Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] drganie silnika przy 1300 - 1800 obrotów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
dembik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2011, 23:45
Lokalizacja: Suwałki

[A6 C5] drganie silnika przy 1300 - 1800 obrotów

Post autor: dembik » 20 wrz 2011, 22:48

witam ! mozliwe ze temat byl , byc moze przeoczylem wiec nie miejcie mi za złe.
Chodzi mi o to ze czasami, ale czesciej niz czasami jadac na bardzo delikatnym wcisnietym pedale gazu i naglym nawet lekkim docisnieciu go np. na 2 biegu autko przy 1300 obrotow do zaczyna lekko drgac
9 tak do 1800 czasem 200) i nie chodzi tu o poduszki czy cos tylko ewidentnie czuc wine jakby silnika. Swiece ?? czy moze przewody ?? czy przeczyscic przepustcnie przeplywomierz?? pomozcie koledzy .
Dodam ze dzieje sie tak tez na 3 biegu . i nie zawsze to wystepuje .
dzięki :)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 20 wrz 2011, 23:10

dembik pisze:Swiece ?? czy moze przewody ?? czy przeczyscic przepustcnie przeplywomierz?? pomozcie koledzy .
dobrze kombinujesz
niestety drgania to niezbyt łatwa sprawa do zidentyfikowania
świece to tani wydatek, można od tego zacząć bo na pewno nie zaszkodzi, polecam NGK
przewody dobre ok 500zł, ale nie ma potrzeby wymieniać wszystkich, można sprawdzić czy nie mają przebicia, wieczorem otworzyć maskę i sprawdzić czy nie iskrzy, wcześniej się to czymś spryskuje (nie pamiętam co to było)
przepustnica to się kojarzy z falowaniem obrotów, przeczyszczenie na pewno nie zaszkodzi
przepływka hmm tu sprawa porażka bo nie można tego łatwo namierzyć, padają powooooli
sondy warto sprawdzić np w blokach mierzonych zobaczyć jak tam wyglądają dane
ale na początek zacząłbym od sprawdzenia błędów :]

dembik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2011, 23:45
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: dembik » 02 paź 2011, 22:33

witam ponownie ! koledzy pomozcie :(
bo nie wiem od czego zacząć :(
wyjąłem swiece ostanio i pomoglo na 20 km. potem znowu to samo :(
co to moze byc , bo poczytalem po forach ze jakas cewka tez moze byc ale nie wiem jakie to moga byc objawy dokladnie i od czego jest, a bedac u fryzjera gadalem z lebkiem to mowil nawet ze wtryski moga byc wiec sam nie wiem juz :(

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 paź 2011, 14:55

jeśli świece nowe to czas na wymianę przewodów, jeśli mają już sporo nalatane, uszkodzone będą dawały defekt który opisujesz

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 03 paź 2011, 17:08

dembik... wydaje mi się że miałem to samo... taka delikatna tarka przy tych obrotach o których piszesz... u mnie wymieniłem dosłownie wszystko co można w tym temacie łącznie z czujnikami... i nadal było aż nie wywaliłem starych świec i kabli (starych - kupionych miesiąc wcześniej albo i nawet nie)... okazało się że to ich była wina i tylko poszedłem w koszty ale oczywiście nikt nie brał ich pod uwagę bo oczywiście wszystkim mówiłem że są NOWE !!

Więc tak jak pisze Grzemo - pomyśl o kablach bo to faktycznie może być powodem - ja wstawiłem używki od kogoś żeby sprawdzić to i to był strzał w dziesiątkę zanim pójdziesz w koszty... przez to wszystko mam w garażu cewkę w oryginale która okazała się bezzensownym zakupem... :-)

dembik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2011, 23:45
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: dembik » 03 paź 2011, 19:18

dzieki jak cos sie zmieni po wymianie kabli to dam znac gdzies okolo 3 tyg pozdrowienia !

[ Dodano: 2011-10-04, 22:26 ]
najprawdopodobniej kable bo na rozgrzanym silniku pykają iskrami. i tez nie zawsze. i kable ngk są dobre czy moze cos jeszcze lepszego polecacie ?

[ Dodano: 2011-10-04, 22:29 ]
a jeszcze mam pytanie . jeżeli bym jezdzil dluzszy czas z peknietym jednym kablem i by przepuszczał iskre ale nie zawsze to by cos moglo sie stac w silniku czy cewkami czy cos ?

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 05 paź 2011, 19:10

Nie wiem czy się stanie coś silnikowi ale na 100% będzie właśnie kuleć jak masz teraz a napewno będzie tylko gorzej... a o kabelkach jest sporo tematów... ja miałem Beru i wymieniłem tzn zwróciłem no i mam nadzieję że się uda odzyskać kasę za nie...

dembik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2011, 23:45
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: dembik » 07 paź 2011, 00:21

a co było z twoimi przwodami beru ?? słabsza moc czy co ?

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 07 paź 2011, 08:53

Miałem drgania silnika i nierówną pracę no i słabsza była to fakt... strasznie wkurzające szczególnie że wymieniałem wszystko tylko nie kable bo dopiero co wymienione były na nowe... to już w akcie desperacji wzasadzie podmieniłem kable i okazało się że to było to... Tak z perspektywy czasu to jednak wiem co z nimi było... Od takiego ciągłego grzebania w silniku mechanik w warsztacie (a wzasadzie kowal) bankowo je uszkodził od niefachowego obchodzenia się z nimi... Gdyby nie mój upór i ciągłe wizyty tam to pewnie do dzisiaj drapali by się po głowach co to może być... ostatni raz byłem u garażowców... teraz choćbym miał wydać 3 razy tyle jadę do kogoś innego... Także uwaga przy okazji na fachowców :-)

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 08 paź 2011, 12:24

Nie wiem kolego czy wymiana kabli coś ci da bo po mojemu jeden wtrysk ci padł ewentualnie leje,najprawdopodobniej pierwszy bądź drugi ale to musiał byś u fachowca zobaczyć ;)
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

dembik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2011, 23:45
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: dembik » 10 paź 2011, 22:51

jest przebicie na pierwszym z prawej i wg mnie kabelek. na razie kasy nie mam ale na dniach kupie. chociaz wmawiaja mi zeby poszukac uzywanych i dokupic sobie. . . jednak mysle ze nowe kupie bo nie chce bWIC SIE w uzywane kable . .

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 12 paź 2011, 17:51

No masz racje nie baw sie w zadne uzywki szczegolnie z kabelkami lepiej uzbierac i kupic nowe zawsze na dluzej starcza a dwa ze i tak lepiej kompletem wymieniac...daj potem znac co tam wyszlo..
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 13 paź 2011, 13:40

U mnie w C4 był podobny objaw przy tych właśnie obrotach - przyczyna była zużyte koło pasowe. Po wymianie jak ręką odjął :)
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

dembik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2011, 23:45
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: dembik » 16 paź 2011, 23:24

więc wymieniłem świece i kable i jak na dzień dzisiejszy to jak ręką odją :)
zobacze po tygodniu moze dzis akurat tylko sie uspokoilo. no ale jak cos dam znac :) na razie jest ok

[ Dodano: 2011-10-16, 23:28 ]
i teraz zakloze nowy temat zwiazny z silnikiem bo troche pogrzebalem i mam pytania pozdro ;)

i tak na przyszlosc to chcac sprwdzic swiece, otworzcie maske na zimnym silniku, cieplym i przy dodanieu gazu przez druga osobe . Wtedy bedziece mieli pewnosc czy jest przebicie czy nie ma. U mnie tylko na cieplym silniju i przy dodaniu gazu :) w hyundaiu normalnie na zilnym mialem przebice :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga