Witam wszystkich.
Mam taki problem ze swoim samochodem.Notorycznie wyskakuje mi kontrolka Check Engine.
Po podpięciu vaga zawsze mam stwierdzone takie same błędy:
Mieszkanka za uboga
Mieszanka za bogata
Rezystancja grzewcza sondy lambda za wysoka
Starałem się odszukać na forum podobnego problemu i wyczytałem ze problemem mogą być wężyki podciśnienia,jakiś czas temu miałem wyciągany cały silnik i możliwe ze któryś sparciał i popękał (bolączka RS6).
Jednak nie do końca chce mi się wierzyć ze to jest jedyna przyczyna mojego problemu.
Byłbym wdzięczny za podpowiedzi nad czym powinienem się skoncentrować i od czego zacząć.
pozdrawiam
[ INNY] [RS6 C5] za bogata,za uboga mieszanka
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dylu8, prawdopodobnie masz walnieta sondę której dotyczą te błędy.
W rs6 jest dość ciasno pod maską i może masz przypadek jaki ja przerabiałem u siebie ,
czyli kabel od sondy znalazł się zbyt blisko turbiny i sie przetopił,
a znalazłem to przy próbie wymiany sondy, wystarczyło naprawić przetopione kable i było ok.
Podobne objawy dawała by też nieszczelność w dolocie, ale wtedy nie było by błędu dotyczącego rezystancji sondy.
Sprawdź przewody, i przy okazji przejrzyj wszystkie węże i wężyki.
Sprawdź wskazanie przepływek czy jedna i druga wskazuje taki sam przepływ,
oraz wskazania z sond lambda.
Pozdro
W rs6 jest dość ciasno pod maską i może masz przypadek jaki ja przerabiałem u siebie ,
czyli kabel od sondy znalazł się zbyt blisko turbiny i sie przetopił,
a znalazłem to przy próbie wymiany sondy, wystarczyło naprawić przetopione kable i było ok.
Podobne objawy dawała by też nieszczelność w dolocie, ale wtedy nie było by błędu dotyczącego rezystancji sondy.
Sprawdź przewody, i przy okazji przejrzyj wszystkie węże i wężyki.
Sprawdź wskazanie przepływek czy jedna i druga wskazuje taki sam przepływ,
oraz wskazania z sond lambda.
Pozdro

Sondy są nowe.Na poprzednich miałem ten sam błąd i wymieniłem dwie tylne.
Niestety problem pozostał.
Jak mogę sprawdzić przeplywki?,niestety nie jestem "uzdolniony" do samodzielnego rozpracowania takich systemów
Skoncentrujmy się na błędzie mieszanki,ponieważ uważam ze błąd sondy może być skutkiem wcześniejszego problemu który powoduje komunikat o sondzie,która tak naprawdę działa poprawnie i wychwytuje zaistniały problem??
Niestety problem pozostał.
Jak mogę sprawdzić przeplywki?,niestety nie jestem "uzdolniony" do samodzielnego rozpracowania takich systemów

Skoncentrujmy się na błędzie mieszanki,ponieważ uważam ze błąd sondy może być skutkiem wcześniejszego problemu który powoduje komunikat o sondzie,która tak naprawdę działa poprawnie i wychwytuje zaistniały problem??
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dylu8, zrób logi z przepływki, najlepiej dynamiczne i statyczne.
Jeśli sondy masz nowe to problem napewno tkwi w dolocie,
a przepływki lubią padać w tych motorach,a do tego są dwie.
Możesz też zrobić prosty test:
Przepływki sa takie same, więc można je zamienić miejscami,
jeżeli teraz masz błąd z sondy 1 to po zamianie będzie występował błąd sondy 2.
Ale logi to logi i zawsze lepiej sprawdzić logami, większa pewność.
Pozdro
Jeśli sondy masz nowe to problem napewno tkwi w dolocie,
a przepływki lubią padać w tych motorach,a do tego są dwie.
Możesz też zrobić prosty test:
Przepływki sa takie same, więc można je zamienić miejscami,
jeżeli teraz masz błąd z sondy 1 to po zamianie będzie występował błąd sondy 2.
Ale logi to logi i zawsze lepiej sprawdzić logami, większa pewność.
Pozdro
