Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Montaż xenonów HID (slim) soczewki H1 / by eldo

Warsztat
Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 14 lis 2011, 20:52

Diabeelek jestem ciekaw jak Ci ten zestaw będzie pasować (czy się zmieścił w obudowę) no i oczywiście jaki jest efekt końcowy :] bo mamy samochody z tego samego rocznika. Napisz też czy nie miałeś problemy z komunikatem na fisie o przepalonej lampie.

Ja obecnie mam u siebie osramy nightbreaker plus. Na początku było całkiem spoko wraz z polerowaniem lamp ale przyszła jesień i wystarczy lekki deszcz i wieczorem nic nie widać i też przymierzam się do zakupu podobnego zestawu.

Jestem ciekaw jak te hidy sprawują się w deszczowych warunkach.

PZDR i czekam na fotki

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 14 lis 2011, 21:08

Zestaw jeszcze nie doszedł jak tylko dojdzie to zdam relację :) Myślę, że nastąpi to jutro/pojutrze

Awatar użytkownika
Bedlam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Bedlam » 14 lis 2011, 23:55

Podepnę się z pytaniem... bo po takim zabiegu mi postojówki nie działają :/ Wiecie czemu??
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem <okok>

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Imię: Mariusz
Rocznik: 2010
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 15 lis 2011, 10:00

Jeżdżę z HID'ami już blisko rok i powiem szczerze, że nie żałuję ich zakupu i instalacji. Jest znacznie lepiej niż na zwykłych żarówkach H1 - również w deszczowych warunkach, odpowiadając na powyższe pytanie. Ja mam żarniki 5000K, które dają bardzo ładne białe światło. Elegancko oświetlają znaki na drodze - poziome i pionowe, no i oczywiście całą resztę. Osobiście na pewno nie wrócę do zwykłych H1, bynajmniej w obecnym aucie.

Jest w necie sporo opinii, że nie warto ładować się w żarniki dające bardziej niebieskie światło czyli powyżej 5000-6000K, bo im bardziej niebiesko tym gorsza widoczność, zwłaszcza na mokrej jezdni.

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 15 lis 2011, 10:17

Ja jeździłem już od dłuższego czasu na HIDach.
W sobotę zainstalowałem zwykłe H1 bo zbliża mi się przegląd, a nie mam ochoty na "zabawę" z diagnostami.

Nie ma porównania do HIDów - teraz, na tych zwykłych H1 czuję się jakby ktoś szedł przed moim autem i oświetlał mi drogę przy pomocy świeczki <lol>

Jako ciekawostka - nikt mi dotąd nie "błyskał, że oślepiam, tak samo osoby znajome, jadące przede mną - wszyscy mówią to samo - nie było jakiegokolwiek problemu.

Policja też mnie już zatrzymywała - miałem kontrole - nic do lampek nie mieli.


Po przeglądzie będę chyba znowu montował HIDy (ew. zastanawiam się, nad zainstalowaniem spryskiwaczy - wtedy na pierwszy rzut oka będzie ciężko stwierdzić, że coś jest nie tak...)

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 15 lis 2011, 10:55

Charon1984 a jaką masz barwę? Bo planuje kupić 4300k lub 5000K. Czy regenerowałeś swoje reflektory (polerka lub nowe odblaski)?

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Imię: Mariusz
Rocznik: 2010
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 15 lis 2011, 11:00

Moja bryczka właśnie nie tak dawno przechodziła przegląd techniczny. Diagnosta sprawdzając światła nawet nie zwrócił uwagi na HID'y, choć jadąc na przegląd miałem mieszane uczucia :) . No ale wiadomo - diagnosta diagnoście nierówny. Jak dotąd na drodze też nigdy nie miałem problemów, ważne żeby reflektory były prawidłowo ustawione i czyste.

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 15 lis 2011, 12:20

juber - 4300. Nie regenerowałem reflektorów, robiłem tylko lekką polerkę (ale IMO nie wymagają jeszcze regeneracji).

mariusz_wierz U mnie wygląda jakby wszyscy diagności byli na to bardzo uczuleni. W zeszłym roku nie chciało mi się przekładać (bo już dość zimno było <lol> ).
Na 2 stacjach nawet nie wjechałem na kanał...

Nie miałem ochoty na taką zabawę w tym roku - dlatego żaróweczki wymieniłem już - puki jeszcze w miarę ciepło jest <lol>
Teraz pozostaje mi szybko zrobić przegląd i wracać do HIDów <rotfl>

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 15 lis 2011, 12:35

Charon1984 dzięki za odp :] właśnie zauważyłem, że wiele osób chwali sobie 4300K, choć jest też dużo zwolenników 5000K ale u mnie szala w stronę 4300K jeszcze może kilka opinii i będę pewien, no i jeszcze czekam na fotorelacje kolegi Diabeelek :]
Tylko, że ja prawdopodobnie kupię u siebie w mieście a nie z allegro bo czytałem, że z niektórymi modelami były problemy i koledzy wymieniali w ramach gwarancji. Wolę zapłacić 20zł więcej i nie będę musiał płacić za przesyłkę i (jeśli będzie taka konieczność) koszt wysyłki w ramach wymiany gwarancyjnej.

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 15 lis 2011, 13:31

Z tego co ja wiem to im wyższa temperatura tym gorzej jest z widocznością. Na deszcz najlepsze są żólte żarówki :)
Mam nadzieje ze dzisiaj dojda te Hidy bo już nie mogę sie doczekać kiedy zaczne coś widzieć w nocy tylko zastanawiam się jak ustawić geometrię światła, tak:
__/__/ czy tak __ __/

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 15 lis 2011, 17:46

Panowie jeszcze jedno pytanie. Dziś zakupiłem zestaw (tak jak wcześniej napisałem 4300K) zaraz będę się zabierał za montaż. Sprzedawca powiedział mi żebym nie montował w lampę bo się przegrzeją przetwornice i może być kaput. Czy zdarzyło się wam żeby slimy się przegrzały w lampie (bo myślę, że większość z Was, którzy pisali w tym temacie to mazestaw wpakowany do lampy).
Z góry dzięki za odp

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 15 lis 2011, 20:11

Był jeden temat, że komuś się przegrzały - chyba 2 lub 3 osoby miały z tym problem więc sądzę, że taka ilość osób w porównaniu z tymi co ma założone w lampach to czysty przypadek. Ja będę pakował w lampy.
Pokaż foty zestawu i napisz czy cięzko było bez wymontowywania lamp? No i zrób fotki.
PS.
Jaką temp kupiłeś?

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 15 lis 2011, 22:09

Hej
Trochę za późno napisałeś właśnie wróciłem z akcji xenon ;] już fotek zestawu nie zrobię (ewentualnie pudełko ale to pewnie za mało). Kupiłem zestaw 4300K za 185zł. Przetwornice miały napisane formę AC Ballast ale nic na jej temat nie znalazłem (to pewnie tylko jedna z wielu nalepek :] ) samo przygotowanie dekli nie było problemem. największym problemem było to wszystko zamknąć. Mam teraz upchane wszystko tak jak się udało wsadzić. Osobiście nie jestem z tego zadowolony bo lubię porządek z kablami a teraz w lampie mam wszystko "przemieszane". Nie wiem jaka będzie w środku panować temperatura i czy to nie zaszkodzi dla izolacji kabli (bo pewnie będą dotykać ciepłych rzeczy. No ale innej opcji nie było. Na manualu na pierwszej stronie dekiel ładnie przygotowany i ta druga puszka (mniejsza) ładnie leży we wnęce ale jak tak zrobiłem to za cholere nie chciał mi się zamknąć dekiel. Tą mniejszą puszeczkę i większość kabli umieściłem w środku lampy i wtedy ładnie mi się wszystko pozamykało. Jeśli macie jakieś lepsze rozwiązania to dajcie znać to u siebie zmienię "ułożenie" zestawu.

Jeśli chodzi o geometrię to ja od samego początku miałem __ _/ lewe światło waliło na płasko i w sumie tego nie regulowałem bo mi to nie przeszkadzało. Tylko na badaniach diagnosta powiedział że powinny być dwie lampy _/ _/ i pewnie źle żarówka siedzi. Jak założyłem xenony to wiązka światła jest identyczna __ _/ ale też tymi blaszkami się nie bawiłem bo trochę padać zaczęło. Przygotowanie dekli do max 10min, trzeba tylko przewiercić i przykręcić (musiałem wziąć swoje śrubki bo oryginalne były za krótkie a reszta przy tych warunkach (a już było ciemno) zajęło mi 40 min ( 10min straciłem przez to że pomyliłem dekle i na początku dałem odwrotne strony i tak próbowałem je zamknąć - oczywiście nie dało się).

Dodam (w sumie wcześniej pisałem ale może ktoś nie śledzi całego tematu) że miałem założone wcześniej żarówki Osram NIGHT BREAKER PLUS, które na początku (kwiecień 2011) sprawowały się całkiem dobrze ale po ośmiu miesiącach eksploatacji (ok 12 000 km) już nie są takie rewelacyjne (albo znowu czeka mnie polerowanie kloszy choć ich stan oceniam na 4-). Poniżej macie foto jak u mnie wygląda zmiana :D

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011, 07:35 przez juber, łącznie zmieniany 1 raz.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 15 lis 2011, 22:23

Kolego diabeelek powinieneś byc zadowolony z tego zestawiku , ja miałem taki w mondku mk3 z zarnikami 6oook tylko dołożyłem jeszcze spryski do lamp ,w pluche się przydają.Ja testowałem 4300 5000 6i 8k i wybór w moim wypadku padł na 6k ,ale tu dużo zależy od kondycji soczewki i klosza.Obecnie w a6c6 mam żarniki d2s i z ori philipsa 4300k wskoczyłem na made in ,,czajna,, 8000k . Efekt zarąbisty a i cena 60 zeta za parę spoko , można cco rok zmieniać.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 16 lis 2011, 11:11

Do mnie paczka już dotarła jak wróce z roboty to koło 18.00 będę rzeźbił :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja