyty sposób, to cała konfiguracja działa poprawnie.
Powracając teraz do OBD w sterownikach LPG to wprowadzono taki algorytm (autoadaptacja OBD), który kontroluje te korekty czasu wtrysku naliczane przez ECU benzynowe i za wszelką cenę próbuje tak korygować dawkę gazu, żeby korekty na gazie zgadzały się z korektami na benzynie.
Faktem jest, że jeśli sterownik gazowy wykonuje wspomniane przeze mnie podstawowe zadania w sposób prawidłowy, to autoadaptacja nie ma nic do roboty i taki Stag 300 Premium zachowuje się jak Stag 300+.
Jeśli jednak konfiguracja sterownika gazowego ma pewne niedociągnięcia, wspomniane przeze mnie korekty od temp. i ciśnienia nie działają poprawnie to zaczynają zmieniać się korekty wtrysku benzyny w ECU benzynowym i wtedy autoadaptacja OBD zaczyna szuflować czasem wtrysku gazu aby korekty ECU benzynowego wróciły do normy i tu mogą powstać anomalia i rozjazdy korekt ECU benzynowego w złe strony.
Wiedz, że najlepsze sterowniki na rynku jak Landi Renzo takich autoadaptacji OBD nie posiada, bo podstawowe swoje zadania wykonuje perfekcyjnie i tylko na tym powinien skupić się sterownik gazowy.
Każdy kumaty gazownik Ci powie, że w konfiguracji z konkretnymi komponentami Premium nie ma co robić.
Sterownik benzynowy ma robić swoją robotę, sterownik gazowy swoją robotę, a gazownik swoją robotę czyli porządny montaż i poprawną konfigurację.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 25 lis 2011, 16:32

Oko jest instalka. Moneer założył temat a ja do jego byłego samochodu wsadziłem LPG <lol>

Poszło:
- Stag 300 Plus (coś tam faktycznie z tym Premium się dzieje nie tak)
- KME Gold
- Hana H2000 chyba zielone bo takie napisy wydziałem na nich
- Zbiornik 72l 650x270x180 (58l weszło)
- przewody jakieś nowe z włókien polimerowych czy coś i coś mówili, że 10mm (nie wiem czy to nie ściema jakaś - miały być 8mm miedź)

Jak na ten moment to nie widzę różnicy ale przejechałem dopiero 50km. Zobaczymy jak to będzie chodzić - dam znać później ile pali i jak się spisuje. Coś tam jeszcze słodzili, że mapa paliwa i benzyny prawie się pokryły. Nie wiem nie znam się i nie chce wiedzieć - ma działać i tyle :p

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 25 lis 2011, 17:00

LOQ pisze: Moneer założył temat a ja do jego byłego samochodu wsadziłem LPG <lol>
Hehe, życie bywa ironiczne :p

Jeśli znajdziesz czas to porób fotki komory silnika i bagaznika bo chętnie popatrzę -możesz mi wysłać na maila, jeśli nie chcesz na forum...
Z takim zbiornikiem to spokojnie zrobisz 400km po mieście.

Powodzonka i niezawodoności <okok>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 lis 2011, 19:21

Wklej fotki

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 25 lis 2011, 20:43

Oki jutro jak będzie czas to cyknę fotki.

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 26 lis 2011, 02:20

Ja w tym tygodniu zmieniłem instalację LPG
Mam teraz 2 reduktory BOR 1 każdy do 190km
Wtryski hana2000 zielone
Przewód faro 8mm , wielozawór extra itd.
Ze starej instalacji pozostał tylko zbiornik i stag 300
Nad mapą wtrysków monter spędził ze mną 6,8 godzin jazdy. Dostroił chyba każde obroty silnika. Powiem tak. "But" jest identyczny jak na benzynie! Zero szarpnięć czy spadków mocy (testy przy temperaturze -1 i połowie zbiornika).Reduktory spadały ciśnieniowo o znikome procenty. Temperatura na parownikach spadała minimalnie. Monter był zszokowany! <rotfl> a ja zadowolony.Bawię sie teraz A6 tak jakbym ją wczoraj kupił <lol> Jednym słowem polecam ten zestaw dla wymagających.Wcześniejsza instalacja(świeża, bo zaledwie 14 tyś motogodzin) to 1 reduktor zavoli i wtryski valteki przewód miedź 6mm.Ta stara instalacja po prostu nie dawała rady.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 lis 2011, 07:35

Fakt reduktory Bor są dopiero wprowadzone na rynek ale podobno całkiem dobry produkt do około 200KM więc u Ciebie z 220KM i dwoma reduktorami musi być dobrze ciśnieniowo.
Co do max buta to jednak raczej tak pięknie nie jest bo tego idealnie bez sondy AFR ustawić się po prostu nie da, po zwykłej sondzie nie ma szans na prawidłowe dostrojenie max obciążenia.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 04 gru 2011, 00:27

Oki sorki za zwłokę.
Obrazek
Wszystkie pozostałe podzespoły schowali pod lewą osłoną, także nic nie widać :) Sporo się naprosiłem aby to tak zrobili jak na zdjęciu. W pierwszej wersji chcieli montować wtryski LPG na środku na kolektorze i główne węże z przodu silnika. Wydaje mi się, że lepiej tego nie można zrobić.

Awatar użytkownika
vrmaniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 21 lut 2011, 16:59
Lokalizacja: Racibórz/Bełchatów

Post autor: vrmaniak » 04 gru 2011, 10:37

LOQ, a czy ty masz z robioną kompensację ciśnienia pomiędzy lewą a prawą listwą wtryskiwaczy ? <mysli>
Wydaje mi się, że lepiej tego nie można zrobić.
idzie, idzie, zerknij na moją instacje w C6 w tym temacie klik

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 04 gru 2011, 11:43

Z Hana nie dałoby rady tak pochować tego, a inne wtryski nie były brane pod uwagę. Nie chciałem też żeby węże były prowadzone przed silnikiem. Wszystko jest poprowadzone z tyłu pod osłoną OOOO. Wtryski nie zmieszczą się pod listwami benzynowymi a przewody do nich powinny być jak najkrótsze, także moim zdaniem nie można tego zrobić lepiej.

Co do kompensacji to coś tam jest faktycznie dodatkowo połączone ale nie mam pojęcia czy to jest to.

Zresztą jakie to ma znaczenie jak to wygląda. Ma dobrze pracować i tyle. Jak na ten moment próbuje, dostrzec jakąkolwiek różnicę i ku mojemu zdziwieniu nie ma żadnej. Wtryski hany chodzą nawet jakby ciszej od ori benzynowych.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 04 gru 2011, 11:48

LOQ pisze:chcieli montować wtryski LPG na środku na kolektorze i główne węże z przodu silnika.
Podobno właśnie wtryski powinny być jak najbliżej kolektora i te wężyki maksymalnie krótkie, co ogranicza korekty dawkowania. Takie argumenty kilkakrotnie czytałem.
Ale nie wiem w praktyce jak to faktycznie działa, czy np.5 cm dłuższy przewód ma jakiś wpływ... Niech wypowie się fachowiec jak kolega fassi1.

LOQ, tankowanie masz przy wlewie banzyny czy w zderzaku?

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 04 gru 2011, 12:01

M0NEER pisze:LOQ, tankowanie masz przy wlewie banzyny czy w zderzaku?
We wlewie oczywiście :) nie przeżyłbym tego korka w zderzaku. Centralka poniżej przełącznika świateł na tej dolnej części kokpitu. Także do galerii można wjeżdżać :) Z zewnątrz nic nie widać, zwłaszcza przy przyciemnionych szybach :)

Awatar użytkownika
vrmaniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 21 lut 2011, 16:59
Lokalizacja: Racibórz/Bełchatów

Post autor: vrmaniak » 04 gru 2011, 12:06

LOQ pisze:Z Hana nie dałoby rady tak pochować tego.
Kolego a jakie ty widzisz wtryski u mnie? To są Hany H2000 pojedyńcze. Zdjęcie kolektora z wtryskami i na tym zdjęciu odrazu widac że idzie wężyk kompesujący ciśnienie między listwami wtrysku ( ten w prawo co idzie mniejszej średnicy )
Co do kompensacji to coś tam jest faktycznie dodatkowo połączone ale nie mam pojęcia czy to jest to
Kompensacja jest pomiędzy listwami doprowadzającymi gaz do wtrysków, a tego się nie dopatrzyłem u ciebie.

Zresztą jakie to ma znaczenie jak to wygląda. Ma dobrze pracować i tyle.
I tego się będziemy trzymać.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 04 gru 2011, 12:19

vrmaniak pisze:
LOQ pisze:Z Hana nie dałoby rady tak pochować tego.
Kolego a jakie ty widzisz wtryski u mnie? To są Hany H2000 pojedyńcze. Zdjęcie kolektora z wtryskami i na tym zdjęciu odrazu widac że idzie wężyk kompesujący ciśnienie między listwami wtrysku ( ten w prawo co idzie mniejszej średnicy )
Co do kompensacji to coś tam jest faktycznie dodatkowo połączone ale nie mam pojęcia czy to jest to
Kompensacja jest pomiędzy listwami doprowadzającymi gaz do wtrysków, a tego się nie dopatrzyłem u ciebie.

Zresztą jakie to ma znaczenie jak to wygląda. Ma dobrze pracować i tyle.
I tego się będziemy trzymać.
Masz inny silnik. W ASN kolektor jest o połowę niższy i tam pionowo wtrysku hana ładnie nie wsadzisz. Próbowaliśmy i wyglądałoby to nie najlepiej ponieważ wystawałby ponad listwy Pb. U ciebie to srebrne to tylko nakładka na kolektor, a w ASN to co widać z zewnątrz to jest już cały kolektor wykonany z jakiegoś stopu alu czy coś tam. Co do połączenia listw wtryskowych to takie coś jest, ale też tego nie widzisz bo jest wszystko pochowane z tyłu.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 04 gru 2011, 20:08

Pokaż fotę jak to nie problem bo nie chce mi się wierzyć, że wtryski hana weszły pod listwy benz. Jak przymierzaliśmy to wychodziło na to że będą wystawać ponad listwy a to mi się nie podobało. Wtryski leżą ładnie na pokrywach, przewody nie są za długie, wszystko działa idealnie więc moim zdaniem tak jest ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja