Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] [ A8 2.5 TDI] Proszę o sprawdzenie kąta

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

[ A6 C5 2.5 Tdi] [ A8 2.5 TDI] Proszę o sprawdzenie kąta

Post autor: salaj11 » 10 wrz 2011, 08:25

witam, auto mam od trzech lat rozrząd wymieniony rok temu. Wcześniej nie miałem błędów a teraz świeci się ABS i ESP czasem gasną na krótką chwile i zapalają się ponownie, jak się zapalą to włącza się tryb awaryjny i maź predkość 80km/h.
Błędy to 00550 i 18265
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -

po vagowaniu coś w ABS chyba nacisnąłem jakiś test i pojawiło się coś takiego w silniku ale to chyba nie jest teraz istotne:
18259 powertrain data bus: missing message from abs controller
p1851 35-00

01486 35-00


kąt wtrysku był ustawiony na 1,8-2 ADCT a teraz jest 2-2,2 wtyczka od ABS-u sprawdzona i od silnika piny czyste
auto to A8 2,5 tdi akn manual
co mam robic?

logi
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56744.html 007
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56745.html 000
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56746.html 010
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56747.html 003
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56748.html 004
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56749.html 011
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56750.html 000
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56751.html 011
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56752.html 008
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56753.html 001
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56754.html 004 bs
http://vaglog.rtnet.pl/salaj_56755.html 003


posiadam logi sprzed roku do wglądu oto one:
a8-d2-25-akn-prosze-o-analize-logow-mul ... t23463.htm
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2011, 08:03 przez salaj11, łącznie zmieniany 3 razy.

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 10 wrz 2011, 10:23

błąd 550-Kontrola startu wtrysku > przewody, elektrozawór czasowy wtryskiwacza, niski poziom paliwa, zakres czasowy pompy,u mnie jak pojawił sie taki błąd to po pewnym czasie padła mi pompa,nie wiem czy dobrze kumam ale widzę,że u ciebie nie ma róznicy pomiędzy wczesnym a późnym kątem co może oznaczać przycieranie sie przestawiacza kąta,ale lepiej niech się wypowiedzą ci którzy dobrze się znają <luzik>

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 10 wrz 2011, 10:55

możesz mi powiedzieć co oznacza ta ostatnia kolumna w 004 BS bo jak ją porównuje z tą z sprzed roku to się trochę różni i po czym to widać że nastawnik pada czy jak jest na Late to wartość musi stać równo czy powinna się zmieniać czyli 2-2,2

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 10 wrz 2011, 11:45

zobacz na swoje logi sprzed roku tam widac,że wartości na early są inne niż na late,a w tych aktualnych logach są takie same

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 10 wrz 2011, 15:53

no różnica jest, czy ten nastwawnik to jest w elektronice pompy tam na górze ?

a reszta czyli egr i przepływka są dobre no i te zawory?

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 11 wrz 2011, 14:26

jeśli chodzi o pompę to mi jak robili to wymieniali jakieś mechaniczne części,kosztowało mnie to 2,5 tysia z gwarancją na rok,jeśli chodzi o resztę to wydaje mi się że jest ok.co do przepływki to ja profilaktycznie czyszczę swoją co jakiś czas wystarczy przemyć alkoholem izopropylowym i spoko.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 12 wrz 2011, 08:02

salaj11 pisze:no różnica jest, czy ten nastwawnik to jest w elektronice pompy tam na górze ?
nastawnik jest dokladnie po przeciwnej stronie (na samym dole) wraz z elektrozaworem i tloczkiem, ktory u Ciebie wyraznie odmawia wspolpracy. Blad 550 pojawia sie w sterowniku silnika wlasnie z tego powodu. Skutkiem pierwszego bledu pojawia sie 18265 w sterowniku ABS.

To co obecnie powinienes zrobic (jak juz wspomnieli koledzy) to zanies pompe do serwisu - niestety bez tego sie nie obejdzie.

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 12 wrz 2011, 20:15

nie ma rożnicy to że kontrolki raz się swiecą a raz gasną - czyli on raz staje raz pracuje prawidłowo

[ Dodano: 2011-09-13, 10:40 ]
mam pytanie czy można kupić pompę z inną literką i przełożyć moją elektronikę czy to da rade zrobić samemu

czy ktoś już to robił????? lub jakis namiar na gościa co by się tego podjął albo link do takiego tematu

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 14 wrz 2011, 08:42

kolego,
wydaje sie ze jedno jest pewne, musisz 'cos' zrobic, poniewaz dalsza eksploatacja nie dosc ze powiekszy szkody, to dodatkowo stanie sie naprawde uciazliwa (jezeli juz nie jest...).
Jezeli decydowalbys sie na pompe uzywana, to raczej szukaj dokladnie takiej jak Twoja, teoretycznie sterownik 'steruje' tylko dwoma zaworkami a 'podpiete' ma raptem dwa czujniki, wiec pewnie takie polaczenie nawet zadziala.... (wypada sprawdzic/dowiedziec sie czy elektrycznie sa zgodne) lecz jednoczesnie zostawia swiadomosc ze to tylko dwa czujniczki i zaworki..... cala reszta jest typowo 'mechaniczna' - (cisnienie robocze, ilosc faz wtrysku i inne x) - a zakladam ze roznica pomiedzy pompami nie sprowadza sie do nalepki z literka (jest jeszcze kwestia wtryskiwaczy). Oczywiscie prosze, abys nie traktowal tego jako pewnik - to tylko moje przemyslenia.

Jezeli moge zasugerowac: pompami zajmuja sie nie tylko zaklady posiadajace autoryzacje boscha - nie potrafie odpowiedziec na pytanie czy wowczas stosowane czesci sa orginalne (boscha) lecz wiem ze moga doprowadzic pompe (wymienic tloczek i zawor sterujacy) do uzywalnosci wzglednie tanio. Profi to raczej nie jest - ale chwile wytrzyma....

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 14 wrz 2011, 10:05

salaj11 pisze:mam pytanie czy można kupić pompę z inną literką i przełożyć moją elektronikę czy to da rade zrobić samemu
raczej polecałbym ci regenerację niż kupno pompy używanej,kupisz używke i okaże się że zaraz padnie a tak zregenerujesz swoją i będziesz miał spoko i jeszcze dostaniesz gwarancję.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 18 wrz 2011, 16:24

moim zdaniem jak regeneracja to nie taniej niż 2tyś.zł
jeżeli miałbym dać komuś za to 1200zł to wole w tej cenie kupić używkę...

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 25 wrz 2011, 08:01

wymieniłem pompę na regenerowaną - kupiłem w dieseltechnika

mam pytanie czy ten kąt może być bo dziwi mnie sytuacja że wartości są troche inne w 004 bs niż 004 st w 3 kolumnie

Log (0 - 000)
Log (1 - 004)
Log (2 - 004)

pojawia się czasem taki błąd 0141 27-10 czyli to jest G210 Impasible signal - intermitet jakoś tak - wjmowałem wcześniej kosz w baku i po tym się zaczął pojawić ten błąd i świećić spiralka na desce

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 25 wrz 2011, 11:05

Możesz spróbować przyspieszyć minimalnie kąt tak, aby w BS-ach na 100% było 1*ATDC.
Sytuacja która cię dziwi jest jak najbardziej prawidłowa- zwróć uwagę że w statycznych logach ECU żąda 2* ale w BTDC- czyli po stronie plusa. Stąd pytanie- czy silnik był dobrze rozgrzany?

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 25 wrz 2011, 20:50

jak najbardziej tak 87 stopni

czyli to jest bdtc a myslałem ze to jest adtc
w sumie jestem nawet zdziwiony bo myslałem ze dobrze ustawiłem w tych statycznych
na minusa
ale jak wcześniej było w statycznych na 100% atdc to w bs było wtedy na btdc
dlczego w którą kręcić czy zostawić

wcześniej (na starej pompie ) jakoś łatwiej mi to poszło

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 26 wrz 2011, 13:16

W tej chwili masz kąt ustawiony późno- więc należałoby minimalnie obrócić kołem pompy w prawą stronę (1-1,5 mm mierząc po obwodzie koła). Jest tylko jedno ale.
Ponieważ ECU i tak żąda na wolnych obrotach 2* po stronie plusa- i tak nie uzyskamy wysterowania pompy na wolnych obrotach rzędu 100%- a o to w tym wszystkim chodzi. Pytanie- dlaczego takiego kąta oczekuje ECU? Przeważnie na wolnych obrotach kąt powinien być po stronie minusa. U ciebie tak nie jest. Powody takiego stanu rzeczy według mnie mogą być dwa:
- albo któryś z czujników oszukuje ECU podając zaniżone wartości temperatury,
- albo masz przesuniętą mapę kąta wtrysku (czytaj- CHIP).

Myślę że logi 007 i 004D powinny wyjaśnić ową sytuację <mysli> .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja