[ AEB 1.8 150 KM] AEB - błąd mieszanki 561 / jak zdiagnozowa
[ AEB 1.8 150 KM] AEB - błąd mieszanki 561 / jak zdiagnozowa
Witam,
Mam problem z powracającym błędem 561.
W aucie jest instalacja lpg, jednak na dobrych komponentach i naprawdę dobrze wyregulowaną. Zanim przewalę pół samochodu chciałbym sprawdzić podstawowe problemy jak np. nieszczelność w dolocie / podciśnienie / lambde / przepływkę.
Przeglądałem dość dużo odnośnie vagowania samochodu. Niestety kanały do których się odnoszą nie zawsze są dostępne w AEB (np. u mnie części nie ma).
Na jakich kanałach zrobić logi dynamiczne żeby mieć pewność, że przyczyna jest w lpg, a nie np. pękniętym wężyku od podciśnienia?
Dodam, że błąd mieszanki 561 pojawia się losowo. Samochód może stać 20 minut na jałowym i nie będzie nic, mogę jeździć też nie będzie nic, a następnego dnia na jałowym już jest... bujam się z tym już rok czasu
Mam problem z powracającym błędem 561.
W aucie jest instalacja lpg, jednak na dobrych komponentach i naprawdę dobrze wyregulowaną. Zanim przewalę pół samochodu chciałbym sprawdzić podstawowe problemy jak np. nieszczelność w dolocie / podciśnienie / lambde / przepływkę.
Przeglądałem dość dużo odnośnie vagowania samochodu. Niestety kanały do których się odnoszą nie zawsze są dostępne w AEB (np. u mnie części nie ma).
Na jakich kanałach zrobić logi dynamiczne żeby mieć pewność, że przyczyna jest w lpg, a nie np. pękniętym wężyku od podciśnienia?
Dodam, że błąd mieszanki 561 pojawia się losowo. Samochód może stać 20 minut na jałowym i nie będzie nic, mogę jeździć też nie będzie nic, a następnego dnia na jałowym już jest... bujam się z tym już rok czasu
disco to dla mnie wszystko
Na pierwszej stronie jest juz kilka tematow dotyczacych tego bledu wlasnie w AEB. Podpowiem tylko ze to ze na LPG jezdzi wg Ciebie dobrze to nie znaczy ze gaz jest dobrze ustawiony i nie sluchaj gazownikow ze tak wlasnie jest. Problem pewnie pojawil sie wlasnie odkad masz gaz i to on bedzie problemem.
Dodam od siebie ze przez blad 561 masz spalanie wyzsze o kilka litrow a osiagi nizsze (pompuje tylko 0,3 bara). Skasuj bledy, odlacz aku, zrob od nowa adaptacje - Silnik / Adaptacje / na kanale 000 wybierz test albo read (nie pamietam dokladnie) i SAVE. Odpal samochod na benzynie i pojezdzij na niej z dwa dni. Jestem pewien ze bledu nie zobaczysz. Nastepnie wejdz na lpg-forum i w odpowiednim dziale popros zeby Ci polecili jakiegos gazownika z Wawy ktory wie za co sie zabrac jak uslyszy o tym bledzie w silniku VAGowskim. Ustawi gaz po tzw. korektach i zapomnisz o problemie.
Dodam od siebie ze przez blad 561 masz spalanie wyzsze o kilka litrow a osiagi nizsze (pompuje tylko 0,3 bara). Skasuj bledy, odlacz aku, zrob od nowa adaptacje - Silnik / Adaptacje / na kanale 000 wybierz test albo read (nie pamietam dokladnie) i SAVE. Odpal samochod na benzynie i pojezdzij na niej z dwa dni. Jestem pewien ze bledu nie zobaczysz. Nastepnie wejdz na lpg-forum i w odpowiednim dziale popros zeby Ci polecili jakiegos gazownika z Wawy ktory wie za co sie zabrac jak uslyszy o tym bledzie w silniku VAGowskim. Ustawi gaz po tzw. korektach i zapomnisz o problemie.
wszystko o czym piszesz było już robione.
Wtryski gazowe mają pętlę - mam już nowe benzynowe o większej wydajności, więc da radę to wystroić, niemniej zanim wydam XXX - XXXX pln chciałbym sprawdzić podstawy. Auto było już u 2 dobrych gazowników w warszawie na poprawkach.
Btw. dobry przykład do tej sytuacji - jeżeli boli ząb przy jedzeniu zimnego (jazda na lpg) / a przy jedzeniu ciepłego nie boli (jazda na benzynie) to wcale nie znaczy, że ma się dziury w zębie
więc wymiana gratów i przewalenie całego auta pod kątem lpg wcale nie musi rozwiązać problemu
ponawiam pytanie odnośnie logów ponieważ przy dolocie i podciśnieniu było swojego czasu grzebane.
Wtryski gazowe mają pętlę - mam już nowe benzynowe o większej wydajności, więc da radę to wystroić, niemniej zanim wydam XXX - XXXX pln chciałbym sprawdzić podstawy. Auto było już u 2 dobrych gazowników w warszawie na poprawkach.
Btw. dobry przykład do tej sytuacji - jeżeli boli ząb przy jedzeniu zimnego (jazda na lpg) / a przy jedzeniu ciepłego nie boli (jazda na benzynie) to wcale nie znaczy, że ma się dziury w zębie
więc wymiana gratów i przewalenie całego auta pod kątem lpg wcale nie musi rozwiązać problemu
ponawiam pytanie odnośnie logów ponieważ przy dolocie i podciśnieniu było swojego czasu grzebane.
disco to dla mnie wszystko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Tu masz wszystkie kanały dla aeb
VAG-COM Labeldatei
;
; Audi A4 (8D)
;
; Komponente: Motorelektrnik (#01) - ADR (< 06/1996)
;
; T/N: 8D0-907-55?-??
;
; beinhaltet Messwertgruppen und Codierung
;
; This file is part of a redirection package,
; make sure you have all of the following files.
;
; 8D-01.LBL
; 8D0-907-557-ADP.LBL
; 8D0-907-557-ADR.LBL
; 8D0-907-557-AEB.LBL
; 8D0-907-55x-AEB.LBL
;
; erstell am 03.08.2005 von Sebastian Stange (sebastian@ross-tech.com)
;
; letzte Ănderung: 03.08.2005
;
; benĂśtigt VAG-COM 405.0 oder neuer
;
;
;---------------------------------------------------
;
; Messwertgruppen Informationen
;
;---------------------------------------------------
;
;
000,1,Kßhlmitteltemperatur,Sollwert 170...204 (80...105 °C)
000,2,Motorlast,Sollwert: 20...55 (1.0...2.5 ms)
000,3,Motordrehzahl,Sollwert: 76...96 (720...960 U/min)
000,4,Batteriespannung,Sollwert: 176...212 (12...14.5 V)
000,5,Drosselklappenwinkel,Sollwert: 0...12 (0..5 °)
000,6,Regelwert Leerlaufluftmasse,Sollwert: 112...144 (-4...+4 kg/h)
000,7,Lernwert Leerlaufluftmasse,Sollwert: 112...144 (-4...+4 kg/h)
000,8,Lambda-Regelwert,Sollwert: 115...143 (-10...+10 %)
000,9,Lambda-Lernwert (adaptiv),Sollwert: 243...255 / 0...13 (-0.64...+0.64 %)
000,10,Lambda-Lernwert (mult.),Sollwert: 118...138 (-8...+8 %)
;
001,0,Grundfunktionen
001,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min
001,2,Motorlast,,Sollwert: 1.0...2.5 ms
001,3,Drossel-,klappenwinkel,Sollwert: 0...5 <°
001,4,Zßdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT
;
002,0,Grundfunktionen
002,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min
002,2,Theoretische,Einspritzzeit,Sollwert: 1.0...2.5 ms
002,3,Korrigierte,Einspritzzeit,Sollwert: 2.0...5.0 ms
002,4,angesaugte,Luftmasse,Sollwert: 2.0...4.0 g/s
;
003,0,Grundfunktionen
003,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min
003,2,Batterie-,spannung,Sollwert: 12.0...14.5 V
003,3,Kßhlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...105 °C
003,4,Ansaugluft-,temperatur,19.5 °C = Ersatzwert bei Fehler an G42
;
004,0,Leerlaufeinstellung
004,1,Drossel-,klappenwinkel,Sollwert: 0...5 <°
004,2,Leerlaufluftm.,(Leerlauf),Sollwert: -1.1...+1.1 g/s
004,3,Leerlaufluftm.,(Last),Sollwert: -1.7...+1.7 g/s
004,4,Betriebszustand,,Wertebereich: Leerlauf/Teillast/Vollast/Schub/Anreicherung
;
005,0,Leerlaufstabilisierung
005,1,Motordrehzahl,IST-Wert,Sollwert: 820...900 U/min
005,2,Motordrehzahl,SOLL-Wert,Sollwert: 820...900 U/min
005,3,Leerlaufregler,,Sollwert: -10...+10 %
005,4,Luftmasse,,Sollwert: 2.0...4.0 g/s
;
006,0,Leerlaufstabilisierung
006,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min
006,2,Leerlaufregler,,Sollwert: -10...+10 %
006,3,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 %
006,4,Zßdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT
;
007,0,Lambda-Regelung und AKF-System
007,1,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 %
007,2,Lambdasonden-,spannung,Sollwert: -0.1...+1.0 V
007,3,Tastverhältnis,Magnetventil 1,fßr Aktivkohlebehälter\n\nWertebereich: 0...99 %
007,4,Lambda-,Korrekturfaktor,bei aktiver TankentlĂźftung\n\nSollwert: 0.3...1.2
;
008,0,Lambda-Lernwerte
008,1,Einspritzzeit,,Sollwert: 2.0...5.0 ms
008,2,Lambda-Lernwert,(Leerlauf),Sollwert: -10...+10 %
008,3,Lambda-Lernwert,(Teillast),Sollwert: -8...+8 %
008,4,Status,Magnetventil 1,fßr Aktivkohlebehälter (TE Aktiv = getaktet / Adaption = geschlossen)
;
009,0,Lambda-Lernwerte
009,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min
009,2,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 %
009,3,Lambdasonden-,spannung,Sollwert: -0.1...+1.0 V
009,4,Lambda-Lernwert,(adaptiv),Sollwert: -10...+10 %
;
010,0,TankentlĂźftung
010,1,Tastverhältnis,Magnetventil 1,fßr Aktivkohlebehälter\n\nWertebereich: 0...99 %
010,2,Lambda-,Korrekturfaktor,bei aktiver TankentlĂźftung\n\nSollwert: 0.3...1.2
010,3,Fßllungsgrad,Aktivkohlebehälter,-3.0 % = Aktivkohlebehälter leer\n+30.0 % = Aktivkohlebehälter voll
010,4,AKF-SpĂźlrate,,0.00 = keine TankentlĂźftung\n0.30 = 30 % der anges. Luft stammen aus TankentlĂźftung
;
011,0,Kraftstoffverbrauch
011,1,Motordrehzahl
011,2,Einspritzzeit,(Motorlast),Sollwert: 1.0...2.5 ms
011,3,Geschwindigkeit
011,4,Kraftstoff-,verbrauch,Sollwert: 0.5...1.5 l/h
;
012,0,Kraftstoffverbrauch (Leerlauf)
012,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min
012,2,Batterie-,spannung,Sollwert: 12.0...14.5 V
012,3,Kraftstoff-,verbrauch,Sollwert: 0.5...1.5 l/h
012,4,Zßdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT
;
013,0,Klopfregelung (ZĂźndwinkelrĂźcknahme duch Klopfregelung)
013,1,Zylinder 1,,Sollwert: 0...15 °KW
013,2,Zylinder 2,,Sollwert: 0...15 °KW
013,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0...15 °KW
013,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0...15 °KW
;
014,0,Klopfregelung (ZĂźndwinkelrĂźcknahme duch Klopfregelung)
014,1,Motordrehzahl
014,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
014,3,Zylinder 1,,Sollwert: 0...15 °KW
014,4,Zylinder 2,,Sollwert: 0...15 °KW
;
015,0,Klopfregelung (ZĂźndwinkelrĂźcknahme duch Klopfregelung)
015,1,Motordrehzahl
015,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
015,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0...15 °KW
015,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0...15 °KW
;
016,0,Klopfregelung (Klopfsensorsignal)
016,1,Zylinder 1,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)
016,2,Zylinder 2,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)
016,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)
016,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)
;
017,0,KAT-Aufheizung
017,1,Motordrehzahl
017,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
017,3,Energiebilanz,(KAT-Aufheizung),Sollwert: 0.00...2.00
017,4,ZĂźndwinkel
;
018,0,HĂśhenanpassung
018,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min
018,2,Einspritzzeit,ohne Korrektur,Sollwert: 0.5...1.5 ms
018,3,Einspritzzeit,nach Korrektur
018,4,HĂśhen-,korrekturfaktor,Sollwert: -30...+25 %
;
019,0,Drehmomentreduzierung
019,1,Motordrehzahl
019,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
019,3,Getriebeeingriff
019,4,ZĂźndwinkel
;
20,0,Betriebszustände
20,1,Motordrehzahl
20,2,Wählhebel-,position,Wertebereich: Neutral/Fahrst. EIN
20,3,Klimaanlage,,Wertebereich: AC-High/AC-Low
20,4,Klimakompressor,,Wertebereich: Kompr. AUS/Kompr. EIN
;
021,0,Betriebszustand Lambda-Regelung
021,1,Motordrehzahl
021,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
021,3,KĂźhlmittel-,temperatur
021,4,Lambda-Regelung
;
023,0,Anpassung Drosselklappen-Steuereinheit
023,1,Status,,siehe Labelfile (Sollwert: 10000)
; 0xxxxx - Abgleich Drosselklappen-Poti mit Leerlaufsteller-Poti nicht i.O.
; x1xxxx - Anpassung an Motorsteuergerät nicht i.O.
; xx1xxx - Lernvorgang Max-Anschlag DK-Poti nicht i.O.
; xxx1xx - Lernvorgang Min-Anschlag DK-Poti nicht i.O.
; xxxx1x - Lernvorgang Max-Anschlag Leerlaufsteller-Poti nicht i.O.
; xxxxx1 - Lernvorgang Min-Anschlag Leerlaufsteller-Poti nicht i.O.
023,2,Min-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 70...93 %
023,3,Notlauf-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 67...83 %
023,4,Max-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 08...39 %
;
024,0,Klopfregelung
024,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min
024,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
024,3,ZĂźndwinkel
024,4,Summe ZĂźnd-,winkelrĂźcknahme,Zylinder 1-4
;
025,0,Lastabsenkung durch Ladedruckregelung
025,1,Last (SOLL),ohne Korrektur,Sollwert: 3.0...8.0 ms
025,2,Last (SOLL),nach Korrektur,Sollwert: 3.0...8.0 ms
025,3,Last (IST),,,Sollwert: 0.5...8.0 ms
025,4,Tastverhältnis,Magnetventil,fßr Ladedruckbegrenzung\n\nWertebereich: 0...99 %
;
026,0,Leerlaufluftbedarf
026,1,Regelwert,Leerlaufregler,Sollwert: -10...+10 %
026,2,Lernwert,Leerlaufregler,Sollwert: -1.1...+1.1 g/s
026,3,Kßhlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...105 °C
026,4,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min
;
027,0,Lastabsenkung durch Klopfregelung
027,1,Lastabsenkung,,Sollwert: 0...5 ms
027,2,Motorlast,nach Absenkung,Sollwert: 0.5...8 ms
027,3,Motordrehzahl
027,4,Tastverhältnis,Magnetventil,fßr Ladedruckbegrenzung\n\nWertebereich: 0...99 %
;
098,0,Drosselklappen-Steuereinheit (Grundeinstellung)
098,1,Spannung,DK-Poti
098,2,Spannung,Leerlaufsteller
098,3,Betriebszustand,,Wertebereich: Leerlauf/Teillast
098,4,Anpassungs-,zustand,Wertebereich: ADP läuft/ADP i.O./ADP ERROR
VAG-COM Labeldatei
;
; Audi A4 (8D)
;
; Komponente: Motorelektrnik (#01) - ADR (< 06/1996)
;
; T/N: 8D0-907-55?-??
;
; beinhaltet Messwertgruppen und Codierung
;
; This file is part of a redirection package,
; make sure you have all of the following files.
;
; 8D-01.LBL
; 8D0-907-557-ADP.LBL
; 8D0-907-557-ADR.LBL
; 8D0-907-557-AEB.LBL
; 8D0-907-55x-AEB.LBL
;
; erstell am 03.08.2005 von Sebastian Stange (sebastian@ross-tech.com)
;
; letzte Ănderung: 03.08.2005
;
; benĂśtigt VAG-COM 405.0 oder neuer
;
;
;---------------------------------------------------
;
; Messwertgruppen Informationen
;
;---------------------------------------------------
;
;
000,1,Kßhlmitteltemperatur,Sollwert 170...204 (80...105 °C)
000,2,Motorlast,Sollwert: 20...55 (1.0...2.5 ms)
000,3,Motordrehzahl,Sollwert: 76...96 (720...960 U/min)
000,4,Batteriespannung,Sollwert: 176...212 (12...14.5 V)
000,5,Drosselklappenwinkel,Sollwert: 0...12 (0..5 °)
000,6,Regelwert Leerlaufluftmasse,Sollwert: 112...144 (-4...+4 kg/h)
000,7,Lernwert Leerlaufluftmasse,Sollwert: 112...144 (-4...+4 kg/h)
000,8,Lambda-Regelwert,Sollwert: 115...143 (-10...+10 %)
000,9,Lambda-Lernwert (adaptiv),Sollwert: 243...255 / 0...13 (-0.64...+0.64 %)
000,10,Lambda-Lernwert (mult.),Sollwert: 118...138 (-8...+8 %)
;
001,0,Grundfunktionen
001,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min
001,2,Motorlast,,Sollwert: 1.0...2.5 ms
001,3,Drossel-,klappenwinkel,Sollwert: 0...5 <°
001,4,Zßdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT
;
002,0,Grundfunktionen
002,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min
002,2,Theoretische,Einspritzzeit,Sollwert: 1.0...2.5 ms
002,3,Korrigierte,Einspritzzeit,Sollwert: 2.0...5.0 ms
002,4,angesaugte,Luftmasse,Sollwert: 2.0...4.0 g/s
;
003,0,Grundfunktionen
003,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min
003,2,Batterie-,spannung,Sollwert: 12.0...14.5 V
003,3,Kßhlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...105 °C
003,4,Ansaugluft-,temperatur,19.5 °C = Ersatzwert bei Fehler an G42
;
004,0,Leerlaufeinstellung
004,1,Drossel-,klappenwinkel,Sollwert: 0...5 <°
004,2,Leerlaufluftm.,(Leerlauf),Sollwert: -1.1...+1.1 g/s
004,3,Leerlaufluftm.,(Last),Sollwert: -1.7...+1.7 g/s
004,4,Betriebszustand,,Wertebereich: Leerlauf/Teillast/Vollast/Schub/Anreicherung
;
005,0,Leerlaufstabilisierung
005,1,Motordrehzahl,IST-Wert,Sollwert: 820...900 U/min
005,2,Motordrehzahl,SOLL-Wert,Sollwert: 820...900 U/min
005,3,Leerlaufregler,,Sollwert: -10...+10 %
005,4,Luftmasse,,Sollwert: 2.0...4.0 g/s
;
006,0,Leerlaufstabilisierung
006,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min
006,2,Leerlaufregler,,Sollwert: -10...+10 %
006,3,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 %
006,4,Zßdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT
;
007,0,Lambda-Regelung und AKF-System
007,1,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 %
007,2,Lambdasonden-,spannung,Sollwert: -0.1...+1.0 V
007,3,Tastverhältnis,Magnetventil 1,fßr Aktivkohlebehälter\n\nWertebereich: 0...99 %
007,4,Lambda-,Korrekturfaktor,bei aktiver TankentlĂźftung\n\nSollwert: 0.3...1.2
;
008,0,Lambda-Lernwerte
008,1,Einspritzzeit,,Sollwert: 2.0...5.0 ms
008,2,Lambda-Lernwert,(Leerlauf),Sollwert: -10...+10 %
008,3,Lambda-Lernwert,(Teillast),Sollwert: -8...+8 %
008,4,Status,Magnetventil 1,fßr Aktivkohlebehälter (TE Aktiv = getaktet / Adaption = geschlossen)
;
009,0,Lambda-Lernwerte
009,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min
009,2,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 %
009,3,Lambdasonden-,spannung,Sollwert: -0.1...+1.0 V
009,4,Lambda-Lernwert,(adaptiv),Sollwert: -10...+10 %
;
010,0,TankentlĂźftung
010,1,Tastverhältnis,Magnetventil 1,fßr Aktivkohlebehälter\n\nWertebereich: 0...99 %
010,2,Lambda-,Korrekturfaktor,bei aktiver TankentlĂźftung\n\nSollwert: 0.3...1.2
010,3,Fßllungsgrad,Aktivkohlebehälter,-3.0 % = Aktivkohlebehälter leer\n+30.0 % = Aktivkohlebehälter voll
010,4,AKF-SpĂźlrate,,0.00 = keine TankentlĂźftung\n0.30 = 30 % der anges. Luft stammen aus TankentlĂźftung
;
011,0,Kraftstoffverbrauch
011,1,Motordrehzahl
011,2,Einspritzzeit,(Motorlast),Sollwert: 1.0...2.5 ms
011,3,Geschwindigkeit
011,4,Kraftstoff-,verbrauch,Sollwert: 0.5...1.5 l/h
;
012,0,Kraftstoffverbrauch (Leerlauf)
012,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min
012,2,Batterie-,spannung,Sollwert: 12.0...14.5 V
012,3,Kraftstoff-,verbrauch,Sollwert: 0.5...1.5 l/h
012,4,Zßdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT
;
013,0,Klopfregelung (ZĂźndwinkelrĂźcknahme duch Klopfregelung)
013,1,Zylinder 1,,Sollwert: 0...15 °KW
013,2,Zylinder 2,,Sollwert: 0...15 °KW
013,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0...15 °KW
013,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0...15 °KW
;
014,0,Klopfregelung (ZĂźndwinkelrĂźcknahme duch Klopfregelung)
014,1,Motordrehzahl
014,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
014,3,Zylinder 1,,Sollwert: 0...15 °KW
014,4,Zylinder 2,,Sollwert: 0...15 °KW
;
015,0,Klopfregelung (ZĂźndwinkelrĂźcknahme duch Klopfregelung)
015,1,Motordrehzahl
015,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
015,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0...15 °KW
015,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0...15 °KW
;
016,0,Klopfregelung (Klopfsensorsignal)
016,1,Zylinder 1,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)
016,2,Zylinder 2,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)
016,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)
016,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)
;
017,0,KAT-Aufheizung
017,1,Motordrehzahl
017,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
017,3,Energiebilanz,(KAT-Aufheizung),Sollwert: 0.00...2.00
017,4,ZĂźndwinkel
;
018,0,HĂśhenanpassung
018,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min
018,2,Einspritzzeit,ohne Korrektur,Sollwert: 0.5...1.5 ms
018,3,Einspritzzeit,nach Korrektur
018,4,HĂśhen-,korrekturfaktor,Sollwert: -30...+25 %
;
019,0,Drehmomentreduzierung
019,1,Motordrehzahl
019,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
019,3,Getriebeeingriff
019,4,ZĂźndwinkel
;
20,0,Betriebszustände
20,1,Motordrehzahl
20,2,Wählhebel-,position,Wertebereich: Neutral/Fahrst. EIN
20,3,Klimaanlage,,Wertebereich: AC-High/AC-Low
20,4,Klimakompressor,,Wertebereich: Kompr. AUS/Kompr. EIN
;
021,0,Betriebszustand Lambda-Regelung
021,1,Motordrehzahl
021,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
021,3,KĂźhlmittel-,temperatur
021,4,Lambda-Regelung
;
023,0,Anpassung Drosselklappen-Steuereinheit
023,1,Status,,siehe Labelfile (Sollwert: 10000)
; 0xxxxx - Abgleich Drosselklappen-Poti mit Leerlaufsteller-Poti nicht i.O.
; x1xxxx - Anpassung an Motorsteuergerät nicht i.O.
; xx1xxx - Lernvorgang Max-Anschlag DK-Poti nicht i.O.
; xxx1xx - Lernvorgang Min-Anschlag DK-Poti nicht i.O.
; xxxx1x - Lernvorgang Max-Anschlag Leerlaufsteller-Poti nicht i.O.
; xxxxx1 - Lernvorgang Min-Anschlag Leerlaufsteller-Poti nicht i.O.
023,2,Min-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 70...93 %
023,3,Notlauf-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 67...83 %
023,4,Max-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 08...39 %
;
024,0,Klopfregelung
024,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min
024,2,Einspritzzeit,(Motorlast)
024,3,ZĂźndwinkel
024,4,Summe ZĂźnd-,winkelrĂźcknahme,Zylinder 1-4
;
025,0,Lastabsenkung durch Ladedruckregelung
025,1,Last (SOLL),ohne Korrektur,Sollwert: 3.0...8.0 ms
025,2,Last (SOLL),nach Korrektur,Sollwert: 3.0...8.0 ms
025,3,Last (IST),,,Sollwert: 0.5...8.0 ms
025,4,Tastverhältnis,Magnetventil,fßr Ladedruckbegrenzung\n\nWertebereich: 0...99 %
;
026,0,Leerlaufluftbedarf
026,1,Regelwert,Leerlaufregler,Sollwert: -10...+10 %
026,2,Lernwert,Leerlaufregler,Sollwert: -1.1...+1.1 g/s
026,3,Kßhlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...105 °C
026,4,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min
;
027,0,Lastabsenkung durch Klopfregelung
027,1,Lastabsenkung,,Sollwert: 0...5 ms
027,2,Motorlast,nach Absenkung,Sollwert: 0.5...8 ms
027,3,Motordrehzahl
027,4,Tastverhältnis,Magnetventil,fßr Ladedruckbegrenzung\n\nWertebereich: 0...99 %
;
098,0,Drosselklappen-Steuereinheit (Grundeinstellung)
098,1,Spannung,DK-Poti
098,2,Spannung,Leerlaufsteller
098,3,Betriebszustand,,Wertebereich: Leerlauf/Teillast
098,4,Anpassungs-,zustand,Wertebereich: ADP läuft/ADP i.O./ADP ERROR
problem udało się w koĂącu rozwiązać - błąd mieszanki był od lpg - było za ubogo na niskich obrotach. Byłem z tym u 3 różnych fachowców. Dopiero ostatni - Nikodem z LPG forum był w stanie ogarnąć temat
inni zachwalali wcześniej jaka to świetna mapa i mówili, że błędy napewno nie od tego ehhh zostawiam info dla potomnych
inni zachwalali wcześniej jaka to świetna mapa i mówili, że błędy napewno nie od tego ehhh zostawiam info dla potomnych
disco to dla mnie wszystko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
witam wczoraj podpiałem moja audi pod vaga i wyskoczyl mi wlasnie ten bład 561 (dopasowanie ustalanie skladu mieszanki, przekroczona wartosc adaptacji-dodawanie). w zasadzie nie czuje roznicy w pracy silnika i nie moge powiedziec czy auto zbyt duzo pali , bo szczesliwym posiadaczem tego auto jestem dopero od jakis 3miesiec. dodam tyle ze blad skasowalem. moje pytanie jest takie .czy ten bład moze po jakims czasie doprowadzic do jakiejs awari silnika, czy mam zostawic to i nie zawracac sobie tym glowy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga