Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] 2.5 TDI 115KM piszczenie, ciężkie odpalanie.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maszto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:41
Lokalizacja: Gliwice/ Drogomyśl

[A6 C4] 2.5 TDI 115KM piszczenie, ciężkie odpalanie.

Post autor: Maszto » 17 sie 2011, 01:49

Witam
No więc jestem nowym posiadaczem audiczki. I mam pare pytań:
Rano gdy silnik jest zimny auto dosyć ciężko odpala. To znaczy rozrusznik kręci równo i dynamicznie, ale silnik odpala gdzieś w okolicy 4s. Po odpaleniu słychać piszczenie tak jakby paska w okolicach chłodnicy. Piszczenie staje się coraz cichsze aż ustaje w okolicy 30s od odpalenia. Później silnik już pracuje spokojnie i cicho.
Co do odpalania, to gdy silnik znowu ostygnie np po 4h. Odpala już bez problemu ! :]

No więc tyle spostrzeżeń z mojej strony. Teraz proszę drogich klubowiczów o rady.Czy to normalne zjawisko ? Na co zwrócić uwagę ? Co sprawdzić ?

Ps. Przeczytałem już wszystkie tematy poruszające mój problem, ale nigdzie "piszczenie " nie ustawa po 30s jak u mnie. Dlatego odważyłem się napisać ten temat.

Z góry dziękuję za rady :]

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 17 sie 2011, 07:05

zdejmij pasek i kręć po kolei wszystkimi osiami z kołami pasowymi :]
alternator,rolka napinacza,podstawa wisco to najbardziej prawdopodobne miejsca gdzie ułożyskowanie jest już na wykończeniu i stąd ten pisk
jeżeli nic nie znajdziesz w tym obszarze to pozostaje podejrzewać rolkę napinającą pasek rozrządu
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Maszto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:41
Lokalizacja: Gliwice/ Drogomyśl

Post autor: Maszto » 17 sie 2011, 08:51

Ok sprawdzę. Dzięki za odpowiedź.

Co do ciężkiego odpalania? Co może być przyczyną ?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 17 sie 2011, 10:53

jeżeli rozrusznik kręci dynamicznie to sprawdź czy nie cofa sie paliwo że po dłuższym postoju wymaga dłuższego rozruchu,no i warto zVAGować żeby darmo nie szukać
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 19 sie 2011, 16:07

Maszto, piszczenie to napinacz paska pk zapewne przytrzymaj go i zobaczysz czy dalej piszczy czy nie on wygląda jak amortyzatorek taki malutki

[ Dodano: 2011-08-19, 16:09 ]
Maszto, kiedy filtr paliwa wymieniałeś ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Maszto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:41
Lokalizacja: Gliwice/ Drogomyśl

Post autor: Maszto » 22 wrz 2011, 09:56

No więc piszczenie nie było spowodowane napinaczem. Wymieniłem pasek na firme Dayco i piszczenie ustało na około 100km następnie wymieniłem na firmę Bosh i piszczenie ustało całkowicie. Także z całego serca polecam Bosha :)
Paski się różnią 2 rzeczami. Twardością, oraz tak jakby "bieżnikiem" po zewnętrznej stronie paska, tam gdzie rolka napinająca przylega. W Dayco pasek jest z zewnątrz gładki, w Bosh posiada taką jakby siateczkę coś na styl bieżnika.

A(u)DI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 23 sie 2011, 18:29
Imię: Adam
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: A(u)DI » 22 wrz 2011, 21:56

Co do odpalania to byłem u mechanika i mówił mi ze tą porą mogą mieć tak te audiczki. Bo czujnik nie grzeje dobrze świec, taka jest temperatura a jak będzie zimniej zacznie lepiej palić. I dodał że może wstawić cos takiego co go oszukuje koszt 150zł. Ale nie warto inwestować dodał :)
https://a6klub.pl <--- zapraszam.

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 23 wrz 2011, 19:55

A(u)DI, gówno prawda za przeproszeniem... jak gorzej pali to albo aku albo wtryski zaczynają lać ;) temat wtrysków przerabiam 2 raz tzn. ja pierwszy bo wczesniej ojciec zmieniał a teraz coraz gorzej palił myślałem że aku słabe bo już chwile jest ale ładowanie aku nie poprawiało zbytnio i okazało się że już 2 wtryski zaczynają lać i faktycznie z tygodnia na tydzień coraz gorzej auto pali...
Obrazek

A(u)DI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 23 sie 2011, 18:29
Imię: Adam
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: A(u)DI » 23 wrz 2011, 22:37

a mi jakoś z rana pod daszkiem jak stał ciężkowato palił teraz zacząłem stawiać do ciepłego garażu i bez problemu może coś w tym jest ?
https://a6klub.pl <--- zapraszam.

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 24 wrz 2011, 17:12

A(u)DI, to może masz świece jakieś stare albo coś...
Obrazek

A(u)DI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 23 sie 2011, 18:29
Imię: Adam
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: A(u)DI » 24 wrz 2011, 22:48

no nie wiem może. Ale ten mechanik co mi tak powiedział raczej się zna bo pracował w serwisie AUDI, VW a teraz otworzył warsztat i robi tylko te auta.
https://a6klub.pl <--- zapraszam.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 25 wrz 2011, 12:22

To jest fakt.
ÂŚwieczki jeszcze nie grzeją bo jest około +10
A z drugiej strony jest znacznie chłodniej niż w lecie gdy rano bywało ok 20...
Mam tak co roku, odpala po jednym obrocie dłużej, będzie zimniej będzie lepiej ;)
Obrazek TDI +

A(u)DI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 23 sie 2011, 18:29
Imię: Adam
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: A(u)DI » 25 wrz 2011, 21:18

właśnie tak mi mówił mechanik, jednak coś w tym jest.
https://a6klub.pl <--- zapraszam.

Awatar użytkownika
SaLMoN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:58
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: SaLMoN » 08 paź 2011, 00:20

Przede wszystkim statyczny kąt wtrysku do sprawdzenia/ustawienia.
SaLMoN

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga