Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[VW T4 1,9 TD] Problem z rozrusznikiem.

Wszystko co dotyczy ogólnie układów elektrycznych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[VW T4 1,9 TD] Problem z rozrusznikiem.

Post autor: Multifonika A6 » 18 lis 2011, 17:34

Witam Panowie. Jak w temacie.

Teraz, gdy ranki są zimne, w momencie próby rozruchu rozrusznik zaczyna obracać wałem (energicznie), ale po niecałej sekundzie przestaje obracać wałem i słychać jak kręci się bez obciążenia. Trzeba kilka razy próbować aby dłużej zakręcił wałem i uruchomił silnik. Jak ciepły to kręci idealnie (pali od strzała, silnik w 100% sprawny, aku zdrowe).
Wszelkie podpowiedzi mile widziane <okok> .

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 19 lis 2011, 09:02

Andi 2.5 tdi- dzięki.

Sęk w tym, że w momencie rozruchu zazębia za każdym razem (jeszcze się nie zdarzyło żeby po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręcił się bez obciążenia), a problem pojawia się po krótkiej chwili kręcenia. Więc gdyby tam coś się stało (wyrobiona dźwignia itp.) to by nie zazębiał w ogóle- tak sądzę. Od wiosny do jesieni ten objaw nie pojawił się ani razu. Pamiętam że zeszłej zimy też kilka razy odmówił posłuszeństwa w ten sam sposób- ale wtedy to olałem. Teraz zaczyna mnie to wk.....ć.Aż strach pomyśleć co będzie jak przyjdą prawdziwe mrozy :|(im zimniej tym gorzej) .

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 19 lis 2011, 18:52

Piotruś, widzę że jesteś Wszędo-bylski :] . No i super ;) .
Piotruś pisze:Rozrusznik w T4 (jak w większości silników 1,9 z osobówek) to dosyć nietypowy (konstrukcyjnie) mechanizm
Oj tam, oj tam. Nie takie rzeczy się rozbierało <lol> . Miałem go już w swoich rączkach ze trzy lata temu, i powiem Ci że zastosowana w nim przekładnia planetarna nie zrobiła na mnie żadnego wrażenia. Wszystko wtedy przeczyściłem, nasmarowałem, wymieniłem główną tuleję bo był luz (no tam to są obciążenia <uoee>). I tak sobie myślę, że powody tego stanu jaki dopadł ten rozrusznik mogą być dwa:
- albo sama zębatka bendiksa (co za nazwa <lol> ) jest spiłowana, co w konsekwencji powoduje jej zsuwanie się w czasie rozruchu z wieńca koła zamachowego <mysli>
- albo samo sprzęgło jednokierunkowe już zaczyna umierać. Tylko czemu na początku kręci? <mysli>

ps. Sytuacja ta jest ściśle powiązana z temperaturą zewnętrzną <mysli> .

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Re: [VW T4 1,9 TD] Problem z rozrusznikiem.

Post autor: keri11 » 02 sty 2012, 12:26

piotras72 pisze:Witam Panowie. Jak w temacie.

Teraz, gdy ranki są zimne, w momencie próby rozruchu rozrusznik zaczyna obracać wałem (energicznie), ale po niecałej sekundzie przestaje obracać wałem i słychać jak kręci się bez obciążenia. Trzeba kilka razy próbować aby dłużej zakręcił wałem i uruchomił silnik. Jak ciepły to kręci idealnie (pali od strzała, silnik w 100% sprawny, aku zdrowe).
Wszelkie podpowiedzi mile widziane <okok> .

wystarczy wymiecnic cewkę bedixa i bedzie oki
sa tam dwa styki miedziane, z czasem sie wypalają

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja