Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 tiptronic] przejście w tryb awaryjny

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

[A6 C5 tiptronic] przejście w tryb awaryjny

Post autor: piotrekkawa » 11 gru 2008, 15:34

witam ponownie. jak już wcześniej pisałem po wymianie rozrządu pojawiły się dziwne objawy. albo silnik albo skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. nie wiem dokładnie co ale po przejechaniu paru kilometrów biegi na wyświetlaczy zakreślają się na czerwono (nie migają),po podłączeniu vaga wychodzi: w silniku za wczesny kąt wtrysku-sporadycznie,w skrzyni-błąd sterowania silnikiem. byłem u magików którzy to robili i ustawili kąt z 1.5 na 1.2 czy nawet mniej. jeden dzień autko sprawowało się bez zarzutu,ale następnego dnia dwa razy powtórka-tryb awaryjny,następnego dnia trzy razy. dodam że codzień robie tyle samo kilosów. jutro znów powrót do warsztatu. jeżeli znowu kąt wtrysku to niestety muszą ustawiać,ale nie to mnie martwi. jadąc sobie po prostej,równej drodze następuje gwałtowne szarpnięcie skrzynią( jakby w manualu ktoś na chwilę wcisnął sprzęgło i gwałtownie puścił. podczas tego szarpnięcia jednak obroty nie wzrastają ani nie maleją i po tym właśnie zdarzeniu biegi świecą się na czerwono. pytanie- czy to normalne objawy przejścia w tryb awaryjny? bo bardzo obawiam się o skrzynię,choć po za tym błędem ,który napisałem w na vagu nic nie wychodzi.

capsi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: Kraków

Post autor: capsi » 14 gru 2008, 05:05

kiedy ostatnio wymieniałeś olej w skrzyni? możliwe, że sterownik się zabrudził i opiłki metalu robią zwarcie... Zazwyczaj wymiana oleju i czyszczenie pomagają.
pozdrawiam
Audi Forever!!!

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 14 gru 2008, 12:15

dopiero co wymieniłem olej i filtr,wraz z wymianą rozrządu. szopki zaczęły się właśnie po tym zabiegu. byłem u mechaników i przestawili kąt na 4.5. teraz nie ma szarpania ani błędów ale strasznie ciężko silnik pali z rana,a jak już zapali to przez moment tak kopci na jasno niebiesko że nic z tyłu nie widać. wie ktoś może ile powinien wynosić kąt wtrysku w silniku 2.5 tdi w tiptroniku? kod silnika o ile dobrze pamiętam to AFB. 150 KM.

bledu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 gru 2010, 11:17
Lokalizacja: Sulechów

Post autor: bledu » 31 paź 2011, 00:40

Mam to samo i nie mam pojęcia jak sobie tym poradzić.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 31 paź 2011, 07:42

bledu pisze:Mam to samo i nie mam pojęcia jak sobie tym poradzić.
piotrekkawa nie pochwalil sie w watku jak sie zakonczyl jego temat, lecz bylbym mocno zdziwiony gdyby wina lezala po stronie tiptronika.

bledu jezeli objawy u Ciebie sa podobne (wlacznie z bledem 'wysterowania kata poczatku wtrysku' - 550) to nalezy przyglanac sie pompie wtryskowej.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 31 paź 2011, 08:11

Przemcio pisze:piotrekkawa, na dzien dobry sprawdz stan oleju w skrzyni, moze wyleciało troche przy zdejmowaniu frontu,

Ja miałem takie akcje jak Ty ale to był problem z zalaniem sterownika, tez warto sprawdzic czy czasem pod dywanikiem pasażera nie jest mokro.
tez sie 'zapedzilem' :), szkoda tylko ze piotrekkawa nie wyjasnil co bylo problemem (pompa ?), bo to ze juz sobie poradzil, wydaje sie pewne.

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 16 lis 2011, 18:57

Niech ci sprawdzą jaki bład masz ,jak 550 to pompa . Miałem to samo :(
blanwinder

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 28 lis 2011, 20:45

mi sie pokazywala tryb awaryjny skrzyni wraz z ESP jak odlaczylem przeplywomierz...

sprawdz dokladnie czy dobrze zostal zalozony...
The force will be with you...always

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja