Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6c6] wymiana oleju w skrzyni manualnej 6biegowej

Układ napędowy i skrzynie biegów
3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 06 lis 2011, 10:29

a macie panowie specyfikacje tego oleju?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 06 lis 2011, 10:40

tomcio77, nistety... ale pewnie w ASO mają, ale powiedzieć nie będą chcieli... jedyne co to podjechać do nich i kupić... tylko wcześniej trzeba wiedzieć ile itp... Zaczął bym od tego, kto produkuje te skrzynie... jeśli Audi to pewnie w Elsie powinno się coś znaleźć...

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 06 lis 2011, 10:42

no wiec pytanie kieruje do tych kolegow ktorzy maja else,bo ja sie jeszcze nie dorobilem :) pozdro

Patik quatro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 05 lis 2011, 19:37
Lokalizacja: wejherowo

Post autor: Patik quatro » 06 lis 2011, 13:22

witam a mam takie pytanie jak sie zmienia olej w tylnim moscie w quatro jak ktos ma i wie jak to zrobic bo mam dylemat nagadali mi ze sypia sie tylnie mosty w audi jest to prawda?

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 15 lis 2011, 18:04

cisza w temacie, a chetnie bym poznal opinie na temat wymiany oleju, bo sam sie przmierzam do zmiany oleju w skrzyni manualnej przy silniku 3.0 benzyna, na motula

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 lis 2011, 19:09

gelus, ja do siebie leję Motul X-MAX i uważam, że jest OK.

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 15 lis 2011, 23:15

a myslalem o motul 1 75w90 jesli dobrze kojarze.... 45zl/litr mi zaproponowali po rabcie...
Ty widze w opisie masz tiptronik... wolalbym by sie ktos wypowiedzial majac manuala na temat wymiany oleju w skrzyni

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 lis 2011, 07:37

gelus, mój błąd... myślałem o silniku!

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 19 lis 2011, 12:56

Pewnie, że się wymienia. Ponoś w C3 też się nie wymieniało (według producenta). Ale oni nie przewidywali, że te auta będą jeździły tyle :). Jak spuściłem stary olej z tego samochodu, to myślałem, że ktoś wlał do skrzyni kawę z mlekiem, bo taką miał konsystencję (no może troszkę gęstszą) a szczególnie kolor. Wymieniłem na przekładniowy Lotosa i autko już 6 rok jeździ na nim bez najmniejszych zarzutów. ÂŻadnych zgrzytów przy zmianie biegów, szumów z łożysk itp. Nie ma sensu płacić nie wiadomo ile za oryginalny olej z ASO. Wystarczy kupić dobry olej przekładniowy i wlać. Specyfikacja to SAE 80W90 (ewentualnie 75W90).
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 19 lis 2011, 13:03

photokom, Tą specyfikacje co podałeś to ona jest w skrzyni do C5 i quattro ? A jaka bedzie do C6 i bez quattro :)

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 19 lis 2011, 14:36

ale nawet oleje 75w90 maja inna norme , do vagow jest chyba norma 501.50 GL4 a bynajmniej olej sprzedawany w ASO ma taka norme, motul 75w90 ma norme GL5 ktora podobno nie zalecaja do synchronizatorow w naszych autach...
ale co czlowiek to inna opinie...

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 19 lis 2011, 17:39

A niby co robią oleje bez tej normy z synchronizatorami? Zjadają? Skrzynia biegów manualna to zwykła przekładnia zębata. I dobry jest każdy olej przeznaczony do przekładni zębatych. Jak ktoś chce to może przepłacać za nie wiadomo jakie oleje, z nie wiadomo jakimi normami, a najlepiej te inteligentne, które same szukają najbardziej obciążonych powierzchni i je smarują :-P A tak na poważnie każdy nowy olej przekładniowy jest lepszy od tego starego ze skrzyni, który może mieć nawet i 10 norm. Oczywiście taki sam olej jest do dyferencjału. Taki sam olej jest niezależnie czy jest 5, 6 czy nawet 7 biegów. Nieważne czy to skrzynia audi, mercedes czy łada. A każdy producent wymyśla swoje normy (różne literki oznaczają praktycznie te same parametry).
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 19 lis 2011, 18:53

nie jestem szpecem od oleju, ale tak samo jak w olejach silnikowych, kazdy olej ma inna charakterystyke jeden lepiej zachowuje sie w nizszych temperaturach drugi w nizszych,
akurat tutaj mowa jest o lepkosci i ma tu podobno jakies szczegolne znaczenie ... nie mowie ze bedzie gorzej lub lepiej ale zeby zmienic na cos co spelnia okreslone przez producenta normy... a chyba nikt tych norm sobie z ksiezyca nie wzial..

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 20 lis 2011, 09:23

Dokładnie tak. I dlatego olej do skrzyni ma mieć parametry 75W90 a nie na przykład 10W40. Normy normami, ale każdy olej przekładniowy nadaje się do smarowania każdej skrzyni manualnej. Oczywiście im lepszy tym lepiej, ale z drugiej strony nie ma co przepłacać. A z tymi normami chodzi o to, że każdy producent ma swoje oznaczenia tych samych parametrów. A myślisz, że olej który w skrzyni jeździ przez 10 lat spełnia jakakolwiek normę? A jednak i tak smaruje. Ale warto go wymienić, choćby na najtańszy ale nowy. Na pewno nie zje synchronizatorów. A smarowanie będzie na pewno lepsze :D Oczywiście nikomu nie bronię wymiany na oryginał z ASO. Tylko po co przepłacać?
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 20 lis 2011, 10:14

nie mowie ze trzeba kupowac nowy z aso po ponad 100 za litr, tylko mozna dopasowac kupujac olej castrola, magnateca, mobila o normach oleju z ASO, i o to mi sie tu rozchodzi.... motul ma calkiem inna specyfikacje niz olej z aso

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga