
[A6 C5] Spalanie oleju przez V8
...zgadza się mój był na LL od nowości... więc jeśli zapieczone pierścienie to zapewne tylko olejowe...górne raczej nie, bo nie puszcza siwego dymka z rana... chociaż i tak mu zrobię przy następnej wymianie dekarbonizację komór spalania to na 100% wyeliminuję ewentualne zapieczenie górnych pierścieni... co do tych zgarniających to też mam patent, ale chciałem się od Was dowiedzieć... i teraz pewien trop jednak jest... więc przy następnej wymianie robię czyszczenie syfu i zobaczymy, czy tędy droga 

- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wszystko OK, ale nie lej do tego motoru 10w60, on nie był konstruowany do pracy na takim specyfiku, lać należy to co zaleca producent (oczywiście nie w sensie marki, ale klas lepkości) - więc poszukaj czegoś 5w30, 5w40 - taki olej na naszej strfie klimatycznej dla tej jednostki jest w książce - to że nalejesz najlepszego na rynku oleju, z inną lepkością, nie poprawi pracy silnika, a wręcz może na nią wpłynąć negatywnie - w końcu sporo układów pracuje w oparciu o ciśnienie oleju.Danski pisze:...zgadza się mój był na LL od nowości... więc jeśli zapieczone pierścienie to zapewne tylko olejowe...górne raczej nie, bo nie puszcza siwego dymka z rana... chociaż i tak mu zrobię przy następnej wymianie dekarbonizację komór spalania to na 100% wyeliminuję ewentualne zapieczenie górnych pierścieni... co do tych zgarniających to też mam patent, ale chciałem się od Was dowiedzieć... i teraz pewien trop jednak jest... więc przy następnej wymianie robię czyszczenie syfu i zobaczymy, czy tędy droga
Hej,
Również mam 4.2 ale oleju prawie nie ubywa!
Jako, że mam samochód od niedawna to nie wiem jak ubywało oleju na Castrolu ktory był wcześniej.
Teraz zalałem Valvoline VR1 10W-60. Robie przebiegi ok 1000km miesiecznie i ubyło może ze 100ml i większość przez opisywany problem z korkiem od wlewu oleju
(mam zarzygane wszystko z ponizej korka)
Kupilem 2 dni temu nowy, wyczyszczę i obadam czy jest lepiej.
Co ciekawe zauważyłem ze pokrywa zaworów w otworze na korek ma jakąś uszczelkę ale w ETCE jej nie widać..
Również mam 4.2 ale oleju prawie nie ubywa!
Jako, że mam samochód od niedawna to nie wiem jak ubywało oleju na Castrolu ktory był wcześniej.
Teraz zalałem Valvoline VR1 10W-60. Robie przebiegi ok 1000km miesiecznie i ubyło może ze 100ml i większość przez opisywany problem z korkiem od wlewu oleju

Kupilem 2 dni temu nowy, wyczyszczę i obadam czy jest lepiej.
Co ciekawe zauważyłem ze pokrywa zaworów w otworze na korek ma jakąś uszczelkę ale w ETCE jej nie widać..