Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Spalanie oleju przez V8

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Danski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 23 cze 2011, 08:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Danski » 23 sie 2011, 19:09

...zgadza się mój był na LL od nowości... więc jeśli zapieczone pierścienie to zapewne tylko olejowe...górne raczej nie, bo nie puszcza siwego dymka z rana... chociaż i tak mu zrobię przy następnej wymianie dekarbonizację komór spalania to na 100% wyeliminuję ewentualne zapieczenie górnych pierścieni... co do tych zgarniających to też mam patent, ale chciałem się od Was dowiedzieć... i teraz pewien trop jednak jest... więc przy następnej wymianie robię czyszczenie syfu i zobaczymy, czy tędy droga ;)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 24 sie 2011, 08:17

Danski pisze:...zgadza się mój był na LL od nowości... więc jeśli zapieczone pierścienie to zapewne tylko olejowe...górne raczej nie, bo nie puszcza siwego dymka z rana... chociaż i tak mu zrobię przy następnej wymianie dekarbonizację komór spalania to na 100% wyeliminuję ewentualne zapieczenie górnych pierścieni... co do tych zgarniających to też mam patent, ale chciałem się od Was dowiedzieć... i teraz pewien trop jednak jest... więc przy następnej wymianie robię czyszczenie syfu i zobaczymy, czy tędy droga ;)
Wszystko OK, ale nie lej do tego motoru 10w60, on nie był konstruowany do pracy na takim specyfiku, lać należy to co zaleca producent (oczywiście nie w sensie marki, ale klas lepkości) - więc poszukaj czegoś 5w30, 5w40 - taki olej na naszej strfie klimatycznej dla tej jednostki jest w książce - to że nalejesz najlepszego na rynku oleju, z inną lepkością, nie poprawi pracy silnika, a wręcz może na nią wpłynąć negatywnie - w końcu sporo układów pracuje w oparciu o ciśnienie oleju.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 24 sie 2011, 12:18

Hej,

Również mam 4.2 ale oleju prawie nie ubywa!
Jako, że mam samochód od niedawna to nie wiem jak ubywało oleju na Castrolu ktory był wcześniej.

Teraz zalałem Valvoline VR1 10W-60. Robie przebiegi ok 1000km miesiecznie i ubyło może ze 100ml i większość przez opisywany problem z korkiem od wlewu oleju <nerwus> (mam zarzygane wszystko z ponizej korka)

Kupilem 2 dni temu nowy, wyczyszczę i obadam czy jest lepiej.

Co ciekawe zauważyłem ze pokrywa zaworów w otworze na korek ma jakąś uszczelkę ale w ETCE jej nie widać..

Awatar użytkownika
Danski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 23 cze 2011, 08:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Danski » 06 paź 2011, 18:58

Tak więc wyeliminowałem kwestię zapieczonych pierścieni...to nie ten problem! czyściłem komory spalania (pierścienie "ciśnieniowe") oraz dół silnika (pierścienie olejowe czyt: zgarniające)...póki co najbardziej prawdopodobne są jednak uszczelniacze zaworowe...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja