Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.4 165KM]gaśnie na sprzęgle,wirują obroty

Silniki benzynowe
mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 06 lut 2010, 18:37

witam
dzisiaj czysciłem wszystkie przewody (odmy) i ezektor,wyczysciłem rowniez przepustnicę i wszystkie problemy ustały.
Obyło się bez adaptacji bo obroty wróciły na odpowiedni poziom.
dziekuję za wszystkie podpowiedzi i pomoc.
Myślę że temat nadaję sięę do zamkniecia.
morfeusz27 pisze:Z tego co piszesz to jak najszybciej wymień ezektor i odmy. Z opisu wynika iż masz to wszystko zapchane na amen no i masz tego m.in. objawy jak falowanie obrotów silnika, gaśnięcie. Jak tego nie zrobisz to dojdzie Ci wymiana uszczelniaczy itp./ Sprawdzałeś przepustnicę ? jeżeli nie to obowiązkowo i potem jej adaptacja. Podejrzewam również że może coś się dziać z przepływomierzem masy powietrza. Najlepiej pod VAG-a podłącz autko. U mnie było podobnie, przepływomierz dzięki Bogu dobry bo to trochę duży wydatek.
Masz tu numery fabryczne ezektora 058 133 753 B. Odmy to te karbowane rurki. musisz je zdjąć i dobrze wypłukać one ci wyjdą w całości.
z ezektora jeden przewód idzie na serwo a drugi cieńszy do takiej okrągłłej plastikowej puszki jakby rozdzielacz czy cos takiego i dopiero z niej idzie na odmy. Jak już wymienisz ezektor wyczyscisz odmy i bedziesz składał to kup sobie jeszcze z 50 cm węża o srednicy wew 7,5mm i zwykły kątowy filterek przeźroczysty do diesla z siteczkiem i miedzy własnie tą puszką plastikową a odmami załóż go sobie wtedy gdy zobaczysz ze nazbiera ci sie ta biala maź przepłuczesz go i juz a ezektor sie nie zapcha.
Chyba że kupisz nowy komplet. W ASO ezektor z odmami około 300 zł. 8-)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 06 lut 2010, 21:40

mamar6 pisze:Obyło się bez adaptacji
po czyszczeniu przepustnicy jest to wymagane

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 06 lut 2010, 21:50

jest wymagane bo?
wydaję się ze nie dotyczy to mojego rocznika audi bo nawet nie ma zadnego przewodu pradowego przy przepustnicy a co dopiero mowic o komputerze?
goly191 pisze:
mamar6 pisze:Obyło się bez adaptacji
po czyszczeniu przepustnicy jest to wymagane

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 06 lut 2010, 23:11

mamar6 pisze:wydaję się ze nie dotyczy to mojego rocznika audi bo nawet nie ma zadnego przewodu pradowego przy przepustnicy a co dopiero mowic o komputerze?
hmmm wydaje mi się, że się robi
ale tu dla rozwiania wątpliwości
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 07 lut 2010, 00:59

hmm mam rozumieć że u mnie jest przepustnica z tradycyjną linka gazu?
postaram sie to w takim razie jutro zrobić ;)

PS:do czego ta adaptacja ma służyć?(z ciekawości pytam )
goly191 pisze:
mamar6 pisze:wydaję się ze nie dotyczy to mojego rocznika audi bo nawet nie ma zadnego przewodu pradowego przy przepustnicy a co dopiero mowic o komputerze?
hmmm wydaje mi się, że się robi
ale tu dla rozwiania wątpliwości
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 07 lut 2010, 18:35

<ok> Cieszę się że pomogło, zrób adaptację przepustnicy, moja niunia jest też z grudnia 1997 ten sam motor 2.4 AGA, a adaptacja była konieczna :mrgreen:

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 07 lut 2010, 18:47

mam jeszcze jedno pytanie dotyczące zapchanych odm.
czy ma to wplyw na wycieki oleju,bo zauwarzyłem spocony motor w mojej a6,a w kilku postach znalazłem takie wypowiedzi że to może byc przyczyną?
wogole dlaczego te odmy się zapychają,czy jest to jakaś przyczyna która mozna zlikwidować,czy to po prostu normalne?

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 07 lut 2010, 18:56

Specem nie jestem, ale na forum drugi rok <ok> Czytałem sporo postów i właśnie m.in. zapchane odmy są przyczyną wycieków oleju przy uszczelniaczach pokryw zaworów i gdzie indziej też. Odmy zapychają się od użytkowania. Najgorzej jak robisz krótkie trasy, a motor jest nierozgrzany, wtedy zbiera się dużo tego dziadostwa.
mamar6, wyczyściłeś ezektor :shock: napisz koniecznie jak <ok>
Tego się nie da wyczyścić, jak gów..o się zapcha to do wymiany, samo wyczyszczenie odm bez wymiany niesprawnego ezektora nic nie da. jak wymieniałem na nowy, to w tym zapchanym nie dało rady dmuchać powietrza w nowym tak.

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 08 lut 2010, 15:02

czyli dobrze słyszalem na temat tych wycieków,tylko teraz pytanie czy po oczyszczeniu odmy wycieki same ustaną czy nie obedzie się bez ingerecji w silniku?
wszystko się zgadza bo ja codziennie dojezdzam okolo km do pracy wiec to bardzo krotka trasa i moze dlatego pojawil sie problem.
co do ezektora poprostu płukałem go wodą,szybkie czyszczenie i pomogło,a może poprostu to nie to było przyczyną ,sam nie wiem w każdym bądź razie pomogło i teraz silnik zupełnie i naczej pracuję ;)
morfeusz27 pisze:Specem nie jestem, ale na forum drugi rok <ok> Czytałem sporo postów i właśnie m.in. zapchane odmy są przyczyną wycieków oleju przy uszczelniaczach pokryw zaworów i gdzie indziej też. Odmy zapychają się od użytkowania. Najgorzej jak robisz krótkie trasy, a motor jest nierozgrzany, wtedy zbiera się dużo tego dziadostwa.
mamar6, wyczyściłeś ezektor :shock: napisz koniecznie jak <ok>
Tego się nie da wyczyścić, jak gów..o się zapcha to do wymiany, samo wyczyszczenie odm bez wymiany niesprawnego ezektora nic nie da. jak wymieniałem na nowy, to w tym zapchanym nie dało rady dmuchać powietrza w nowym tak.

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 08 lut 2010, 22:37

Trudno mi powiedzieć, nie wiem jakie miałeś wycieki, jak delikatne to powinno ustać, ale nie będę się wymądrzał bo nie wiem <ok> Cieszę się, że silnik Ci ożył, u mnie było podobnie, taka pierdoła, a motor jak nowy. Jestem ciekaw, co w odmach będzie po tej zimie, przy mrozach -20 robiłem krótkie trasy - 6 km w jedną stronę do pracy, bo mi moja Corsa zdechła. Audiolka nawet się nie rozgrzała, nie mówiąc o zużyciu paliwa :shock:

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 18 paź 2011, 14:52

Po przyłożeniu palca do króćca odmy przy pokrywie zaworów powinno być wyczuwalne podciśnienie? Dzisiaj sprawdzałem drożność odmy i po odłączeniu jej wyleciało mi trochę wody ze środka, dopuszczalna rzecz, czy powinienem się tym zmartwić?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 18 paź 2011, 19:26

z tym podciśnieniem to różnie, tak samo jak po odkręceniu korka wlewu oleju powinno lekko ciągnąć ale nie zawsze można to wyczuć. co do wody w odmie może się zdarzyć w leciwych autach, zawsze odrobina wody dostanie się do oleju i albo utworzy się emulsja, która osadza się w odmie w postaci kremowej mazi albo odparuje po rozgrzaniu silnika i skropli się w odmie.

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 18 paź 2011, 19:56

No tak, tylko skąd ta woda? Jedyne co mi przychodzi na myśl, to nieszczelna uszczelka pod głowicą a w związku z tym płyn chłodniczy.

Awatar użytkownika
zenek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 cze 2010, 22:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: zenek123 » 18 paź 2011, 22:05

Nie martw śię wodą w odmie deko ma prawo śię skroplić pojedziesz w trase to wyparuje.
Zenek116

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 07 mar 2012, 19:42

koledzy ja tez mam problem z zatkana odmą. ostatnio zakładałem gaz do swojej audi i gazownik mówił ze jak sciągnoł odmę to było na niej duzo duzo mazi. pokazał nawet zdjęcie i rzeczewiscie tak było. chcem się zabrać za odmę , (wyciścić ją i powymieniać węże ) ale niewiem które to itp. bardzo pomogły by jakieś zdjęcia posiada ktoś ??? z góry dziękuję

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga