Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AAH 2.8 174 KM] Trzęsie się, dusi, totalny brak mocy na PB

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
enter2709
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 kwie 2011, 07:52
Lokalizacja: Trzebiatów/zachodniopomorskie

[ AAH 2.8 174 KM] Trzęsie się, dusi, totalny brak mocy na PB

Post autor: enter2709 » 17 lis 2011, 15:37

Witam. Od kwietnia tego roku jestem posiadaczem A6 C4 2.8 v6 quattro automat. Po zakupie samochodu wszystko było cacy aż do momentu zatankowania za 50zł PB95 na stacji benzynowej (nie bede wymieniał nazwy bo nie wiem czy wolno ale nie była to stacja z markowym paliwem). Od tego momentu furka po przełączeniu na benzyne to totalne dno i kupa mułu.
Trzesie sie, wolno wchodzi na obroty i ma strasznego muła. Zaznaczam ze po przełączeniu na LPG silnik pracuje dobrze, choć często też falują obroty. Mam gaz II generacji (nie sekwencja). Największą przypadłość zauważam rano gdy odpalam samochód, mianowicie samochód na PB chodzi idealnie przez 5-10 sec i od razu obroty spadają i sie trzęsie i dusi, po przelączeniu na LPG silnik już pracuje dobrze. W samochodzie już po zakupie wymieniłem cały rozrząd i było wszystko dobrze. Ostatnio wymieniłem filtr powietrza i paliwa i dalej to samo.
Pojechałem autem na komputer najpierw wykasować wszystkie błędy, po czym wróciłem po tygodniu i wrócił tylko jeden dotyczący sondy lambda:
Oto treść:
17514 - czujnik lambda 1, bank 2; niskie napięcie / przeciek
- stały
Co to może być? Czy tylko sonda do wymiany i bedzie cacy czy to coś grubszego?

Wczoraj zajeżdżając wieczorem na cpn na benzynie by zatankować gaz zauważyłem unoszący sie dym spod maski i smród spalenizny ale jak dojechałem do domu na LPG to już nic nie śmierdziało i dymu nie było.

Dodatkowy mankament i chyba już ostatni to problem z odpalaniem jak już sie rozgrzeje silnik. Otóż samochód, przłączony na benzyne odpala na 1s i gaśnie, wtedy trzeba go dłużej krecić i dopiero odpala. Rano pali od razu ale są te ww problemy z dławieniem.
Bardzo proszę o pomoc jeżeli to możliwe w zdiagnozowaniu usterki.

enter2709
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 kwie 2011, 07:52
Lokalizacja: Trzebiatów/zachodniopomorskie

Post autor: enter2709 » 17 lis 2011, 20:12

censored pisze:Sam sobie odpowiedziałeś, zatankowałeś jakieś chrzczonej gnojówki i się pytasz co to może być? Lambda wyłapała tylko zły skład spalin.
Dodatkowy mankament to LPG IIgen w takim aucie. Tworzy ci się przez jakiś czas mieszanka niepalna, LPG+Pb+mało tlenu. Jak wyssie cały LPG z kolektora i reduktora to wtedy zaczyna pracować na samej benzynie. Rano pali dobrze bo układ samoczynnie przez noc "wywietrzy" się z gazu.
Rozwiązanie jest jedno i dość proste - odpalać ciepły silnik na LPG.
censored, czyli z Twojej wypowiedzi mam rozumieć że tą sonde powinienem wymienić? Bo do baku juz lałem PB98, v-powery i inne markowe paliwa i dalej to samo. Co do odpalania na ciepłym to nie ma znaczenia czy odpalam na benzynie czy w trybie awaryjnym, na benzynie odpala i gaśnie a na LPG słychać mocny strzał i nie odpala. Te problemy z odpalaniem nie są jakieś czeste i uciążliwe ale już ta praca silnika na benzynie to zupełny dramat. Z tym gazem to wiem że II gen to porażka, no ale już takie auto kupiłem i niedługo wywale ten staroć i założe sekwencje ale naj sam pierw muszę doprowadzić samochód do używalności na samej benzynie.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 lis 2011, 21:10

enter2709,

Zrób tak na próbę.
Zakręć lpg, skasuj korekty vagiem (kasując błędy nawet jak ich nie ma) lub odłączając akumulator na pół godziny. Następnie pojeździj na samej pb z 50km żeby ecu ponownie się zaadoptował do nowych warunków i wtedy powinno się trochę wyjaśnić.

enter2709
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 kwie 2011, 07:52
Lokalizacja: Trzebiatów/zachodniopomorskie

Post autor: enter2709 » 18 lis 2011, 11:46

grzemo pisze:enter2709,

Zrób tak na próbę.
Zakręć lpg, skasuj korekty vagiem (kasując błędy nawet jak ich nie ma) lub odłączając akumulator na pół godziny. Następnie pojeździj na samej pb z 50km żeby ecu ponownie się zaadoptował do nowych warunków i wtedy powinno się trochę wyjaśnić.
Dzięki za info grzemo

Zrobie tak jak zaleciłeś po weekendzie i dam znać co dalej się dzieje. Oczywiście jeżeli ktoś ma jakieś inne sugestie to prosze o info, bo w tym momencie bede wdzięczny za każdą pomoc.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 18 lis 2011, 12:06

enter2709, ja spróbował bym jeszcze dolac do paliwa dodatku np. Motul Fuel Clean... Może coś uda sie mu pomóc...

W starym samochodzie miałem kiedyś podobną sytuacje po zatankowaniu na stacji NESTE (takiej przy sklepie Real). Pomogło dolanie do baku denaturatu i oczywiście dobrej benzyny... od tamtej pory już tylko na BP tankuję...

Nie wiem tylko jak sondy na to zareagują. Tam nie było takiego problemu bo nie było sond a auto na gaźniku :)

Powodzenia Kolego! <okok>

enter2709
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 kwie 2011, 07:52
Lokalizacja: Trzebiatów/zachodniopomorskie

Post autor: enter2709 » 18 lis 2011, 17:00

censored pisze:Sonda wyłapała tylko zły skład spali, nie jest to raczej jej problem a składu mieszanki.
Jaką ci pokazywał temp silnika VAG po podpięciu interfejsu przy nagrzanym aucie? Było 90*C? Jeśli inaczej to czujnik temp może wariować.
Może też:
-syf zatkał sitko w baku/filtr paliwa po tej gnojówce
-regulator ciśnienia paliwa
-przepływka
Lista może się dalej wydłużać. Może jest tak jak kolega pisał, że ECU ma rozjechaną mapę przez tą instalkę i pojeździć na samej PB po odpięciu akumulatora ale mocno w to wątpię, bo stało się to nagle, ECU nie adoptuje się w ciągu jednej chwili.
Podepnij miernik pod sygnał sondy jeśli zmienia się napięcie w przedziale 0-1V i to bardzo szybko, bez zawieszek sonda jest ok. Potem wymień filtr jeśli tego nie robiłeś i zmierz ciśnienie paliwa na listwie u mechaniora jakiegoś (wątpię że masz manometr)
censored, spokojnie aż takiego szlamu to nie zalałem bo tankowałem na stacji intermarche gdzie tankuje 80% mieszkańców mojego miasta i tylko moja audi sie obraziła (ale i tak każdy odradza tam tankowanie :> ). W każdym bądź razie po tym tankowaniu lałem i pb98 z bp, shela i statoila. Dolewałem uszlachetniacz do benzyny mimo to nie pomogło. Wymieniałem filtr powietrza, filtr paliwa i tak samo 0 zmian. Ogólnie to temat sondy lambda jest dla mnie nowością, dlatego mam pytanie, mianowicie zakładając że sonda jest padnieta to czy odrazu po odpaleniu zimnego silnika podawałaby złe pomiary? Czytałem ze sonda zaczyna działać dopiero po rozgrzaniu silnika do 80-90st a nie rano po 5 sec.
Vag podłączany na zimnym i po rozgrzaniu do 90st i tak samo wywalał błąd. Ale podjade do mechaniorów i spradze to co podałeś, więc dzięki za informacje.

enter2709
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 kwie 2011, 07:52
Lokalizacja: Trzebiatów/zachodniopomorskie

Post autor: enter2709 » 28 gru 2011, 12:50

Zrób tak na próbę.
Zakręć lpg, skasuj korekty vagiem (kasując błędy nawet jak ich nie ma) lub odłączając akumulator na pół godziny. Następnie pojeździj na samej pb z 50km żeby ecu ponownie się zaadoptował do nowych warunków i wtedy powinno się trochę wyjaśnić.

Witam. Nie było mnie tu troche ale dzięki grzemo. Temat uważam za zamknięty gdyż odpięcie akumulatorana 30 min zdziałało CUDA :D Autko zbiera się jak rakieta :D Na benz jest poprostu SZALEńSTWO :)))) Jedyny minus to rozkodowane radio ale na szczeście miałem zapisany kod. Dziękuje też innym za uwagi. grzemo punkt dla CIebie :)[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja