Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Tiptronik po naprawie - czy tak powinien działać ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 paź 2011, 21:52

M0NEER pisze:Masz jakieś szarpnięcia jak zaczniesz przyśpieszać?
Może szarpnięcia to za mocno powiedziane (szarpnięcie to jest jak sie tryb awaryjny załączy !), gdy dodam gazu szybko i duzo to coś tam jest, ale tak jak zwykle coś jest przy załączaniu wstecznego.
Inna sprawa, że juz potrafię dodawać gazu tak żeby nic nie było.

Mam wymieniony konwerter na regenerowany, więc może dostałem nie taki jak ma być albo coś spartaczono. Po drugie miałem kilkakrotnie przekładany komputer skrzyni i wcale nie dam żadnej cześci ciała za to czy magicy nie wgrywali na nowo softu ! To wszystko byli ci pierwsi, którym sie nie udała naprawa.
Zastanawiające, że zachowuje się toto za każdym razem zawsze tak samo i przy tych samych prędkościach <mysli> .

W każdym razie żadnych blędów skrzyni na VAGu nie mam.
Przed pierwszą naprawą zdarzał się bląd konwertera, sporadyczny, pojawiał sie co jakiś czas, po skasowaniu przez jakiś czas go nie było, o ile pamietam to był poślizg. Fakt że wkurzało mnie długie ciągnięcie na jedynce.
Poza tym mam wrażenie, że hamował aż do jedynki, bo najczęściej przed samym zatrzymaniem (z użyciem hamulców) było małe szarpnięcie (zależało od sposobu hamowania). Kojarzyło mi się to z wyrzucaniem na luz z takim "bólem". A może był inny powód tego szarpnięcia ? W wielu wątkach o tym czytałem, więc może to jakiś efekt wyeksploatowania skrzyni ?
M0NEER pisze:Co się dzieje z obrotami jeżeli zaczniesz hamować na tym "luzie"?
Obroty cały czas jako obroty biegu jałowego, zużycie paliwa juz nie zero (jak przy schodzeniu do 50 km/h) ale pojawia się jakieś małe.
Chociaż po obecnej naprawie zauważyłem, że jesli zwalniam z uzyciem hamulców to zuzycie paliwa zerowe utrzymuje się do konca. Musze to jeszcze potestować bo moze to nie reguła.

Musze też przyznać, że przed tymi wszystkimi awariami nie robilem specjalnie doświadczeń z samoczynnym hamowaniem silnikiem, raczej zawsze było to z uzyciem hamulców. W związku z tym sygnał z czujnika stopu też moż e zmieniac działanie sterownika <mysli>
M0NEER pisze:Z praktycznego punktu widzenia fajna opcja na jazdę w ruchu miejskim bo można się przetoczyć większość dystansu i zaoszczędzić paliwo
Kiedyś w życiu miałem okazję kilka lat jeździć czymś co nazywało się Wartburg 353 W (dwusuw). Po pierwszym okresie wstydu (zawsze wcześniej jeździłem "normalnymi" autami) jak poznałem działanie "wolnego koła" to póxniej już jeździłem cały czas z wykorzystaniem tego mechanizmu (można to było włączyć lub wyłączyć).

Przy poziomie zużycia paliwa w ruchu miejskim przez 2,5 TDI musze pomysł wypróbować bo może warto <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 25 paź 2011, 22:23

RomanS, myślę że póki auto się kula to lepiej nie kombinować, jak awaria ASB się powtórzy to (w ramach gwarancji) poszukaj zadbanej całej ASB (z kompem i konwerterem) do swojego modelu. Jednak obyś nie musiał.

Na przyszłość życzę Ci przesiadki na A8 albo A5, chyba że gustujesz w czymś innym <luzik>
RomanS pisze:Kiedyś w życiu miałem okazję kilka lat jeździć czymś co nazywało się Wartburg 353 W (dwusuw). Po pierwszym okresie wstydu (zawsze wcześniej jeździłem "normalnymi" autami)
Kiedyś to był obciach, dzisiaj zadbany egzemplarz (i wiadomo że niezardzewiały, hehe) to rarytas <okok>
Mam znajomego, fanatyk motoryzacji, kupił Syrenę M20 (tzw. pabieda) w opłakanym stanie za grosze i już wsadził jakieś 150 tyś.w gruntowne odrestaurowanie <szok> -to jeszcze przed podkładem i malowaniem <lol>

RomanS pisze:Przy poziomie zużycia paliwa w ruchu miejskim przez 2,5 TDI musze pomysł wypróbować bo może warto <okok>
Przykładowo jak widzisz że jest płynny ruch to pozwój się aucie toczyć na "bez-biegu" ;) To jakby eko-driving w nowym wydaniu <lol> Popróbuj i daj znać! <luzik>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 paź 2011, 00:05

M0NEER pisze:Mam znajomego, fanatyk motoryzacji, kupił Syrenę M20 (tzw. pabieda) w opłakanym stanie za grosze i już wsadził jakieś 150 tyś.w gruntowne odrestaurowanie
Wprawdzie nie na temat, ale gwoli ścisłości to muszę sprostować bo pomieszałeś co nieco. Podejrzewam, że chodzi o Warszawę M20. Pobieda to jej radziecki poprzednik, temat akurat mi znany bo Pobieda rocznik 1957 to było pierwsze auto w którym siedziałem za kierownicą, ojciec mi pozwolił jechac po jakiejś polnej drodze :)
Już wtedy była weteranem bo byl to rok 1975 lub 76. Do dziś troche gratów w garażu rodziców po niej pozostało <okok>
Ostatnio widuję na moim osiedlu jakąś M20 ale fatalnie zrobiona, do tego zeszpecona jakimiś dodatkami typu kierunkowskazy boczne od Poloneza <zalamka>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 26 paź 2011, 15:55

To normalne, ż w trybie D skrzynia nie wykorzystuje hamowania silnikiem, niezaleznie od skrzyni, silnika, trybu, auta ;) Jedynie tryby sportowe mogą się tak zachowywać.
U mnie D nie hamuje w ogóle silnikiem, chyba, że jade 200, bo na 5 biegu wtedy jest ze 4 tys obrotów :P
Generalnie przy jeździe np. miejskiej, po puszczeniu gazu np. od 100kmh gdzie jest 2 tys obrotów, auto zwalnia hamując silnikiem tak do 1500 RPM, potem sterownik silnika wyłącza tą funkcje (i czuć, że przestaje hamować) i leje się paliwo jak dla jałowego, a ja zwalniam prawie jak na luzie, aż do 0 nie czując w ogóle zmian biegów.
Jeśli chodzi o kodowanie 00000 i 00010 to dot. tylko trybu Tiptronica oraz jego zachowania przy bardzo wysokich obrotach - tzn przełączenia następnego biegu zaraz przed odcięciem w trybie 00010.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 26 paź 2011, 16:09

RomanS, sorrrrkiiii tak, oczywiście że Warszawa!! <glupek> Pomieszało mi się :( <luzik>
Akurat to nie moja "epoka" pokolenia <lol>

Właśnie tak jak napisałeś, z tłumaczeń zrozumiałem że M20 została wyprodukowana na radzieckiej licencji Pobiedy. Przypuszczam że mój znajomy ma rocznik 1955 :>
Powodem całej tej akcji jest właśnie sentyment -historia dokładnie jak Twoja: pierwsze auto, którym nauczył się jeździć <okok>

W momencie zakupu samochód miał białe kierunkowskazy i zmienioną atrapę od nowszego modelu, jeszcze chyba zabrakło strzały na masce...
Teraz Warszawa wraca do stanu wyjścia z fabryki w kompleksowym zakresie.
Podobno w tamtych czasach z roku na rok fabryka zmieniała głównie elementy wizualne i poza tym nie było dostępu to innych akcesoriów. Przez co zapaleni posiadacze jako tuning traktowali stosowanie akcesoriów od nowszych modeli :> W sumie nawet dziś tak jest -zmiany z przedliftu na polift :p
RomanS pisze:Do dziś troche gratów w garażu rodziców po niej pozostało <okok>
Jeżeli są to elementy nieużywane, bądź w b.dobrym stanie to proszę o rozpiskę + namiary na PW -prześlę znajomemu i w razie zainteresowania to już się sami Panowie dogadacie <okok>
RomanS pisze:Ostatnio widuję na moim osiedlu jakąś M20 ale fatalnie zrobiona, do tego zeszpecona jakimiś dodatkami typu kierunkowskazy boczne od Poloneza <zalamka>
Przecież to jest tuning <rotfl> <wysmiewacz>

Niektórzy kupują zabytki i zarabiają odsprzedając koneserom...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga