[A6 C4] 2.5 TDI 115KM piszczenie, ciężkie odpalanie.
[A6 C4] 2.5 TDI 115KM piszczenie, ciężkie odpalanie.
Witam
No więc jestem nowym posiadaczem audiczki. I mam pare pytań:
Rano gdy silnik jest zimny auto dosyć ciężko odpala. To znaczy rozrusznik kręci równo i dynamicznie, ale silnik odpala gdzieś w okolicy 4s. Po odpaleniu słychać piszczenie tak jakby paska w okolicach chłodnicy. Piszczenie staje się coraz cichsze aż ustaje w okolicy 30s od odpalenia. Później silnik już pracuje spokojnie i cicho.
Co do odpalania, to gdy silnik znowu ostygnie np po 4h. Odpala już bez problemu !
No więc tyle spostrzeżeń z mojej strony. Teraz proszę drogich klubowiczów o rady.Czy to normalne zjawisko ? Na co zwrócić uwagę ? Co sprawdzić ?
Ps. Przeczytałem już wszystkie tematy poruszające mój problem, ale nigdzie "piszczenie " nie ustawa po 30s jak u mnie. Dlatego odważyłem się napisać ten temat.
Z góry dziękuję za rady
No więc jestem nowym posiadaczem audiczki. I mam pare pytań:
Rano gdy silnik jest zimny auto dosyć ciężko odpala. To znaczy rozrusznik kręci równo i dynamicznie, ale silnik odpala gdzieś w okolicy 4s. Po odpaleniu słychać piszczenie tak jakby paska w okolicach chłodnicy. Piszczenie staje się coraz cichsze aż ustaje w okolicy 30s od odpalenia. Później silnik już pracuje spokojnie i cicho.
Co do odpalania, to gdy silnik znowu ostygnie np po 4h. Odpala już bez problemu !
No więc tyle spostrzeżeń z mojej strony. Teraz proszę drogich klubowiczów o rady.Czy to normalne zjawisko ? Na co zwrócić uwagę ? Co sprawdzić ?
Ps. Przeczytałem już wszystkie tematy poruszające mój problem, ale nigdzie "piszczenie " nie ustawa po 30s jak u mnie. Dlatego odważyłem się napisać ten temat.
Z góry dziękuję za rady
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
zdejmij pasek i kręć po kolei wszystkimi osiami z kołami pasowymi
alternator,rolka napinacza,podstawa wisco to najbardziej prawdopodobne miejsca gdzie ułożyskowanie jest już na wykończeniu i stąd ten pisk
jeżeli nic nie znajdziesz w tym obszarze to pozostaje podejrzewać rolkę napinającą pasek rozrządu
alternator,rolka napinacza,podstawa wisco to najbardziej prawdopodobne miejsca gdzie ułożyskowanie jest już na wykończeniu i stąd ten pisk
jeżeli nic nie znajdziesz w tym obszarze to pozostaje podejrzewać rolkę napinającą pasek rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
No więc piszczenie nie było spowodowane napinaczem. Wymieniłem pasek na firme Dayco i piszczenie ustało na około 100km następnie wymieniłem na firmę Bosh i piszczenie ustało całkowicie. Także z całego serca polecam Bosha
Paski się różnią 2 rzeczami. Twardością, oraz tak jakby "bieżnikiem" po zewnętrznej stronie paska, tam gdzie rolka napinająca przylega. W Dayco pasek jest z zewnątrz gładki, w Bosh posiada taką jakby siateczkę coś na styl bieżnika.
Paski się różnią 2 rzeczami. Twardością, oraz tak jakby "bieżnikiem" po zewnętrznej stronie paska, tam gdzie rolka napinająca przylega. W Dayco pasek jest z zewnątrz gładki, w Bosh posiada taką jakby siateczkę coś na styl bieżnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 23 sie 2011, 18:29
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sokółka
Co do odpalania to byłem u mechanika i mówił mi ze tą porą mogą mieć tak te audiczki. Bo czujnik nie grzeje dobrze świec, taka jest temperatura a jak będzie zimniej zacznie lepiej palić. I dodał że może wstawić cos takiego co go oszukuje koszt 150zł. Ale nie warto inwestować dodał
https://a6klub.pl <--- zapraszam.
- Lipton
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 836
- Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
A(u)DI, gówno prawda za przeproszeniem... jak gorzej pali to albo aku albo wtryski zaczynają lać temat wtrysków przerabiam 2 raz tzn. ja pierwszy bo wczesniej ojciec zmieniał a teraz coraz gorzej palił myślałem że aku słabe bo już chwile jest ale ładowanie aku nie poprawiało zbytnio i okazało się że już 2 wtryski zaczynają lać i faktycznie z tygodnia na tydzień coraz gorzej auto pali...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 23 sie 2011, 18:29
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sokółka
a mi jakoś z rana pod daszkiem jak stał ciężkowato palił teraz zacząłem stawiać do ciepłego garażu i bez problemu może coś w tym jest ?
https://a6klub.pl <--- zapraszam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 23 sie 2011, 18:29
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sokółka
no nie wiem może. Ale ten mechanik co mi tak powiedział raczej się zna bo pracował w serwisie AUDI, VW a teraz otworzył warsztat i robi tylko te auta.
https://a6klub.pl <--- zapraszam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga