Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 2.4 ile oleju

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2020
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 23 cze 2011, 14:47

mój bierze olej, dolewam trochę ponad litr między przeglądami co 15 tys. Myślę, że to normalne. Normy dopuszczają dużo więcej, nie pamiętam ile dokładnie.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 cze 2011, 20:00

Mój nie bierze i widzę u kolegów także nie bierze w widoczny sposób. Inna sprawa to wrażliwość na poziom. Weźcie to pod uwagę. Ja tez myslalem ze mi bierze itp, ale od kąd sprawdzam w tym samym miejscu o tym samym poziomie to jest idealnie równo... Naprawde niewielkie różnice w poziomie robią ogromna różnice w poziomie oleju (miarka). Widocznie tak jest zrobiony ten zbiornik...

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 23 cze 2011, 20:47

ja nic nie dolewam, choć krótko jeżdżę (rok)
w międzyczasie miałem wyciek, który usunąłem ale też nic nie musiałem uzupełniać
kwestia brania oleju związane jest na pewno również ze przebiegiem i co się z tym wiąże ze stanem elementów w silniku

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 15 paź 2011, 12:20

Koledzy po waszych postach przygotowałem się na te 8.1L, kupiłem 4L i 5L castrola 5w30, mechanik przy równych 6L sprawdził bagnet i jest poziom OK - to gdzie te 0.5L :P ? Chyba, że jakimś cudem to sie jeszcze rozjezdzi i wejdzie te 0.5L ?

Faktycznie te książki audic są dziwne... u mnie ma być 8.2L a w 3.0 benzynie wchodzi 6.3 :> ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 paź 2011, 08:31

Adxs, to jest pojemność miski olejowej, więc tyle go tam do prawidłowego stanu nie wejdzie...

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2020
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 16 paź 2011, 14:15

mam drobne sprostowanie do mojej ostatniej wypowiedzi - teraz zalałem również Liqui Moly 5w-40 ale z jakimiś minimalnie innymi oznaczeniami niż wcześniej. przejechałem 5 tys km i ani grama oleju mi nie ubyło... ale z kolei tak jak pisałem częściej pojawia się błąd braku synchronizacji obrotów między oboma głowicami (choć tylko na zimnym silniku) widać te silniki są bardzo wrażliwe na to co się zalewa.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 16 paź 2011, 23:26

shogun pisze: teraz zalałem również Liqui Moly 5w-40
???
Do tego silnika zalecany jest olej 5W30 (sprawdziłem na stronie Liqui Moly) a później ludzie się dziwią, dlaczego im silnik padł?!

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2020
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 16 paź 2011, 23:36

wiem jaki jest zalecany, problem w tym, że auto kupiłem jak miało 165 tys i mam lukę w książce serwisowej od 110tys, a po tym jak zobaczyłem olej (a raczej szlam) mechanik twierdził, że pewnie ktoś zrobił na nim z 30 tys jak nie 40... i weź tu nalej 5w-30 biorąc pod uwagę, że ten olej ma dużo cieńszy film olejowy, jest rzadszy. Między nimi nie ma aż tak wielkiej różnicy, żeby od razu silnik padł... prędzej Ci padnie od gazu. więc zanim takie rzeczy napiszesz zapytaj o genezę takiej decyzji...
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 16 paź 2011, 23:50

shogun pisze:nie ma aż tak wielkiej różnicy, żeby od razu silnik padł.
Nigdzie nie napisałem że padnie "od razu"
shogun pisze:prędzej Ci padnie od gazu
Kolega ma kryształową kulę? :)

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2020
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 17 paź 2011, 00:20

widzisz kolego, takie samo wróżenie z fusów, a raczej z oleju <luzik>
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 08 gru 2011, 22:43

podepne sie pod temat, mi bierze olej na maxa!brak wyciekow lekko spocona uszelka pod glowica z lewej strony ale wyciekow brak.W histori auta widze ze na 58tys szukali przyczyny brania oleju ale nic nie zlalezli.Ja mam auto miesiac przebieg 128tys i jest lipa dolalem juz raz bo nie moglem odpalic pojawila sie kontrolka low oil presure sprawdzilem i bylo minimum ale ok tydzien wczesniej zmienialem olej wiec pomyslalem ze moze nie bylo wystarczajaco wlane aczkolwiek sprawdzalem na drugi dzien i bylo ok.Wiec dolalem sporo i dzis wsiadam odpalam dojechalem do skrzyzowania i silnik zdechl!Nie pojawialo sie ostrzezenie nic lamka od oleju poprostu nic dopiero przy probie odpalenia low oil presure, na srodku drogi dolalem olej i pojechalel dalej.Zauwazylem ze troche kopci i wiem ze jest do wymiany czujnik temperatury G62.Ale czy to ma jakis wplyw na czujnik poziomu oleju?innych bledow brak.
Prosze o jakas rade moze ktos slyszal o podobnym problemie?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 gru 2011, 09:03

gregor100, kontrolka informująca o braku ciśnienia oleju może być związana z pompą olejową lub jej napędem (popularna usterka w 2.0 TDI)... Nie powinienieś jeździć wogóle po takiej kontrolce! Od razu mechanik i sprawdzenie czy wszystko OK z pompą olejową...

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 09 gru 2011, 10:24

gregor100 pisze:Zauwazylem ze troche kopci i wiem ze jest do wymiany czujnik temperatury G62.Ale czy to ma jakis wplyw na czujnik poziomu oleju?innych bledow brak.
Prosze o jakas rade moze ktos slyszal o podobnym problemie?
olej pewnie jest spalany
w 3.2 znany był kiedyś problem z gładziami cylindrów o 2.4 nie słyszałem ale może być podobnie bo ot przecież podobne silniki
tylko ilości oleju, o których piszesz są naprawdę spore
brak ciśnienia oleju może byś powodowany bardzo niskim jego stanem

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 09 gru 2011, 11:27

kontrolka iformujaca o malym cisnieniu oleju pojawila sie dopiero wtedy jak oleju bylo juz bardzo malo po dolaniu wszystko wraca do normy wiec sadze ze to normalne zjawisko kiedy malo oleju pompa nie ma cisnienia.Zastanawia mnie dlaczego nie zapala sie kontrolka od niskiego poziomu oleju.Dzisiaj jeden z mechanikow zasugerowal wymiane uszczelki na zaworach ponoc jest to bardzo typowe dla 2.4
Co wy o tym sadzicie koledzy?
Moze zly olej wlalem? 05-30 castrol. ostatnia wymiana byla na 100tys long life, chyba troche przesadzili w tym serwisie.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 12:04 przez gregor100, łącznie zmieniany 1 raz.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 09 gru 2011, 11:59

2.4 ale w którym modelu ??
wielu mechaników myli jednostkę 2.4 z c6 z jednostką 2.4 z c5 a to dwa zupełnie różne silniki
2.4 jest, jak pisałem wyżej, w wielu elementach bliźniaczy z 3.2 fsi
mi ciekło spod pokrywy zaworów a żadnych ubytków na bagnecie nie zauważałem
poza tym gdyby ciekło spod pokrywy olej spływając, dostawał by się na kolektor wydechowy i od razu byś to poczuł w samochodzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga