Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Allroad] 2,7T Słabe wyniki z hamowni

Silniki benzynowe
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 28 wrz 2011, 17:39

sebastian855 pisze:Zagór, podane wartości na wykresie są z mocy na silniku a nie na kołach.
Fakt, jest wpisane w tabeli. 3 pozycja od dołu.

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 28 wrz 2011, 22:00

Panowie,

okazało się że walnięty był przepływomierz i sparciałe jakieś rurki - generalnie problem był z dostarczeniem powietrza. Po naprawie i korekcie jeździ jakby ubyło mu ze 100kg :)

Jutro go zhamuję i zamieszczę wykresy - upewnię się też co do mocy - na silniku czy na kołach.

POZDRO!

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2011, 09:32

dario_g pisze:
sebastian855 pisze:Zagór, podane wartości na wykresie są z mocy na silniku a nie na kołach.
Fakt, jest wpisane w tabeli. 3 pozycja od dołu.
Hmm autor twierdzi, że mierzone było na kołach, co też pod wykresem się pojawiło w treści PS.
Ale ja się kłócić nie zamierzam :)

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 29 wrz 2011, 11:19

Zagór wyjaśniłem z tuningowcem i masz rację - moc była mierzona na silniku. Na kołach straty przy quattro są niestety spore.


Mój problem wciąż niestety nie jest rozwiązany - po czyszczeniu przepływomierza, mapsensora, sprawdzeniu szczelności moc/moment bardzo się poprawiła, jednak po zrobieniu mocnego programu pojawiła się potężna dziura w momencie obrotowym między 3200- 4200 obr.

Przywróciłem program seryjny i biorę się do robienia logów i dalszych poszukiwań.


POzdro!

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2011, 13:25

Brianhazard pisze:Zagór wyjaśniłem z tuningowcem i masz rację - moc była mierzona na silniku. Na kołach straty przy quattro są niestety spore.


Mój problem wciąż niestety nie jest rozwiązany - po czyszczeniu przepływomierza, mapsensora, sprawdzeniu szczelności moc/moment bardzo się poprawiła, jednak po zrobieniu mocnego programu pojawiła się potężna dziura w momencie obrotowym między 3200- 4200 obr.

Przywróciłem program seryjny i biorę się do robienia logów i dalszych poszukiwań.


POzdro!
Zloguj motor na seryjnym programie, będzie coś więcej o tym można powiedzieć, bo teraz to można szukać wszędzie, nawymieniasz się gratów i będzie dalej du... :(

A co do racji, to mimo Twojego PS pod wykresem hamowni, to chłopaki mieli rację i podaną masz moc na silniku - więc trochę brakuje :(, ale patrząc na krzywą momentu, to raczej coś ze sterowaniem WG (N75 albo gruchy).

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 29 wrz 2011, 13:36

Jak pisze Zagór - zloguj motor na serii - przede wszystkim kanały z przepływką, doładowaniem i wysterowaniem N75. Jak mi nawalał N75, to też miałem zafalowania momentu/mocy odczuwalne nawet podczas przyśpieszania.
Ale równie dobrze mogą to być przepuszczające już zawory DV - to też zobacz w pierwszej kolejności.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2011, 14:55

zbig_wwl pisze:Jak pisze Zagór - zloguj motor na serii - przede wszystkim kanały z przepływką, doładowaniem i wysterowaniem N75. Jak mi nawalał N75, to też miałem zafalowania momentu/mocy odczuwalne nawet podczas przyśpieszania.
Ale równie dobrze mogą to być przepuszczające już zawory DV - to też zobacz w pierwszej kolejności.
Z mojej wiedzy wynika, że upuszczające DV będzie dawało muła w całym zakresie, ale nie sprzeczam się, miałem raz w życiu przez kilka lat motor z T i poza regeneracją turbiny żadnych problemów :)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 29 wrz 2011, 15:07

Zagór pisze:Z mojej wiedzy wynika, że upuszczające DV będzie dawało muła w całym zakresie, ale nie sprzeczam się, miałem raz w życiu przez kilka lat motor z T i poza regeneracją turbiny żadnych problemów :)
Co do DV to mi też się tak wydaje, ale tutaj tak właśnie chyba jest ? - patrząc na przebieg momentu, to "muł" jest w całym zakresie.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2011, 15:59

zbig_wwl pisze:
Zagór pisze:Z mojej wiedzy wynika, że upuszczające DV będzie dawało muła w całym zakresie, ale nie sprzeczam się, miałem raz w życiu przez kilka lat motor z T i poza regeneracją turbiny żadnych problemów :)
Co do DV to mi też się tak wydaje, ale tutaj tak właśnie chyba jest ? - patrząc na przebieg momentu, to "muł" jest w całym zakresie.
Zgoda, ale moment pulsuje góra-dół, puszczający DV spowodowałby wzrost momentu do pewnego stopnia, wszystko powyżej ciśnienia Px poszłoby bokiem, a tu mniemam na podstawie wykresu ciśnienie doładowania pływa :( stąd te góry i doły w wykresie :(

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 29 wrz 2011, 17:39

Panowie czy jest jakaś instrukcja poprawnego robienia logów dla silnika benzynowego Vagiem ?

Ta na forum dotyczy Diesli (a przynajmniej tak jest opisana)

Czy warto inwestować w aluminiowe zawory DV ?

http://allegro.pl/zawor-upustowy-dv-pro ... 00944.html

Pozdro

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2011, 18:37

Co do logowania - procedura taka sama jak dla diesla, możesz nawet na 4-tym zrobić, tyle że lostnisko ci będzie potrzebne, bo 4-ty w okolicach redline'a to jakieś 220km/h, więc zrób na 3-jce.
Co do kanałów - to ja nie wiem jak to jest w 2.7BT poukładane, więc się nie wypowiem, ale loguj
rpm, B1S1, B2S1, boost, obiążenie silnika, czas wtrysku - wszystko to od 2krpm do odcinki na 3-jce.
Więcej może uźytkownicy 2.7bT ci podpowiedzą.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 29 wrz 2011, 20:25

Brianhazard, takie dv mam akurat u siebie,
i od razu Ci powiem że do serii są za mocne, zbyt twarde sprężyny.
Do ładowania na granicy 1-1.1 bara spokojnie wystarczą seryjne,
o ile są sprawne.
Loguj bloki 3, 33, 113
Resztę Ci juz chłopaki podpowiedzieli wcześniej jak to zrobić.

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 29 wrz 2011, 20:58

Panowie zamieszczam wykresy z hamowań, może da się z nich coś wywnioskować?

- wykres zielony -seria
- niebieski - próba modu na uszkodzonej serii
- czerwony - po czyszczeniu przepływomierza, mapsensora i sprawdzeniu szczelność
- najwyższy - mocny program który ukazał jakiś dramat w środku zakresu, w dodatku się mocno chłopak przy nim zgrzał.

Logi to chyba zrobię na puławskiej w Wawie w nocy :-)

POzdro! Obrazek

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 29 wrz 2011, 21:25

Brianhazard, koniecznie musisz zrobić logi,
tylko na serii oczywiście.

[ Dodano: 2011-09-29, 21:27 ]
a nie mogliście zrobic logów od razu na hamowni?
Bezpieczniej i napewno pewniej ;)

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 29 wrz 2011, 21:29

Wgrałem serię. Pewnie że bezpieczniej ale niestety nie taniej :-)

PS. Z ciekawostek , dopiero dziś zauważyłem że poprzedni właściciel pozakładał na przewody magnetyzery.
Może one tną niuty hi hi :_)

I filtr K&N - myślałem że tylko naklejka ale jednak jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja