Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ All ] Profesjonalna hamownia w Słupsku za 15zł !!!

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

[ All ] Profesjonalna hamownia w Słupsku za 15zł !!!

Post autor: Aron » 15 lis 2011, 11:35


Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 21 lis 2011, 11:00

Obrazek

Jak widać na wykresie, motor generuje TYLKO 204KM oraz 422Nm. Jednym słowem cienizna... Robiliśmy 3 czy 4 pomiary. Na 5 biegu było jeszcze gorzej (szczególnie Nm - 388). Doładowanie turbiny OK, ilość powietrza też. Tomek (ten, który robił pomiar) nie wciskał gazu do oporu (nie wciskał tego dodatkowego dociśnięcia po sekundzie butowania) i robił pomiar na manualu. Mówił, że takie osiągi silnika mogą być spowodowane tym, że mam silnik ASB (232KM) a komputer sterujący od BMK (224KM). Mówił, że strojenie by pomogło ;)

Ponoć za m-c będą robił podobną akcję promocyjną na wirusowanie <okok> . Upust około 50% od ceny wyjściowej. Jakby było więcej chętnych to pewnie byłoby jeszcze taniej. Na swoje mody dają pisemną 2 letnią gwarancję na silnik i skrzynie! Pewnie po nowych mapach miałbym nie 224, czy 232, a coś w okolicach 270KM oraz 550Nm... Oprócz programu pod silnik zmieniają też do skrzyni. Zobaczymy jak to wyjdzie, bo puki co słabo...

Co ciekawe hamowali mi też drugie auto (Citroen XP 1.6HDI 109KM 240Nm). Pomiar wyszedł dużo lepiej od serii bo: 113KM i 271Nm !!
Obrazek

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 22 lis 2011, 09:24

wybacz ale wygląda to podejrzanie już z daleka jakoś mam wrażenie że kolesie nastawieni przede wszystkim na reklamę <uoee>
po pierwsze temat z gwarancją to jakas totalna lipa ;)
co to w ogóle znaczy ? że jak po ich modzie padnie mi wałek w skrzyni to co ?
czego dotyczy ta gwarancja ??
po drugie o programie w skrzyni już temat był doczytaj to nikt nie będzie ci mydlił oczu ;)
po trzecie to zawsze na 5 i na 6 biegu masz odcięcie momentu i mocy
to normalne
i jeszcze jedno pytanie co to znaczy że masz sterowanie od BMK ? dlaczego?

mysza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 267
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:04
Lokalizacja: Lebork/Pomorskie

Post autor: mysza » 22 lis 2011, 09:29

kolega wymieniał silnik z BMK na ASB lecz nie wymienił sterownika .....i to dlatego

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 22 lis 2011, 10:08

Strasznie niewyraźne te zdjęcia.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 22 lis 2011, 10:34

Więc chyba cie zmartwię Aron
bo nie do końca wiem jaki wpływ ma ten sterownik na maksymalne osiągi teoretyczne
ale niestety na pewno nie umniejsza on mocy silnikowi
ja na seri miałem 219 a i 448 Nm a widziałem wyniki na 230 KM i 460 Nm mówię tu o serii BMK więc sterownik na pewno nie ogranicza takiej mocy...
więc raczej masz problem z motorem bo ubytek 30 KM to nie byle co...

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 22 lis 2011, 12:41

vonito, ubytek 20KM - choć to też nie mało!

Jak ustawiałem się na kresce z kolegą, który miał taki sam silnik to na asfalcie auta szły łeb w łeb. Czemu? Też miał ubytek kilkunastu KM?

Nie jestem przekonany, że inny komputer i inny silnik nie mają wpływu na nic, bo przecież, komputer od BMK ma program pod BMK, a skoro obsługuje ASB to chyba może coś przekłamywać? Nie mniej jednak pewne jest, że jeżeli zdecyduję się na nowy program sprawa będzie klarowna.

Z tą gwarancją, to nie znam szczegółów, jak będę zdecydowany to na pewno się z nimi zapoznam.

Jak poznać czy tuner tworzy nowy program pod dane auto, czy kopiuje gotowca i tylko go koryguje? Do skrzyni robi się podobnie, c`nie?

Na wydruku (skanie) widać dwie kreski od pomiarów momentu i mocy - tzn. przy pierwszym i drugim pomiarze silnik miał nieco inny dół. Czemu?

Lepsza jakość:
Obrazek

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 22 lis 2011, 13:04

Aron pisze:vonito, ubytek 20KM - choć to też nie mało!
myślałem że powinno być 230 KM..
Aron pisze:Jak ustawiałem się na kresce z kolegą, który miał taki sam silnik to na asfalcie auta szły łeb w łeb. Czemu? Też miał ubytek kilkunastu KM?
pytanie do wróżki ;)
niektórzy piszą że wygrywają z samochodami które mają lepszę przyśpieszenie o naszych C6- czemu ?. powodów może być naprawdę wiele
ale wynik mało miarodajny
Aron pisze:Nie jestem przekonany, że inny komputer i inny silnik nie mają wpływu na nic, bo przecież, komputer od BMK ma program pod BMK, a skoro obsługuje ASB to chyba może coś przekłamywać? Nie mniej jednak pewne jest, że jeżeli zdecyduję się na nowy program sprawa będzie klarowna.
sam nie do końca wiem jaki to może mieć wpływ ale skoro silnik BMK może mieć serię 230KM i 460 Mn to sterownik w niczym nie przeszkadza żeby osiągnąć taką moc...
a już na pewno jej nie obniża
temat prosty do sprawdzenia dla tunera wczytujesz serię dla ASB i wszystko wiesz ;)
Aron pisze:Jak poznać czy tuner tworzy nowy program pod dane auto, czy kopiuje gotowca i tylko go koryguje? Do skrzyni robi się podobnie, c`nie?
to jest ciężkie do powiedzenia
za pierwszym razem miałem coś wrodzaju programu podstawowego modyfikowanego na mój samochód i pisanie zajęło kilka może kilkanaście minut robione 3 testy
za drugim razem program mocno zmieniony pod moje zalecenia i trwało to kilkanaście minut...
jak zobaczysz ze tuner w ogóle nie siedzi nad programem przy tobie albo kliknie kilka razy to gotowiec będzie raczej...
dużo zależy jak bardzo ogarnięty jest tuner

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 22 lis 2011, 13:23

vonito pisze: myślałem że powinno być 230 KM
nie, nie... BMK 224KM 450 Nm, ASB 232KM 450Nm.
U mnie powinny być zachowane dokładne parametry z BMK. Fakt, że mam włożony ASB daje tunerowi większe możliwości, większy potencjał do wyniku.

Co to znaczy: "program mocno zmieniony pod moje zalecenia"? Podczas pomiaru A6 i XP widać na wykresach, że zwłaszcza Nm inaczej się zachowuje w obu autach. W Cytrynie osiąga maksymalny pułap przy 1900rpm, po czym stale spada, natomiast w A6 od 1900-3300rpm jest na tym samym poziomie. Który wykres jest lepszy? Rozumiem, że podczas pracy tuner może to ustawić pod danego klienta?

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 22 lis 2011, 16:00

Aron pisze:vonito....Nie jestem przekonany, że inny komputer i inny silnik nie mają wpływu na nic, bo przecież, komputer od BMK ma program pod BMK, a skoro obsługuje ASB to chyba może coś przekłamywać?....
Słuchaj, 15-20km przy ok 200KM nie robią dużej różnicy i pewnie kolega by cie objechał gdybyście mieli lotnisko pod ręką...po drugie nie jest wykluczone ze on tez ma jakiś problem z samochodem.

Jeśli w obu silnikach sterownie elementami wykonawczymi jest takie same to nie ma żadnego znaczenia dla ECU jaki silnik siedzi w aucie itd.
Jeśli mamy inne wtryski, turbo, sterownie przepustnica egrem itd to wtedy całość nie będzie funkcjonowała jak należy ale ECU poinformuje o tym wywalając odpowiednie błędy.

Najpierw napraw auto a potem rób modyfikację...bo chiptunigiem sprawy nie załatwisz.
Aron pisze:nie, nie... BMK 224KM 450 Nm, ASB 232KM 450Nm.
U mnie powinny być zachowane dokładne parametry z BMK. Fakt, że mam włożony ASB daje tunerowi większe możliwości, większy potencjał do wyniku.
zawsze gdy zmienisz silnik na wytrzymalszy to będzie można bezpiecznie zrobić większa moc ale nie ma to znaczenia jeśli osprzęt został seryjny
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

mysza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 267
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:04
Lokalizacja: Lebork/Pomorskie

Post autor: mysza » 22 lis 2011, 16:21

osprzed tez jest od ASB.. tylko sterownik od BMK ...wiec wymiana sterownika na ori od ASB załatwi sprawe....

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 22 lis 2011, 19:22

TuneFORCE pisze: Jeśli w obu silnikach sterownie elementami wykonawczymi jest takie same to nie ma żadnego znaczenia dla ECU jaki silnik siedzi w aucie itd.
Jeśli mamy inne wtryski, turbo, sterownie przepustnica egrem itd to wtedy całość nie będzie funkcjonowała jak należy ale ECU poinformuje o tym wywalając odpowiednie błędy.

Najpierw napraw auto a potem rób modyfikację...bo chiptunigiem sprawy nie załatwisz.

zawsze gdy zmienisz silnik na wytrzymalszy to będzie można bezpiecznie zrobić większa moc ale nie ma to znaczenia jeśli osprzęt został seryjny
Tak jak napisał mysza - od BMK jest tylko komputer silnika, cała reszta od ASB (wtryski, turbo, itd.) Jednak błędów wbrew temu co piszesz brak... a jeżdzę już na tym silniku prawie półtora roku.

ÂŻadnych problemów: z hałasowaniem przy odpalaniu, z dymem jakiegoś kolory z wydechu, mała spalanie (tzn. mniejsze niż na BMK), tak więc myślę, że z silnikiem wszystko OK, a mocy jednak mniej niż powinno. Myślisz, że nowy program nie jest wskazany?

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 22 lis 2011, 20:44

TuneFORCE pisze:Słuchaj, 15-20km przy ok 200KM nie robią dużej różnicy i pewnie kolega by cie objechał gdybyście mieli lotnisko pod ręką...po drugie nie jest wykluczone ze on tez ma jakiś problem z samochodem.
tylko czemu miałoby mnie objechać 200 konne A6 i to na lotnisku <mysli>

Aron ja od dwóch postów usiłuję ci powiedzieć że Ecu od BMK nie ogranicza mocy twojego silnika... nie jestem wyrocznią oczywiście ale coś musi się raczej dziać z Twoim silnikiem i dlatego jest taki spadek mocy...
kilkunasto procentowy spadek mocy to jak dla mnie nie tak mało
zwłaszcza że z tego co wiem to wszystkie 233konne motory trzymają serię albo jest ciut lepiej...
tak więc podkręcenie tego motoru bez wcześniejszej diagnozy jego stanu może okazać się dla niego szkodliwe.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 23 lis 2011, 11:40

vonito pisze: Aron ja od dwóch postów usiłuję ci powiedzieć że Ecu od BMK nie ogranicza mocy
To jest Twoja teza - przypuszczenie, a nie twierdzenie, czy pewność. Poza tym słowo "nie ogranicza" nie jest najbardziej stosowne. Raczej w tej tezie (ku której też się po części przychylam) powinno się użyć sformułowania, że sterownik od BMK nie powinien przekłamywać (obniżać lub podwyższać mocy, na którą jest zaprogramowany).

Mimo wszytko chyba bardziej skłaniam się ku tezie, że po wymianie jednostki napędowej, powinien być do niej odpowiedni program, czyli komputer powinien zostać przeprogramowany - wgrane mapy od ASB i byłoby wszystko ok - seryjne 232KM?

vonito pisze: zwłaszcza że z tego co wiem to wszystkie 233konne motory trzymają serię albo jest ciut lepiej...
Też już pisałem, że silnik ASB nie może dysponować seryjną mocą, jeżeli jest obsługiwany przez sterownik z innym programem...
vonito pisze: podkręcenie tego motoru bez wcześniejszej diagnozy jego stanu może okazać się dla niego szkodliwe
Co do usterek mojego ASB? Możliwe... Jednak szereg symptomów mówi, że wszystko ok, np. brak błędów na FISie, czy po podłączeniu VASa, wtryski ok (nie leją, oleju nie przybywa), auto nie dymi, z turbiną (co pokazały dodatkowe wykresy na hamowni) wszystko ok (stopień sprężenia, ilość zasysanego powietrza), dodatkowo auto pali umiarkowanie, nie pojawiają się od wymiany silnika żadne błędy na fisie, nawet od DPFa), brak jakikolwiek niepokojących odgłosów ze strony silnika, jeżdżę na nim prawie półtora roku.

vonito, Co to znaczy: "program mocno zmieniony pod moje zalecenia"?

TuneFORCE, vonito, Podczas pomiaru A6 i XP widać na wykresach, że zwłaszcza Nm inaczej się zachowują w obu autach. W Cytrynie osiąga maksymalny pułap przy 1900rpm, po czym stale spada, natomiast w A6 od 1900-3300rpm jest na tym samym poziomie. Który wykres jest lepszy?

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 23 lis 2011, 13:17

Aron ja ci zyczę jak najlepiej oby to była kwestia sterownika
ja tylko piszę swoje zdanie i jak zaznaczyłeś mogę się mylić ;)

Co do twojego pytania wykres z A6 jest znacznie lepszy
taki przebieg krzywej ma jedynie 3.0 TDI juz w 2,7 jest inaczej
u nas masz maksymalny moment dostępny cały czas a tam tylko w wąskim zakresie obrotów
do tego u nas zdecydowanie ostrzej wchodzi do góry i jest płaski czyli tak jak to powinno wyglądać
jest dużo o tym na forum i znacznie bardziej fachowo ;)

mówiąc mocno zmodyfikowany chodziło mi o to że program był modyfikowany kilkukrotnie żeby osiągnąć zamierzony efekt... tu konkretnie chodziło o skorygowanie owego odcięcia mocy i momentu na 5 i 6 biegu w naszych audikach :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja