Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] buczenie

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
tomekw24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 lip 2011, 18:28
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

[ A6 C5] buczenie

Post autor: tomekw24 » 23 paź 2011, 20:33

czytałem już o buczeniu z tyłu auta które z dnia na dzień coraz bardziej mnie irytuje <stres> <wnerw> lecz u mnie buczenie w tylnych kołach pojawia się przy jeździe na wprost i przy skręcaniu na łukach w lewo natomiast kiedy wjeżdżam w łuk w prawo wszystko cichnie i jest ok ? . stawiałem wcześniej na opony które już są wymienione . czy może to być łożysko ?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 paź 2011, 20:39

tomekw24, Witam kolego sprawdź tak jak piszesz łożyska ja stawiam na tą usterke.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 23 paź 2011, 20:41

ÂŁożysko prawego tylnego koła kolego :)

tomekw24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 lip 2011, 18:28
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomekw24 » 25 paź 2011, 14:51

dziekuje wam koledzy za szybkie odpowiedzi ale mam jeszcze jedna watpliwosc . z racji tego ze to buczenie jest troche ciezkie do zdiagnozowania jesli chodzi o tyl czy przod . jak jade ok 50 km/h wydaje sie ze to lewy przod tak buczy a jak juz zaczynam przyspieszac to dalbym glowe ze to wlasnie z tylu buczy . wiem ze taki efekt buczenia przenosi sie na cala bude . tylko jak jade z wieksza predkoscia na ostrym luku w prawo to wszystko cichnie . piaste juz kupilem wiec tak czy inaczej ja wymienie , jesli nie pomoze kupie i druga na tyl ...itd <luzik>

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 26 paź 2011, 14:15

jeśli cichnie ci buczenie przy dość ostrym łuku w prawo to zadaj sobie pytanie - dlaczego? Wg mnie dlatego że na łuku odciążasz przednie prawe koło - jego lożysko nie jest obciążone. W takiej sytuacji stawiałbym w twoim wypadku na prawy przód, ale skoro masz piastę - wymień, może akurat to prawy tył... Ja zmieniałem tylne łożyska (nie razem - najpierw jedno a po pół roku drugie) - bardzo ciężko było mi zdiagnozować które to - w końcu - trochę ryzykownie pojechałem do warsztatu na podnośnik, wsadziłem żonę do auta, podnioslem auto, zona odpaliła i zasymulowała jazdę z prędkoscią ok. 80 km/h - ładnie z dołu było słychać które to łożysko. trochę się bałem że mi z tego podnosnika spadnie, bo przy dodawaniu gazu trochę autem szarpało, ale udało się :)

EDIT: masz ośkę - wobec tego mój sposób jest u ciebie niewykonalny, a raczej nie sprawdzisz nim tylnych łożysk...
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

tomekw24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 lip 2011, 18:28
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomekw24 » 01 lis 2011, 16:51

znalazlem troche wolnego czasu i wzialem sie za wymiane tylnej prawej piasty . sciagnalem kolo , odkrecilem zacisk no i zaczal sie problem . otoz za zadne skarby nie moge ruszyc srub od jarzma w ktorym siedza klocki . klucz imbusowy wykrecal sie na prawo ilewo a sruba ani rusz . WD40 tez nie pomoglo a jak auto tylko na lewrku to nie zabardzo jest jak zalozyc jakas przedluzke .

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 lis 2011, 22:38

Ale to nie zdejmujesz jarzma jak do klocków. Zdejmujesz cały zacisk, razem z tarczą. Klucz 21 6-kątny bodajże.

tomekw24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 lip 2011, 18:28
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomekw24 » 02 lis 2011, 13:02

-=Rafal=- pisze:Ale to nie zdejmujesz jarzma jak do klocków. Zdejmujesz cały zacisk, razem z tarczą. Klucz 21 6-kątny bodajże.
troche nie bardzo rozumiem jak mam wyciagnac tarcze zeby odkrecic sruby od piasty ? no niby ma troche luzu ale nie na tyle zeby ja wyjac bo przeszkadzaja wlasnie klocki i jarzmo . no chyba ze jarzmo jest tak zasyfione ze klocki nie chca na tyle odejsc od tarczy . a jesli chodzi o klucz 21 to juz chyba do samych srub od piasty ?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 02 lis 2011, 13:46

Kolego. Masz imbusy, do tloczkow i masz sruby 18 nie 21 by wyciagnac cale jarzmo. Zacisk klocki, wszystko. Odchylasz to i wyciagasz tarcze. Rozumiesz?

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 02 lis 2011, 13:56

ja również stawiałbym na łożysko jednak diagnoza jest bardzo trudna
zamiast pakować się w wymianę dobrych części lub liczenie na szczęście proponyję wizytę w serwisie ja zapłaciłem 75 zł i wszystko wiedziałem.
mój znajomy wymienił dwa łożyska w tym jedno dobre ;)

tomekw24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 lip 2011, 18:28
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomekw24 » 02 lis 2011, 14:02

jesli chodzi o sciagniecie samego zacisku to sprawa prosta . imbusy mam wlasnie do odkrecenia jarzma w ktorym siedza klocki . u mnie sprawa wyglada wlasnie tak ze jesli nie odkrece tego jarzma to nie mam mozliwosci wwjecia tej tarczy hamulcowej zeby dostac sie do srub od samej piasty. sprobuje raz jeszcze wieczorem dobrac sie do tego .
a mechanikiem nie jestem i ucze sie wlasnie np forum

[ Dodano: 2011-11-02, 19:39 ]
wiec wszystko juz ok . zabralem sie raz jeszcze za ta piaste i faktycznie jarzma wcale nie trzeba odkrecac <luzik> . wystarczy wysunac klocek lub z wyczuciem szarpnac tarcza i tarcza sama wychodzi . pozniej to juz bajka . po skonczonej pracy jazda probna i az milo dla ucha - bloga cisza <radocha> .

ale to wszystko dzieki -=Rafal=-, daniel1997, Wam <okok>

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 03 lis 2011, 00:28

Ciesze sie ze udalo sie pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja