Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEB 1.8 150 KM] AEB - zginęło Turbo :)

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

[ AEB 1.8 150 KM] AEB - zginęło Turbo :)

Post autor: R.K.O. » 19 lis 2011, 20:25

Witajcie po dłuzszej mojej nieobecności :)

Otóż autko chodziło super itp itd.
Jakiś czas temu miałem dziure w wężu za przepływomierzem do Turbo - i zaczeły sie schody.
Wymieniłem na identyczny waż. Kilka dni auto chodziło super - wymieniłem tez DV bo przepuszczał.
Któregoś dnia auto zaczeło delikatnie słabnać.
Błąd jaki sie pojawiał notorycznie to:
P00561 - adaptacja mieszanki - ale to akurat okiełznałem
ale
Wyskoczył nowy
Sonda Lamba B1 S1 Malfunction in Circuit. - pewnie padła sonda - w blokach pomiarowych oczywiscie - napiecie jakie dawała wynosiło stałe 0,025V niezaleznie od obrotów silnika.
Przyczyne znalazłem - zwarł sie przewodzik sygnałowy (czarny) z szarym - 1 włoskiem - po poprawieniu tego sonda zaczeła pracowac normalna sinusoidą. Ale autko dalej mocy nie ma :(
Czy podczas wymiany tego węża pomyliłem jakies podciśnienia?? Za wiele ich tam nie ma.
Dodam , że słychac jak Turbo wkręca sie na obroty od ok 2500rpm - delikatny swist , tylko... czy np. WG nie jest otwarty bo np. N75 sie zablokowało??
Dodam , ze Turbo mam raczej sprawne , gdyż bez problemu rwało włosy z głowy - powiedzmy stał osie to nagle po wymianie tego węża - wkurza troszke gdy ma sie 171KM (okazało sie , ze właściciel zmienił program kiedys tam) i tu nagle 130km/h to abstrakcja.. i dodam , ze autko wkręca sie na biegu do 6000 czasem do 5000 a zawsze szło do odcinki bez większych protestów ;)
Dzis zauwazyłem , że Turbo jest czerwone - moze Kat. sie oberwał i przytknął przepływ - nie mam LPG a na dodatek zaczeła mi kapac woda z wydechu... - niby SHELL ale cholera wie co tak naprawde sie leje...

Z góry dziękuje za zainteresowanie i Przepraszam , ze było tu wiele juz tego typu tematów no ale żaden mnie nie usatysfakcjonował... takze ide grzebać....
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
eisix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 lis 2011, 21:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: eisix » 19 lis 2011, 23:05

Wydaje mi się, że powinieneś zrobić test podobny ( na filmie testują diesela) jak na filmie kogoś z forum z linku poniżej, powinno się wyjaśnić czy to wina samego turbo czy może przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.

http://www.4shared.com/get/NX_vsMgI/Aud ... _lmm_.html

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 19 lis 2011, 23:26

Dzięki za podpowiedź LOG`ów - przyznam , ze ich nie robiłem , ale łopatologiczna moja obserwacja :D :
wczesniej wąż przy przepustnicy wręcz go rozrywało tak pęczniał od ciśnienia - teraz.. jakby kot napłakał...

Dziś dobrałems ie do Turbo - jeszcze niewyjąłem , a to zadanie dla fachury - spostrzegłem, ze klapke od WG mam chyba zapieczoną ,<mysli> albo siłownik WG jest kaput... a czemu tak sądze?? - Tak jak na TYM forum sie dowiedziałem , tak zrobiłem - zaslepiłem z N75 wyjscie na siłownik WG - wiec teoretycznie klapka WG powinna byc zamknieta i Turbo wali na maksa... a tu zonk jak było tak jest bez znaczenia czy WG podłaczone czy nie , sztanga ani drgnie , nawet zagietymi kleszczami usiłowałem ruszyć klapką w którakolwiek ze stron - cisza... coś mi sie zdaje ze sie zapiekła w pozycji otwartej i strumien gazów omija wirnik Turbo.... wrrr
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
eisix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 lis 2011, 21:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: eisix » 20 lis 2011, 23:01

Skoro sztanga nie zmienia położenia po zatkaniu WG, coś jest nie tak i może faktycznie coś się przysmażyło w gruszce :| . Możesz śmiało spróbować poruszyć sztangą, np jakimiś małymi kombinerkami, nic nie powinieneś uszkodzić jeśli zrobisz to z wyczuciem. Jak już podłączysz kompa, sprawdź czy nie wywala błędu 575 , będzie wiadomo czy to jest wina VNT. Wrzuć logi z VAG-a.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 21 lis 2011, 19:35

cieżko sie tam dostać , ale powiem , że klapka WG działa - w sensie ze sie otwiera i zamyka - z pewnym oporem , ale działa. Teraz kwestia sporna czy grucha jest ok. zauwazyłem , że podczas jazdy teraz bez odpowiedniej mocy drastycznie SPADÂŁO spalanie , wiec moze tak naprawde to nie Turbo padło tylko np przepływka fałszuje wskazania i ECU broni sie dobierając ubogo mieszanke , w każdym bądź razie auto totalnie nie jedzie , ledwo sie rozpędza... 80km/h na 3 biegu to chyba maluch szybciej osiaga...
Zastanawia mnie jeszcze czy w momencie gdy miałem zwarcie przewodu sygnałowego (czarny) z masą (szary) sondy Lambda czy nie uwaliło MAPY w sterowniku..... a czemu tak sądze , bo:
-błedów NIE MA
-jednak słychac ślicznie TURBO - co zaobserwowałem dzisiaj
-na biegu jałowym czasami czuć szarpniecia oraz
-auto bez obciazenia wkręca sie na obroty strasznie powoli - bez "ochoty do pracy"
z tego co wiem dzięki Forum A6Klub.pl silnik AEB bierze info o "ciśnieniu" doładowania na podstawie wskazań przepływki i sondy lambda w głównej mierze - sonda pracuje odpowiednio - została przepływka i ECU - to ostatnie używane akurat nie kosztuje wiele , zostaje REMAP... z tym , że u mnie program ECU był zmieniany.... moga być schody. za jakieś 20 minut ide zrobie LOGI Dyn.
Na które kanały najbardziej zwrócić uwage??
Podobno 002 , 030 , 031 , 032 (przy czym w moim VAG-u kanały 030 , 031 , 032 sa N/A) takze głównie 002 zostaje i te w których mam dane z przepływki..... wrrr
Pozdrawiam :)

Dodam , że z obciazeniem także jest to muł i po prostu na 1 biegu dojdzie max do 6000 rpm , na 2 moze do 500 i tak coraz nizej :) brak mu MOCY :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 21 lis 2011, 21:11

eisix zrobiłem przejazd z gazem w podłodze i po chwili wyrzuciło błąd 00575 coś Intake mam zrobione foto. zdziwiło mnie , że max wychylenie przepustnicy widzi 87,7% ale to szczegół. Przyczepie sie do masy zasysanego powietrza , przy pełnym gazie i 4800 rpm na 3 biegu zasysa raptem 63,06 g/s a powinien wskazywac między 120 a 150 g/s - uwalona/brudna przepływka?? stany pracy przepustnicy typu Idle ;Part Throttle ; Overrun ; Einrich sie zmieniają wiec co nie tak <mysli> - dodam , ze mam odpięte sterowanie od WG - także powinno być przeładowanie - chyba , ze ma niewystarczającą mieszanke , za słaby pęd spalin - albo zapchany/oberwany KATALIZATOR - dodam , że po tej przejażdżce Turbo było czerwone - samo turbo nic wiecej :)

Wartosci Duty Cycle wyrażane w % - które odpowiadaja za doładowanie sa na poziomie miedzy 0,4% max do 5% czyli skoro sie utrzymuje na poziomie troche ponad 0% wiec "doładowanie" jest - jesli dobrze analizuje wykresy....
Hmm...
ÂŹle zrobiłem Logi bo trzeba szukać , sa nieczytelne bo zrobiłem 3 grupy na raz.. wiec nie wiem czy to cos zmieni...
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

grexong60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 21 lis 2011, 21:30
Lokalizacja: łódz

Post autor: grexong60 » 21 lis 2011, 21:40

Musisz sprawdzić to inaczej. Jezdzac bez wg mozesz zajechac turbine na dluzsza meta a i silnik też. Po pierwsze zacznik od kanalu 032 odczytaj obie wartości. Po drugie wejdz na kanal 033 i zobacz czy sonda oscyluje 0-0,8V na biegu jałowym , ponadto skoro vag pokazuje uchylenie przepustnicy tylko 875 to znaczy że cos jest nie tak. Sprawdz czy przepustnica uchyla sie w 100% i w tym momencie zobacz tez co pokazuje vag. Jak wartosci sa rozbieżne to na 100% masz uszkodzona przepustnice niestety.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 21 lis 2011, 21:53

jak wspomniałem w moim VAG`u niedostępne są kanału 030 , 031 , 032 , 033 , ale sonda oscyluje na biegu jałowym tak jak mówisz :) - widac to na Vag-skope biorac inny kanał :) Najciekawsze , że powinienem ją wyczyścic - przepustnice przed adaptacją. Ale to nie teraz - teraz niech wróci wigor mego autka :| bo widok fiata CC 700 któremu to JA wącham rure.... no coments ;( takze przpustnica nie ma jakiegos ogromnego wpływu na wigor auta... dodam , że przy max wychyleniu - auto strasznie muli a gdy ujme tak na 50% czuć jakby troszke lepiej przyspieszało - takie naprowadzenie :) - rano podłącze N75 do WG i zobaczymy - odłaczyłem tylko dzisiaj - nie robie OVERBooSTA - bo i tak miałem deczko wyższe ciśnienie :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2707
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 22 lis 2011, 00:00

R.K.O., zrób analizy logów.
Na początek: Grupy: 002,026,020. Loguj zawsze tylko jedną grupę i trzymaj gaz w podłodze cały czas. Niewolno dodawać i odpuszczać.

I na końcu... wyślij nam twoje logi (np: tutaj) ---> http://vaglog.rtnet.pl/
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 22 lis 2011, 20:03

Doc - dokłądnie tak zrobiłem , gaz w podłodze cały czas i ilosć zasysanego powietrza nie podoba mi sie wcale :| w dodatku zakręciłsie maksymalnie na 3 biegu do 5000 - dokąłdnie 4890rpm i ani grama wiecej brak mu mocy i tyle. Wg informacji któr eod Was otrzymałem przy 5000 powinno wskazywac miedzy 120 a 150 g/s a tu jest raptem 50 - moze 60.... Dodam , że wczensiejsze LOG`i ilosć powietrza zasysanego miałem na poziomie powyżej 110 g/s juz od obrotów 3000 a przy 5000 miałem juz 170 g/s - takze przepływka chyba cos nam fałszuje ;)
Dzisiaj PROFILAKTYCZNIE zostawiłem auto u mojego mechanika aby wyciagnął Turbinke i zobaczymy co w niej gra :) - wyczyszcze ją i zobacze w jakim stanie jest częsć "gorąca"
Dodatkowo wycinam Katalizator i wstawiam rurę 2,5 cala - Turbo zdecydowanie odetchnie a w dowodzie nie mam 1.8 KAT :P
W pracy wyczysciłem przepustnice oraz zaadaptowałem jak należy - błyszczy sie niemiłosiernie :)
Takze szukamy nadal :)
Podczas robienia LOG`ów wczoraj wkradł sie błąd:
00575 - Intake Manifold Preassure
11 - 10 Control Level Non Reached - Interminennt
AEB wartość cisnienia "oblicza" wg przepływki i sondy bo MAP Sensora po prostu nie posiada - takze moze jestesmy blizej...??

Pytanie z innej beczki
Jeśli klapka w Turbo - WG - jest urwana i ją znajde to czy można ją przymocowac ponownie - czy tylko podmiana Turbo?? - tak pytam na zapas :) bo co innego , gdyż dziś wg przepisu kogoś z forum podałem ciśneinie miedzy 0,6 a 1,2 Bar`a na gruche WG i sztanga się ruszyła w strone Katalizatora jakieś 1,5 cm otwierając klapke , działa bez problemu za każdym razem - wiec albo nie ma klapki WG w Turbo , albo element odpowiadajacy za obliczenie ciśnienia siem posypał :) - tak na chłopski rozum bo ECU raczej sprawne jest :)
Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 23 lis 2011, 14:13

"Ciekawy" przypadek Ci się trafił <luzik>
Wymieniałeś co prawda DV, ale na wszelki wypadek sprawdź je jeszcze, bo może się uszkodził i turbo pompuje samo na siebie zamiast do silnika ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 23 lis 2011, 18:53

Dziękuje za zainteresowanie :)
Dzis w łapach miałem Turbo :) stan oceniam na 90% - minimalny luzik na wirniku , klapka WG jest wszystko działa , delikatnie dmucham powietrzem w gorąca strone - Turbinka sie kręci wszystko cacy. Jest jedno ALE - auto jest z 1997 roku a Turbina z 2004 :) jest jakas insza grucha WG - bo podaje na nią 0,6 Bara a ona ani drgnie , podaje 0,8 dopiero sie ruszy a podam 0,9 sie otworzy momentalnie - możliwe to?? w każdym bądź razie wychodzi ze moge mieć takie cisnienie w ukąłdzie skoro otwiera sie meidzy 0,8 a 0,9 bara - nie wazne to.
I podam wam moi drodzy ciekawostke.
Otóż
Katalizator sie oberwał i kawałek ZATKAÂŁ wylot wury w tyle katalizatora :)
Także bardzo prawdopodobne że mamy przyczyne:
1 - niskiej wartosci powietrza zasysowego (50-60 g/s przy 5000rpm a powinno miedzy 120 a 150 g/s)
2 - braku doładowania (Turbo sie nie kręciło bo co miało je napędzic??)
3 - nie wkręcania sie auta na obroty
4 - braku mocy
5 - rwania moich włosów z głowy
6 - nieprzespanych nocy
7 - łapania za serce przy wyprzedzaniu mojej niuńki przez fiata CC 700.... <sic!!>
W tej chwili w miejsce Kata wstawiony jest Down Pipe (obudowany obudową od Kata aby na przeglądzie sie nie czepiali) oraz składane jest auto - moze dzis bedzie.. a jesli nie do testu przejde jutro wieczorem....
Co o tym sądzicie - zatkany wydech przyczyną??
3 zdrowaśki i niech bedzie to to :) :D
Pozdrawiam :) <radocha>
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 24 lis 2011, 19:01

Oznajmiam , że auto sprawne :)
Powodem był oberwany KATALIZATOR :)
w jego miejsce wstawiony Down Pipe - w obudowie katalizatora :)
Teraz wyczyscić adaptacje krótko i długo terminowe i śmigać.
Z początku mój Mechanik powiedział , że moja CCCO to straszny muł - pytam do ilu ją kręcił - do 3000 i mina mi zrzedła.
Dopiero jak wsiadłem i sie przejechałem - banan na mojejtwarzy sie pojawił - Turbo reaguje jeszcze bardziej ostro niz wczesniej i 200km/h na 4 biegu bez problemu osiaga (160 km/h na 3) - ciagnie w całym zakresie obrotów az do odcinki,
Teraz zrobimy jeszcze raz adaptacje przepustnicy i hulamy:)

Dziękuje wszystkim którzy pomogli i tym którzy zainteresowali sie tym problemem :)
Dodam , że wiedza zdobyta przeze mnie dzieki wam jest bezcenna, a silnik AEB stał sie bardzo prostym napędem :)
Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga