[ A6 C6] Wibracje 110-150 km/h
[ A6 C6] Wibracje 110-150 km/h
Witam forumowiczów, mam problem z moim c6 mianowicie przy prędkościach pomiędzy 100 a 150 km/h wpada w wibrację jakby felga była krzywa natomiast powyżej tej prędkości uspokajało się. Piszę uspokajało się bo teraz jestem po trasie 1500 km non stop i pod koniec nawet przy 190-200 km/h też wibrowało. Dodam że przed wyjazdem byłem wyważyć koła i prostowałem jedną felgę bo była lekko krzywa, czyli reasumując jak zacznie wibrować powyżej 100 to już nie przestaje tylko momentami nagle robi się cisza jakby było ok i po chwili znowu wibruje. dajcie znać czy ktoś się z czymś takim spodkał.
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi
ori webasto podłączone do mmi
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Witam wszystkich, nadal nie rozwiązany: opony nowe, felgi sprawdzone i jedna prostowana na zimówkach czuć to znacznie mniej ale czuć ale zimówki mam 205 i to na 16" .
Kolego Hukałowicz czemu taka diagnoza możesz coś więcej napisać?
Kolego wojoo jak wygląda to doważanie.
Dodam jeszcze że zaobserwowałem taką prawidłowość że:
jak jadę w lewym zakręcie objawy lekko słabną a w prawym się nasilają.
Kolego Hukałowicz czemu taka diagnoza możesz coś więcej napisać?
Kolego wojoo jak wygląda to doważanie.
Dodam jeszcze że zaobserwowałem taką prawidłowość że:
jak jadę w lewym zakręcie objawy lekko słabną a w prawym się nasilają.
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi
ori webasto podłączone do mmi
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witaj
Walczyłem z tym tematem przez połtora roku ale się udało...opony...opony i jeszcze raz opony. Przeszedłem przez prostowanie felg po wszelkie możliwe kombinacje opona-felga oraz kilka wyważarek w mieście! A już miałem jechać na doważanie kół na aucie (120zł od koła!!!)...Poprostu opona pomimo perfekcyjnego wyważenia jak jest już dość zużyta to przy pewnych prędkościach potrafi się dziwnie "naciągać" powodując paskudne wibracje. Nasilały się przy rozpędzaniu i przy ściąganiu nogi z gazu. Najczęściej w zakresie 110-120km/h.
Kolego prosta sprawa, żeby mieć 100% pewności-podmiana kół z auta bez wibracji, ewentualnie opony zimowe. Quattro jest wściekle czułe na wibrujące elementy układu napędowego zwłaszcza w odmianach na sztywnych sportowych zawieszeniach.
Kupiłem 4 nowe oponki i objechałem już 2000km jak po maśle...pozdrawiam
Walczyłem z tym tematem przez połtora roku ale się udało...opony...opony i jeszcze raz opony. Przeszedłem przez prostowanie felg po wszelkie możliwe kombinacje opona-felga oraz kilka wyważarek w mieście! A już miałem jechać na doważanie kół na aucie (120zł od koła!!!)...Poprostu opona pomimo perfekcyjnego wyważenia jak jest już dość zużyta to przy pewnych prędkościach potrafi się dziwnie "naciągać" powodując paskudne wibracje. Nasilały się przy rozpędzaniu i przy ściąganiu nogi z gazu. Najczęściej w zakresie 110-120km/h.
Kolego prosta sprawa, żeby mieć 100% pewności-podmiana kół z auta bez wibracji, ewentualnie opony zimowe. Quattro jest wściekle czułe na wibrujące elementy układu napędowego zwłaszcza w odmianach na sztywnych sportowych zawieszeniach.
Kupiłem 4 nowe oponki i objechałem już 2000km jak po maśle...pozdrawiam
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
Witam, koledzy jade 130 wpadam na rozwalone znaki(rury) na drodze lewa strona samochodu co doprowadza do skrzywienia felg (rotory oryginalne Audi) dlatego postanowilem prostowac i teoretycznie sa ok.W ciagu ostatniego miesiaca 3 razy wywazalem kola i wymienilem 2 opony, problem jest w tym ze samochod wibruje ale kierownica jest spokojna.Mechanicy ktorzy robili jazde testowa nie maja pojecia co jest grane i chca wymieniac wszystko po koleii az sie"uda.Macie moze pomysly co jeszcze moglo oberwac a moze cos ma luz, w zeszlym tyg ustawiana geometria i zbieznosc(nic nie znalezli) wibracje sie czasami nasilaja a czasami ich nie wyczuwam (0-85 ok 85-180 nie ok 180 do konca ok)
Witam,
odgrzeję troche kotleta.
Mam C6 3.0 tip + Q. Problemem są wibracje nadwozia (kierownica zero drgań) w zakresie prędkości 110-140. Koła 18 wyważane 2 krotnie - są proste i bez niedowagi, bez bicia.
Czasem drży mocniej, czasem słabiej (chyba jak jadę sam to bardziej wibruje).
Dzisiaj zrobiłem test na poszczególnych biegach: na D drży, na S drży na M drży choć jak zrzucę bieg do 5 to jakby troszkę mniej.
Co ciekawe po wrzuceniu na N drgania ustają co niwelowałby kwestię kół.
Pytanie jak w przypadku Q zachowuje się napęd na biegu N? Co się kręci co się nie kręci ?
mechanik podpowiada że przyczyną mogą być: podpora wału, wał, przeguby przód, przeguby tył. Teraz kwestia co na biegu N sie rozłącza, co się nie kręci że w tym położeniu drgań nie ma ?
Pozdrawiam
odgrzeję troche kotleta.
Mam C6 3.0 tip + Q. Problemem są wibracje nadwozia (kierownica zero drgań) w zakresie prędkości 110-140. Koła 18 wyważane 2 krotnie - są proste i bez niedowagi, bez bicia.
Czasem drży mocniej, czasem słabiej (chyba jak jadę sam to bardziej wibruje).
Dzisiaj zrobiłem test na poszczególnych biegach: na D drży, na S drży na M drży choć jak zrzucę bieg do 5 to jakby troszkę mniej.
Co ciekawe po wrzuceniu na N drgania ustają co niwelowałby kwestię kół.
Pytanie jak w przypadku Q zachowuje się napęd na biegu N? Co się kręci co się nie kręci ?
mechanik podpowiada że przyczyną mogą być: podpora wału, wał, przeguby przód, przeguby tył. Teraz kwestia co na biegu N sie rozłącza, co się nie kręci że w tym położeniu drgań nie ma ?
Pozdrawiam