Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 Allroad] 2,7T Słabe wyniki z hamowni

Silniki benzynowe
Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

[ A6 C5 Allroad] 2,7T Słabe wyniki z hamowni

Post autor: Brianhazard » 26 wrz 2011, 10:21

Witam,

Dziś pojechałem zhamować mojego Allroada i wyszło że ma tylko ok 230KM i 300N momentu na kołach

Mam rocznik 2003 i z tego co wiem powinien mieć 250 i 360N. Szczególnie martwi mnie duża różnica w momencie.

Panowie od czego zacząć poszukiwania? Vag nie pokazuje żadnych blędów.

Pozdro!

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 26 wrz 2011, 10:53

Przeczyść chłodnice powietrza,Jak byłes na chamowni mogli ci sprawdzić temperaturę w dolocie w czasie chamowania.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 26 wrz 2011, 12:50

zobacz w oryginalnym dokumencie (niemieckim, włoski, whatever) ile KW masz naniesione. Może ktoś przed tobą wymienił silnik? Potem zostaje chyba tylko komputer i analiza wartości. Ale tu na forum chłopaki kumają bazę, więc pewnie ktoś ci powie, co go może boleć.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 26 wrz 2011, 18:55

Brianhazard, kolego moc na kołach czy moc silnika?
Bo to spora różnica.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 26 wrz 2011, 19:11

Autor napisał że to moc na kołach !

"Dziś pojechałem zhamować mojego Allroada i wyszło że ma tylko ok 230KM i 300N momentu na kołach"
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

b=l=a=z=e=j
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 07 sie 2011, 00:23
Lokalizacja: kępno

Post autor: b=l=a=z=e=j » 26 wrz 2011, 20:06

a ja mam takie pytanie jakie powinno być ciśninie oleju w takim silniku

Awatar użytkownika
vrmaniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 21 lut 2011, 16:59
Lokalizacja: Racibórz/Bełchatów

Post autor: vrmaniak » 26 wrz 2011, 20:08

Na kołach wynik jest pomniejszony o opory toczenia które powoduje skrzynia biegów, łożyska w kołach, ogólnie całe przeniesienie napędu.
Podczas pomiaru na hamowni końcowym pomiarem jest właśnie pomiar oporów toczenia podczas tzw. zwalniania swobodnego ( różnie to nazywają ).

Przeczytaj na wydruku MOC po uwzględnieniu normy, która na pewno na wydruku jest podana ( przynajmniej powinna być ).

Ps. Na hamowni mierzymy moment obrotowy, moc jest wyliczana, ale to tak of-topic. <okok>

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 26 wrz 2011, 21:45

Pomiaru oporów napędu może nie zrobili, bo przy tiptroniku to chyba trudne.
Z drugiej strony jak 230bhp na kołach, to dosyć sporo ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 27 wrz 2011, 10:57

Witam,

W dowodzie jest 184 kW , silnik BEL rocznik 2003 - powinno być 250kM.
Zostawiłem go w "Kreatorze Mocy" w Wawie na młodnickiej (tam hamowałem wczoraj) na modyfikacje, żeby zobaczyć jak się zachowa po programie.

Po modyfikacji uzyskał dane fabryczne 250kM i ok 360Nm, ewidentnie cośÂ jest nie tak. Wszystkie firmy które sprawdzałem - Unitronic, MrMotors, 4tunning - podają że po modyfikacji powinno być ok 300 kM i 450Nm

Nie będę sam się wiele drapał po głowie - jutro wstawiam go do KREATORA na analizy - sprawdzą szczelność układu, przepływki, odmy, turbiny itd.

Przyczyn może być przecież mnóstwo :-)

Później zamieszcze wydruki.

Pozdro!

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 27 wrz 2011, 17:40

Brianhazard, masakra, gdzie Ty auto oddałeś?
Jak auto nie trzyma serii i coś jest nie tak z silnikiem,
to najpierw sie szuka problemu, żeby wrócić do serii,
a dopiero jak auto jest sprawne to robi sie program.
I każdy szanujący sie tuner wie o tym i nie robi programu na nie sprawnym silniku,
bo może jeszcze pogorszyć sprawe. <szok>

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 27 wrz 2011, 19:45

Kurcze, gościa polecił mi mój mechanik, który czipował u niego x swoich aut. Zrobiłem swój research i złego słowa o nim nie znalazłem.

Nie było żadnych błędów w kompie ani oznak uszkodzenia - gość stwierdził że zacznie od programu żeby zobaczyć jak auto zareaguje -mogła to być kwestia fabrycznego oprogramowania.

Ponieważ zareagowałÂ słabo - szukamy dalej.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 27 wrz 2011, 19:55

Wgrajcie spowrotem serię i dopiero szukajcie przyczyny utraty mocy,
bo po programie będzie duzo trudniej znaleźc problem.
Zrob logi i wklej tutaj, będzie cos więcej wiadomo.
Pozdro.

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 27 wrz 2011, 19:59

OK. Dzięki za radę. tak zrobię.

Póki co załączam wykres z pierwszego badania. Nieciekawy.

Pozdro


Marcin

PS. Jest błąd w opisie - moc na kołach nie na silniku. Obrazek

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 wrz 2011, 15:40

Pomijając nieciekawy przebieg krzywej momentu (jakiś taki poszarpany), mocy nie szukaj, bo jest jej sporo :), skoro na kołach ma 250PS, to na silniku, spokojnie 300-320 PS, quattro to ok 60-70PS strat mocy w napędzie, więc twoje 250 na kołach + 60 w stratach to 310KM na silniku.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 28 wrz 2011, 17:20

Zagór, podane wartości na wykresie są z mocy na silniku a nie na kołach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl