Witam!
Mam problem z moim silnikiem ABC. Wczoraj jadąc autostradą silnik zgasł przy prędkości 120 km/h na 5 biegu w momencie gdy wcisnąłem gaz do końca. W momencie gaśnięcia pojawiło się delikatne szarpnięcie i spadek mocy i nagle obroty spadły do zera, tak jakby silnik nie dostawał paliwa. Myślałem, że może odpali gdy wrzucę niższy bieg i puszczę sprzędło, ale nic to nie pomogło. Gdy stanąłem na poboczu odpalił normalnie i ruszyłem dalej.
Od tej chwili jechałem spokojnie, żeby autko nie rozkraczyło mi się na poboczu autostrady.
Potem po 60 kilometrach, już blisko domu chciałem sprawdzić czy wkręci się na obroty i gdy zacząłem przyspieszać na dwójce samochód zgasł przy ok 3.500 obr/min. Ponownie normalnie odpalił po zjechaniu na pobocze i nie przekraczając 3.000 obr/min dojechałem do domu.
Dodam tylko, że paliwa w zbiorniku było jeszcze na 80 kilometrów. Tankuje 98 na renomowanej stacji, zresztą wykluczam złe paliwo, bo na tym tankowaniu przejechałem wcześniej ponad 400 kilometrów, również autostradą i do 200 km/h Audi zbierało się całkiem ochoczo.
W silniku pod koniec sierpnia było sporo zrobione:
- uszczelka głowicy,
- uszczelka miski,
- uszczelka pokrywy zaworów,
- uszczelniacze zaworów,
- pierścienie,
- kompletny rozrząd,
- świece,
- filtr powietrza,
- filtr paliwa,
- filtr oleju + olej.
Aha, ważna informacja, temperatura silnika po zgaśnięciu nie chciało wzrosnąć powyżej 70 stopni, nawet po 60 kilometrach.
Pomocy. Poradźcie mi gdzie mam szukać przyczyny.
Audi nigdy nie miało gazu, przebieg około 250.000 km, wszystko wskazuje na to, że faktyczny.
[ ABC 2.6 150 KM] [A6 C4] Gaśnie po dłuższej jeździe.
- lukas83
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 sie 2010, 22:34
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
[ ABC 2.6 150 KM] [A6 C4] Gaśnie po dłuższej jeździe.
Jestem z grupy przeciwników LPG, gaz jest dobry do kuchni :P
---------------------------------------------------------------------------------
Moja zabawka - Audi Coupe z rzędową piątką --> http://gfx.efotek.pl/images/nrhr6riodwd0x0kzggap.jpg
---------------------------------------------------------------------------------
Moja zabawka - Audi Coupe z rzędową piątką --> http://gfx.efotek.pl/images/nrhr6riodwd0x0kzggap.jpg
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- lukas83
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 sie 2010, 22:34
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Wkradł się błąd, leję 95 oktanów. Poza tym wszystko jak w opisie.
Czy niedomagająca pompa paliwa zostanie wykryta po podłączeniu do VAGa?
Zaraz jadę na komputer więc będzie wiadomo coś więcej.
Czy niedomagająca pompa paliwa zostanie wykryta po podłączeniu do VAGa?
Zaraz jadę na komputer więc będzie wiadomo coś więcej.
Jestem z grupy przeciwników LPG, gaz jest dobry do kuchni :P
---------------------------------------------------------------------------------
Moja zabawka - Audi Coupe z rzędową piątką --> http://gfx.efotek.pl/images/nrhr6riodwd0x0kzggap.jpg
---------------------------------------------------------------------------------
Moja zabawka - Audi Coupe z rzędową piątką --> http://gfx.efotek.pl/images/nrhr6riodwd0x0kzggap.jpg
- lukas83
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 sie 2010, 22:34
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Byłem na VAGu i po dwóch odczytach nie wykazało żadnych błędów.
Mechanik też mówi, że może to być pompa paliwa. Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy to rzeczywiście pompa paliwa? Dziś jeździłem dość ostro żeby sprawdzić czy coś się będzie działo przy wyższych obrotach, ale nic się nie działo. Ani jednego lekkiego zadławienia do 6.000 obr/min. W baku mam jakieś 12-14 litrów paliwa. Sprawdzę jeszcze gdy będę na rezerwie.
Mechanik też mówi, że może to być pompa paliwa. Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy to rzeczywiście pompa paliwa? Dziś jeździłem dość ostro żeby sprawdzić czy coś się będzie działo przy wyższych obrotach, ale nic się nie działo. Ani jednego lekkiego zadławienia do 6.000 obr/min. W baku mam jakieś 12-14 litrów paliwa. Sprawdzę jeszcze gdy będę na rezerwie.
Jestem z grupy przeciwników LPG, gaz jest dobry do kuchni :P
---------------------------------------------------------------------------------
Moja zabawka - Audi Coupe z rzędową piątką --> http://gfx.efotek.pl/images/nrhr6riodwd0x0kzggap.jpg
---------------------------------------------------------------------------------
Moja zabawka - Audi Coupe z rzędową piątką --> http://gfx.efotek.pl/images/nrhr6riodwd0x0kzggap.jpg
- lukas83
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 sie 2010, 22:34
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Najgorsze jest to, że każdy mechanik w okolicy gdy pytam o możliwość sprawdzenia pompy paliwa twierdzi, że jak pompa padnie to zupełnie przestaje pompować, a nie tak, że słabiej pompuje. Mam wrażenie, że to z wygodnictwa, bo komu chce się sprawdzać skoro można zarobić kasując za wymianę. Wiadomo, że szkoda ładować kasę w coś co być może działa dobrze.
Jestem z grupy przeciwników LPG, gaz jest dobry do kuchni :P
---------------------------------------------------------------------------------
Moja zabawka - Audi Coupe z rzędową piątką --> http://gfx.efotek.pl/images/nrhr6riodwd0x0kzggap.jpg
---------------------------------------------------------------------------------
Moja zabawka - Audi Coupe z rzędową piątką --> http://gfx.efotek.pl/images/nrhr6riodwd0x0kzggap.jpg