Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BAU 2.5 179 KM] różnica w wałkach 2.5 tdi

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

[ BAU 2.5 179 KM] różnica w wałkach 2.5 tdi

Post autor: quest87 » 25 paź 2011, 21:54

Witam,

Występowały jakieś różnice w budowie wałków rozrządu (pękające, spadające krzywki) pomiędzy początkową produkcją modeli silnika z nowym układem ułożyskowania (BAU, BDG, BDH) a modelami wyprodukowanymi po 04r.?

Adamoo

Post autor: Adamoo » 25 paź 2011, 23:41

Witam
Akurat przerabiałem ten temat niedawno jak się okazało poprzedni właściciel przeszczepił głowice do silnika AKN od silnika BAU różnica jest znaczna a dokładnie jak wyglądają wałki masz w tym poście klik pierwsze zdjęcie nowy typ np: BAU drugie stary typ wałka np: AKN poza tym różnią się hydrauliką BAU ma na dźwigienkach łożyska

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 26 paź 2011, 08:29

Kolego trochę mnie źle zrozumiales :D chodzilo mi o to czy wystepuje różnica w budowie nowych walkow pomiędzy poczatkiem a koncem ich produkji. Glownie chodzi mi o pekajace, spadajace krzywki. Kiedy wystepuje to zjawisko ?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 26 paź 2011, 15:45

Z tego co sie orientuje nie było zmian, a przyczyny owych problemów to rodzaj,czestotliwosc zmiany oleju.

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 26 paź 2011, 16:33

pozwolę sobie przytoczyć wypowiedź użytkownika : Piotruś

Krótko mówiąc - wałki nowego typu również bywają obarczone wadą. Różnica polega na tym, że stary typ ulegał wytarciu - nowy typ pęka ("na krzywkach").

Pocieszające jest tylko to, że wada została po jakimś czasie skutecznie wyeliminowana (zmiana kształtu) i zdarza się tylko sporadycznie.

Przygnębiający jest fakt, że wada wałków może "współistnieć" również z innym problemem - wynikającym z wady fabrycznej wtryskiwaczy ... .

Nader enigmatyczny opis usterki można znaleźć w dokumentacji serwisowej VAG pod numerem: 2010876/1.

Reasumując - jeśli zacznie Wam coś stukać lub silnik na biegu jałowym będzie "drżał" - będziecie wiedzieli co sprawdzić.
Jeśli planujecie zakup samochodu - sugerowałbym ustalenie z ASO - na ile wybrany egzemplarz jest zagrożony wystąpieniem usterki ... .



i jeszcze jedną wypowiedź :

Wracając do tematu głównego - poruszony na wstępie problem pękających krzywek w nowej generacji ułożyskowanych głowicach - przypominam, że zdarza się "tylko" w silnikach z początkowego okresu produkcji (02/2003 do początków 2004). Czyli wszelkie BAU, BDG, BDH i BCZ np. z rocznika modelowego 2005 - "już" tej wady nie mają.



Czyli jak to jest w końcu z tymi wałkami ?
Silnik BAU z 2004 roku ma jakieś trefne wałki a silnik BAU z 2005-2006 roku ma już "inne" poprawione wałki ?

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 26 paź 2011, 22:43

ajjjj zawsze w plecy :(
Kupiłem dwie głowice właśnie z tymi niby pękającymi krzywkami :(
a chciałem se trochę pomodźic z mocą tego auta :) jak się wkurzę to obspawam te krzywki dookoła i też wałki będą niezniszczalne :D:D:D
Od czego one pekają ? Nasza wina czy jak zwykle wiek i niewłaściwe serwisowanie ?

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 26 paź 2011, 23:01

a zdradzisz tajemnice co się stało właśnie z tym twoim jednym wałkiem ? :D
olej zawsze wymieniam co 12 -13 tyś wiec z tym nie powinno być problemu.

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 27 paź 2011, 00:11

no nic jak nie znajdę nowych walków to włożę to co mam :D
a tak w ogóle przeglądałem alledrogo to ani używanych walków, głowic, silników nie ma po tej modyfikacji.
Ciekaweeee....
kolego oli80, życzę następnego kosmicznego bezawaryjnego przebiegu i dziękuje za pomoc w wyjaśnieniu tematu :D jak najbardziej "pomógł" się należy :D
pozdrawiam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja