Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 1,9 TDI 110KM] Kolor dymu na zimnym silniku ?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

[C5 1,9 TDI 110KM] Kolor dymu na zimnym silniku ?

Post autor: eneron » 13 lis 2008, 14:56

Ostatnio zaobserwowałem u kolegi w Pasacie B5 1,9 110KM gy go odpala po nocy i rusza z miejsca to przez 2 sekundy z rury wydechowej wydobywa się taki szaro-błekitny dym z przewagą szarego, zaś u drugiego kumpla w A4 tez 1,9 TDI 110KM dym jest czarny a u mnie ponoć jest szary <rotfl> Poprosiłem kumpla żeby popatrzyłjak ruszam z miejsca na zimnym silniku i ponoć u mnie dymi się tylko na 1 biegu i gdy tylko zapnę dwójkę i puszczę sprzegło to tez przez chyba 2 sek zadymi na szaro i dalej dymu nie ma. Jak to ma być? Jest to mój pierwszy diesel i jakoś uwagi nie zwracałem na ten szczegól ale.....

Który dym jest oznaką zdrowego silnika, a który już podochodzonego?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtekcbr » 13 lis 2008, 15:47

Jak masz szary to się ciesz, bo to najprawdopodobniej para.
Jak dymi na szaro-błękitnie, to mogą przepuszczać olej uszczelniacze zaworów na tłoki i po dłuższym postoju zadymi na niebieskawo, pod warunkiem, że jak jest ciepły to nie dymi, bo jeśli dymi na niebiesko jak jest ciepły to może świadczyć o kończącym się silniku.
Jeżeli dymi na czarno to najprawdopodobniej kończą się wtryski lub pompa, może być też problem ze ssaniem, za dużo ropy :)

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 13 lis 2008, 16:50

wojtekcbr pisze:Jak masz szary to się ciesz, bo to najprawdopodobniej para.
Jak dymi na szaro-błękitnie, to mogą przepuszczać olej uszczelniacze zaworów na tłoki i po dłuższym postoju zadymi na niebieskawo, pod warunkiem, że jak jest ciepły to nie dymi, bo jeśli dymi na niebiesko jak jest ciepły to może świadczyć o kończącym się silniku.
Jeżeli dymi na czarno to najprawdopodobniej kończą się wtryski lub pompa, może być też problem ze ssaniem, za dużo ropy :)
Ale u mnie nie jest to szary dym jak to mają auta na LPG, że para leci z rury tylko kolor dymy jest szary jak np mysz :mrgreen: Czyli jest OK?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
Haiko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2008, 02:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Haiko » 13 lis 2008, 19:31

A zobacz sobie czy jak masz rozgrzany silnik czy auto ci dymi. Ja na zimnym silniku tez mam szary, tak jakby bialy dym, ale jak auto sie rozgrzeje to wszystko jest oki.

Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtekcbr » 13 lis 2008, 22:52

DIESEL wydala więcej sadzy niż benzyna, dlatego też ten dym może być bardziej szary niż biały, do tego pracuje na ssaniu, więc sadzy jest jeszcze więcej. Sprawdź na rozgrzanym silniku, tak jak kolega Haiko napisał, jeśli nie będzie dymił to wszystko jest OK, gorzej gdyby dymił na czarno lub niebiesko, wtedy musiałbyś się martwić ;)

Awatar użytkownika
Haiko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2008, 02:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Haiko » 13 lis 2008, 23:05

A jak juz jestesmy w tym temacie, to mam takie pytanie. W dieslach C5 swieca zarowa jest zalaczana automatycznie po przekreceniu kluczyka? Czy zima trzeba przekrecic kluczyk i chwile poczekac ?
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtekcbr » 13 lis 2008, 23:23

ÂŚwiece powinny załączać się automatycznie, bynajmniej mi się tak wydaje, jednakże jeśli silnik jest zdrowy, to powinien odpalić bez problemów, nawet przy niższych temperaturach, ale nie zaszkodzi odczekać 3-5 sekund aby świece trochę się nagrzały. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

Awatar użytkownika
Haiko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2008, 02:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Haiko » 13 lis 2008, 23:24

Aha, bo kontolka gasnie mi po 2 sekundach. Generalnie to mam problem z akumulatorem poki co ale pytam sie z ciekawosci jak to z tymi swiecami wyglada.
Obrazek

Obrazek

dawid55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 10 wrz 2008, 22:14
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: dawid55 » 14 lis 2008, 12:17

Witam teraz jak sa dodatnie tęperatury to kontrolka będzie gasła po 2 sekundach a jak będą ujemne minus ileś tam dokładnie niewiem ile to bedzie grzał normalnie
AUDI JEST BOGIEM A SZYBKA JAZDA NAŁOGIEM

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 14 lis 2008, 13:00

U mnie silniczek ładnie odpala... Nawet jak raz ponad tydzień stała bez odpalenia w zimne dni to nie było zadnego problemu ODPUKAć W NIEMALOWANE... :shock:

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 15 lis 2008, 19:35

Co do koloru spalin to po nagrzaniu nic nie dymi. Lekko zadymi szarym dymkiem gdy ostro wcisnę w podłogę.
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Bolszakoof

Post autor: Bolszakoof » 17 lis 2008, 19:01

Nie masz sie co martwic ;-)

Picias
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:02
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Picias » 24 sty 2009, 18:16

Witam Wszystkich na Forum.
Mam taki problem a mianowicie audi czasami mi zadymi na niebiesko jak stoje i jak jade, a czasami jest tak ze niedymi mi na niebiesko podczas postoju i podczas jazdy, oleju mi nie bierze. Czy to znaczy ze silnik sie konczy:(?? Jak kupowalem to tak nie bylo, ale jak zatankowalem przez przypadek:/ ekodiesla do ciezarowek to zauwazylem takie objawy. Dodam jeszcze ze mam chyba terostat do wymiany, bo silnik ma ok 70 stopni i czy to tez moze byc przyczyna, bo jest niedogrzany??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga