Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] Wyciek oleju z silnika (wraz z zdjęciem)

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 14 lis 2011, 21:52

Mam prośbę, a mógłbyś zaznaczyć tą nieszczelność, bo nie bardzo to widzę
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 lis 2011, 22:26

SCORPI pisze:Mam prośbę, a mógłbyś zaznaczyć tą nieszczelność, bo nie bardzo to widzę
No przecież to Ty dałeś zdjęcie na którym jest obsmarkane na czarno połączenie kolektora ssącego z rurą łączącą kolektory <okok>

Co tu jeszcze zaznaczać ? Mam to otoczyć kółkiem czerwonym, czy jak ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 14 lis 2011, 22:36

Sorry spojrzałem na 3 zdjęcie dodane w kolejności,
a tobie chodziło o "zdjęcie nr.3" tj . w kolejności dodania 4
Wszystko jasne, może to jest strzał w 10.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 14 lis 2011, 23:00

Powiem Ci, że przechodziłem ten temat i to raczej nie będzie to tym bardziej że po chwili na dole już masz wyciek. Z tego co pisze RomanS to on Ci tylko podpowiedział żebyś to sobie tam naprawił a nie, że to jest przyczyna. :)
Oczywiście przez forum cięzko zlokalizować taki wyciek, ale z mojego doświadczenia to na
1 miejscu może być to właśnie simmer na wale 2 uszczelka górnej miski 3. pokrywy lub simery na wałkach, ale to wszystko Ci już chłopaki napisali:) trzeba się temu przyglądać a bez zdjęcia przodu będziesz miał ciężko do tego dojść. Ja wiedziałem że mam wyciek z przodu to robiłem za jednym razem simmer wału 2 miski, a także górę ( z konieczności).
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 14 lis 2011, 23:07

lachtom pisze: Oczywiście przez forum cięzko zlokalizować taki wyciek, ale z mojego doświadczenia to na
1 miejscu może być to właśnie simmer na wale 2 uszczelka górnej miski 3. pokrywy lub simery na wałkach, ale to wszystko Ci już chłopaki napisali:) trzeba się temu przyglądać a bez zdjęcia przodu będziesz miał ciężko do tego dojść. Ja wiedziałem że mam wyciek z przodu to robiłem za jednym razem simmer wału 2 miski, a także górę ( z konieczności).
Obawiam się najgorszego " simmer wału" , a jakie były tego uszczelnienia?
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 14 lis 2011, 23:08

"a jakie były tego uszczelnienia"?
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 14 lis 2011, 23:10

a jakie były koszty tego uszczelnienia wraz z robocizna?
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 14 lis 2011, 23:14

hmmm jeśli kupisz tylko simmer to nie pamiętam kartkę mam w garazu ale to są sprawy groszowe ale już za wymiane Cie policzą nie wiem dokładnie ile bo ja robiłem to sam z pomocą kuzyna i komplet uszczelek do silnika z robotą kosztował mnie ok 800zł ale tak jak mówie wymieniałem prawie wszystko. W tym robota tylko 200zł. Przy tym trzeba rozebrać cały przód i rozrząd a za to już sobie policzą...
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 14 lis 2011, 23:23

Przy okazji podrzuć numer tego simmeringa wału.
A po zdjęciu przodu było ewidentnie widać skąd to może lecieć? nie mówię tu o pozostałych pocących się uszczelnieniach
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 15 lis 2011, 16:35

ja mam afb nie wiem czy mamy te same numery. Widać ewidentnie co i gdzie a z wału szczególnie gdy cała obudowa aluminiowa jest mokra. do tego kup sobie też tą uszczelkę na tą obudowę. Oczywiście jeśli to będzie tam lecieć.
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

Mocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 paź 2010, 18:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mocek » 16 lis 2011, 19:34

Uszczelniacz wału korbowego: 18zł za Torpan, 33zł Elring. Są to ceny z katalogu IC dla AFB.

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 19 lis 2011, 13:51

Sprawdzałem w ETKA co potrzebne jest, żeby to kompleksowo uszczelnić przy jednym rozbieraniu na częściach z ASO:

1) uszczelniacz wału korbowego 054 115 147 B cena 32,58 zł
2) uszczelniacz pokrywy od wału 059 103 161 C cena 26,19 zł
3) uszczelka górnej miski 059 103 609 J cena 85,49 zł
4) uszczelka dolnej miski 059 103 610 B cena 57,49 zł

Napiszcie czy czegoś nie pominął RAZEM 201,75 zł


Najgorsza robocizna poza ASO, 700zł, czas robocizny ok. 1 dnia do 1,5 dnia
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 19 lis 2011, 16:42

SCORPI pisze:Napiszcie czy czegoś nie pominął
Jezeli dodasz uszczelnicze wałków (o ile będzie potrzeba) to dołóż stówkę <okok>
(a może nawet warto to zrobić profilaktycznie jak juz przód bedzie rozebrany ? <mysli> ).

Fakt, że robocizna i tak jest głównym wydatkiem <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 20 lis 2011, 21:36

No dokładnie, przy całości to już mały koszt.

Na chwilę obecną będę jeździł i obserwował po jakim przebiegu ile ubędzie oleju.
Jeżeli dużo nie będzie ubywało to chciałbym przejeździć ponad rok do planowanej wymiany rozrządu i wtedy wykonać to kompleksowo albo sprzedać i zakupić coś nowszego.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 23 lis 2011, 21:47

koledzy przerabiam to teraz mam wycieki tu gdzie kolega i spod pokryw zaworow wszedzie sie leje w dodatku robie caly rozrzad ori ,co do tego wycieku to wcale nie leci z oringu moj kolega ma podobnie ale jak sciagam to zmieniam oring to leci z tej pokrywki co sie przykreca na wal co jest razem z oringiem na tym laczeniu zeby to rozebrac trzeba rozkrecic miske od spodu sa sruby i ten caly bok co jest sprezarka klimy i tak dalej kupe pracy ale ja i tak robie rozrzad to wyglada tak od przodu jakby byla miska i nad nia nastepne laczenie tam jest wyciek bo tak mam i kolega ma identycznie pewnie jakas wina fabryczna?
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga