Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Dziwny odgłos 2.0 TFSI

Silniki benzynowe
Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

[A6 C6] Dziwny odgłos 2.0 TFSI

Post autor: Papla » 17 paź 2011, 22:19

Od dosyć dawna mam dziwny odgłos z zimnego silnika. Jest to cykliczny szum - czym szybciej chodzi silnik tym szybciej to słychać.
Odgłos występuje jedynie przy zimnym silniku tzn. tylko po nocnym postoju. W związku z tym serwis nie ma jak tego sprawdzić, chyba, że zostawię im samochód na noc. Jak puściłem im ten film to byli nieco zaskoczeni i nie potrafili zdiagnozować na podstawie filmu z telefonu :-)
Na pewno nie jest to szum z paska gdyż właśnie był wymieniony pasek wraz z rolkami i napinaczem. Gdy nasłuchuje to odgłos ten dobiega właśnie z tego rejonu. Poza tym - jest bardzo głośny i jak stoi się obok samochodu to bardziej słychać ten szum niż pracę silnika.

Posłuchajcie, to odgłos na ssaniu:

YouTube - dziwny odgłos

Jakieś pomysły?

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: MaciejTFSI » 17 paź 2011, 22:48

twoj tfsi chodzi ciszej od mojego... kuzwa tez mam cos nie tak <wnerw> i dziwne dzwieki nie sa mi obce heh

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 17 paź 2011, 22:51

Ale Twój to 3.0 a u mnie 2.0.
Gdy u mnie tak dziwacznie terkotało podobnie jak u Ciebie to pomogła wymiana regulatora faz rozrządu oraz nastepnie paska z napinaczem - zanim to zrobiłem to klekotał jak stary dobry diesel :-) teraz jek nia mam klekotów to mam szum :-(
Ale czy to samo da się zrobić w 3.0 V6 to nie mam pojęcia.

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: MaciejTFSI » 18 paź 2011, 00:44

tylko czy to napewno to ? chociaż dałeś mi już pewne wskazówki ... <mysli>

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 18 paź 2011, 08:09

Hmm dzwięk podobno do mojego. Pomogła wymiana pompy wspomagania (szum wraz ze wzrostem obrotów) oraz dolna rolka napinająca pasek (pisk po uruchomieniu zimnego silnika). Teraz zapanowała u mnie cisza (nielicząc opon zimowych które wlaśnie zalożyłem) <lol>

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 18 paź 2011, 09:39

Ale czy występowało to u Ciebie stale czy tylko przez pierwsze 5 minut na zimnym silniku?
Co do paska i wszystkich rolek - jak pisałem wszystko zostało wymienione i nie pomogła (poza tym, że wreszcie nie klekocze napinacz).
Pompa faktycznie głupieje gdyż potrafi gwizdać nawet przy lekkim manewrowaniu na parkingu. Wiem, że gwizd jest normalny ale tylko pdczas maksymalnego skręcenia kół a nie przy lekkim poruszeniu kierownicą.

Z ciekawostek znalazłem podobne problemy na YouTube i możliwe że to problem z paskiem rozrządu:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]

jak kogoś interesuje niech poczyta komentarze pod tymi filmami - oczywiście w YouTube :-)

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 18 paź 2011, 12:08

Buczenie pompy cały czas a im wyższe ogroty tym głośniej, a popiskiwanie przy odpaleniu kilka sekund (po wymianie rolki cisza).

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: MaciejTFSI » 18 paź 2011, 12:14

tej swiatelko w tunelu... ja mam tak na postoju ze jak skrecam i ruszam pomalutku to buczy a nie gwizdze ta pompa ? ale czy to ma cos wspolnego z tykaniem,cykaniem silnika ? zara najade aso ! :[

mariuszby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwie 2011, 10:02
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: mariuszby » 19 paź 2011, 20:57

Kolego Papla w moim silniku był identyczny odgłos takiego popiskiwania - tylko na zimnym ,jak się rozgrzał to cisza. W ASO stwierdzili że któraś rolka tak hałasuje - do wymiany rolki ,napinacze i pasek. Po wymianie cisza. Może założyli wadliwą rolkę? Podjedż niech popsikają coś na pasek i wyjdzie.
Passat 2.0 TFSI BWA 200KM

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 21 paź 2011, 08:21

Ale właśnie pasek i rolki były wymienione i nic to nie pomogło a nie podejrzewam, że założyli złą rolke itd. Odgłos jaki był tak jest - identyczny.
Co masz na myśli w kwestii tego "psikania na pasek"?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 paź 2011, 08:40

Papla, pewnie nawet zwykłą wodę... gdy polejesz i na moment przestanie to wiadomo, że to pasek/jego układ napędowo/prowadzący... Najlepiej wymienić wszystko... Oczywiście mogą jeszcze być łożyska poszczególnych elementów ale ten test powinien pomóc...

mariuszby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwie 2011, 10:02
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: mariuszby » 21 paź 2011, 09:25

Dokładnie, tym sposobem ASO wykryło gdzie następuje popiskiwanie.
Możesz jeszcze przed wizytą w ASO , popsikać na pasek wielorowkowy alternatora.Na forum A4 ktoś pisał że hałasował ten pasek , jeśli rozrząd wymieniony to może on.
Passat 2.0 TFSI BWA 200KM

Tomas

Post autor: Tomas » 21 paź 2011, 09:33

Stara i sprawdzona metoda mechanikow to posmarowac pasek swieczką -jesli przestanie to pasek,a jesli nie to wd40 na poszczegolne rolki po kolei az się trafi na ta piszczącą ktora umilknie na chwile <lol>

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 21 paź 2011, 10:23

mariuszby pisze:Dokładnie, tym sposobem ASO wykryło gdzie następuje popiskiwanie.
Możesz jeszcze przed wizytą w ASO , popsikać na pasek wielorowkowy alternatora.Na forum A4 ktoś pisał że hałasował ten pasek , jeśli rozrząd wymieniony to może on.
śpiesze z wyjaśnieniem - wymieniny był właśnie ten pasek wielorowkowy ze wszystkimi rolkami, napinaczem itd.
Rozrząd był nietykany!
Ostatnio zmieniony 21 paź 2011, 10:48 przez Papla, łącznie zmieniany 1 raz.

mariuszby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwie 2011, 10:02
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: mariuszby » 21 paź 2011, 10:46

No to sprawa jasna ,serwis żle zdjagnozował usterkę i wymienili nie to co potrzeba -prawdopodobnie to jakaś rolka lub napinacz rozrządu.Niech to sprawdzą przed wymianą bo znowu naciągną na koszty. Kompletny rozrząd - cena z robocianą w ASO Rowiński ok.1000 PLN bez pompy wody.
Możesz się jeszcze kłócić że wymienili dobre części , może dadzą jakiś upust w ramach rekompensaty.
Passat 2.0 TFSI BWA 200KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga