Witam
raz na czas po odpaleniu samochodu miga mi kontrolka skrzyni biegow.Na ogol jest podswietlone na jakim przelozeniu jade np "D" a czasami miga caly czas PRNDS...czym moze to bys spowodowane?czy to jakas dotkliwa usterka?dodam ze skrzynia pracuje bez zarzutow.
Jest to skrzynia automatyczna multitronic.
Pozdrawiam
[ A6 C5] Migajaca kontrolka auto skrzyni biegow PRNDS
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym (podświetlone lub mrugające biegi na DIS). Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległy połączenia elektryczne w sterowniku (bardzo popularna usterka Multitronica). Tak jak radzi kolega robert73 - podłącz interfejs i sprawdź listę błędów w sterowniku skrzyni.
Jeśli uda Ci się wkleić tutaj odczytane dane - będę w stanie powiedzieć co się stało.
Poza tym - kiedy ostatni raz wymieniany był ATF?
Jeśli uda Ci się wkleić tutaj odczytane dane - będę w stanie powiedzieć co się stało.
Poza tym - kiedy ostatni raz wymieniany był ATF?
No właśnie problem polega na tym że nie chce mi za nic odczytać błędów ze skrzyni,silnik oraz inne moduły są odczytywane poprawnie a ze skrzynia się nie połączy...
Błąd pokazuję się przy przy każdym przejściu oraz włączeniu biegu wstecznego R,w tym czasie nie świecą mi również światła wstecznego z tyłu...błąd nie występuje zawsze i wtedy światła świecą normalnie.
Błąd pokazuję się przy przy każdym przejściu oraz włączeniu biegu wstecznego R,w tym czasie nie świecą mi również światła wstecznego z tyłu...błąd nie występuje zawsze i wtedy światła świecą normalnie.
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Wszystko zależy od tego gdzie trafisz. ASO się tym nie zajmuje - jedyne co Ci zaproponują to wymianę sterownika na nowy (najmniej 3400zł + usługa). Firmy trudniące się naprawą (np. te ogłaszające się na allegro) kasują 1200zł (cena naprawy wraz z demontażem i montażem sterownika) dając przy tym 6 m-cy gwarancji. Jak dobrze poszukasz - znajdziesz tańszą opcję z roczną gwarancją.
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Kolego Robert73 mylisz się - wszystko zależy od jakości naprawy. Jak trafisz na papudraka to i po 3 miesiącach klękną połączenia. Nowy sterownik? Nie ma reguły - padają różnie, jeden przy 50 tyś, drugi przy 100 tyś a trzeci przy 200 tyś (wszystko zależy od stanu skrzyni i sposobu jazdy właściciela auta). Problemem są wibracje i wysoki maksymalny moment obrotowy. Wszelkie usterki generujące te czynniki trzeba od razu eliminować (np. uszkodzony dwumas czy starsze wersje oprogramowania sterownika).