Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] Za co odpowiada zawór EGR 1J0906283A

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Adamoo

[ AKN 2.5 150 KM] Za co odpowiada zawór EGR 1J0906283A

Post autor: Adamoo » 30 lis 2011, 20:26

Witam szybkie pytanie chodzi dokładnie ten zawór Obrazek czy możliwe jest że przez niego silnik głośniej pracuje?

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 30 lis 2011, 21:43

Wg. mnie jest to zawór sterujący zamykaniem klapy gaszącej w naszych autach.
Natomiast co do samego EGR,to ma on wpływ na dżwięk silnika.Przy zamkniętym silnik pracuje głośniej,twardziej.

Adamoo

Post autor: Adamoo » 30 lis 2011, 21:58

No właśnie on steruje klapą gasząca i jak ręcznie ściskam tą gruszkę od klapy to silnik chodzi ciszej i bardziej miękko a jak jest otwarta do końca to głośniej więc wnioskuje że ten zawór musi być uszkodzony, a tak przy okazji to w jakiej pozycji ma być klapa na wolnych obrotach ? otwarta całkiem czy przymknięta ?

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 30 lis 2011, 22:06

Zostaw tą klapę w spokoju.
Gdy silnik pracuje ma być całkowicie otwarta.
Przy gaszeniu zamyka się na ok.3sek,po czym znowu się otwiera.Przy następnym odpaleniu jest więc otwarta.
Dlatego gasząc samochód słyszysz podwójne kliknięcie.

Adamoo

Post autor: Adamoo » 30 lis 2011, 22:17

Niestety ale u mnie ta klapa nie rusza się w ogóle ani przy gaszeniu ani przy odpaleniu po prostu jest martwa :( tylko jak ją ruszam ręcznie stąd moje pytanie czy to może wpływać na prace silnika ?

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 30 lis 2011, 22:29

Gdyby była cały czas zamknięta nie odpaliłbyś auta :>
Jej zamknięcie powoduje łagodniejsze gaszenie silnika.
Nieszczelna na ośce powodowała by objaw dziury w dolocie.
Sprawdż stan wężyków podciśnieniowych.Podciśnienie przy gruszce powinno pojawiać się tylko na chwilę po zgaszeniu silnika.

Adamoo

Post autor: Adamoo » 30 lis 2011, 22:36

No właśnie dziś tak sprawdzałem i wszystkie wężyki są sprawne klapa nie rusza się wcale, gruszka przy klapie na pewno jest szczelna bo sprawdzałem ją podciśnieniem omijając ten zawór więc pozostaje tylko on do wymiany, tylko teraz pytanie czy można z tym jeździć dopóki nie kupie nowego czy lepiej dać sobie spokój i zostawić autko w garażu?

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 30 lis 2011, 22:46

Możesz jeżdzić.Ale niech się jeszcze ktoś wypowie.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 01 gru 2011, 07:36

możesz jeździć tam ciśnienie pojawia się na zaworku tylko przy gaszeniu

Adamoo

Post autor: Adamoo » 01 gru 2011, 17:33

Dzięki wszystkim za pomoc zaworek wymieniony na nowy i klapa zaczęła działać. Pozdrawiam <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga