[A6 C6] Dziwny odgłos 2.0 TFSI
[A6 C6] Dziwny odgłos 2.0 TFSI
Od dosyć dawna mam dziwny odgłos z zimnego silnika. Jest to cykliczny szum - czym szybciej chodzi silnik tym szybciej to słychać.
Odgłos występuje jedynie przy zimnym silniku tzn. tylko po nocnym postoju. W związku z tym serwis nie ma jak tego sprawdzić, chyba, że zostawię im samochód na noc. Jak puściłem im ten film to byli nieco zaskoczeni i nie potrafili zdiagnozować na podstawie filmu z telefonu
Na pewno nie jest to szum z paska gdyż właśnie był wymieniony pasek wraz z rolkami i napinaczem. Gdy nasłuchuje to odgłos ten dobiega właśnie z tego rejonu. Poza tym - jest bardzo głośny i jak stoi się obok samochodu to bardziej słychać ten szum niż pracę silnika.
Posłuchajcie, to odgłos na ssaniu:
YouTube - dziwny odgłos
Jakieś pomysły?
Odgłos występuje jedynie przy zimnym silniku tzn. tylko po nocnym postoju. W związku z tym serwis nie ma jak tego sprawdzić, chyba, że zostawię im samochód na noc. Jak puściłem im ten film to byli nieco zaskoczeni i nie potrafili zdiagnozować na podstawie filmu z telefonu
Na pewno nie jest to szum z paska gdyż właśnie był wymieniony pasek wraz z rolkami i napinaczem. Gdy nasłuchuje to odgłos ten dobiega właśnie z tego rejonu. Poza tym - jest bardzo głośny i jak stoi się obok samochodu to bardziej słychać ten szum niż pracę silnika.
Posłuchajcie, to odgłos na ssaniu:
YouTube - dziwny odgłos
Jakieś pomysły?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Ale Twój to 3.0 a u mnie 2.0.
Gdy u mnie tak dziwacznie terkotało podobnie jak u Ciebie to pomogła wymiana regulatora faz rozrządu oraz nastepnie paska z napinaczem - zanim to zrobiłem to klekotał jak stary dobry diesel teraz jek nia mam klekotów to mam szum
Ale czy to samo da się zrobić w 3.0 V6 to nie mam pojęcia.
Gdy u mnie tak dziwacznie terkotało podobnie jak u Ciebie to pomogła wymiana regulatora faz rozrządu oraz nastepnie paska z napinaczem - zanim to zrobiłem to klekotał jak stary dobry diesel teraz jek nia mam klekotów to mam szum
Ale czy to samo da się zrobić w 3.0 V6 to nie mam pojęcia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Ale czy występowało to u Ciebie stale czy tylko przez pierwsze 5 minut na zimnym silniku?
Co do paska i wszystkich rolek - jak pisałem wszystko zostało wymienione i nie pomogła (poza tym, że wreszcie nie klekocze napinacz).
Pompa faktycznie głupieje gdyż potrafi gwizdać nawet przy lekkim manewrowaniu na parkingu. Wiem, że gwizd jest normalny ale tylko pdczas maksymalnego skręcenia kół a nie przy lekkim poruszeniu kierownicą.
Z ciekawostek znalazłem podobne problemy na YouTube i możliwe że to problem z paskiem rozrządu:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
jak kogoś interesuje niech poczyta komentarze pod tymi filmami - oczywiście w YouTube
Co do paska i wszystkich rolek - jak pisałem wszystko zostało wymienione i nie pomogła (poza tym, że wreszcie nie klekocze napinacz).
Pompa faktycznie głupieje gdyż potrafi gwizdać nawet przy lekkim manewrowaniu na parkingu. Wiem, że gwizd jest normalny ale tylko pdczas maksymalnego skręcenia kół a nie przy lekkim poruszeniu kierownicą.
Z ciekawostek znalazłem podobne problemy na YouTube i możliwe że to problem z paskiem rozrządu:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
jak kogoś interesuje niech poczyta komentarze pod tymi filmami - oczywiście w YouTube
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Kolego Papla w moim silniku był identyczny odgłos takiego popiskiwania - tylko na zimnym ,jak się rozgrzał to cisza. W ASO stwierdzili że któraś rolka tak hałasuje - do wymiany rolki ,napinacze i pasek. Po wymianie cisza. Może założyli wadliwą rolkę? Podjedż niech popsikają coś na pasek i wyjdzie.
Passat 2.0 TFSI BWA 200KM
śpiesze z wyjaśnieniem - wymieniny był właśnie ten pasek wielorowkowy ze wszystkimi rolkami, napinaczem itd.mariuszby pisze:Dokładnie, tym sposobem ASO wykryło gdzie następuje popiskiwanie.
Możesz jeszcze przed wizytą w ASO , popsikać na pasek wielorowkowy alternatora.Na forum A4 ktoś pisał że hałasował ten pasek , jeśli rozrząd wymieniony to może on.
Rozrząd był nietykany!
Ostatnio zmieniony 21 paź 2011, 10:48 przez Papla, łącznie zmieniany 1 raz.
No to sprawa jasna ,serwis żle zdjagnozował usterkę i wymienili nie to co potrzeba -prawdopodobnie to jakaś rolka lub napinacz rozrządu.Niech to sprawdzą przed wymianą bo znowu naciągną na koszty. Kompletny rozrząd - cena z robocianą w ASO Rowiński ok.1000 PLN bez pompy wody.
Możesz się jeszcze kłócić że wymienili dobre części , może dadzą jakiś upust w ramach rekompensaty.
Możesz się jeszcze kłócić że wymienili dobre części , może dadzą jakiś upust w ramach rekompensaty.
Passat 2.0 TFSI BWA 200KM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga