Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 Allroad] 2,7T Słabe wyniki z hamowni

Silniki benzynowe
Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 08 paź 2011, 10:49

Jedź do MR Motors albo Sportmile.... mają te silniki w malutkim paluszku....

Daleko nie masz a problem się rozwiąże zapewne od ręki..

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 20 lis 2011, 00:55

Panowie i oto chyba koniec historii póki co.

Za radą forumowiczów pojechałem do sportmile - Adam sprawdził auto i zhamował - wyszło że fura jest absolutnie zdrowa, ma 250km, ok 330Nm, spokojnie można chipować.
Niestety był jakiś problem z ustaleniem terminu i koniec końców pojechałem do VTG na ul.Dorodnej.

Ponownie hamownia wykazała seryjne 250Km i o dziwo ok 360Nm (czyli 30 więcej niż w sportmile i u kreatora).

Został zrobiony mod - wyszło 283Km 408Nm i dużo ładniejszy wykres.

Ciekawe że wciąż jest lekkie ugięcie ok4tys w momencie obr, ale duużo mniejsze niż po modzie u KReatora, gość z VTG mówił że wszystkie 2.7T z automatem ktore chipował tak mają - ponoć w tym zakresie skrzynia się broni.

JużÂ nie wiem co o tym myśleć i raczej nie mam pary już dalej dochodzić, bo i kaski jużÂ poszło sporo i w sumie wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne.

Jestem ciekaw Waszych opini.

Pozdro!! Obrazek

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 20 lis 2011, 07:36

,Brianhazard, czyli tak jak wcześniej pisałem spadek momentu moze być spowodowany skrzynią ;)
Wykresik fajny, jak i cały mod na duzy plus <okok>
Pozdro

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 08 gru 2011, 21:44

Panowie historia miała ciąg dalszy.

Pan Rafał z Kreatora zaprosił mnie na darmowe hamowanie po programie VTG, żeby wyciagnąć wnioski i nabyć wiedzy, a ja z ciekawości chętnie się zgodziłem.
I tu niespodzianka - wykres programu VTG na jego hamowni v-tech wyszedł podobnie dramatycznie źle jak po pierwszych modach a nawet gorzej.
Wgraliśmy na próbę pierwszy mocny program Kreatora i po hamowaniu generalnie bardzo podobnie, ciut lepsza góra powyżej 5tys obr.

Skołowany obrotem spraw pojechałem zhamować program Kreatora do Sportmile - wykresik wyszedł bardzo podobny do tego z VTG, gładki z lekkim ugięciem ok 4tys obr. 287Km ok 380Nm

Koniec końców wróciłem do programu VTG (miał lepszy dół niż w programie Kreatora a to w codziennym użytkowaniu jest bardziej użyteczne)

Wnioski są takie - hamownia hamowni nierówna, wiele zależy od sposobu badania, kalibracji urządzenia, hamowania inercyjnego, czy inercyjno-obciązeniowego.
Generalnie hamownia Sportmile/Mastera i Kreatora podaje podobne parametry momentu obr i mocy, hamownia VTG pokazuje moment wyższy o ok 30Nm.

Z historii hamowań (mastersa) a6 2.7t wynika że ugięcie w momencie między 3 a 4 tys występuje we wszystkich autach z Tip-em, nie występuje w manualach.
Można za ok 500$ zamówić z USA chip kontrolera skrzyni firmy GIAC, dużo szybsza zmiana biegów i ponoć ugięcie znika, ale żywotność skrzyni się skraca.

Okazuje się, że prawdopodobnie nie było nic złego w programie Kreatora tylko jego sposób hamowania lub hamownia podaje błędne wykresy, lub - co gorsza - może jest zbyt dokładana i dlatego wychodzi taka padaka w porównaniu do gładkich, uśrednionych wykresów VTG i Spotmile/Masters. Jedyne co mnie lekko wku...wia to to że przez ten kulawy wykresik wydałem 3x więcej kasy - program VTG i wszystkie hamowania - niż powinienem.

Mam za to prawdopodobnie najlepiej zhamowanego Allroada w Polsce :-)

PS. ÂŻeby mnie jeszcze lekko ubodło, Adam ze Sportmile powiedział że on to by go pociągnął na ok 300 kucy :-) O żywocie..

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 15 gru 2011, 23:28

Koledzy, to gdzie dobrze robią w W-wie 2.7T, zachwalaja MR-Motors na forum.... Co myslicie? Gdzie pojechac? jaki koszt mniej wiecej programu???

A moze Lublin?
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 15 gru 2011, 23:49

Jedź do Rogala MR Motors albo do Adama ze Sportmile. Koszt ok 1300-1500

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 16 gru 2011, 00:06

Dzwoniłem do MR Motors, wysłałem maila ponad 2 tyg temu i nie odpisują, ale bede próbował dalej.... Wiem, ze maja bardzo duzo klientów i długo sie czeka, ale i znają sie na rzeczy
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 16 gru 2011, 00:08

Tia, też próbowałem się z Rogalem umawiać..odpuściłem bo się nie dało :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl