Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 26 wrz 2011, 23:49

LOQ pisze:Co do ASN to mam obawy, że nie wyjdzie to najlepiej, bo tam są z tego co pamiętam dwa katy i 4 sondy. Jeden kat podróba kosztuje 800zł więc już robi się gorąco. :]
Dlatego wychodzę z założenia, że skoro wszystko świetnie mi się spisuje to lepiej zostawić w spokoju i nie kusić losu <milczek>
Ja VAGa (VCDS) odpalam 3 razy w roku i to bardziej z przezorności <lol> + 1 raz na skasowanie inspekcji olejowej, czyli razem 4 :p

Nie wiem... są jeszcze inne negatywne kwestie finansowo niewymierne, które dostrzegam w LPG i dlatego nie jestem przekonany.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, może gdybym kupił samochód posidający instalkę to inaczej bym na to patrzył... Jedynym uzasadnieniam dla mnie byłby aspekt finansowy.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2011, 13:43 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 27 wrz 2011, 11:01

kolego masz forum ?
to poszukaj na nim dobrego gazownika,blisko Ciebie.

ja jezdze od 3 latswoim i jestem mega zadowolony.fakt ze kiedys zakładałem instalacje.sam sobie dopilnuje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 27 wrz 2011, 13:46

yogibear1, ładny wykresik! Widać LPG zwiększyło Ci moment obrotowy !! <szok> <okok>
yogibear1 pisze:sam sobie dopilnuje.
Możesz wymienić jakie czynności wykonujesz i w jakim odstępie km?

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 27 wrz 2011, 15:01

heh az sam sie zdziwiłem.
co robie?wiadomo filtry co 10000.vag pod reka no sprawdzamy błedy co jakis czas.co pare miesiecy pod interfejs do gazu,ja mam kompa zenit,reduktor kme gold.listwy matrix344.z podgrzewaniem kazda,lux sprawa w zime.no jedynie przewod miedziany to 6 a mogłbybys 8.ale to szczegół.mycie listw wtryskowych,raz to robiłem i okazało się to zbędne.przewody wiadomo nowe.no i swiece .miałem ngk dwa lata temu.teraz sa denso.i jest super. <cwaniak>

[ Dodano: 2011-09-27, 15:05 ]
mało tego ja juz mam 4sondy lambda,no i sprzet gada.hehe <okok> mozna ustawic mozna. <figielek>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 27 wrz 2011, 15:43

Hmm. Mógłbyś jeszcze napisać ile km zrobiłeś na gazie, jaki masz przebieg i czy w układzie wydechowym coś padło ?

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 27 wrz 2011, 16:33

na razie nic nie padło.ok 35 tys.na gazie.
ale kolezka ma w multitroniku tez 2.8,tens am silnik i osprzet trachnął ze 150tys i nic nie dłubał przy wydechu. <brawo>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 18 lis 2011, 18:59

Jestem właśnie w trakcie załatwiania instalki do tego silnika i na ten moment wybrałem zestaw Stag 300 Premium, KME Gold, Hanna H2000 przewody oczywiście 8mm. Butla to ponoć max 58l tak, żeby nic nie podniosło podłogi. Warto byłoby coś zweryfikować ?? Ma ktoś większą butlę w kole, na równi z podłogą ??

Podobno Stag ma jakieś problemy ostatnio i wyszła jakaś partia felerów. Słyszał ktoś o tym ?? W firmie montującej polecają mi KME Diego G3, a najlepiej to KME Novo czy coś takiego ale na razie nie ma na 6 cyl jeszcze.

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 18 lis 2011, 19:17

LOQ pisze:Butla to ponoć max 58l tak
na rowni z podloga masz 65L, w przypadku sedana.
wejdzie tez 70L, ale ona podnosi podloge o 1cm.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 18 lis 2011, 19:27

No właśnie tak słyszałem i mówiłem temu gościowi o tym, że 65l powinna wejść. Uparł się, że 55 powinna byc a 58 jest na styk. Jakiej firmy i model masz tą 65l? ile tam wejdzie gazu?

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 19 lis 2011, 12:07

LOQ, tutaj masz mojego posta o butli - przeczytaj:
a6-c5-prosze-o-opinie-a6-c5-silnik-28-vt39839,15.htm

firmy nie pamietam, musialbym zakukac w bagaj.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lis 2011, 18:08

LOQ pisze:Jestem właśnie w trakcie załatwiania instalki do tego silnika i na ten moment wybrałem zestaw Stag 300 Premium, KME Gold, Hanna H2000 przewody oczywiście 8mm. Butla to ponoć max 58l tak, żeby nic nie podniosło podłogi. Warto byłoby coś zweryfikować ?? Ma ktoś większą butlę w kole, na równi z podłogą ??

Podobno Stag ma jakieś problemy ostatnio i wyszła jakaś partia felerów. Słyszał ktoś o tym ?? W firmie montującej polecają mi KME Diego G3, a najlepiej to KME Novo czy coś takiego ale na razie nie ma na 6 cyl jeszcze.
Pierwsze słyszę o felerach w Stagu.
Co do Premium to nie ma potrzeby ani sensu, wyrzucenie pieniędzy w błoto.
Na Stagu 300+ będzie śmigać bez żadnych problemów.

Co do butli to do C5 wchodzi idealnie 630x250 w którą tankuje się około 50l gazu.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2011, 18:15 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lis 2011, 18:13

yogibear1 pisze:heh az sam sie zdziwiłem.
co robie?wiadomo filtry co 10000.vag pod reka no sprawdzamy błedy co jakis czas.co pare miesiecy pod interfejs do gazu,ja mam kompa zenit,reduktor kme gold.listwy matrix344.z podgrzewaniem kazda,lux sprawa w zime.no jedynie przewod miedziany to 6 a mogłbybys 8.ale to szczegół.mycie listw wtryskowych,raz to robiłem i okazało się to zbędne.przewody wiadomo nowe.no i swiece .miałem ngk dwa lata temu.teraz sa denso.i jest super. <cwaniak>

[ Dodano: 2011-09-27, 15:05 ]
mało tego ja juz mam 4sondy lambda,no i sprzet gada.hehe <okok> mozna ustawic mozna. <figielek>
Zenita też da się dobrze dostroić wiedząc że ma regulowane korekty od temp. gazu i od ciśnienia gazu a ostatnia wersja oprogramowania ma korekty po RPM.
Co do miedzi to jeśli jest nie pozaginana to na 6mm można praktycznie zrobić 300KM.
Miałem możliwość przerabiania Mercedesa CLK320 trochę ponad 200KM i tam był Gold i miedź 6mm, jedynie przeróbce uległ wielozawór ponieważ był normalny.
Po tym ciśnienie było idealne, więc u Ciebie miedź 8mm raczej nie zrobi żadnej różnicy, chociaż ja montując kładłbym 8mm.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 19 lis 2011, 18:48

fassi1 pisze: Pierwsze słyszę o felerach w Stagu.
Co do Premium to nie ma potrzeby ani sensu, wyrzucenie pieniędzy w błoto.
Na Stagu 300+ będzie śmigać bez żadnych problemów.

Co do butli to do C5 wchodzi idealnie 630x250 w którą tankuje się około 50l gazu.
Od dwóch niezależnych osób słyszałem, że reklamowali ostatnio Stag'i bo jakaś felerna partia poszła. Poza tym podobno jacyś główni inżynierowie się popsztykali tam i porozchodzili. Do tego jak reklamujesz od nich sterownik to nie chcą za bardzo podesłać zapasu na podmiankę na czas naprawy, a KME zawsze tak robi.

Co do wyboru to wole Premium, bo to już jest sterownik korzystający z nastaw głównego kompa ECU i chociaż nie będzie to może wpływać znacząco na pracę to jednak może będzie korzystniej wpływać na trwałość silnika katów itp. Postęp trzeba wspierać :], zobaczymy jak to będzie chodzić. Po jakimś tam czasie pochwalę się jak się spisuje ten zestaw i jak wychodzi spalanie. Na ten moment nie przekroczyłem jeszcze 10,5l i mam nadzieję, że w 13l lpg się zmieszczę. Jeżdżę raczej spokojnie bo z tyłu siedzi małe bambino ;) a samochód używam tylko na trasie. Nie mogę znieść ignorantów w starych lanosach obijających swoimi drzwiami wszystkie ładne fury.

Co do zbiornika to zastanawiam się czy wejdzie 630x250 z zaworem na zewnątrz, bo tam już około 55-58l powinno wejść:
http://www.drypa.pl/produkt1527_ZBIORNI ... odkow.html

Ale taki to chyba wejdzie na bank nie ?? :
http://www.drypa.pl/produkt942_ZBIORNIK ... odkow.html

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lis 2011, 19:12

Pisałem o zbiorniku 630x250, co do 650x250 to nie mam pewności. Jeśli ten z bocznym wielozaworem byłby pełny to jest sens taki montować ale jeśli nie jest to ma taką samą pojemność jak standardowy.
Co do Premium to uwierz mi że nie ma sensu. Słyszałem przypadki że autoadaptacja OBD zamiast pomóc to namieszała w korektach ECU benzynowego, po za tym przyszłość sterowników LPG nie jest w korektach po OBD jak to jest w Premium.
Premium na pewno nie uchroni twoich katów czy też silnika.
Najważniejsze czego potrzebujesz to kumatego gazownika, bo jak dasz auto byle komu to Premium samo wszystkiego nie uleczy, oby nie namieszało.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 19 lis 2011, 21:14

fassi1 pisze:Pisałem o zbiorniku 630x250, co do 650x250 to nie mam pewności.
Moja pomyłka. Próbowałem przed chwilą zmierzyć wnękę na koło i teoretycznie jest ponad 650mm ale ścianki nie są idealnie okrągłe, a w przekroju poprzecznym nie są całkiem proste. Mam letnie 225/50/R17 i gdzieś w necie jakiś kalkulator wyliczył mi że średnica takiego koła to 656,8mm. Tak na oko zmierzyłem, że ma 655mm. Ale zmierzam do tego, że to koło nie weszło :( Ori zapasówka 235/45/R17 ma teoretycznie 643,3mm i swobodnie się przesuwa w tej wnęce. Wysokość faktycznie 250mm i 270mm będzie troszkę wystawać.

Pytanie czy ktoś ma zamontowany zbiornik o średnicy 650mm ??
fassi1 pisze:Co do Premium to uwierz mi że nie ma sensu. Słyszałem przypadki że autoadaptacja OBD zamiast pomóc to namieszała w korektach ECU benzynowego, po za tym przyszłość sterowników LPG nie jest w korektach po OBD jak to jest w Premium.
Premium na pewno nie uchroni twoich katów czy też silnika.
To w takim razie w co idą nowe sterowniki, bo KME również poszło w wykorzystanie ECU do przeliczeń dla gazu? Moim zdaniem jest to rozsądne rozwiązanie. Skoro silnik ma już swój komputer specjalnie dostrojony do peryferiów silnika i posługujący się danymi z tych wszystkich czujników w celu jak najlepszego dostosowania parametrów wtrysku to po co to wszystko omijać i tworzyć oddzielne sterowanie, jak można po prostu wykorzystać te dane i zastosować do pracy na gazie. Takie moje laickie przemyślenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga