[a6 c6] 2.4 ile oleju
Mój nie bierze i widzę u kolegów także nie bierze w widoczny sposób. Inna sprawa to wrażliwość na poziom. Weźcie to pod uwagę. Ja tez myslalem ze mi bierze itp, ale od kąd sprawdzam w tym samym miejscu o tym samym poziomie to jest idealnie równo... Naprawde niewielkie różnice w poziomie robią ogromna różnice w poziomie oleju (miarka). Widocznie tak jest zrobiony ten zbiornik...
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Koledzy po waszych postach przygotowałem się na te 8.1L, kupiłem 4L i 5L castrola 5w30, mechanik przy równych 6L sprawdził bagnet i jest poziom OK - to gdzie te 0.5L :P ? Chyba, że jakimś cudem to sie jeszcze rozjezdzi i wejdzie te 0.5L ?
Faktycznie te książki audic są dziwne... u mnie ma być 8.2L a w 3.0 benzynie wchodzi 6.3 ?
Faktycznie te książki audic są dziwne... u mnie ma być 8.2L a w 3.0 benzynie wchodzi 6.3 ?
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
mam drobne sprostowanie do mojej ostatniej wypowiedzi - teraz zalałem również Liqui Moly 5w-40 ale z jakimiś minimalnie innymi oznaczeniami niż wcześniej. przejechałem 5 tys km i ani grama oleju mi nie ubyło... ale z kolei tak jak pisałem częściej pojawia się błąd braku synchronizacji obrotów między oboma głowicami (choć tylko na zimnym silniku) widać te silniki są bardzo wrażliwe na to co się zalewa.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
wiem jaki jest zalecany, problem w tym, że auto kupiłem jak miało 165 tys i mam lukę w książce serwisowej od 110tys, a po tym jak zobaczyłem olej (a raczej szlam) mechanik twierdził, że pewnie ktoś zrobił na nim z 30 tys jak nie 40... i weź tu nalej 5w-30 biorąc pod uwagę, że ten olej ma dużo cieńszy film olejowy, jest rzadszy. Między nimi nie ma aż tak wielkiej różnicy, żeby od razu silnik padł... prędzej Ci padnie od gazu. więc zanim takie rzeczy napiszesz zapytaj o genezę takiej decyzji...
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
- gregor100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: dublin/irlandia
podepne sie pod temat, mi bierze olej na maxa!brak wyciekow lekko spocona uszelka pod glowica z lewej strony ale wyciekow brak.W histori auta widze ze na 58tys szukali przyczyny brania oleju ale nic nie zlalezli.Ja mam auto miesiac przebieg 128tys i jest lipa dolalem juz raz bo nie moglem odpalic pojawila sie kontrolka low oil presure sprawdzilem i bylo minimum ale ok tydzien wczesniej zmienialem olej wiec pomyslalem ze moze nie bylo wystarczajaco wlane aczkolwiek sprawdzalem na drugi dzien i bylo ok.Wiec dolalem sporo i dzis wsiadam odpalam dojechalem do skrzyzowania i silnik zdechl!Nie pojawialo sie ostrzezenie nic lamka od oleju poprostu nic dopiero przy probie odpalenia low oil presure, na srodku drogi dolalem olej i pojechalel dalej.Zauwazylem ze troche kopci i wiem ze jest do wymiany czujnik temperatury G62.Ale czy to ma jakis wplyw na czujnik poziomu oleju?innych bledow brak.
Prosze o jakas rade moze ktos slyszal o podobnym problemie?
Prosze o jakas rade moze ktos slyszal o podobnym problemie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
olej pewnie jest spalanygregor100 pisze:Zauwazylem ze troche kopci i wiem ze jest do wymiany czujnik temperatury G62.Ale czy to ma jakis wplyw na czujnik poziomu oleju?innych bledow brak.
Prosze o jakas rade moze ktos slyszal o podobnym problemie?
w 3.2 znany był kiedyś problem z gładziami cylindrów o 2.4 nie słyszałem ale może być podobnie bo ot przecież podobne silniki
tylko ilości oleju, o których piszesz są naprawdę spore
brak ciśnienia oleju może byś powodowany bardzo niskim jego stanem
- gregor100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: dublin/irlandia
kontrolka iformujaca o malym cisnieniu oleju pojawila sie dopiero wtedy jak oleju bylo juz bardzo malo po dolaniu wszystko wraca do normy wiec sadze ze to normalne zjawisko kiedy malo oleju pompa nie ma cisnienia.Zastanawia mnie dlaczego nie zapala sie kontrolka od niskiego poziomu oleju.Dzisiaj jeden z mechanikow zasugerowal wymiane uszczelki na zaworach ponoc jest to bardzo typowe dla 2.4
Co wy o tym sadzicie koledzy?
Moze zly olej wlalem? 05-30 castrol. ostatnia wymiana byla na 100tys long life, chyba troche przesadzili w tym serwisie.
Co wy o tym sadzicie koledzy?
Moze zly olej wlalem? 05-30 castrol. ostatnia wymiana byla na 100tys long life, chyba troche przesadzili w tym serwisie.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 12:04 przez gregor100, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
2.4 ale w którym modelu
wielu mechaników myli jednostkę 2.4 z c6 z jednostką 2.4 z c5 a to dwa zupełnie różne silniki
2.4 jest, jak pisałem wyżej, w wielu elementach bliźniaczy z 3.2 fsi
mi ciekło spod pokrywy zaworów a żadnych ubytków na bagnecie nie zauważałem
poza tym gdyby ciekło spod pokrywy olej spływając, dostawał by się na kolektor wydechowy i od razu byś to poczuł w samochodzie
wielu mechaników myli jednostkę 2.4 z c6 z jednostką 2.4 z c5 a to dwa zupełnie różne silniki
2.4 jest, jak pisałem wyżej, w wielu elementach bliźniaczy z 3.2 fsi
mi ciekło spod pokrywy zaworów a żadnych ubytków na bagnecie nie zauważałem
poza tym gdyby ciekło spod pokrywy olej spływając, dostawał by się na kolektor wydechowy i od razu byś to poczuł w samochodzie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga