Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] Wymiana rozrządu

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 01 lip 2011, 15:19

Jeszcze pytanie o który dekiel chodziło bo ja miałem na myśli ten który nazywa się obudową przednią wału czy jakoś tak. I w tą obudowę wkręcona jest jedna z rolek i tam często pada gwint. Chyba chodziło nam obu o tą obudowę. Firma nazywa się Metrob http://www.metrob.com.pl/ i sam mechanik uznał że fachowo więc nie ma strachu. Może koledze chodziło o coś innego nie do zrobienia dletego takie nieporozumienie.

[ Dodano: 2011-07-01, 15:23 ]
Jeśli będziesz zmuszony ściągać ten dekiel to obowiązkowo musisz kupić kołnierz uszczelniający a dodatkowo wymieniłbym uszczelniacz wału. Chyba jakieś 50 zł więcej a masz pewne. W 2,5 często tam wycieka
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 01 lip 2011, 20:24

lachtom, dzięki za namiary.
Tak to wygląda u mnie, to kupiłem, zastanawiam się jeszcze nad tą odmą, ale nie piszecie czy zapobiegawczo wymieniać?

Obrazek Obrazek Obrazek

mam nadzieję, że wszystko?

edit.
Qrde, ale mi się panele porozklejały... ;)

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 02 lip 2011, 13:40

Jeśli chodzi o komplecik to uważam że ok. Paski potrzebne są 4 i chyba tyle ich tam masz. Jeśli chodzi o wymianę odmy to zależy jak długo chcesz jeszcze pojeździć, ale skoro wymieniasz rozrząd to domyślam się że długo. Ja wymieniałem odmę od razu przy zakupie samochodu, gdyż to jest przyczyna zacierania się wałków, a wolałem nie wydawać 4 tyś na naprawę więc zainwestowałem 250 zł na odmę i Tobie to też radzę. Jeśli potrafisz zrobić to sam to radziłbym rozebrać to co potrzebne i zajrzeć do odmy czy może nie jest tam już ta odma po poprawce której nie trzeba wymieniać. Zawsze 250 w kieszeni jeśliby się okazało że już jest wymieniona. Ja miałem starą więc byłem zmuszony bo już była zapchana. A jeśli się nie znasz to odstaw auto do mechanika na wymianę rozrządu niech przy okazji on to sprawdzi czy jest już po wymianie odmy. Z tego co pamiętam to stare odmy miały jeszcze taką siatkę jakby filtr dookoła i to było tak zabrudzone że się zapychało, a na nową jak spojrzysz to taka puszka plastikowa więc się domyślisz czy stara czy nowa. Instrukcja wymiany odmy jest na forum poszukaj:)

[ Dodano: 2011-07-02, 13:42 ]
panele też do wymiany:D:D:D
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 04 lip 2011, 17:49

no i mnie qrde dopadło :( pasek pompy wspomagania zsunął się przez wyrobiony gwint (chyba tej właśnie) obudowy. komplet z jakimiś podkładkami, uszczelniaczami itd. 960pln.
q...wa jak nie urok to sraczka.
no nic przynajmniej porządnie będzie :)

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 04 lip 2011, 23:10

czyli jednak zakupiłeś nówkę:D to ile w końcu wszystko wyszło?:P
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 05 lip 2011, 07:37

Jeszcze nie wiem ile dokładnie, aż boje się zapytać ;)
auto do odebrania dopiero dziś wieczorem, albo jutro, dziś przed południem dotrze obudowa.
Tak w przybliżeniu liczę:
1715zł - części
960zł - obudowa
800zł - robocizna (tak sobie wymarzyłem ;) )

razem koło 3500zł

zaraz po odebraniu autko jedzie na wymianę szyby czołowej (rozbiłem przy wymianie wycieraczek :( ) +500zł
Więc 4k w plecy, ale satysfakcja (mam nadzieję) gwarantowana.

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 05 lip 2011, 17:22

trzeba było na szybko po rozbiciu wykupić w pzu autoszyby i by Ci to ubezpieczalnia zrobiła. No ładna sumka hehe:) pozdro
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 05 lip 2011, 20:14

Wykupić chciałem, (w ogóle to byłem przekonany,że mam szyby ubezpieczone, ale... pomyliłem się), ale musiały być porobione zdjęcia szyb i tu była już kupa.
Jutro jadę po autko, kazałem też zerknąć pod pokrywy zaworów, na hamulce i zawieszenie.
Mam nadzieję że wszystko tam było ok, bo nikt z serwisu nie dzwonił z nowymi informacjami ;)

[ Dodano: 2011-07-23, 20:28 ]
Zapomniałem podsumować. ;)
Rozrząd + obudowa + uszczelnianie silnika 4000pln
Szyba z wymianą 500pln
Hamulce (klocki + tarcze, przód i tył) 800pln (wymiana samodzielna ;)
Wymiana uszczelek (wszystkich) przy czyszczeniu (samodzielnym) egr i kolektorów 90pln
Odma - na wszelki wypadek (wymiana samodzielna) 285pln
razem: 5675pln
nie liczę kilku zł za dobicie i uszczelnienie klimy którą warsztat moim zdaniem zepsuł...
kupa kasy jak dla mnie ale warto było... teraz jeszcze tylko zawias (myślę o wzmocnionym meyle) i będzie 100% malina...

mk_1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwie 2009, 12:38
Lokalizacja: Zabrze

[audi a6 2002r. 2,5 tdi 180KM] koszt wymiany rozrządu

Post autor: mk_1984 » 05 lis 2011, 10:10

rozrząd główny:
zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki
ramię napinacza
napinacz paska wielorowkowego
pompa wody z uszczelką
obudowa(była pęknietą)

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:
pasek wielorowkowy
3 x rolka odwracająca
pasek wielorowkowy
rolka napinająca
tłumik paska wielorowkowego
odma

termostat:
regulator układu chłodzenia
oring do termostatu
wymiana czujnika temp. wody (wskazówka na liczniku skacze w zakresach: 90-60 stopni)

płyn chłodzący:
G 012 płyn chłodzący koncentrat plus
wymiana oleju + filtry
wymiana oleju w skrzyni biegów
wyciek płynu do wspomagania kierownicy

Za wszsytko zapłaciłem 3 600 zł. W przyszłym tygodniu napiszę dokładnie za co ile zapłaciłem. Nie wiem czy to zawyżona czy normalna cena ale autko śmiga jak nigdy wcześniej :> Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja