[C5 1,9 TDI 110KM] Kolor dymu na zimnym silniku ?
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
[C5 1,9 TDI 110KM] Kolor dymu na zimnym silniku ?
Ostatnio zaobserwowałem u kolegi w Pasacie B5 1,9 110KM gy go odpala po nocy i rusza z miejsca to przez 2 sekundy z rury wydechowej wydobywa się taki szaro-błekitny dym z przewagą szarego, zaś u drugiego kumpla w A4 tez 1,9 TDI 110KM dym jest czarny a u mnie ponoć jest szary Poprosiłem kumpla żeby popatrzyłjak ruszam z miejsca na zimnym silniku i ponoć u mnie dymi się tylko na 1 biegu i gdy tylko zapnę dwójkę i puszczę sprzegło to tez przez chyba 2 sek zadymi na szaro i dalej dymu nie ma. Jak to ma być? Jest to mój pierwszy diesel i jakoś uwagi nie zwracałem na ten szczegól ale.....
Który dym jest oznaką zdrowego silnika, a który już podochodzonego?
Który dym jest oznaką zdrowego silnika, a który już podochodzonego?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
Jak masz szary to się ciesz, bo to najprawdopodobniej para.
Jak dymi na szaro-błękitnie, to mogą przepuszczać olej uszczelniacze zaworów na tłoki i po dłuższym postoju zadymi na niebieskawo, pod warunkiem, że jak jest ciepły to nie dymi, bo jeśli dymi na niebiesko jak jest ciepły to może świadczyć o kończącym się silniku.
Jeżeli dymi na czarno to najprawdopodobniej kończą się wtryski lub pompa, może być też problem ze ssaniem, za dużo ropy
Jak dymi na szaro-błękitnie, to mogą przepuszczać olej uszczelniacze zaworów na tłoki i po dłuższym postoju zadymi na niebieskawo, pod warunkiem, że jak jest ciepły to nie dymi, bo jeśli dymi na niebiesko jak jest ciepły to może świadczyć o kończącym się silniku.
Jeżeli dymi na czarno to najprawdopodobniej kończą się wtryski lub pompa, może być też problem ze ssaniem, za dużo ropy
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Ale u mnie nie jest to szary dym jak to mają auta na LPG, że para leci z rury tylko kolor dymy jest szary jak np mysz :mrgreen: Czyli jest OK?wojtekcbr pisze:Jak masz szary to się ciesz, bo to najprawdopodobniej para.
Jak dymi na szaro-błękitnie, to mogą przepuszczać olej uszczelniacze zaworów na tłoki i po dłuższym postoju zadymi na niebieskawo, pod warunkiem, że jak jest ciepły to nie dymi, bo jeśli dymi na niebiesko jak jest ciepły to może świadczyć o kończącym się silniku.
Jeżeli dymi na czarno to najprawdopodobniej kończą się wtryski lub pompa, może być też problem ze ssaniem, za dużo ropy
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
DIESEL wydala więcej sadzy niż benzyna, dlatego też ten dym może być bardziej szary niż biały, do tego pracuje na ssaniu, więc sadzy jest jeszcze więcej. Sprawdź na rozgrzanym silniku, tak jak kolega Haiko napisał, jeśli nie będzie dymił to wszystko jest OK, gorzej gdyby dymił na czarno lub niebiesko, wtedy musiałbyś się martwić
Witam Wszystkich na Forum.
Mam taki problem a mianowicie audi czasami mi zadymi na niebiesko jak stoje i jak jade, a czasami jest tak ze niedymi mi na niebiesko podczas postoju i podczas jazdy, oleju mi nie bierze. Czy to znaczy ze silnik sie konczy:(?? Jak kupowalem to tak nie bylo, ale jak zatankowalem przez przypadek:/ ekodiesla do ciezarowek to zauwazylem takie objawy. Dodam jeszcze ze mam chyba terostat do wymiany, bo silnik ma ok 70 stopni i czy to tez moze byc przyczyna, bo jest niedogrzany??
Mam taki problem a mianowicie audi czasami mi zadymi na niebiesko jak stoje i jak jade, a czasami jest tak ze niedymi mi na niebiesko podczas postoju i podczas jazdy, oleju mi nie bierze. Czy to znaczy ze silnik sie konczy:(?? Jak kupowalem to tak nie bylo, ale jak zatankowalem przez przypadek:/ ekodiesla do ciezarowek to zauwazylem takie objawy. Dodam jeszcze ze mam chyba terostat do wymiany, bo silnik ma ok 70 stopni i czy to tez moze byc przyczyna, bo jest niedogrzany??
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga