Jedź do MR Motors albo Sportmile.... mają te silniki w malutkim paluszku....
Daleko nie masz a problem się rozwiąże zapewne od ręki..
[ A6 C5 Allroad] 2,7T Słabe wyniki z hamowni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie i oto chyba koniec historii póki co.
Za radą forumowiczów pojechałem do sportmile - Adam sprawdził auto i zhamował - wyszło że fura jest absolutnie zdrowa, ma 250km, ok 330Nm, spokojnie można chipować.
Niestety był jakiś problem z ustaleniem terminu i koniec końców pojechałem do VTG na ul.Dorodnej.
Ponownie hamownia wykazała seryjne 250Km i o dziwo ok 360Nm (czyli 30 więcej niż w sportmile i u kreatora).
Został zrobiony mod - wyszło 283Km 408Nm i dużo ładniejszy wykres.
Ciekawe że wciąż jest lekkie ugięcie ok4tys w momencie obr, ale duużo mniejsze niż po modzie u KReatora, gość z VTG mówił że wszystkie 2.7T z automatem ktore chipował tak mają - ponoć w tym zakresie skrzynia się broni.
JużÂ nie wiem co o tym myśleć i raczej nie mam pary już dalej dochodzić, bo i kaski jużÂ poszło sporo i w sumie wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne.
Jestem ciekaw Waszych opini.
Pozdro!!
Za radą forumowiczów pojechałem do sportmile - Adam sprawdził auto i zhamował - wyszło że fura jest absolutnie zdrowa, ma 250km, ok 330Nm, spokojnie można chipować.
Niestety był jakiś problem z ustaleniem terminu i koniec końców pojechałem do VTG na ul.Dorodnej.
Ponownie hamownia wykazała seryjne 250Km i o dziwo ok 360Nm (czyli 30 więcej niż w sportmile i u kreatora).
Został zrobiony mod - wyszło 283Km 408Nm i dużo ładniejszy wykres.
Ciekawe że wciąż jest lekkie ugięcie ok4tys w momencie obr, ale duużo mniejsze niż po modzie u KReatora, gość z VTG mówił że wszystkie 2.7T z automatem ktore chipował tak mają - ponoć w tym zakresie skrzynia się broni.
JużÂ nie wiem co o tym myśleć i raczej nie mam pary już dalej dochodzić, bo i kaski jużÂ poszło sporo i w sumie wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne.
Jestem ciekaw Waszych opini.
Pozdro!!
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie historia miała ciąg dalszy.
Pan Rafał z Kreatora zaprosił mnie na darmowe hamowanie po programie VTG, żeby wyciagnąć wnioski i nabyć wiedzy, a ja z ciekawości chętnie się zgodziłem.
I tu niespodzianka - wykres programu VTG na jego hamowni v-tech wyszedł podobnie dramatycznie źle jak po pierwszych modach a nawet gorzej.
Wgraliśmy na próbę pierwszy mocny program Kreatora i po hamowaniu generalnie bardzo podobnie, ciut lepsza góra powyżej 5tys obr.
Skołowany obrotem spraw pojechałem zhamować program Kreatora do Sportmile - wykresik wyszedł bardzo podobny do tego z VTG, gładki z lekkim ugięciem ok 4tys obr. 287Km ok 380Nm
Koniec końców wróciłem do programu VTG (miał lepszy dół niż w programie Kreatora a to w codziennym użytkowaniu jest bardziej użyteczne)
Wnioski są takie - hamownia hamowni nierówna, wiele zależy od sposobu badania, kalibracji urządzenia, hamowania inercyjnego, czy inercyjno-obciązeniowego.
Generalnie hamownia Sportmile/Mastera i Kreatora podaje podobne parametry momentu obr i mocy, hamownia VTG pokazuje moment wyższy o ok 30Nm.
Z historii hamowań (mastersa) a6 2.7t wynika że ugięcie w momencie między 3 a 4 tys występuje we wszystkich autach z Tip-em, nie występuje w manualach.
Można za ok 500$ zamówić z USA chip kontrolera skrzyni firmy GIAC, dużo szybsza zmiana biegów i ponoć ugięcie znika, ale żywotność skrzyni się skraca.
Okazuje się, że prawdopodobnie nie było nic złego w programie Kreatora tylko jego sposób hamowania lub hamownia podaje błędne wykresy, lub - co gorsza - może jest zbyt dokładana i dlatego wychodzi taka padaka w porównaniu do gładkich, uśrednionych wykresów VTG i Spotmile/Masters. Jedyne co mnie lekko wku...wia to to że przez ten kulawy wykresik wydałem 3x więcej kasy - program VTG i wszystkie hamowania - niż powinienem.
Mam za to prawdopodobnie najlepiej zhamowanego Allroada w Polsce
PS. ÂŻeby mnie jeszcze lekko ubodło, Adam ze Sportmile powiedział że on to by go pociągnął na ok 300 kucy O żywocie..
Pan Rafał z Kreatora zaprosił mnie na darmowe hamowanie po programie VTG, żeby wyciagnąć wnioski i nabyć wiedzy, a ja z ciekawości chętnie się zgodziłem.
I tu niespodzianka - wykres programu VTG na jego hamowni v-tech wyszedł podobnie dramatycznie źle jak po pierwszych modach a nawet gorzej.
Wgraliśmy na próbę pierwszy mocny program Kreatora i po hamowaniu generalnie bardzo podobnie, ciut lepsza góra powyżej 5tys obr.
Skołowany obrotem spraw pojechałem zhamować program Kreatora do Sportmile - wykresik wyszedł bardzo podobny do tego z VTG, gładki z lekkim ugięciem ok 4tys obr. 287Km ok 380Nm
Koniec końców wróciłem do programu VTG (miał lepszy dół niż w programie Kreatora a to w codziennym użytkowaniu jest bardziej użyteczne)
Wnioski są takie - hamownia hamowni nierówna, wiele zależy od sposobu badania, kalibracji urządzenia, hamowania inercyjnego, czy inercyjno-obciązeniowego.
Generalnie hamownia Sportmile/Mastera i Kreatora podaje podobne parametry momentu obr i mocy, hamownia VTG pokazuje moment wyższy o ok 30Nm.
Z historii hamowań (mastersa) a6 2.7t wynika że ugięcie w momencie między 3 a 4 tys występuje we wszystkich autach z Tip-em, nie występuje w manualach.
Można za ok 500$ zamówić z USA chip kontrolera skrzyni firmy GIAC, dużo szybsza zmiana biegów i ponoć ugięcie znika, ale żywotność skrzyni się skraca.
Okazuje się, że prawdopodobnie nie było nic złego w programie Kreatora tylko jego sposób hamowania lub hamownia podaje błędne wykresy, lub - co gorsza - może jest zbyt dokładana i dlatego wychodzi taka padaka w porównaniu do gładkich, uśrednionych wykresów VTG i Spotmile/Masters. Jedyne co mnie lekko wku...wia to to że przez ten kulawy wykresik wydałem 3x więcej kasy - program VTG i wszystkie hamowania - niż powinienem.
Mam za to prawdopodobnie najlepiej zhamowanego Allroada w Polsce
PS. ÂŻeby mnie jeszcze lekko ubodło, Adam ze Sportmile powiedział że on to by go pociągnął na ok 300 kucy O żywocie..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
- Lokalizacja: Warszawa