Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEB 1.8 150 KM] Popychacze

Silniki benzynowe
Dżejkob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 lip 2010, 09:30
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Dżejkob » 22 lis 2011, 18:08

Czyli wniosek z tego taki, że słychać zawory. Może dostają za mało oleju jak klepią. W takim wypadku mogą być to popychacze zaworów albo niskie ciśnienie oleju. Zaraz po odpaleniu powinny się uciszyć. Ale nie wyklucza to napinacza bo zaworów jak klepią to ich na pewno w kabinie nie usłyszysz no chyba, że w polonezie :)

skalniak89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:46
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: skalniak89 » 22 lis 2011, 18:10

a żeby wymienić popychacze to trzeba wymieniać rozrząd ??

Dżejkob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 lip 2010, 09:30
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Dżejkob » 22 lis 2011, 18:39

Wydaje mi się, że trzeba rozrząd zrzucić.
Jak jest inaczej to niech ktoś sprostuje.

Sprawdź najpierw ciśnienie oleju bo jak jest złe to będzie klepało. W końcu to popychacze hydrauliczne.

skalniak89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:46
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: skalniak89 » 22 lis 2011, 19:16

Jak kupiłem Auto czy ok.6 miesięcy temu to niestety nie zauważyłem że plastik na bagnecie od mierzenia poziomu oleju jest był ułamany i w rzeczywistości auto jeżdziło z lekkim niedostatkiem oleju, oczywiście mój mechanik zauważył to i odrazu zamówił mi ten pastik przy wymianie oleju i wszystkich filtrów (Lipiec 2011).

Teraz stan oleju na bagnecie mam po środku tej miarki, jednak w instrukcji obsługi napisane jest że jak jest po środku to można dolać trochę oleju. Dolać??

A jaki jest koszt(tak +/-) wymiany popychaczy w 1.8t??

Awatar użytkownika
KANAL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 22 paź 2010, 12:23
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: KANAL » 22 lis 2011, 21:07

Dolej oliwy pod maks - tylko nie przelej i przysluchaj sie skad dochodzi ten dzwiek. Pewnie z tylnej czesci silnika.

A czy u Was modul zaplonowy (chyba to sie tak nazywa) ktory jest na puszce filtra oleju tez czasem cyka ? Co to oznacza?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 lis 2011, 22:17

KANAL,
Zapewne chodzi ci o zawór węgla aktywnego. I jeśli cyka to ok.

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 22 lis 2011, 23:13

skalniak89 pisze:jednak w instrukcji obsługi napisane jest że jak jest po środku to można dolać trochę oleju. Dolać??
skoro w instrukcji pisze, to chyba oczywiste?

sluchaj, jak masz swojego mechanika, cos ci stuka w silniku, odpal go przy nim, otworzcie maske i razem posluchajcie. bo takie pytanie o wszystko i skakanie z klepania, poprzez napinacz, konczac na tym, czy dolac olej bo w instrukcji napisali jest bez sensu.

zdiagnozuj skad dobiegaja stuki, ale nie siedzac w samochodzie bo to tak jakbys mial operowac pacjenta bedac na korytarzu.

skalniak89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:46
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: skalniak89 » 04 gru 2011, 17:56

Posłuchałem paru kolegów z forum i dolałem oleju trochę i zauważyłem coś takiego że stuki wyrażnie po jeżdzie na krótkich odcinkach (3-5km) jak auto dopiero co osiągnie 70-80 stopni celcjusza. Po jeżdzie w trasie, gdy już stoję z zapalonym autem w garażu nie słychać tak stuków <mysli> <mysli> .

Oczywiście stosuję ogólną zasadę użytkowania auta turbodoładowanego czyli jak odpalę auto to odczekam 20-30 sekund przed jazdą aby olej dobrze dotarł do turbiny i reszty silnika i tak samo po dłuższej jeżdzie nie gaszę odrazu auta tylko czekam 30 sekund aby turbina nie dostała w dupe przez nagłe wyłączenie.

Odrazu skorzystam z okazji i spytam się:
Ile kosztuje łożysko do A6 c5 1.8t AEB koło przód od storny kierowcy??
Ile kosztuje łańcuch rozrządu i napinacz do niego??
Czy AEB ma zmienne fazy rozrządu ??

endriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 16 cze 2008, 11:42
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: endriu » 07 gru 2011, 21:25

Na wstępie chcę zauważyć że twoja fura ma bardzo optymistyczny przebieg,u mnie jest prawie 300 tys na tym samym silniku i żadnych problemów z popychaczami czy łańcuchem i napinaczem.Tak jak koledzy polecają-pomiar ciśnienia oleju,mechaniczny na rozgrzanym silniku bo te motory miewały problemy z pompami oleju/zaklejone smoki/.Silnik nie posiada zmiennych faz rozrządu i chwała mu za to.Szkoda że nie ma możliwości pomiaru ciśnienia oleju na głowicy a jedynie na podstawie filtra-to nie jest do końca miarodajne.

skalniak89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:46
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: skalniak89 » 07 gru 2011, 23:16

dzięki endriu za pocieszenie z przebiegiem:) Wielu osobom się zdaje że gość mnie oszukał z przebiegiem jak kupowałem od niego ale gdy kupowałem od niego to w garażu miał jeszcze 2 fury - rodzinnego vana VW i służbowego Opla Vectre, poza tym sprawdziłem historie serwisową :)

A czemu tak sobie chwalą ludzie że nie ma zmiennych faz rozrządu w tym motorze ???

endriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 16 cze 2008, 11:42
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: endriu » 08 gru 2011, 22:11

Brak zmiennych faz to zaleta w kontekście wymiany napinacza-różnica w cenie kolosalna i trwałość nie ta.

skalniak89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:46
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: skalniak89 » 09 gru 2011, 22:19

Koledzy czy ktoś z was wymieniał pompę oleju i pompę paliwa??

Jaki jest koszt zakupu pompy oleju a jaki pompy paliwa ?? :)

skalniak89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:46
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: skalniak89 » 10 gru 2011, 13:01

uuu to nieżle, a można zregenerować pompę??

A jeśli można wiedzieć slavi16 to jaki był powód wymiany ??

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 11 gru 2011, 12:06

grzemo pisze:KANAL,
Zapewne chodzi ci o zawór węgla aktywnego. I jeśli cyka to ok.
dokładnie, często to cykanie jest mylone z cykaniem popychacza :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga